//

Legale unlock door T-Mobile

Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) dit is wat je dat krijgt: Geachte heer ........., Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt. Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt: 1. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #601  
Oud 28-04-10, 10:05
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

dit is wat je dat krijgt:

Geachte heer .........,

Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt.

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.



Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV



Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #602  
Oud 28-04-10, 10:15
rvdworp rvdworp is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
dit is wat je dat krijgt:

Geachte heer .........,

Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt.

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.



Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV



Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice
Dus er hoeft geen unlock-code o.i.d. ingevoerd te worden? Jammer dat dit simpel truckje nog niet eerder bekend geworden is dan...
  #603  
Oud 28-04-10, 10:25
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Nee T-Mobile geeft het IMEI door aan Apple en die nemen het op in een database. En iTunes maakt vervolgens je toestel simlockvrij.
  #604  
Oud 28-04-10, 10:27
rvdworp rvdworp is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Oja, dat had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken.

Vanavond maar eens proberen dan. Ik heb geen zin om op de brief te wachten. Hoe sneller hoe beter....!
  #605  
Oud 28-04-10, 10:53
remco.ot remco.ot is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: stein LB
Berichten: 20
Standaard

ik heb niets per post gekregen mij heeft die mevr het zo veteld wat ik moest doen en ik heb er ook nog eens niets voor betaald. Dat is nog het mooiste van alles.
Het gaat hun idd om het imei nummer that's it .
  #606  
Oud 28-04-10, 11:11
ook_gek ook_gek is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: heerlen
Berichten: 62
Standaard

is er ook een email adres voor niet t-mobile klanten.
Ik wil eens gaan mailen over een 2de hands Iphone. Deze is bijna een jaar oud volgens het serienummer. Dus zou ik hem voor 50 euro moeten kunnen unlocken.
Maar omdat ik niet de abbo houder bent zou ik 120 euro moeten betalen. Wat dan toch krom is.

Wil eens kijken wat ik per mail kan bereiken
  #607  
Oud 28-04-10, 11:24
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Nee emailen is niet mogelijk. Je zult moeten bellen. Of schrijven. Contactinfo staat wel op de T-Mobile site.
  #608  
Oud 28-04-10, 12:09
ook_gek ook_gek is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: heerlen
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Nee emailen is niet mogelijk. Je zult moeten bellen. Of schrijven. Contactinfo staat wel op de T-Mobile site.
Had die info inderdaad al gevonden. Had al gebeld. Toen zeiden ze al dat het me 120 ging kosten. Okal is het toestel 9 maanden oud. Die 120 komt omdat ik geen T mobile klant ben. En dat is naar mijn mening onterecht.

Maar ben bang dat je daar niks aan kan doen.
  #609  
Oud 28-04-10, 12:14
rvdworp rvdworp is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ook_gek Bekijk bericht
Had die info inderdaad al gevonden. Had al gebeld. Toen zeiden ze al dat het me 120 ging kosten. Okal is het toestel 9 maanden oud. Die 120 komt omdat ik geen T mobile klant ben. En dat is naar mijn mening onterecht.

Maar ben bang dat je daar niks aan kan doen.
Mij zou het € 50,- gaan kosten, aangezien het toestel nog geen jaar oud is.

Ik heb voor de unlock een t-mobile prepaidkaartje aangeschaft, maakt dit mij dan automatisch een t-mobile-klant? Je zou deze weg eens kunnen proberen, of heb je al een kaart aangeschaft?
  #610  
Oud 28-04-10, 14:03
ook_gek ook_gek is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: heerlen
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvdworp Bekijk bericht
Mij zou het € 50,- gaan kosten, aangezien het toestel nog geen jaar oud is.

Ik heb voor de unlock een t-mobile prepaidkaartje aangeschaft, maakt dit mij dan automatisch een t-mobile-klant? Je zou deze weg eens kunnen proberen, of heb je al een kaart aangeschaft?
Ik gaat straks eens bellen als ik tijd hebt. Even het verhaal uitleggen en kijken wat ze zeggen

50 wil ik best betalen. Toestel is eind maand 7 uit de garantie bij Apple. Dus 120 vind ik veel te veel.

Als ik gebeld heb laat ik het hier wel weten!
  #611  
Oud 28-04-10, 18:09
iceg0dd iceg0dd is offline
• iOS 8.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar iceg0dd
Standaard

ik heb dezelfde probleem als soulrobber.
maar ik tmobile geprobeerd te mailen maar kreeg elke keer een postmaster error op geschreven.klachten@t-mobile.nl.

iemand een andere adres???
  #612  
Oud 29-04-10, 11:23
rvdworp rvdworp is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
dit is wat je dat krijgt:

Geachte heer .........,

Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt.

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.



Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV



Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice
Ik heb vanmorgen bovenstaande procedure geprobeerd.. .. zonder resultaat..

Toch maar even wachten op de brief
  #613  
Oud 29-04-10, 11:34
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik zou even bellen met de unlocklijn... Er is denk ik iets niet juist gegaan...
  #614  
Oud 29-04-10, 16:31
remco.ot remco.ot is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: stein LB
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvdworp Bekijk bericht
Ik heb vanmorgen bovenstaande procedure geprobeerd.. .. zonder resultaat..

Toch maar even wachten op de brief
ik zou ook even bellen met de unlock lijn ja je hebt geen brief nodig.
Zal ergens iets fout zijn gegaan.

Succes ermee
  #615  
Oud 29-04-10, 19:33
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Nou, ik heb gisteren bij t-mobile een officiele klacht neergelegd omtrend het unlocken van een iphone die ouder dan een jaar is, maar waarvan je zelf geen contractant bent.
Dus oftewel, waar je eigenlijk 120 euro voor zou moeten betalen om het toestel te laten unlocken.

Nu kreeg ik het volgende bericht terug :

Geachte heer ********,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u uw iphone simlockvrij wilt maken maar dat het niet mogelijk is omdat u niet de contractant bent. Indien de iphone nog geen jaar oud is, is dat inderdaad niet mogelijk omdat er dan kosten in rekening worden gebracht. Indien de iphone ouder dan een jaar is dan is het wel mogelijk. We hebben voor het unlocken van uw toestel het EMEI-nummer nodig. Het IMEI-nummer staat op de houder waarin de simkaart geplaatst moet worden of u kunt het nummer vinden via het menu: Instellingen / Algemeen / Info / IMEI. We nemen zaterdag 1 mei telefonisch contact met u op om uw iphone simlockvrij te maken. Zou u dan het EMEI-nummer bij de hand willen houden? We bieden u onze excuses aan voor de verkeerde informatie die u heeft gekregen.

We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Tony Kelders



Dus ik denk dat hier heel veel mensen blij mee gaan zijn.
  #616  
Oud 29-04-10, 20:02
Thomas789 Thomas789 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 21
Standaard

Netjes!,

Dan ga ik dit dus ook doen!, hoe ben je in contact gekomen met de tmobile klantenservice? (ala, waar vind ik het nummer waarmee ik hun klantenservice kan bereiken?!)

alvast bedankt!
  #617  
Oud 29-04-10, 20:08
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas789 Bekijk bericht
Netjes!,

Dan ga ik dit dus ook doen!, hoe ben je in contact gekomen met de tmobile klantenservice? (ala, waar vind ik het nummer waarmee ik hun klantenservice kan bereiken?!)

alvast bedankt!
Dat is gewoon ergens een optie op de website van t-mobile.

Stel een vraag online - T-Mobile

Hier kun je een formulier invullen.
maar eigenlijk zou dit helemaal niet eens aan de orde moeten zijn.
Ze moeten gewoon het personeel ook goed voorlichten over hoe of wat.
  #618  
Oud 29-04-10, 23:56
eyzpick eyzpick is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 12
Standaard

zijn er mensen uit Belgie die deze techniek reeds gebruikt hebben?
ik blijf niet wachten op een unlock, als ik voor de unlock hoef te betalen dan is het maar zo.
  #619  
Oud 01-05-10, 11:42
waspoeder waspoeder is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Ik had ook iphone via t-mobile
in de hoop dat 3.1.2 erop zou staan
maar helaas 3.1.3 en 05.11.01
dus dan maar gewoon 120 euri betaald
  #620  
Oud 01-05-10, 13:23
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Nou, net een half uurtje geleden terug gebeld door t-mobile.
Ze vroegen me het imei nummer van de telefoon, en deze wordt dus nu geunlocked
Ook heb ik meteen aangegeven dat het misschien handig is dit door te communiceren met de klantenservice enz.
Hierop zou actie worden genomen, want het werdt ook nog eens mondeling bevestigd dat ook een iphone die via marktplaats of andere kanalen is verkregen, en 1 jaar of ouder is, dient te worden geunlocked, zonder kosten.

Dus mensen die met het zelfde probleem zitten, probeer het over een tijdje nog eens, en als het goed is zou de iphone dan zonder problemen moeten worden geunlocked.

Ok, de telefoon is nu eindelijk officieel geunlocked!!!!
alleen is er 1 dingetje waarmee je rekening moet houden kwam ik achter...
Ik sloot de telefoon aan op itunes, en er gebeurde dus helemaal niets.
Ik besloot eens de originele firmware terug te zetten, met behulp van herstellen.
Toen kwam er dus dat welbekende scherm dat de iphone niet te gebruiken is, en alleen noodoproepen konden worden gedaan.
aansluiten op itunes, deze gaat controleren... en gefeliciteerd, uw iphone is geunlocked!!
Dus als je gejailbreakte firmware erop hebt staan, werkt deze methode niet.


Greetz, Phoenix

Laatst gewijzigd door phoenix83; 01-05-10 om 15:43. Reden: Aanvulling
Reageren

Labels
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g



Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? Guest-20180619184752 Unlock 4 25-10-10 01:12
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 18:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.