iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   Mobilevikings.com (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/30229-mobilevikings-com.html)

Puck84 14-11-09 11:04

Njah beetje ongelukkige timing na mijn vorige post, maar ik heb de melding dus ook nu :) Murphies Law he :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 383507)
niet alleen roepen klagers meer, ook zullen mensen die tevreden zijn dat niet overal gaan rondbazuinen ;)

En helaas is het nu eenmaal zo dat negatieve reclame sterker blijft hangen bij toevallige lezers.... tjah what ya going to do about it he :)

thibaultvdb 14-11-09 12:58

Het werkt al terug! ;)

apotheosis 14-11-09 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 383492)
Je moet je niet laten ontmoedigen om naar MV over te stappen omdat apotheosis zo luid is over zijn slechte ervaringen.... Das gewoon één ongelukkig geval met een grote mond die het op elk forum laat horen dat Mobistar toch o zo veel beter is voor hem dan MV... Ondertussen heb je een paar duizend gewone MV klanten die er géén drama van maken. Als het echt ernstige problemen waren, dan waren er wel meer klagers dan een paar enkele op de forums en facebookgroepen (je hebt op die media sowieso het phenomeen dat een kleine minderheidsgroep met een luide stem de meerderheid kan overstemmen).


Je kan best gewoon eerst even:
  • bij vrienden die Base of MV hebben in je buurt de ontvangst checken
  • naar de MV helpdesk bellen (tijdens kantooruren @ werkdagen) om te vragen hoe de dekking in jouw regio is als je echt zeker wilt zijn (ze gaan daar niet liegen, als ze weten dat het een probleem regio is gaan ze het volgens mij wss zeggen)
Een collega van mij is onlangs ook overgestapt naar MV na een periode van heel wat getwijfel omwillen van dergelijke statements als hierboven op het internet. Wil je weten wat zijn reacties tot nu toe op MV zijn?
  • "Maar dat internet werkt toch goed genoeg zolang ge geen youtube zit te kijken? Waar klagen die toch over?"
  • "Amai die helpdesk heeft goede service man... Daar kunnen de grote bedrijven nog es iets van leren zenne..."

Tis daarmee ik zelf ook mobile vikings heb,rofflll.
Je bent ook zo iemand die alleen het goede wil zien maar o wee als de (voorlopige) negatieve kantjes gezegt worden,heeft niks te maken met een grote mond manneke.
Wie mijn posts goed leest die weet genoeg.
Wat je zegt ik bijna de enige zou zijn die klachten heeft zit je goed mis,moet je maar eens nagaan op andere fora en facebook enz...

Nog steeds zijn er heel wat mensen die geen internet gebruiken op de gsm en die gewoon bellen en smsen.Deze ga je idd nauwelijks horen want het is vooral de data die teveel plat ligt voor de moment.Ik heb er zelf al bijgezegt dat dit binnen een 2tal maanden wel zal opgelost zijn als hun 3G er staat.
Ik raad iedereen aan dat als deze niet al teveel ook bellen en willen surfen om MV aan te schaffen alleen is het idd wel zo mobistar daarin beter scoort op gebied van surfen maar zoals gezegt en ik zeg het nogmaals zeg ik er zelf bij dat het bij MV maar tijdelijk probleem is.
Doordat ik heel veel surf,sorry maar ik werd er echt gek van ik dag in dag uit niet kon surfen.Dat is de reden waarom ik mobistar heb genomen voor toch allesins de komden maanden.

De service is het beste bij MV,das een feit.
Dat andere van youtube is een leugen,manman,onvoorstelbaar;via MV en dus via EDGE werkt youtube bij mij perfect zenne.
Als sommige filmpjes niet gaan is omdat sommigen er wat mis aan is.

En zij nu eens eerlijk;EDGE is oke voor lichte pagina's en als het echt vlot werkt maar het begint stilaan te verouderen zenne en maar goed ook,sneller internet is nodig,niet alleen om tv te kijken maar ook zoals sites als het laatste nieuws sneller te kunnen openen enz....

Ik heb hier maandenlang tegen aan vlamingen hier gezegt ze MV moeten nemen als ze niet al teveel bellen.

Puck84 15-11-09 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 383667)
T
Je bent ook zo iemand die alleen het goede wil zien maar o wee als de (voorlopige) negatieve kantjes gezegt worden,heeft niks te maken met een grote mond manneke.

Ach nu krabbel je zelf terug.... Kijk even zelf even in dit topic naar je eigen posts en zie hoe vaak je niet op negatieve dingen zit te hammeren....

Ik heb tegen de CEO van MV al rechtstreeks op alle negatieve kanten van MV gewezen.... Die man kan er dan ook iets aan doen. Hier op forums negatieve ervaring ronddelen schaadt alleen maar de ontwikkeling van het project hoe jij het ook wilt draaien of keren.

Er komt hier iemand vragen naar ervaringen en jij gooit je negatieve kritiek er als eerste tegen aan bleh... Dat je toch maar Mobistar als backup houdt... Dan moet je jezelf niet wijsmaken dat je mensen altijd aanmoedigt om bij MV te gaan.

PS: ik bedoelde helemaal nix persoonlijk toen ik de opmerking maakte dat klagers harder roepen en meer gehoord worden dan hun positieve tegenhangers. Dat is gewoon een wetenschappelijk bewezen feit in de e-marketing. Dus er is geen nood om je persoonlijk aangesproken te voelen + ik apprecieer het niet om aangesproken te worden als 'manneke'.

apotheosis 15-11-09 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 384000)
Ach nu krabbel je zelf terug.... Kijk even zelf even in dit topic naar je eigen posts en zie hoe vaak je niet op negatieve dingen zit te hammeren....

Ik heb tegen de CEO van MV al rechtstreeks op alle negatieve kanten van MV gewezen.... Die man kan er dan ook iets aan doen. Hier op forums negatieve ervaring ronddelen schaadt alleen maar de ontwikkeling van het project hoe jij het ook wilt draaien of keren.

Er komt hier iemand vragen naar ervaringen en jij gooit je negatieve kritiek er als eerste tegen aan bleh... Dat je toch maar Mobistar als backup houdt... Dan moet je jezelf niet wijsmaken dat je mensen altijd aanmoedigt om bij MV te gaan.

PS: ik bedoelde helemaal nix persoonlijk toen ik de opmerking maakte dat klagers harder roepen en meer gehoord worden dan hun positieve tegenhangers. Dat is gewoon een wetenschappelijk bewezen feit in de e-marketing. Dus er is geen nood om je persoonlijk aangesproken te voelen + ik apprecieer het niet om aangesproken te worden als 'manneke'.

De goeie die het zegt,mss nog eens je post herlezen; Ik apprecieer het niet om aangepsroken te worden als een grote mond.

Idd,men komt vragen van mensen met hun ervaringen en ik geef de goeie en minder goede,jij wil alleen de goeie zeggen,uw goed recht,jij respecteert een andermans mening niet omdat het niet in uw kraam past.

En als ik mobistar beter vind en dat is trouwens ook zo dan is dat mijn goed recht om te zeggen.

Ik heb ook al over bepaalde zaken info aan mensen gevraagt;ik vind het nu net goed dat mensen mij ook de mindere zaken meegeeft,ik beslis dan zelf wel wat ik ermee doe.

Voor ik telenet had zegde men ook dit is niet goed en datte enz...Ik heb dan toch telenet gekozen ondanks de vele negatieve reacties,ik ben oud en wijs genoeg om zelf een beslissing te nemen.
Ik heb met alles rekening gehouden en ja hoor,de negatieve zaken waren al helemaal niet verzonnen en ook al waren deze niet leuk te noemen,ik heb het er maar bij genomen.

Ik ga niet tegen de mensen gaan zeggen;met MV is alles oke nu,geen enkel probleem terwijl dat absoluut niet het geval is.

thibaultvdb 15-11-09 19:53

Nu werkt alles bij mij zeer goed en ik ben er meer dan tevreden over! ook de snelheid van EDGE heeft mij verrast! Ik had deze snelheid ongeveer voor 3G verwacht :D

Guest-20180409093718 15-11-09 23:05

Héél effe off-topic mensen; iemand de reclame van BASE al gezien? Het postpaid 5 pakket @ 99euro per maand is nu postpaid 5 @ 80euro per maand. Ongelimiteerd bellen, smsen en mmsen + data verbruik van 500mb ;)

apotheosis 16-11-09 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 (Bericht 384130)
Héél effe off-topic mensen; iemand de reclame van BASE al gezien? Het postpaid 5 pakket @ 99euro per maand is nu postpaid 5 @ 80euro per maand. Ongelimiteerd bellen, smsen en mmsen + data verbruik van 500mb ;)

Enige wat ik echt schandalig vind is die slechts 500MB.Dit moet minstens 2GB zijn.Je betaalt tenslotte toch 80 euro he.

WDS001 28-11-09 19:40

Het vreemde is dat ik bij mij thuis prima ontvangst heb en alles zeer snel werkt over EDGE. Ongeveer 6 km verderop echter, in het Oost-Vlaamse Oordegem, is er geen verbinding mogelijk. Eerst dacht ik dat dit toevallig was, maar het blijft zich maar herhalen. Elke keer ik daar ben is er geen ontvangst.

iktjilp 28-11-09 22:39

Best even melden dan kan dat eens bekeken worden. Bij mijn zus ook altijd problemen met ontvangst bij alle 3 providers. Zou op termijn opgelost moeten zijn door de bouw van een nieuwe mast.

WDS001 28-11-09 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door co0lman (Bericht 388607)
Best even melden dan kan dat eens bekeken worden. Bij mijn zus ook altijd problemen met ontvangst bij alle 3 providers. Zou op termijn opgelost moeten zijn door de bouw van een nieuwe mast.

Ik heb het inderdaad even gemeld bij de klantendienst.

WDS001 03-12-09 14:23

Na een kleine week een antwoord gekregen:

Citaat:

Beste Wouter,

we hebben al een eerste reactie van Base ontvangen.
Het is bij Base een reeds een gekend probleem dat er weinig bereik is in de omgeving van Oordegem.
Ze zijn er dus al mee bezig (3de line ticket), maar zo'n dingen kosten wel tijd om het op te lossen.

Hieronder kan je de feedback terugvinden die we van Base kregen:
"There are also BASE complaints in Oordegem. A coverage ticket is open at 3rd line: CC00386575 You can already inform cmr that coverage issues take time for investigation and solution time.

More updates will follow as soon there is an update in the 3rd line ticket."


De oplossing zal dus niet voor dadelijk zijn, maar ze zijn ermee bezig !

We blijven je op de hoogte houden.

Kind regards,
Woon je in Oordegem, dan is Mobile Vikings dus niet meteen een aanrader..

Wook 04-12-09 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 388573)
Het vreemde is dat ik bij mij thuis prima ontvangst heb en alles zeer snel werkt over EDGE. Ongeveer 6 km verderop echter, in het Oost-Vlaamse Oordegem, is er geen verbinding mogelijk. Eerst dacht ik dat dit toevallig was, maar het blijft zich maar herhalen. Elke keer ik daar ben is er geen ontvangst.


Ik heb bij mij thuis slechte tot geen ontvangst op het BASE netwerk terwijl ik op de stoep voor mijn huis een stuk betere ontvangst heb. Op mijn werk heb ik altijd de beste ontvangst alsook op de meeste andere plaatsen waar ik kom... Dat slechte bereik bij mij thuis doet mij twijfelen om over te stappen naar MV. Om te surfen gebruik ik thuis nog steeds een pc maar het is wel heel vervelend om te bellen, ik moet dan steeds op een bepaalde plaats gaan staan of naar buiten gaan...

Je zou kunnen denken dat het aan mijn huis ligt (te dikke muren of andere storende factoren) maar met Mobistar en Proximus is er helemaal geen probleem. Ik heb het ook eens laten onderzoeken door de ingenieurs bij BASE en die zeiden dat het door een slechte antenne was en dat het er niet naar uitzag dat dit snel zou worden opgelost omdat het vervangen van zo'n antenne heel tijdrovend is volgend hen.

freekydude 06-12-09 11:51

Hoe zit 't eigenlijk met 3G? Ik las eerder in dit topic over dat ze bezig waren met 3G te installeren over heel België... Heeft iemand hier nog iets van gehoord? :-)

Mvg.

Guest-20180409093718 06-12-09 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 384148)
Enige wat ik echt schandalig vind is die slechts 500MB.Dit moet minstens 2GB zijn.Je betaalt tenslotte toch 80 euro he.

500 MB is idd weinig voor die prijs, maar om realistisch te blijven had dit toch wel minstens het dubbele mogen zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freekydude (Bericht 390883)
Hoe zit 't eigenlijk met 3G? Ik las eerder in dit topic over dat ze bezig waren met 3G te installeren over heel België... Heeft iemand hier nog iets van gehoord? :-)

Mvg.

Zijn ze nog aan bezig. Het is gewoon kwestie van afwachten, ze zullen er waarschijnlijk ergens begin 2010 mee uitpakken.

iktjilp 06-12-09 12:33

https://forum.iculture.nl/f18/i...7-base-3g.html
Citaat:

Gisteren (3/12) had ik zowat de hele namiddag geen EDGE netwerk bij BASE. Ik heb hiervoor gebeld naar BASE en daar wisten ze me te vertellen dat dat kwam doordat ze delen van hun netwerk naar 3G aan het omschakelen zijn. Ze heeft eens in het systeem gekeken en wist mij te vertellen dat ik nog niet overgezet was naar 3G (blijkbaar niet alleen het netwerk, maar ook de klanten moeten gemuteerd worden), maar dat iedereen tegen 1 januari moet overgeschakeld zijn.

We wachten af ... ik ben alvast benieuwd!!

Ow ja, ze wist niet of de klanten zelf gecontacteerd gingen worden als ze overgeschakeld zijn. Ik heb alvast de 3G aangezet en we zullen wel zien zeker :d
Met wat geluk dus vanaf de jaarwisseling 3G bij Base en heel snel ook bij Mobile Vikings.

jeutie 08-12-09 17:54

Gisteren SIM Kaart besteld, Vandaag bevestiging van verzending gekregen,
Zou morgen moeten binnenkomen, Ook hun klantendienst was zeer snel voor een antwoord te geven, alles verloopt tot nu toe lekker, weet zonder hoe het verder gaat.

*edit 1*
Vandaag mooi briefje binnengekregen met de SIM, direct naar het nummer gsms'd, informatie op hun site veranderde meteen, Er werd mij aangeraden nu al te herladen, En dit deed ik, Ook hier geen probleem. Hopelijk dropt mijn ontvangst bij Proximus nu snel, zodanig ik kan overstappen op Mobile Vikings :-)

WDS001 20-12-09 18:45

Weet iemand of het bellen naar de voicemail vanuit het buitenland geld kost? Staat helaas niet op hun website..

Me2995 20-12-09 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 395700)
Weet iemand of het bellen naar de voicemail vanuit het buitenland geld kost? Staat helaas niet op hun website..

dat kost evenveel als bellen naar een ander belgisch nummer, niet gratis dus. Vanuit de buurlanden weet ik echter niet zeker, maar zal wel hetzelfde zijn denk ik.

gigiphone 24-12-09 11:28

heeft er al iemand de aplicatie van mobile vikings en werkt hij ???
bij mij werkt hij niet ,,via pc is het geen probleem voor in te loggen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:34.