//

Proximus Generation Connect "review"

Proximus Generation Connect "review" discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) hoe komt dat ik van gisteren van 15€ naar 0 € ga ? Worden men imessage berichten aangerekend ? blijkbaar is dit betalend bij proximus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 19-10-12, 22:21
psychoke225 psychoke225 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Leuven
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar psychoke225
Standaard

hoe komt dat ik van gisteren van 15€ naar 0 € ga ?

Worden men imessage berichten aangerekend ?
blijkbaar is dit betalend bij proximus , namelijk 0.30cent voor een imessage bericht

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2012 om 22:22 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door outerglow Bekijk bericht
Ik sta aan de vooravond van een 'overschakelingsavontuur', en na de reacties hier te lezen begint het angstzweet me al uit te breken...

Heb momenteel een Walk&Talk iPhone 30-abonnement bij Telenet dat nog 13 maanden loopt. Vanaf 1 oktober kan je volgens Telenet opzeggen mits de betaling van de restwaarde van het toestel (109 euro in mijn geval).

Betaal nu 30 euro/maand voor een belachelijke 200MB data, dus de overschakeling naar GC met 2GB voor 20 euro lijkt de hemel

Paar vraagjes:

- Het opzeggen bij Telenet gebeurt volledig door Proximus?
- Als ik bij GC niet binnen de 31 dagen opnieuw herlaad, valt mijn resterende surfvolume dan weg, of kan ik nog blijven surfen voor het volume dat ik die maand nog niet gebruikt heb? (zoals bij belkrediet)

Alvast bedankt
je kunt beter op iking overschakelen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 19-10-12, 23:19
outerglow outerglow is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychoke225 Bekijk bericht
hoe komt dat ik van gisteren van 15€ naar 0 € ga ?

Worden men imessage berichten aangerekend ?
blijkbaar is dit betalend bij proximus , namelijk 0.30cent voor een imessage bericht

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2012 om 22:22 ----------



je kunt beter op iking overschakelen
Ik denk het niet. Heb nu Proximus en heb nu snel 3G op plaatsen waar ik vroeger traaaaaaaaaage Edge had bij Telenet! Zeer tevreden
  #83  
Oud 20-10-12, 05:06
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

idem hier en de imessages worden niet aangerekend is data verkeer he .
  #84  
Oud 20-10-12, 13:35
mayawandelt mayawandelt is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 62
Standaard iMessage

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychoke225 Bekijk bericht
hoe komt dat ik van gisteren van 15€ naar 0 € ga ?

Worden men imessage berichten aangerekend ?
blijkbaar is dit betalend bij proximus , namelijk 0.30cent voor een imessage bericht

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2012 om 22:22 ----------



je kunt beter op iking overschakelen
Ik heb zelf Proximus. iMessage is gratis. Ik gebruik het zelf enorm veel. Let op : als je een berichtje verstuurt en je ontvanger zit niet op Wi-Fi, dan wordt je berichtje na een poos automatisch omgezet in een sms. Om dat te vermijden ga je naar : instellingen - berichten en zet je "stuur als sms" uit.

Ps als je een bericht met foto stuurt zet hij het nooit om in een sms.

Ben sinds mijn overschakeling naar Generation Connect van Proximus super tevreden van 3G !!

Succes !
  #85  
Oud 15-11-12, 13:24
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Na ongeveer 3 weken is mijn nummeroverdracht in orde. Enkel heb ik 5euro ipv 20euro belwaarde... Plots zie ik dat deze naar 4.50 is gesprongen... Zijn smsen die je van belgacom ontvangt betalend?
  #86  
Oud 20-11-12, 11:33
nysos nysos is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Hier ook omgeschakeld van Mobile Vikings naar Generation Connect (werk veel in Brussel, en daar is MV 3G bereik toch wel ondermaats).

Duurt dus wel even, had me geregistreerd op 8 november, gisteren pas de simkaart in de brievenbus, vanmorgen viel Base bereik weg.
  #87  
Oud 03-12-12, 20:12
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Vandaag overgestapt naar Proximus. Mijn eerste ervaringen met Generation Connect zijn helaas niet zo positief. In mijn woonplaats heb in binnenshuis enkel EDGE en buitenshuis 2 blokjes 3G. Dat komt er in de praktijk dus op neer dat het internet hier TRAGER is dan dat van Mobile Vikings. En ik dacht nog wel dat Proximus 99% 3G dekking had..

Maar goed, thuis heb ik natuurlijk Wi-Fi. Ik ben benieuwd hoe het bereik elders is (zeker in Wallonië want daar is MV nogal flauw), maar dit voorspelt al niet veel goeds.
  #88  
Oud 03-12-12, 22:46
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Ik kan je zeggen dat het bereik van proximus voor de rest heel goed is.
Thuis heb ik ook edge maar voor de rest bijna overal 3G.
Had ook eerst MV maar daar was ik niks mee want werk in BXL en daar had ik zelf bij ons op bureel gaan ontvangst mee .
en nu volle 3G.
Zit veel in walloniê ook en daar werkt het perfect voor mij .
  #89  
Oud 04-12-12, 16:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Vandaag overgestapt naar Proximus. Mijn eerste ervaringen met Generation Connect zijn helaas niet zo positief. In mijn woonplaats heb in binnenshuis enkel EDGE en buitenshuis 2 blokjes 3G. Dat komt er in de praktijk dus op neer dat het internet hier TRAGER is dan dat van Mobile Vikings. En ik dacht nog wel dat Proximus 99% 3G dekking had..

Maar goed, thuis heb ik natuurlijk Wi-Fi. Ik ben benieuwd hoe het bereik elders is (zeker in Wallonië want daar is MV nogal flauw), maar dit voorspelt al niet veel goeds.
Niemand heeft gezegd je overal 3G zal hebben, ik heb daar al extreem veel reviews over gegeven. Waar ik woon; geen enkele provider heeft hier 3G op de plaats waar ik woon, thuis heb je Wi-Fi.
Jaja, 99% is nog steeds theorie ;-).
Je zal wel merken als je eens op bv je 10-20 belangrijkste plaatsen zal gaan je meer 3G zal hebben dan met base/mv en mobistar.
De edge van proximus is wat mij betreft gewoon gprs, die is idd retetraag, kan je alleen wat lichte sites mee opladen, that's it,beetje jammer maar voor mij maakt de 3G veel goed, vantegenwoordig heb je ook meer en meer telenet homespots .
  #90  
Oud 10-04-13, 14:15
HowowcanIgo HowowcanIgo is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 174
Standaard

Zijn er nog mensen die in het buitenland geen ontvangst hebben met hun iPhone op Generation Connect? Ik had dit vorig jaar in Spanje maar na terugkomst las ik iets van een probleem, dus liet ik het zo.
Maar dit weekend was ik in Frankrijk en weer hetzelfde liedje.
Is dit een gekend probleem? Er wordt gewoon niet overgeschakeld naar een andere provider. 't Is alsof hij gesimlocked is.

Howow
  #91  
Oud 10-04-13, 14:17
kachelle kachelle is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo Bekijk bericht
Zijn er nog mensen die in het buitenland geen ontvangst hebben met hun iPhone op Generation Connect? Ik had dit vorig jaar in Spanje maar na terugkomst las ik iets van een probleem, dus liet ik het zo.
Maar dit weekend was ik in Frankrijk en weer hetzelfde liedje.
Is dit een gekend probleem? Er wordt gewoon niet overgeschakeld naar een andere provider. 't Is alsof hij gesimlocked is.

Howow
Gewoon bellen naar 6000 en dan vragen of ze uw nummer in her buitenland kunnen activeren.
  #92  
Oud 10-04-13, 18:06
HowowcanIgo HowowcanIgo is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kachelle Bekijk bericht
Gewoon bellen naar 6000 en dan vragen of ze uw nummer in her buitenland kunnen activeren.
Ok, bedankt voor de tip. Vind'k in feite wel debiel. Je spaart via GC roaming-data maar je moet wel roaming activeren...

Nu nog wachten tot ik weer in het buitenland zit om te testen.

Howow
  #93  
Oud 10-04-13, 18:54
mayawandelt mayawandelt is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 62
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo Bekijk bericht
Ok, bedankt voor de tip. Vind'k in feite wel debiel. Je spaart via GC roaming-data maar je moet wel roaming activeren...

Nu nog wachten tot ik weer in het buitenland zit om te testen.

Howow
Ik was in november in Dubai (verenigde Arabische Emiraten) en had geen probleem met GC. Mijn broer was er in februari en had ook geen probleem met telefoneren of sms'en. In Nederland en Duitsland geweest en geen probleem gehad met mobiel internet.

Uiteraard dien je je 'dataroaming' aan te zetten naast je mobiel internet ! Is een soort extra bescherming om te vermijden dat je MB erdoor rollen zonder je 't weet.

Ik duim dat het lukt !
  #94  
Oud 10-04-13, 21:28
HowowcanIgo HowowcanIgo is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mayawandelt Bekijk bericht
Ik was in november in Dubai (verenigde Arabische Emiraten) en had geen probleem met GC. Mijn broer was er in februari en had ook geen probleem met telefoneren of sms'en. In Nederland en Duitsland geweest en geen probleem gehad met mobiel internet.

Uiteraard dien je je 'dataroaming' aan te zetten naast je mobiel internet ! Is een soort extra bescherming om te vermijden dat je MB erdoor rollen zonder je 't weet.

Ik duim dat het lukt !
Uiteraard stond data-roaming aan. Maar men zei me effectief dat het niet geactiveerd was...

Howow
  #95  
Oud 15-04-13, 18:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Raar, heb het vorige week nog gevraagd aan iemand op andere fora en deze zegde me dat het gewoon vanzelf (zoals he thoort) overschakelt en je kan surfen in oa Spanje, normaal gezien voorzover ik weet zou je nikske moeten activeren.

Hetgeen moet gebeuren is dat je in spanje vanzelf overschakelt, desnoods probeer je het zelf te doen en zet je data roaming aan en dan moet je normaal gewoon kunnen surfen, moet dit eerst van je data roaming 100MB afgaan en dan van je belkrediet.

Ik ga dat toch nog eens extra nagaan want ik ben binnen een paar weken ook een paar dagen weg en dan wil ik af en toe eens mijn emails en dergelijke checken.
  #96  
Oud 15-04-13, 18:10
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ook in Oostenrijk geen problemen ondervonden. 3G internet daar was zelfs nog sneller dan hier
  #97  
Oud 15-04-13, 19:43
HowowcanIgo HowowcanIgo is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Raar, heb het vorige week nog gevraagd aan iemand op andere fora en deze zegde me dat het gewoon vanzelf (zoals he thoort) overschakelt en je kan surfen in oa Spanje, normaal gezien voorzover ik weet zou je nikske moeten activeren.

Hetgeen moet gebeuren is dat je in spanje vanzelf overschakelt, desnoods probeer je het zelf te doen en zet je data roaming aan en dan moet je normaal gewoon kunnen surfen, moet dit eerst van je data roaming 100MB afgaan en dan van je belkrediet.

Ik ga dat toch nog eens extra nagaan want ik ben binnen een paar weken ook een paar dagen weg en dan wil ik af en toe eens mijn emails en dergelijke checken.
Ja, ik heb op alle lokale netwerken geprobeerd te geraken. Meerdere keren die week. Maar blijkbaar stond het dus af...
Ik zie wel als ik nog eens in't buitenland ben maar neem aan dat het nu in orde is.

Howow
  #98  
Oud 15-04-13, 20:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo Bekijk bericht
Ja, ik heb op alle lokale netwerken geprobeerd te geraken. Meerdere keren die week. Maar blijkbaar stond het dus af...
Ik zie wel als ik nog eens in't buitenland ben maar neem aan dat het nu in orde is.

Howow
Hm, ge maakt me echt wel ongerust ze .
  #99  
Oud 26-04-13, 08:42
thespikie's schermafbeelding
thespikie thespikie is offline
• iOS 16.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Tienen, België
Berichten: 614
Standaard

Heb sinds gisteren ook Generation connect maar kan 1911 niet bellen om te activeren.
Kan wel al sms'en en op 3G.
Ik kan niet bellen of gebeld worden

Wat nu?

Bedankt alvast
  #100  
Oud 26-04-13, 10:44
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Gewoon naar 6000 bellen, zij zullen het dan activeren...

Ik heb trouwens geen problemen met surfen in het buitenland . Gaat mooi van de gespaarde MB's af.
Reageren

Labels
base, generation connect, mobile vikings, mobistar, proximus



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3gs 16g vast in "connect to itunes" Trebor13 iTunes 10 06-12-10 09:21
België: "sim-lock" vrije iphone + proximus ?! adept Overige providers België 55 25-02-10 08:31
iPhone: "Cannot connect to Youtube" error na quickpwn X_chinese Jailbreak 2 08-09-08 14:21
"Please Connect to iTunes" met versie 1.0.2 MacDaddy23 Unlock [archief] 3 19-11-07 16:51
iPhone vast in "connect to itunes" Arcadium Archief 2 12-10-07 01:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:35.