iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   Mobilevikings.com (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/30229-mobilevikings-com.html)

kal_el 24-12-09 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gigiphone (Bericht 397114)
heeft er al iemand de aplicatie van mobile vikings en werkt hij ???
bij mij werkt hij niet ,,via pc is het geen probleem voor in te loggen

had ik ook, wachtwoord toen veranderd naar 1 zonder speciale tekens (vb: ^) en toen kon ik wel inloggen :-)

Cable 30-12-09 19:22

Die mobile vikings , dat gaat dan niet met Prepaid kaart maar met een factuur ?

WDS001 30-12-09 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cable (Bericht 399269)
Die mobile vikings , dat gaat dan niet met Prepaid kaart maar met een factuur ?

Neen, Mobile Vikings is ook prepaid. Je kan die €15 herladen wanneer je wil.

Cable 30-12-09 19:55

Oh. Maar waar haal je die Prepaid kaartjes dan? Gewoon in de krantenwinkel? Of is het mss gewoon met een storting ofzo?

WDS001 30-12-09 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cable (Bericht 399293)
Oh. Maar waar haal je die Prepaid kaartjes dan? Gewoon in de krantenwinkel? Of is het mss gewoon met een storting ofzo?

Dat kan je allemaal op hun website vinden ;) http://www.mobilevikings.com

Undertaxxx 30-12-09 21:58

Heb ook maar de stap naar Mobile Vikings gezet. Heb ook wel een abo bij Proximus via het werk maar ik probeer gsm gesprekken voor werk & privé gescheiden te houden. Ik ben al een jaar of 12 klant bij Proximus maar het lijkt nog net of we 12 jaar terug in de tijd zijn, tarieven voor een sms of gesprek is ok maar wanneer je over mobiel internet spreekt...

Als je kijkt naar Mobile Vikings wordt je dus alleen maar heel erg blij, bij elke herlaadbeurt van 15 euro (min. 1x per maand) krijg je voor 1GB gratis mobiel internet ter beschikking.

En hoe je het ook draait of keert, daar kan proximus met hun 5000 gratis sms'en echt niet tegen op. Een normaal gsm gebruiker gaat nooit aan 5000 sms'en per maand komen maar een normaal smartphone gebruiker zal wel enkele 100de mb's per maand verbruiken aan mobiel internet.

WDS001 30-12-09 22:01

//Diverse berichten over Mobile Vikings naar deze discussie verplaatst.

Cable 31-12-09 15:32

Ik denk dat ik de overstap niet ga maken ,omdat ik eigenlijk echt wel veel meer sms'en stuur :/ . Volgens #120# deze maand toch wel weer zo'n 6000 :/ ..

freekydude 31-12-09 17:31

Ben ik de enigste zonder mobiel internet vandaag? :-|

Cable 31-12-09 17:32

Neen , facebook staat er vol van ;) . Het ligt aan Base wsl .. stond ook op de site van de gazet van antwerpen .

iktjilp 31-12-09 22:20

Is ondertussen gelukkig wel opgelost. Deze avond pas gemerkt toen ik na het werk nog even mijn mails wou lezen en zag dat ik de laatste pas iets na 10 uur had ontvangen.

StevenVD 16-01-10 15:36

Ik heb 2/3 weken terug een iPhone 3GS gaan kopen, toen was ik nog steeds een prepaid Proximus. Men kaart was toen herladen met zo'n 25 euro, maar deze was echter na een uurtje of twee al volledig op zonder eenmaal te bellen (en dit dan nog terwijl ik eigenlijk enkel thuis zat met men Wi-Fi aan). Bij Proximus betaal je dus elke keer 50cent ofzo wanneer je iPhone verbinding maakt met het internet. Nu kan je zeggen, waarom neem je dan geen data-abonnement bij Proximus? Simpel, bij een gewone prepaid kaart kan je geen data-abonnement bijnemen, je moet dus ook een abonnement gaan neme (met factuur) voor gewoon te bellen. Dit wil ik absoluut niet omdat ik het verschrikkelijk vind da k dan altijd 24maand vast zit bij hun.

Wat is de oplossing? Mobile Vikings (Prepaid en betaalbaar+Niet elke keer geld van je kaart wanneer je verbinding maakt met het internet).

Ik ben nu al enkele dagen een Mobile Viking en ik zou het echt iedereen aanraden.
Vriendelijke service, zeer goed edge internet (surfen en mail ophalen lukt perfect en vlot).. Kortom perfect voor iedereen die wil internetten op zen GSM maar er geen tientallen euro's voor over heeft.

kal_el 16-01-10 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVD (Bericht 405693)
Wat is de oplossing? Mobile Vikings (Prepaid en betaalbaar+Niet elke keer geld van je kaart wanneer je verbinding maakt met het internet).

Ik ben nu al enkele dagen een Mobile Viking en ik zou het echt iedereen aanraden.
Vriendelijke service, zeer goed edge internet (surfen en mail ophalen lukt perfect en vlot).. Kortom perfect voor iedereen die wil internetten op zen GSM maar er geen tientallen euro's voor over heeft.

3G binnenkort :-)

StevenVD 16-01-10 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 405695)
3G binnenkort :-)

Ja? K weet het niet hoor.. K weet dat base (netwerk waarop Mobile Vikings werkt) begonnen is met 3G in Antwerpen en Gent.. Binnekort ook nog brussel wrsch.. Maar de rest van Belgie? Zal nog wel even duren. En heb ook nog niets op de site zien staan bij Mobile Vikings dat ook bij hun gebruikers 3G zal komen hoor.. Weet jij iets meer? :P

kal_el 16-01-10 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVD (Bericht 405697)
Ja? K weet het niet hoor.. K weet dat base (netwerk waarop Mobile Vikings werkt) begonnen is met 3G in Antwerpen en Gent.. Binnekort ook nog brussel wrsch.. Maar de rest van Belgie? Zal nog wel even duren. En heb ook nog niets op de site zien staan bij Mobile Vikings dat ook bij hun gebruikers 3G zal komen hoor.. Weet jij iets meer? :P

wel ff beter lezen ;)
About 3G - News - Mobile Vikings

StevenVD 16-01-10 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 405700)
wel ff beter lezen ;)
About 3G - News - Mobile Vikings

Oke dat is wel even heel goed nieuws, vooral dat er geen prijsstijging zal plaatsvinden :)

mrmittens 16-01-10 17:08

Het is me opgevallen dat elke GSM op Mobile Vikings (en BASE) vanaf nu ook een eigen IP nummer heeft. Vroeger was dit 1 IP voor alle telefoons, maar nu kan je bv. naar je eigen gsm zitten pingen :)

StevenVD 16-01-10 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrmittens (Bericht 405732)
Het is me opgevallen dat elke GSM op Mobile Vikings (en BASE) vanaf nu ook een eigen IP nummer heeft. Vroeger was dit 1 IP voor alle telefoons, maar nu kan je bv. naar je eigen gsm zitten pingen :)

Ah en wat is het voordeel van naar je eigen GSM te kunnen pingen?

mrmittens 16-01-10 17:17

Ik gaf maar een voorbeeld...

Het is wel gemakkelijk als je voipbuster wilt gebruiken om te bellen via 3G. Sinds het gebruik daarvan gelimiteerd werd per IP, heb je daar nu geen last meer van. => gratis bellen naar vaste lijnen :)

Runaque 17-01-10 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 399354)
Heb ook maar de stap naar Mobile Vikings gezet. Heb ook wel een abo bij Proximus via het werk maar ik probeer gsm gesprekken voor werk & privé gescheiden te houden. Ik ben al een jaar of 12 klant bij Proximus maar het lijkt nog net of we 12 jaar terug in de tijd zijn, tarieven voor een sms of gesprek is ok maar wanneer je over mobiel internet spreekt...

Als je kijkt naar Mobile Vikings wordt je dus alleen maar heel erg blij, bij elke herlaadbeurt van 15 euro (min. 1x per maand) krijg je voor 1GB gratis mobiel internet ter beschikking.

En hoe je het ook draait of keert, daar kan proximus met hun 5000 gratis sms'en echt niet tegen op. Een normaal gsm gebruiker gaat nooit aan 5000 sms'en per maand komen maar een normaal smartphone gebruiker zal wel enkele 100de mb's per maand verbruiken aan mobiel internet.

Dit is wat ik voor antwoord zocht, ik ben al langer ontevreden over Mobistar en de laatste keer ik naar de helpdesk belde voor een of ander herlaad probleem (kreeg geen belwaarde toegevoegd), zeikte een medewerke mij haast af. Dus ik ga de stap ook maar zetten. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.