//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben ook van plan mijn Marktplaats iphone via Tmobile te unlocken - over 10 dagen is het eerste jaar afgelopen. Ik zou heel graag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #281  
Oud 16-07-09, 14:34
Mday Mday is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik ben ook van plan mijn Marktplaats iphone via Tmobile te unlocken - over 10 dagen is het eerste jaar afgelopen.

Ik zou heel graag willen lezen of er mensen zijn die de telefoon ook via marktplaats hebben gekocht, hem via tmobile kunnen unlocken.

@hierboven - heb je een link van de bron?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 17-07-09, 01:11
Dolfijn's schermafbeelding
Dolfijn Dolfijn is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Ermelo
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mday Bekijk bericht
Ik ben ook van plan mijn Marktplaats iphone via Tmobile te unlocken - over 10 dagen is het eerste jaar afgelopen.

Ik zou heel graag willen lezen of er mensen zijn die de telefoon ook via marktplaats hebben gekocht, hem via tmobile kunnen unlocken.

@hierboven - heb je een link van de bron?
Ik heb mijn iPhone ook via Marktplaats gekocht, en zit zelf niet bij T-mobile.

Deze gegevens had ik allemaal nodig van de koper/telefoon/het abonnement

Postcode
Straatnaam + nr
Telefoonnummer van het abonnement
Ingangsdatum van Abonnement
Geboortedatum
IMEI nummer

Unlocked op 16-07-09
  #283  
Oud 17-07-09, 09:21
gary___ gary___ is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

ik heb mijn origineel gekochte iPhone vandaag aan het unlocken.
ik hoefde niet het telefoonnummer en de ingangsdatum op te geven, maar ik belde dan ook met mijn eigen nummer
  #284  
Oud 20-07-09, 00:57
JSM93 JSM93 is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dolfijn Bekijk bericht
Postcode
Straatnaam + nr
Telefoonnummer van het abonnement
Ingangsdatum van Abonnement
Geboortedatum
IMEI nummer
Die info als postcode etc, heb je die gewoon gevraagt aan de verkoper van de mobiel op marktplaats? Of gaf je je eigen postcode enzo. Je moet ook het telefoonnummer van de verkoper geven he
  #285  
Oud 20-07-09, 01:03
Dolfijn's schermafbeelding
Dolfijn Dolfijn is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Ermelo
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JSM93 Bekijk bericht
Die info als postcode etc, heb je die gewoon gevraagt aan de verkoper van de mobiel op marktplaats? Of gaf je je eigen postcode enzo. Je moet ook het telefoonnummer van de verkoper geven he
Alle gegevens van de verkoper ofwel diegene die het abonnement heeft afgesloten.
  #286  
Oud 20-07-09, 07:00
soedjono's schermafbeelding
soedjono soedjono is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar soedjono
Standaard

Hier ook gelukt simlock vrij laten maken door T-Mobile.
Had mijn iphone 3G 16GB net 1 maand oud. Wel €120,- neertellen maar al en al werkt ie perfect met KPN simkaart.
  #287  
Oud 20-07-09, 07:30
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik ben nu bezig om een T-Mobile gelockte iPhone 3G simlockvrij te maken die ik via het forum hier heb gekocht. Ik heb ook geen gegevens van de vorige eigenaar, maar wel zelf nog een prepaid sim van T-Mobile liggen.
Het lijkt er toch op dat het gaat lukken, ik heb gewoon mijn eigen gegevens opgegeven en ze hebben gemaild dat er in ieder geval voldoende beltegoed op moet staan (50,- euro).
Ik ben benieuwd of het helemaal gaat lukken, of dat er op het laatst nog iemand gaat twijfelen bij T-Mobile
  #288  
Oud 21-07-09, 20:28
Drexciyan Drexciyan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik krijg het niet voor elkaar om m'n iPhone 3G te unlocken.
Vorige week een jaar oud. Dus aan het begin van de avond T-Mobile maar eens gebeld.
Daarna alles gedaan, maar werkt niet.
Weer gebeld, moest het nog eens proberen. Zo gezegd zo gedaan, maar er gebeurt niets.

Heb een andere sim in de iPhone gedaan. Daarna aangezet en gekoppeld aan iTunes.
Dat 30 minuten zo gelaten. Dan loskoppelen, 3 minuten wachten en weer koppelen.
En dan kan je wachten tot je ons weegt...

Wat doe ik nou verkeerd.... ?
  #289  
Oud 21-07-09, 22:14
BertNL BertNL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drexciyan Bekijk bericht
Ik krijg het niet voor elkaar om m'n iPhone 3G te unlocken.
Vorige week een jaar oud. Dus aan het begin van de avond T-Mobile maar eens gebeld.
Daarna alles gedaan, maar werkt niet.
Weer gebeld, moest het nog eens proberen. Zo gezegd zo gedaan, maar er gebeurt niets.

Heb een andere sim in de iPhone gedaan. Daarna aangezet en gekoppeld aan iTunes.
Dat 30 minuten zo gelaten. Dan loskoppelen, 3 minuten wachten en weer koppelen.
En dan kan je wachten tot je ons weegt...

Wat doe ik nou verkeerd.... ?
0. Zorg voor de meest recente versie van iTunes op je computer. Zet je computer aan en start iTunes op.
1. Nadat je gebeld hebt met T-Mobile voor het unlockverzoek (waarbij je tijdens dit bellen het IMEI nummer van de iPhone bij de hand moet hebben: staat op de verpakking en kan met de 'i' button op het scherm opgeroepen worden) zet je de iPhone helemaal uit (dus niet op sluimer maar helemaal uit). Laat iTunes voor de zekerheid aan staan (vermoedelijk hoeft iTunes niet per se aan te staan maar veiligheidshalve aan te raden).
2. Wacht 45 minuten.
3. Doe de simkaart van de andere aanbieder in de iPhone.
4. iPhone aanzetten (met de knop bovenop) en pincode van de simkaart invoeren (verder niks doen).
5. iPhone koppelen via USB met computer (indien nodig eerst handmatig iTunes opstarten).
6. 30 minuten wachten. iPhone niet aanraken. Geen zware applicaties gaan draaien op je computer (bij voorkeur even helemaal niets doen op je computer behalve iTunes aan laten staan).
7. iPhone ontkoppelen (via iTunes>verwijderen/eject iPhone of in Windows via veilig verwijderen hardware en daarna kabel fysiek loshalen).
8. Wacht 3 minuten (doe niks op de iPhone en laat iTunes aan staan).
9. iPhone wederom koppelen met de USB kabel.
10. Na 1 a 2 minuten krijg je in iTunes de Unlockmelding. Dit kan dus even duren. Heb je na 5 minuten geen unlockmelding dan is er iets fout gegaan.

Gaat het niet goed herhaal dan alles vanaf stap 4 maar zorg er voor dat je op de iPhone niet de pincode van de simkaart invoert (dus alleen aanzetten, alhoewel tot nu toe alleen gevallen bekend zijn waar alles werkte door juist wel de pincode van de simkaart in te voeren), ga daarna verder met stap 5. Werkt het nog niet wacht dan enkele uren en herhaal alles vanaf stap 4 nogmaals (voer bij stap 4 de pincode van de simkaart wel in, in de meeste gevallen werkt dat wel en bij niet invoeren pincode is het onzeker of het werkt). Werkt het daarna nog niet dan moet je opnieuw contact opnemen met T-Mobile.

PS: Heb je al eerder met T-Mobile contact gehad en is het unlockverzoek toen gehonoreerd dan kun je uiteraard stap 1 en 2 overslaan.

PS2: Unlockverzoeken kunnen ongeacht de abonnementsoort worden gedaan. Dus niet alleen bij de iPhone abonnementen maar ook bij andere abonnementen. De prijzen voor het unlocken zijn altijd afhankelijk van de nog resterende contractsduur (0 euro bij meer dan 12 maanden en 120 euro bij 0 tot 3 maanden en nog wat stappen daar tussen in) en niet afhankelijk van het abonnement.

Laatst gewijzigd door BertNL; 22-07-09 om 20:00. Reden: Procedure bij stap 4 aangepast
  #290  
Oud 22-07-09, 16:07
Chrisy76 Chrisy76 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 55
Standaard

Heb het net ook geprobeerd, heb ook een van marktplaats, met de bon en dus gegevens.

Ze vroegen me eerst om het telefoon nummer, staat op de bon maar begint met 16-.
Zal wel een typfout zijn...

Alleen nu is het probleem dat zei zeggen dat dat een prepaid nummer is!
Hoe kan dat nou weer???
  #291  
Oud 22-07-09, 17:31
Drexciyan Drexciyan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Het is gelukt. Het probleem zit hem bij stap 4.
Je moet een andere simkaart plaatsen, iPhone opstarten en de simkaart unlocken met de bijbehorende pincode.
Dat unlocken deed ik telkens niet.

Hij is nu simlockvrij
  #292  
Oud 22-07-09, 19:23
BertNL BertNL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drexciyan Bekijk bericht
Het is gelukt. Het probleem zit hem bij stap 4.
Je moet een andere simkaart plaatsen, iPhone opstarten en de simkaart unlocken met de bijbehorende pincode.
Dat unlocken deed ik telkens niet.

Hij is nu simlockvrij
Mooi zo . De officiele instructie zegt niets over het invoeren van de pincode maar kennelijk moet dat bij jou (en mij) wel.
  #293  
Oud 22-07-09, 19:34
Drexciyan Drexciyan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

De persoon die ik gisteren aan de lijn had (van de T-Mobile unlock service) zei dat ik dat ik niet moest unlocken. Enkel de iPhone opstarten en connecten met iTunes.

De persoon die ik vandaag sprak zei dat dat unlocken wel moest. Kleinigheidje die je ook gauw over het hoofd ziet.
  #294  
Oud 22-07-09, 19:58
BertNL BertNL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drexciyan Bekijk bericht
De persoon die ik gisteren aan de lijn had (van de T-Mobile unlock service) zei dat ik dat ik niet moest unlocken. Enkel de iPhone opstarten en connecten met iTunes.

De persoon die ik vandaag sprak zei dat dat unlocken wel moest. Kleinigheidje die je ook gauw over het hoofd ziet.
Heb de procedure in mijn vorige post aangepast bij stap 4 .
  #295  
Oud 25-07-09, 07:45
kenx kenx is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 14
Standaard

Hoe zit 't bij verlenging? Na één jaar kun je je iphone gratis laten unlocken. Maar... kijkt men naar de datum van de ontvangst van 't toestel of kijkt men naar de startdatum van de verlenging?
  #296  
Oud 25-07-09, 09:28
BertNL BertNL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
Hoe zit 't bij verlenging? Na één jaar kun je je iphone gratis laten unlocken. Maar... kijkt men naar de datum van de ontvangst van 't toestel of kijkt men naar de startdatum van de verlenging?
Uit de prijslijst van T-Mobile:

Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis


Lijkt er dus op dat de startdatum van de verlenging bepalend is. Het woord 'activering' zal slaan op activering van de simkaart/abonnement, alhoewel het woord 'activering' natuurlijk ook gelezen kan worden als 'ingebruikname van het toestel' nu het juist gaat om het deblokkeren van het toestel.
Dit kostenoverzicht van deblokkering geldt voor alle toestellen maar zeker bij de iPhone is dit een interessant verhaal want de iPhone is de enige telefoon die je ook echt moet activeren via iTunes. Ik zou vooralsnog dan ook van dit laatste uitgaan (is neem ik aan ook het meest gunstig voor je): dus 12 maanden na activering van de iPhone via iTunes.

Laatst gewijzigd door BertNL; 25-07-09 om 09:40.
  #297  
Oud 27-07-09, 09:05
kenx kenx is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertNL Bekijk bericht
Uit de prijslijst van T-Mobile:

Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis


Lijkt er dus op dat de startdatum van de verlenging bepalend is. Het woord 'activering' zal slaan op activering van de simkaart/abonnement, alhoewel het woord 'activering' natuurlijk ook gelezen kan worden als 'ingebruikname van het toestel' nu het juist gaat om het deblokkeren van het toestel.
Dit kostenoverzicht van deblokkering geldt voor alle toestellen maar zeker bij de iPhone is dit een interessant verhaal want de iPhone is de enige telefoon die je ook echt moet activeren via iTunes. Ik zou vooralsnog dan ook van dit laatste uitgaan (is neem ik aan ook het meest gunstig voor je): dus 12 maanden na activering van de iPhone via iTunes.
Bedankt voor je uitleg.
  #298  
Oud 27-07-09, 09:47
BertNL BertNL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
Bedankt voor je uitleg.
Graag gedaan Ben wel benieuwd naar de uitkomst.
  #299  
Oud 30-07-09, 10:16
edegroot edegroot is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertNL Bekijk bericht
Uit de prijslijst van T-Mobile:

Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis


Lijkt er dus op dat de startdatum van de verlenging bepalend is. Het woord 'activering' zal slaan op activering van de simkaart/abonnement, alhoewel het woord 'activering' natuurlijk ook gelezen kan worden als 'ingebruikname van het toestel' nu het juist gaat om het deblokkeren van het toestel.
Dit kostenoverzicht van deblokkering geldt voor alle toestellen maar zeker bij de iPhone is dit een interessant verhaal want de iPhone is de enige telefoon die je ook echt moet activeren via iTunes. Ik zou vooralsnog dan ook van dit laatste uitgaan (is neem ik aan ook het meest gunstig voor je): dus 12 maanden na activering van de iPhone via iTunes.

Blijft overeind staan dat T-Mobile moelijk blijft doen over Iphones die overgekocht zijn. Ondanks dat het originele T-Moile toestellen zijn en ze controleerbaar langer dan een jaar geactiveerd zijn. Blijft toch een rare zaak. Na een jaar moeten zij toch de lock van de telefoon halen, niet alleen voor de originele contractant.
  #300  
Oud 30-07-09, 10:37
BertNL BertNL is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edegroot Bekijk bericht
Blijft overeind staan dat T-Mobile moelijk blijft doen over Iphones die overgekocht zijn. Ondanks dat het originele T-Moile toestellen zijn en ze controleerbaar langer dan een jaar geactiveerd zijn. Blijft toch een rare zaak. Na een jaar moeten zij toch de lock van de telefoon halen, niet alleen voor de originele contractant.
Dat is nog maar de vraag. In de voorwaarden van T-Mobile staat o.a :
14. Overdracht overeenkomst. 14.1 De Klant kan zijn/haar rechten en verplichtingen die voor tvloeien uit hoofde van de Overeenkomst, waaronder het gebruik van de Dienst, niet overdragen, doorleveren of anderszins aan derden ter beschikking stellen zonder schrif telijke toestemming van T-Mobile.

Dus zonder die schriftelijke toestemming kan T-Mobile zich beroepen op deze bepaling. Het meest praktisch is wanneer degene van wie je het toestel hebt gekocht even belt. Maar als dat een verkoper is via internet o.i.d. dan wordt het lastig.
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 20:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 00:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.