iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   Mobilevikings.com (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/30229-mobilevikings-com.html)

WDS001 25-09-09 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356768)
Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.

Ik heb nog nooit Mobistar gehad dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb totaal geen problemen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de regio waar je woont. Ik woon dicht bij Gent en Brussel dus..

mutsop 25-09-09 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356768)
Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.

Het zal enkel plaatselijk zijn.... Maar laat me even iets quoten uit de Morgen:
Citaat:

Gsm-provider Base heeft landelijk de beste dekking, zo blijkt uit een onderzoek van het bedrijf Net Check. Base bestrijkt 98,18 procent van het grondgebied, Proximus 97,81 en Mobistar 97,10 procent. De onderzoekers legden daarvoor 12.000 kilometer af in een auto die uitgerust was met drie gsm’s. Elk toestel had een simkaart van een andere provider. Vervolgens werd de Call Success Rate van elke operator gemeten. Daarbij werd rekening gehouden met vier factoren. De eerste is het ontbreken van dekking (de naam van de operator verschijnt niet op het scherm). Daarnaast werd ook gekeken naar de onmogelijkheid om verbinding te krijgen door het drukke telefoonverkeer. Ten slotte keek de organisatie ook naar de onderbreking van de communicatie en de geluidskwaliteit van het gesprek.
Dus je zult wel pech hebben dat je toevallig in de 1,82% van de slecht bereikte plekken leeft. :)

apotheosis 25-09-09 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 356770)
Ik heb nog nooit Mobistar gehad dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb totaal geen problemen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de regio waar je woont. Ik woon dicht bij Gent en Brussel dus..

Ik heb naar mijne maat gebeld en deze kon er ook niet op en ik zat op een andere plaats dan hem :-).Ik had bereik genoeg,het ligt gewoon aan scarlett en in feite niet aan base of mv maarja,zij maken daar gebruik van snap je.
Wees gerust,ik vertel geene zever als ik zeg het al 3 weken lang al is bijna iedere dag eens plat ligt en tis al geweest het 7 uren lang plat heeft gelegen.
Kzal nog zien watk ga doen.Geld speelt voor mij niet zo'n rol om eerlijk te zijn ;).

lEl 25-09-09 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 356778)
Ik heb naar mijne maat gebeld en deze kon er ook niet op en ik zat op een andere plaats dan hem :-).Ik had bereik genoeg,het ligt gewoon aan scarlett en in feite niet aan base of mv maarja,zij maken daar gebruik van snap je.
Wees gerust,ik vertel geene zever als ik zeg het al 3 weken lang al is bijna iedere dag eens plat ligt en tis al geweest het 7 uren lang plat heeft gelegen.
Kzal nog zien watk ga doen.Geld speelt voor mij niet zo'n rol om eerlijk te zijn ;).

Ik hang er al op sinds ze bestaan (ik heb zo een fancy doosje gekregen), das dus wel al behoorlijk lang en ik heb alleen maar bij de aangekondigde onderhouden en de storingen van BASE zelf door het slechte datacentre geen internet gehad, en gebruik het enorm veel (lees: dagelijks een aantal uren).
Overigens ben ik het meeste blij met het BASE netwerk dan de andere 2 netwerken die in België zijn. Ik heb ze allemaal al eens gehad: voor mijn werk zijn we van Proximus naar Mobistar gegaan, privé ben ik Mobile Vikings, het BASE netwerk staat mij het meeste aan.

apotheosis 25-09-09 19:56

Tuurlijk,base/mv zijn de goedkoopste.Maar je kan wat meer dekking hebben;het hangt ook van hoe het signaal doorkomt,op heel wat plaatsen mee base nauwelijks ontvangst,ik spreek dan wel over het binnen zitte in een vafe en noem maar op en daar scoort mobisyar beste op,proximus zuigt ook.

Kijk,ik zit nu op mijn werk ,das een dikke muur en leg ik de iphone 5 cm verder kan het zijn ik op gprs val,leg ik deze terug of blijf effe zoeken dan vind deze meestal dan toch terug edge,dat heb ik bij mobistar niet voor het zo afwisseld iedere keer

Net getest mee mobistar kaartje die ik nog had en 3g op m'n werk nu,yesyes.Vorig jaar was dit nog niet of zelfs in het voorjaar dit jaar ook nog niet.Mobilevikings zal als 2de provider dienen als eventueel noodgeval.

rudiepudie 29-09-09 21:47

Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.

apotheosis 29-09-09 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudiepudie (Bericht 358543)
Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.

Jij gaat er niks kunnen aandoen.MV staat nog in de kinderschoenen,er zullen af en toe wel eens probleempjes optreden.Ik begrijp zoiets niet leuk is uiteraard maar hun het wat tijd en heb je een probleem bel dan naar de helpdesk.

Puck84 29-09-09 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudiepudie (Bericht 358543)
Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.

Ik zit al sinds het begin bij MV en heb dat probleem eigenlijk nog nooit gehad.... Heb wel hetzelfde toestel en firmware dus daar ligt al niet aan. Vrees dat het een glitch op het Base netwerk is dan :s

Da_Sfennie 02-10-09 21:43

Ik zou supergraag willen overstappen naar Mobile Vikings alleen zit ik nog vast aan mijn proximus abbo tot september 2010, en het koste 150 euro om te cancellen...

Dus dat is behoorlijk pwnd..

PsYroN 05-10-09 17:56

Vandaag ook sim kaartje aangevraagd http://www.9lives.be/forum/images/smilies/smile.gif

Ma kzit me klein probleemke.
Ik heb vorige maand jammergenoeg een abo met m* getekend maar ik heb binnen het "7-dagen-termijn" een aangetekende zending naar hun gestuurd om te zeggen dat ik van het contract wil af zien.
We zijn een klein maand verder nu en weet ik nog altijd niks over die annulatie. Al 2 keer gebeld maar die zeggen altijd dat dat een procedure is en niet meteen kan geklaart worden -_- Ondertusse houde ze mij aan het lijntje natuurlijk.

Ik heb gelezen op MV site dat als je ze niet verwittigd of zoiets dat ze uw nummer ongedaan kunnen maken :/

Citaat:

Beëindig in geen geval je contract zonder meer, want dan wordt jouw nummer afgesloten en kan je het nummer niet laten overdragen naar Mobile Vikings.

apotheosis 05-10-09 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PsYroN (Bericht 361204)
Vandaag ook sim kaartje aangevraagd http://www.9lives.be/forum/images/smilies/smile.gif

Ma kzit me klein probleemke.
Ik heb vorige maand jammergenoeg een abo met m* getekend maar ik heb binnen het "7-dagen-termijn" een aangetekende zending naar hun gestuurd om te zeggen dat ik van het contract wil af zien.
We zijn een klein maand verder nu en weet ik nog altijd niks over die annulatie. Al 2 keer gebeld maar die zeggen altijd dat dat een procedure is en niet meteen kan geklaart worden -_- Ondertusse houde ze mij aan het lijntje natuurlijk.

Ik heb gelezen op MV site dat als je ze niet verwittigd of zoiets dat ze uw nummer ongedaan kunnen maken :/

Bel eens naar MV maar ik zou eerst eens naar de mobistar shop zelf gaan en het allemaal eens goed uitleggen.Aan de telefoon wimpelen je ze maar al te makkelijk af en zijn het dikwijls dommerikken die er zitten.

nickyclaeys 11-10-09 08:27

wat je eigenlijk had moeten doen:

bij mobistar je contract afzeggen zoals je nu hebt gedaan maar daarbij zeggn dat je een overzetting wilt naar een praidpay formule met behoud van nummer! (kies er gewoon 1 uit). Wanneer dit in orde is dan pas je kaartje bij mv aanvragen. Zo heb ik het gedaan en dit werkte zonder problemen.

natuurlijk ben jij hier niet zoveel meer mee :o
wat ik zou doen in je plaats is zo snel mogelijk contact opnemen met mv, zowel telefonisch proberen als via mail (op maandag antwoorden ze zonder problemen) en vragen waar zeal zitten met je overschakeling, indien nog niet te ver zou ik vragen of ze dit even in hold kunnen zetten tot je bij mobistar op praidpay zit. dit zal ook voor hun het minste problemen geven denk ik. indien alles op hold staat bij mobistar dan alles regelen.

mvg,

Nicky

PsYroN 11-10-09 14:35

Zolang ik geen activatie bericht stuur naar MV met men huidige provider hoeft MV nog niets speciaal te doen en hoeft er eigenlijk niets op hold gezet worden.

Ik heb vorige week naar Mobi* gebelt en eindelijk na 12 min iemand aan de lijn gekregen. Zij wist me te vertellen dat de annulatie al in orde was maar dat deze pas in werking treed vanaf het begin van de volgende maandelijkse aanrekening. Bij mij is dat dus op 18 oktober aangezien op 17 september het abo geactiveerd was.

Ik zou dan ook een sms'sje krijgen volgens de telefoniste. Pas vanaf dan kan ik die activatie sms struren naar MV. Nog even wachten dus :-)

Ik denk niet dat ik iets tegen MV moet zeggen...?
Het enigste wat ik gedaan heb is een sim aangevraagd tot nu toe.

WDS001 04-11-09 10:38

// Discussies samengevoegd.

Guest-20180409093718 06-11-09 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 262146)
Het enige wat ik ooit hoop is dat ze bij base eens aan 3g gaan beginnen ook en goedkopere tarieven kunnen aanbieden dan de andere providers.(mobilevikings moet er dan wel aan meedoen natuurlijk zodat ik niet opnieuw moet gaan overstappen).Ooit gaan ze bij base toch eens moeten overstappen naar 3g want ze gaan als ze daar nog heel lang mee wachten denk ik toch wel veel klanten door verliezen.
Het begint meer en meer op te komen wat internetten betreft via bv netbook en iphone en dat zal nog meer en meer gaan toenemen.

Bij BASE zijn ze nog altijd bezig aan de ontwikkeling van 3G. Binnenkort komt deze al in testfase.

WDS001 06-11-09 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 (Bericht 380560)
Bij BASE zijn ze nog altijd bezig aan de ontwikkeling van 3G. Binnenkort komt deze al in testfase.

En wanneer is binnenkort? Eindelijk 3G dan! :D

OiP 06-11-09 17:12

Krijg je gratis belminuten bij MV? Want dan ben ik zo verkocht :p

WDS001 06-11-09 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OiP (Bericht 380567)
Krijg je gratis belminuten bij MV? Want dan ben ik zo verkocht :p

Nope, zie de website van Mobile Vikings.

Guest-20180409093718 06-11-09 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 380561)
En wanneer is binnenkort? Eindelijk 3G dan! :D

Dit hebben ze mij weten te zeggen in april, toen ik BASE werd. De testfase zou 'binnenkort van start gaan'. Het grappige is dat op mijn nieuw BASE simkaartje in 't groot 3G stond afgedrukt... Terwijl deze bijlange nog niet in werking is gesteld... Rare doeningen bij die operators soms :rolleyes:

WDS001 06-11-09 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 (Bericht 380584)
Dit hebben ze mij weten te zeggen in april, toen ik BASE werd. De testfase zou 'binnenkort van start gaan'. Het grappige is dat op mijn nieuw BASE simkaartje in 't groot 3G stond afgedrukt... Terwijl deze bijlange nog niet in werking is gesteld... Rare doeningen bij die operators soms :rolleyes:

In april? Dan wordt het hoog tijd dat die 3G beschikbaar komt! :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:45.