//

Van Base Check naar Proximus GC

Van Base Check naar Proximus GC discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Ik ben vanplan om naar een iPhone 5 te upgraden en daar wil ik dan uiteraard 100% gebruik van maken. Momenteel ben ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-04-13, 10:23
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard Van Base Check naar Proximus GC

Dag iedereen,

Ik ben vanplan om naar een iPhone 5 te upgraden en daar wil ik dan uiteraard 100% gebruik van maken. Momenteel ben ik Base Check en had ik geen problemen, vaak 3G eigenlijk, op de 2 belangrijkste plaatsen altijd 3G en behaalde ik vaak een snelheid van 10MBps! (onderweg naar Leuven wel zeer veel edge..)
Ik was weg bij GC omdat ik 20€/maand wel wat duur vond, maar achteraf bekeken is de dekking van Proximus toch veel beter en is er op sommige plaatsen toch al een 4G LTE-dekking. Dat geeft die 20€ toch wel een meerwaarde, nee?
80 belminuten zijn zeker genoeg, 2000 sms'jes, kom ik ook net mee toe, en 2GB zal zeker ook volstaan!
Bij BASE herlaadde ik voor 15€, kocht ik voor 10€ 1GB data (volstaat) en had ik onbeperkte sms'jes.
Die 5€ belde ik zelf niet eens op.. De minuut die ingaat bij Base kost 30 cent, en vanaf dan is elke minuut die ingaat +5c.
Bvb.: <1minuut = 30c. <2minuten = 35c. <3minuten = 40c...

2GB (Proximus) is misschien handiger dan 1GB (Base), ook al kwam ik met 1GB toe. Als je surft op 3G en je bekijt een video is die in lage kwaliteit zodat hij zonder storingen vlot kan afgespeeld worden, met 4G LTE worden video's in hogere kwaliteit afgespeeld door de hogere snelheden van het netwerk, en zal ik misschien ook iets meer surfen aangezien alles iets sneller is geladen.
Dus mijn (misschien onlogische) stelling: als het internet sneller is, surf je misschien meer en verbruik je meer...

Jullie meningen zijn meer dan welkom!
Wat zouden jullie doen?
- 15€ betalen & alles hebben wat je nodig hebt (maar slechtere dekking en geen optimaal benut van een iPhone 5 i.v.m. 4G LTE)
- 20€ betalen & alles hebben wat je nodig hebt (maar betere dekking en 4G LTE op sommige plekken (vermoedelijk zal Proximus' LTE sneller uitgebreid zijn dan die van de concurrentie, omdat Proximus al 4G LTE heeft en de rest niet))

Alvast bedankt, iedereen!

Vriendelijke groeten,
Arne!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-04-13, 11:03
3Gjoker 3Gjoker is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Gisteren ook overgestapt van Base naar Proximus smart 15.
Voor hetzelfde geld dezelfde mogelijkheden (120 minuten bellen, onbeperkt sms's en 500 MB dataverkeer wat voor mij voldoende is)
Reden: had met Base onvoldoende dekking op sommige plaatsen zelfs geen.
joker
  #3  
Oud 07-04-13, 11:11
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3Gjoker Bekijk bericht
Gisteren ook overgestapt van Base naar Proximus smart 15.
Voor hetzelfde geld dezelfde mogelijkheden (120 minuten bellen, onbeperkt sms's en 500 MB dataverkeer wat voor mij voldoende is)
Reden: had met Base onvoldoende dekking op sommige plaatsen zelfs geen.
joker
Volgens mij krijg je bij Smart+ 15 géén toegang tot 4G LTE ..
Als je evenveel betaalde bij Base om dan ook evenveel te krijgen zou mijn beslissing ook wel snel gemaakt zijn!
Dan is er geen reden meer om nog voor Base-kwaliteit te kiezen.
Maar ik twijfel om 5€ meer te betalen voor een betere dekking, kwaliteit en 4G LTE, met de rest kom ik ook wel toe..

--- iemand die iets gelijksaardig gedaan heeft zonder het zich te beklagen?
bijvoorbeeld van Mobile Vikings naar Proximus Generation Connect of zo?
is die 5€ de voordelen waard?

Iedereen alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Arne!
  #4  
Oud 07-04-13, 11:58
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Snap het echt nie meer, een toestel van € 700 of meer en dan zagen over enkele euro's telefoonkosten. Vergelijk het met een Porsche rijder die klaagt over zijn verbruik..
  #5  
Oud 07-04-13, 12:11
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Snap het echt nie meer, een toestel van € 700 of meer en dan zagen over enkele euro's telefoonkosten. Vergelijk het met een Porsche rijder die klaagt over zijn verbruik..
Sorry, hoor? .. Misschien heb je de vraag niet begrepen.
1. Het scheelt me toch 60€/jaar.
2. Ik vraag enkel en alleen of die 5€ dat waard is en niet om negatieve commentaar.

Enkel mensen met ervaring en mensen die dit zelf ook wel zouden doen kunnen hier op antwoorden denk ik. Het is een vraag en als jij dat een 'domme' vraag vindt, verwacht ik geen dom antwoord maar dat je mijn vraag gewoon negeert.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Arne
  #6  
Oud 15-04-13, 18:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Arnemaes; om te beginnen; wacht op de nieuwe iPhone, die zou mss zelfs al in de zomer (augustus mss) hier uitkomen. Het is niet slim om nu nog een iPhone te kopen, uiteraard persoonlijke mening.

Je kan helaas nog steeds geen 4G gebruiken op de iPhone 5 omdat Apple met mobistar samen werkt, daardoor houden ze het voorlopig nog tegen. Dus voorlopig nog geene 4G maar doordat proximus de snelheden van 3G fors heeft opgetrokken is het iets minder nodig die 4G .

Vergeet ook niet; ze zeggen; we hebben 4G in Gent maar Gent is groot he, helaas, op de meeste plaatsen is er geen 4G, het is maar op een x tal plaatsne voor de moment.

Staar u niet blind op die 4G. 4G kan je een beetje vergelijke met de Wi-Fi snelheid bij je thuis, dat zal ong evensnel gaan.
  #7  
Oud 15-04-13, 18:21
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Arnemaes; om te beginnen; wacht op de nieuwe iPhone, die zou mss zelfs al in de zomer (augustus mss) hier uitkomen. Het is niet slim om nu nog een iPhone te kopen, uiteraard persoonlijke mening.

Je kan helaas nog steeds geen 4G gebruiken op de iPhone 5 omdat Apple met mobistar samen werkt, daardoor houden ze het voorlopig nog tegen. Dus voorlopig nog geene 4G maar doordat proximus de snelheden van 3G fors heeft opgetrokken is het iets minder nodig die 4G .

Vergeet ook niet; ze zeggen; we hebben 4G in Gent maar Gent is groot he, helaas, op de meeste plaatsen is er geen 4G, het is maar op een x tal plaatsne voor de moment.

Staar u niet blind op die 4G. 4G kan je een beetje vergelijke met de Wi-Fi snelheid bij je thuis, dat zal ong evensnel gaan.
Ja, ik heb gezien op de site van Apple dat enkel Mobistar ondersteunt wordt (ookal hebben ze nog geen 4G ..)
En de iPad 4 & Mini mogen wel op de 4G van Proximus?? Oke dan..
Hahahaha , nee nee , je kan 3G bij mij vergelijken bij de Wi-Fi thuis.. Ik haal met mijn Belgacom Comfort pack slechts 3MBPS down
Met 3G van Base haal ik thuis meer : 11 MBPS ..
Hoe dan ook.. Bij iOS 6.1.4 of 6.2 of misschien pas bij 7 zal Proximus toch wel ondersteunt worden zeker? Of gaan ze nog langer dit commerciële spelletje spelen? Dafuq ..
Momenteel blijf ik bij Base en ga ik er over nadenken niet naar Telenet King te gaan.. Als LTE eindelijk ondersteunt wordt, ben ik meteen ribedebi naar GC
Toch bedankt!

Gr Arne !
  #8  
Oud 15-04-13, 18:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ja, ik heb gezien op de site van Apple dat enkel Mobistar ondersteunt wordt (ookal hebben ze nog geen 4G ..)
En de iPad 4 & Mini mogen wel op de 4G van Proximus?? Oke dan..
Hahahaha , nee nee , je kan 3G bij mij vergelijken bij de Wi-Fi thuis.. Ik haal met mijn Belgacom Comfort pack slechts 3MBPS down
Met 3G van Base haal ik thuis meer : 11 MBPS ..
Hoe dan ook.. Bij iOS 6.1.4 of 6.2 of misschien pas bij 7 zal Proximus toch wel ondersteunt worden zeker? Of gaan ze nog langer dit commerciële spelletje spelen? Dafuq ..
Momenteel blijf ik bij Base en ga ik er over nadenken niet naar Telenet King te gaan.. Als LTE eindelijk ondersteunt wordt, ben ik meteen ribedebi naar GC
Toch bedankt!

Gr Arne !
Dat zou pas een heel grote fout zijn mocht je ooit telenet king kong stuff aanschaffen, doe dat niet man, die werken via het brakke gsm netwerk van mobistar . IK zie enorm veel mensen klagen en terecht want ik ben zo'n zot die af en toe eens met alle 3de netwerken zit te testen . Mobistar komt er vantegenwoordig het slechtse uit ze, hun edge trekt op niks en ze hebben heel weinig 3G, ze zijn blijven stilstaan bij mobistar terwijl proximus en base blijven vooruitgaan.
  #9  
Oud 15-04-13, 18:31
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Dat zou pas een heel grote fout zijn mocht je ooit telenet king kong stuff aanschaffen, doe dat niet man, die werken via het brakke gsm netwerk van mobistar . IK zie enorm veel mensen klagen en terecht want ik ben zo'n zot die af en toe eens met alle 3de netwerken zit te testen . Mobistar komt er vantegenwoordig het slechtse uit ze, hun edge trekt op niks en ze hebben heel weinig 3G, ze zijn blijven stilstaan bij mobistar terwijl proximus en base blijven vooruitgaan.
Ja Base staat gekend als diegene met een verschrikkelijk 3G netwerk maar op 2 plaatsen heb ik op ipad en iphone 11 mbps down en 4 mbps up
Dus de personen die zeggen dat je maximaal 1 mbps down hebt op base hebben het mis.
Er zijn meer en meer plaatsen bij base waar edge vervangen wordt door 3G en met een zeer hoge snelheid.
Voor mij is de top 3 niet langer 1.Proximus 2. mobistar 3.Base maar 1. proximus 2. base 3. mobistar ..
Hoe dan ook, als de ipad mini & 4 ondersteund worden zal het toch geen jaar meer duren denk ik (hoop ik) eerdat Proximus zijn 4G ook op de iPhone 5 mag uitrollen ze
  #10  
Oud 25-04-13, 09:48
Kris1986 Kris1986 is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 144
Standaard

Er is wel 4G beschikbaar op de iPhone 5 met GC, je moet gewoon een carrier update doen.
  #11  
Oud 25-04-13, 13:51
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris1986 Bekijk bericht
Er is wel 4G beschikbaar op de iPhone 5 met GC, je moet gewoon een carrier update doen.
De laatste keer dat ik Apples website heb gecontroleerd was Proximus nog niet ondersteund :/
  #12  
Oud 25-04-13, 13:55
Kris1986 Kris1986 is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 144
Standaard

Als ge op dit forum zoekt kunt ge er al Posts over vinden, over hoe ge uw carrier moet updaten hiervoor. Ik heb de LTE switch nu op mijn iphone 5 en ben op het 4G netwerk geweest van Proximus met een GC kaart. In hasselt gaat dit.
  #13  
Oud 25-04-13, 14:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb het eens gedaan en miserie mee gehad: bepaalde zaken gingen niet meer bij mij.
  #14  
Oud 25-04-13, 21:48
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris1986 Bekijk bericht
Als ge op dit forum zoekt kunt ge er al Posts over vinden, over hoe ge uw carrier moet updaten hiervoor. Ik heb de LTE switch nu op mijn iphone 5 en ben op het 4G netwerk geweest van Proximus met een GC kaart. In hasselt gaat dit.
Ik weet dat het mogelijk is, maar moet je je iPhone dan niet jailbreaken?
Ik weet dat het, zelf zonder jailbreak, al mogelijk is om de 'LTE-switch' aan te zetten, dat deed Apple om het hunzelf niet ingewikkeld te maken, voor het moment dat Proximus uiteindelijk toch gaat ondersteund worden.
Al een paar websites hebben duidelijk gezegd dat het waarschijnlijk pas bij iOS 7 zal zijn, die CARRIER UPDATE voor Proximus :/
Voorspelbaar is het niet, denk ik, maar het is een commercieel spelletje van Apple, en ik heb nog nooit een Belgacom- / Proximuswinkel gezien die iPhones verkoopt.
Tegenover Mobistar, die dat wel doen... Maar wat niet logisch is: Mobistar wordt ondersteund en heeft nog niet eens LTE ...

Groets, Arne!
Reageren

Labels
base, check, generation connect, lte, proximus



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Geswitched van provider...Proximus naar BASE, probleem met simlock Pieter Vanbussel Unlock 4 18-03-13 15:22
België: Telenet King of Base Check? ArneMaes Overige providers België 3 16-01-13 10:50
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 08:57
België: Proximus budget check Peter Overige providers België 2 03-09-08 06:20
van proximus (pay&go) naar mobistar (my45 for iphone) diddi Archief 4 15-07-08 15:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:43.