iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   Mobilevikings.com (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/30229-mobilevikings-com.html)

Runaque 23-01-10 15:11

Ondertussen ben ik ook bij Mobile Vikings, tot nu toe geen klagen gehad, goede gesprekskwaliteit, sms die direct aankomen, maar vooralsnog de (3G) internetverbinding niet kunnen proberen, dat zal voor een van de dagen zijn.
Ik heb de site van MV in mijn safari gezet, dus kan ik via daar de boel in de gaten houden en eventueel herladen wanneer ik maar wil.
Ik ben dus tevreden van mijn overstap en nog geen moment spijt van gehad. ;)

kal_el 23-01-10 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 407973)
Ondertussen ben ik ook bij Mobile Vikings, tot nu toe geen klagen gehad, goede gesprekskwaliteit, sms die direct aankomen, maar vooralsnog de (3G) internetverbinding niet kunnen proberen, dat zal voor een van de dagen zijn.
Ik heb de site van MV in mijn safari gezet, dus kan ik via daar de boel in de gaten houden en eventueel herladen wanneer ik maar wil.
Ik ben dus tevreden van mijn overstap en nog geen moment spijt van gehad. ;)

zoek eens in de app store:

Mobile vikings

ze hebben namelijk een app uit ook hoor, is makkelijker dan telkens die website controleren :p
en 3G komt binnenkort, nog geen exacte datum over. (base it wel al op het 3G)

Runaque 23-01-10 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 407994)
zoek eens in de app store:

Mobile vikings

ze hebben namelijk een app uit ook hoor, is makkelijker dan telkens die website controleren :p
en 3G komt binnenkort, nog geen exacte datum over. (base it wel al op het 3G)

Fantastische tip, ik heb gelijk de app uit de app store gehaald. ;)

freekydude 23-01-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 407973)
Ondertussen ben ik ook bij Mobile Vikings, tot nu toe geen klagen gehad, goede gesprekskwaliteit, sms die direct aankomen, maar vooralsnog de (3G) internetverbinding niet kunnen proberen, dat zal voor een van de dagen zijn.
Ik heb de site van MV in mijn safari gezet, dus kan ik via daar de boel in de gaten houden en eventueel herladen wanneer ik maar wil.
Ik ben dus tevreden van mijn overstap en nog geen moment spijt van gehad. ;)

Installeer snel een van de apps van MV :-)

Runaque 24-01-10 00:43

Internetverbinding via Mobile Vikings loopt perfect, welliswaar trager dan ik gewoon ben via Wi-Fi, er gaat een nieuwe wereld open in vergelijking tot Mobistar Tempo Music. :d

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freekydude (Bericht 408075)
Installeer snel een van de apps van MV :-)

Had het al lang gedaan, werkt perfect! ;)

bikerkippie 26-01-10 01:31

Heb vandaag ook de stap gezet. Ik was al 14 jaar trouwe Proximus-gebruiker, maar hun datatarieven zijn om van te huilen, vooral als je ze met die van onze buurlanden vergelijkt. Ik heb ook naar de tarieven gekeken bij Mobistar en Base, maar die zijn nauwelijks beter. Gangsters! :cool:

Toen ik op een ander iPhone-forum (lees: een slechter iPhone-forum :D ) wat info vond over MV ben ik even hun website gaan uitpluizen, en het zag er allemaal netjes uit. Voeg daaraan (voornamelijk) goede reacties toe van hun abonnees, de geweldige tarieven die MV handhaaft, even goed roeren, en voilà, ik heb een account aangemaakt en wacht vol ongeduld op m'n SIM kaart.

Ik ben voorlopig alleszins onder de indruk. Om je SIM kaart aan te vragen heb je de nummer van je identiteitskaart nodig, en die ben ik ben enkele dagen geleden verloren, en had dit nog *kuch* niet *kuch* gemeld *kuch* bij onze blauwe vrienden. Pasfoto's gaan laten trekken, verlies gaan melden, wachten op de uitnodiging van het gemeentehuis, en dan nog wachten tot ik m'n kaart mag gaan afhalen, pfffff, dan zijn we enkele weken verder, en zo lang kon ik niet wachten. Even mailtje naar MV gestuurd, met het voorstel hen een scan van m'n paspoort te sturen, en binnen enkele uren antwoord gekregen. Scan opgestuurd, en 't was in de sjakosch, en ik kan m'n SIM kaart morgen of overmorgen in de bus verwachten. Daar kunnen ze bij Proximus een punt aan zuigen!

Runaque 27-01-10 16:34

Ik heb eens een speedtest gedaan met een app (speedtest.net) en de snelheid van de internetverbinding piekt op 140kbps voor download en 100kbps voor upload. Snelheid valt goed te doen voor de meeste sites die ik bezoek als ik geen Wi-Fi heb, zijn toch vaak "afgeslankte " versies voor toestellen als dit.

Scooter 30-01-10 18:21

Hoe zit dat met de ontvangst in boerendorpjes zoals kruishoutem, nokere,Lozer bv?

dj_joske 21-02-10 22:27

Hoe zit het met internet-tethering op 3.1.3 ?

Puck84 21-02-10 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dj_joske (Bericht 419221)
Hoe zit het met internet-tethering op 3.1.3 ?

werkt perfect :)

gigiphone 22-02-10 18:34

zie je een verschil met 3.1.3 bij mobile vikings ,ik zit nog op vorige versie ,,, is die sneller ??? of wat is het verschil ;)

Puck84 22-02-10 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gigiphone (Bericht 419519)
zie je een verschil met 3.1.3 bij mobile vikings ,ik zit nog op vorige versie ,,, is die sneller ??? of wat is het verschil ;)

Tethering werkt terug :)

appel_001 24-03-10 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 410782)
Hoe zit dat met de ontvangst in boerendorpjes zoals kruishoutem, nokere,Lozer bv?

heb niet te klagen daarover.
(neerijse/huldenberg)
op een plaats met amper huizen en heb altijd volle verbinding
nog nooit zonder verbinding gezeten
(nokia n97 mini)

WDS001 24-03-10 22:26

Morgen D-Day! 3G komt eraan :D

lolsmurf 24-03-10 22:47

Benieuwd wat dat gaat geven! Hopelijk is er 3G in Leuven of Halle. :)

pieterwillems 25-03-10 17:16

ik heb hier in wachtebeke nog geen 3G bereik:s of is het nog niet uit?

WDS001 25-03-10 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterwillems (Bericht 430354)
ik heb hier in wachtebeke nog geen 3G bereik:s of is het nog niet uit?

Het zou vandaag moeten geactiveerd zijn, maar hier in Serskamp/Wetteren ook nog niets van gemerkt :(

Tom. V 25-03-10 20:02

Beste mensen

Ik heb sinds vrijdag ook een iPhone en ben nu aan het rondkijken naar een nieuwe provider.

Ik zit nu bij Proximus (MTV Generation) en ik bel ongeveer een uurtje per maand en verstuur een kleine 1000 sms'jes per maand. Ik betaal dan ook 20 euro per maand, soms ietsjes meer als ik even over men belkrediet ga.

Als ik dat zo lees kom ik perfect in aanmerking om me bij mobile vikings aan te sluiten! Want ik stuur of bel niet veel meer dan de aangeboden hoeveelheden per herlaadbeurt van 15 euro EN ik krijg er 1GB internet "gratis" bij!

Te mooi om waar te zijn? Of mag ik niet twijfelen en de overstap gewoon nemen?

WDS001 25-03-10 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tom. V (Bericht 430415)
Beste mensen

Ik heb sinds vrijdag ook een iPhone en ben nu aan het rondkijken naar een nieuwe provider.

Ik zit nu bij Proximus (MTV Generation) en ik bel ongeveer een uurtje per maand en verstuur een kleine 1000 sms'jes per maand. Ik betaal dan ook 20 euro per maand, soms ietsjes meer als ik even over men belkrediet ga.

Als ik dat zo lees kom ik perfect in aanmerking om me bij mobile vikings aan te sluiten! Want ik stuur of bel niet veel meer dan de aangeboden hoeveelheden per herlaadbeurt van 15 euro EN ik krijg er 1GB internet "gratis" bij!

Te mooi om waar te zijn? Of mag ik niet twijfelen en de overstap gewoon nemen?

Niets te mooi om waar te zijn, gewoon doen! Je kan momenteel nergens beter zijn met een iPhone dan bij Mobile Vikings.

pieterwillems 25-03-10 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 430406)
Het zou vandaag moeten geactiveerd zijn, maar hier in Serskamp/Wetteren ook nog niets van gemerkt :(

Wel raar, er zijn mensen op twitter die beweren al 3G te hebben, maar op mv hun site staat er niets:s


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.