Legale unlock door T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is geen probleem, hun kunnen je jailbreak niet zien. Als je een unlock met ultrasnow hebt moet je eerst even je mobiel hertellen om ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Dit is geen probleem, hun kunnen je jailbreak niet zien. Als je een unlock met ultrasnow hebt moet je eerst even je mobiel hertellen om problemen te voorkomen
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Jongens, ik heb een paar vraagjes.
Ikzelf ben in bezit van een iPhone 4 T-Mobile simlocked en wil ook graag simlock vrij maken. Ik kwam op het volgende idee: een vriend van mij heeft een i-abonnement bij T-Mobile, maar wel een 3GS. Hij heeft zijn iPhone al langer dan een jaar en kan dus zijn 3GS gratis laten unlocken. Ik stel hem dan voor dat ie zijn telefoon unlockt. Stel hij heeft dit met succes gedaan. Kan hij een week later weer bellen voor een unlock en dan als reden zeggen dat ie een ander toestel (dus een ander IMEI nummer) heeft door reparatie? Dus dan geeft hij het IMEI nummer van mijn iPhone 4 door. Zou dit werken? Nog een vraagje: een jailbreak zorgt er toch niet voor dat de unlockprocedure zal mislukken? Ik heb namelijk wel een custom firmware 4.1. Nog een laatste vraagje: stel alles is goed verlopen (waar ik op dit moment niet vanuit ga), en ik krijg door reparatie een andere iPhone met een ander IMEI nummer. Dan heb ik weer een T-Mobile simlocked toestel toch? Hoe moet je deze dan weer unlocked maken door T-Mobile? Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen! |
|
||||
|
||||
@ Alireze
Hier snel een paar antwoorden: Elke iPhone is aan een naam, adres, telefoonnummer, serienummer en contract gekoppeld. Iemand anders laten bellen heeft dus geen zin. Wanneer je een telefoon voor reparatie aanbied veranderd het serienummer en IMEI nummer maar dit wordt wel gekoppeld aan elkaar bij Apple. Zo kunnen ze netjes zien waar de telefoon gekocht is, de leeftijd en de garantie. Door custom firmware kan de unlock alleen mislukken als je iets aan de baseband hebt veranderd door bijv. ultrasn0w te gebruiken of een ipad baseband op je 3g/3gs te gebruiken. En dan snel je laatste vraag. Door dat de serienummers en IMEI gekoppeld zijn blijft je simlock/unlock actief. De status van het oude toestel wordt overgenomen. Mocht je na een jaar de unlock willen verwijderen en je hebt ook een nieuw toestel gekregen door reparatie moet/kan je het oude IMEI nummer door geven. Laatst gewijzigd door bartha; 07-12-10 om 11:07. |
|
|||
|
|||
In Juli 2010 heb ik een Iphone 3gs van iemand overgenomen die hem bij een t-mobile contract in mei 2010 heeft gekregen. Is het mogelijk om die iphone vanaf mei 2011 gratis te laten unlocken door mij zelf ??
|
|
||||
|
||||
Nee. Tenzij je de gene laat bellen van wie die was. Soms lukt het ook wanneer je alle persoonsgegevens hebt van de eerste eigenaar en deze kan vertellen aan tmobile.
|
|
||||
|
||||
Ik heb een tijd terug een iPhone 3GS van iemand gekocht met een simlock van T-Mobile.
De iPhone is ongeveer anderhalfjaar oud en nu wilde ik de simlock laten verwijderen door naar T-Mobile te bellen. Ik heb zelf ook een abonnement van T-Mobile dat al langer dan een jaar loopt en ik dacht dus dat het gratis zou zijn. Nu vertelde de persoon van T-Mobile mij dat alleen degene die de iPhone op naam heeft staan kan bellen voor de unlock. Ik kan deze persoon alleen niet meer bereiken en heb nu echt de unlock nodig omdat ik overstap naar Vodafone. Is er iets wat ik kan doen, een trucje ofzo, om toch die unlock te krijgen via T-Mobile? Bij voorbaat dank! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Meeste Dingen stonden bij mij op de bon |
|
|||
|
|||
yep
Gewoon bellen met jouw nummer. Vervolgens zeggen dat die iPhone bij jouw abonnement hoort. Misschien zeggen ze dat je een ander toestel bij je abo had maar dan zeg jij dat je ergens aan het begin van je contractperiode (iig een jaar geleden) al een iphone bij t-mobile hebt gekocht omdat het andere toestel niet beval. Zolang het vaag genoeg is en de medewerker het niet snapt zal je hem unlocked krijgen. PM me maar als je meer wilt weten
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Dus ga maar eens wat meer vragen aan HyperCube. Toch bedankt! Citaat:
Alleen ze hebben mij verteld dat de iPhone op naam staat van iemand anders, die dus ook een T-Mobile abonnement heeft. Heb je toch een berichtje gestuurd voor wat hulp. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Zoek eens op het forum! Activatie + unlock doet wonderen!
|
|
|||
|
|||
heb al veel ge probeert maar toch blijft hij op de zelfde stand
|
|
|||
|
|||
Het staat toch echt op t forum; zoek dan maar eens op redsnow of redsn0w. Even goed het hele topic doorlezen. Wij hebben er ook wat moeite voor moeten doen. In het leven wordt nou eenmaal niet alles voorgekauwd...
Edit: je moet het niet zoeken in de legale unlock tenzij jouw Frans heel goed is en je een wondersmoes hebt om de Franse provider jouw een unlock te gunnen. Laatst gewijzigd door dingemansje; 20-12-10 om 23:07. |
|
|||
|
|||
Ik heb sinds november 2009 een iphone 3gs via tmobile. Dit abo heb ik afgesloten bij thephonehouse en daar heb ik in februari mijn iphone aangeboden voor reparatie ivm haarscheurtjes rondom de muteknop. Keurig een nieuwe gekregen. Nu wil ik graag mijn simlock verwijderen (abo loopt ruim 13 maanden) en heb hiervoor ingelogd bij mytmobile. Als ik dan mijn imeinummer invoer krijg ik te zien dat de iphone niet door tmobile is geleverd en ik dus geen unlockcode kan krijgen. Meer mensen dit probleem? Een bezoekje aan TPH brengen dan maar? Of toch via tmobile? Ben een beetje bang voor het kastje - muur verhaal!
|
|
|||
|
|||
@laredo,
Heb net hetzelfde verhaal succesvol achter me gelaten met PDA shop/coolblue. Alleen .... ik heb nu net de tweede nieuwe iPhone die omgeruild is wegens defect. Ik heb me bij t_mobile gemeld voor de officiele unlock .... Alles leek ok, maar er gebeurde niets. Weer bij T-mobile gemeld en inderdaad bleek uiteraard dat de i-mei nummers niet overeen komen ... Van PDA shop/coolblue de digitale werkpapieren gekregen dat ze de iPhone 2X omgeruild hebben wegens defect met de oude en nieuwe imei nummers. Deze gemaild naar T-mobile en toen was het zo gepiept. Ik ben zéér tevreden over de perfecte en snelle afwikkeling van PDAshop/Coolblue. Bij T-mobile speelt het kastje-muur verhaal veel meer. T-mobile kan alleen maar unlocken en je hebt er recht op, dus laat je niet wegsturen ook niet naar het kluitje-riet verhaal ;-))))) Veel succes
|
|||
|
|||
dat heb ik al ge test ( redsn0w - winpwn_2.0.0.1 - greenpois0n - limera1n - Spirit - WinSCP ) en mijn frans is niet goet kan het wel lezen maar niet schrijven
|
|
|||
|
|||
zelf bij T-MOBILE ge belt op het numer +31703056007 maar die is niet meer geldig
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Download de laatste versie van redsnow, en loop de stappen door. Zoek anders even een tutorial via Google "how to activate iPhone 3G with redsnow". Zo'n tutorial staat ook gewoon op dit forum... Op Google levert het sowieso genoeg hits op. Succes! |
|
|||
|
|||
Sinds een aantal dagen heb ik een iPhone 4, helaas met een simlock van Tmobile. De iPhone is overgenomen via iemand die werkt bij Tmobile en deze als kerstcadeau heeft gekregen. Ik ga er dan ook niet vanuit dat de iphone is verbonden aan een contract of iets dergelijks. Wat zijn mijn mogelijkheden om te unlocken? Iemand die tips of ideeën heeft?
Overigens ben ik al terecht gekomen bij DeLocker. Hoewel dat zeker een optie is, zijn er misschien nog andere manieren.. |
Labels |
3gs, iphone, itunes, officieel, t-mobile, unlock, unlock 3g |
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE | Paraprozac | Unlock | 8 | 23-07-11 01:47 |
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? | mpke | Unlock | 7 | 23-11-10 21:12 |
iPhone 3G: Downgraden 05.14.02? Of legale unlock t-mobile? | Guest-20180619184752 | Unlock | 4 | 25-10-10 01:12 |
iPhone 3GS: legale unlock | vago | Unlock | 0 | 06-08-10 20:16 |
iPhone 3GS: Legale unlock | ferrari_2 | Unlock | 5 | 17-09-09 18:34 |
|
|