iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/35213-beschikbaarheid-3gs-belgie-deel-1-a.html)

Nfect 16-07-09 20:33

Morgen toch ook maar es binnenspringen in het Mobistar Center hier in de buurt. Ben toch van plan om een 3G S te kopen, dus zou ik hem beter meteen bestellen. Of wie weet hebben ze er nog liggen, aangezien ik hier lees dat vandaag veel plaatsen bevoorraad zijn!

Maar op dat laatste ga ik maar niet te veel hopen zeker :)

Jamez 16-07-09 20:38

LOL Nfect, dream on dude :)

rodada 16-07-09 21:08

Ik heb me weer laten vangen!!!!!!
Vorig jaar bestelde ik m'n 3G bij Switch maar na 4 maanden gerotzooi gaven ze van armoede mijn voorschot gewoon terug.
Toen ik dan maar bij Mobistar een nieuwe bestelling ging plaatsen kon ik 'm tot mijn verbazing gewoon meenemen...voorraad genoeg!
Met de wetenschap dat Mobistar de Exclusieve rechten heeft op de iphone en dus ook zorgt voor de bevoorrading van andere iphone-verdelers kan je dus ook zeggen dat er een geurtje aan hing... .

Het bewijs werd onlangs geleverd met het proces dat Mobistar nu aan d'r been heeft voor precies dezelfde feiten met de 3G S.

Nu heb ik dus bij die kloothommels een bestelling voor de 3G S en het is precies hetzelfde liedje!
Woensdag zegt een woordvoerster van Mobistar dat alle Centers goed aangevuld zullen worden zodanig dat ALLE bestellingen kunnen afgerond worden....

Ik maar bellen,en bellen,en bellen...die nemen daar nog niet eens op!
Dan maar naar Wijnegem om persoonlijk te vragen hoe 't zit met dat artikel...
Na eerst genegeerd te worden in een LEGE winkel geeft die gast mij een echt arrogante en zeer korte reactie...geen iphone dus!

Ik WEET dat die smeerlappen ook iphones over de toonbank laten schuiven ZONDER RESERVATIE, gewoon kwestie van op de goeie moment binnen te wippen...
Die sukkels met hun voorschot hebben we toch al binnen, hahahahahahahahahahahaaaaahhh!!

Ik kan er niet bepaald om lachen en heb me net lidgemaakt bij testaankoop.
De vorige keren had ik ook via mail bij hen mijn beklag gedaan maar blijkt dat ze enkel oren hebben voor leden.
Dus nu hoop ik dat er eens iemand wat stof doet opwaaien voor mij want ik ben dat gedoe om een telefoon meer dan beu!

pdw75 16-07-09 21:13

Tja, het staat er toch "de 3G's" ;)

bloodydave 16-07-09 23:11

Ik zit net zo op die website van switchshops te kijken, zie ik dit zo staan:
Citaat:

iPhone 3GS tijdelijk niet meer te bestellen bij Switch

Beste klanten,

de vraag naar de iPhone 3GS bij Switch is echt enorm, maar helaas krijgen wij onvoldoende leveringen van Mobistar om aan de vraag te kunnen beantwoorden. Daarom is de iPhone 3GS tijdelijk niet meer te bestellen bij Switch, noch via onze website, noch in onze shops. Van zodra wij acceptabele leveringstermijnen kunnen garanderen, zullen we dit op onze site terug aankondigen.

Klanten die reeds een order geplaatst hebben, worden uiteraard verwittigd van zodra hun toestel beschikbaar is.
Het Switch Team.
lekker is dat... dat zal dus nog wel even gaan duren
mijn bestelling (iphone 3gs 32gb zwart) staat daar nu al 2 weken dus ik zal hem maar laten staan, want anders moet ik nog weer opnieuw gaan wachten.:mad:

Northsider 16-07-09 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sidderke (Bericht 325251)
Daar ben ik het toch niet helemaal eens mee. In holland zijn er meerdere manieren om iphones te kopen, zowel met abonnement als zonder. Met een tekort aan voorraden zijn er ook geen grote problemen.
Ondertussen moeten sommige Belgen 3 weken wachten, sommigen spreken zelfs van leveringstermijnen van 1 september wachten voor ze een iPhone kunnen kopen.
Wachtlijsten gaan bij sommige winkels in de vele tientallen en ze krijgen vaak maar 5 toestellen per levering.
Vanuit dat standpunt is het erg oneerlijk dat Nederlanders die in eigen land veel sneller en gemakkelijker aan een iPhone kunnen geraken - al dan niet met abonnemet - hier de wachtlijsten voor de Belgen nog langer maken.

Ik snap je punt, maar ik hoop dat je ook kan inzien waar dit wachtende Belgische klanten tegen de borst stuit.

Zo zijn er hier mensen die weken wachten op een toestel en dan zien op Nederlandse 2ehands sites dat sommigen naar hier afzakten om snel de eerste exemplaren mee te grijpen om ze dan op die sites aan woekerprijzen terug te verkopen.

Een Belg heeft net zo goed de mogelijkheid om een los toestel te kopen in Nederland. Officieel wordt deze in Nederland niet verkocht. Enkele websites doen dit wel, maar het zijn geen toestellen aangeleverd door Apple zoals dit in België het geval is. Deze toestellen kunnen ook alleen maar uit Italië, België of andere landen kopen waar ze officieel los te koop zijn of hier op een andere manier unlocked worden. Het enige officiele verkooppunt is T-mobile, waar bij mijn weten geen losse toestellen te koop zijn.

Als Belg zijnde kun je op deze sites net zo goed een iPhone kopen en waarschijnlijk nog via de post in huis krijgen ook. Als je als Nederlander een iPhone uit België wilt hebben, zul je er toch echt heen moeten rijden.

De Europese Unie is voor vrij verkeer van goederen en diensten, maar zo vrij is deze handel op deze manier niet. Apple zorgt alsnog voor belemmeringen.

Pejee 16-07-09 23:59

Ik heb online een zwarte iPhone 3GS 16GB gereserveerd op 4 Juli voor afhaling in switch Gent. Ik heb een mailtje verzonden voor de levertijden en dit was het antwoord:
Citaat:

Beste

De iPhone wordt momenteel niet zo vlot geleverd. Momenteel is de gemiddelde leveringstermijn ongeveer 2-3 weken.
Niets nieuws dus, geduld is je beste vriend op dit moment.



Hopende op een positieve bijdrage,

Pieter-Jan

eddythepeddy 17-07-09 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netje74 (Bericht 325206)
Wanneer heb jij hem besteld bij Switch?

Volgens mij had hij 'm op maandag de 6de besteld, net als ik... Maar als alles goed gaat heb ik er 1 uit de UK komende maandag... Dan zie ik wel welke ik evt weer verkoop als ik er onverhoopt met 2 kom te zitten! Denk die uit de UK, want ik heb toch de voorkeur voor een unlockte telefoon.

Minivliet 17-07-09 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morgenster (Bericht 325108)
Bon,

ondertussen bevestiging gekregen van Mobistar in de Huidevetterstraat Antwerpen: Iphone is toegekomen op 16/7. Besteldatum was 27/6 rond de middag.
32G white.
Succes iedereen!

Daar heb ik hem ook besteld, hoe kreeg je de bevestiging? Via de telefoon en ook een sms? Of alleen een belletje?

tulip18 17-07-09 00:58

Bij de switch shops hebben ze niets op voorraad. Zelfs een eenvoudig beschermfolie hebben ze niet. Ik spreek hier over switchshop Oostende. Met een voorgaande levering krijgen ze 2 stuks.........
Uitverkocht dus en wachten tot de volgende levering....
Lijkt wel of ze in de switchshop liever niet verkopen......:p

sidderke 17-07-09 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Northsider (Bericht 325379)
Een Belg heeft net zo goed de mogelijkheid om een los toestel te kopen in Nederland. Officieel wordt deze in Nederland niet verkocht. Enkele websites doen dit wel, maar het zijn geen toestellen aangeleverd door Apple zoals dit in België het geval is. Deze toestellen kunnen ook alleen maar uit Italië, België of andere landen kopen waar ze officieel los te koop zijn of hier op een andere manier unlocked worden. Het enige officiele verkooppunt is T-mobile, waar bij mijn weten geen losse toestellen te koop zijn.

Als Belg zijnde kun je op deze sites net zo goed een iPhone kopen en waarschijnlijk nog via de post in huis krijgen ook. Als je als Nederlander een iPhone uit België wilt hebben, zul je er toch echt heen moeten rijden.

De Europese Unie is voor vrij verkeer van goederen en diensten, maar zo vrij is deze handel op deze manier niet. Apple zorgt alsnog voor belemmeringen.

Dat snap ik en ik denk er niet zwart-wit in of zo. Ik heb daar allemaal niets tegen. Ik vond alleen dat Belgische winkels die voorrang geven aan Belgische klanten niet persé aan discriminatie doen, omdat dat zou impliceren dat ze u afkeuren op basis van uw afkomst of ras of huidskleur. De reden waarom sommigen - neem ik aan - voorrang geven aan Belgische klanten is omdat de iPhone gemakkelijker beschikbaar is in Nederland dan in België, en de iPhone in België ENORM slecht verkrijgbaar is. En gezien dat 'evenwicht' op dit moment, kan voorrang verlenen aan Belgische klanten de eerlijkste optie lijken. Of dat zo is, daar zullen de meningen dan wel over verschillen.
Maar ik snap wel waarom, en ik denk dat het te kort is door de bocht om dan maar te zeggen dat 'Mobistar discrimineert'. ALS winkels voorrang geven aan Belgische klanten is dat niet om enige afkomst an sich, maar vanwege de verhoudingen qua beschikbaarheid van de iPhone in Nederland en België.

loopezz 17-07-09 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sidderke (Bericht 325421)
Dat snap ik en ik denk er niet zwart-wit in of zo. Ik heb daar allemaal niets tegen. Ik vond alleen dat Belgische winkels die voorrang geven aan Belgische klanten niet persé aan discriminatie doen, omdat dat zou impliceren dat ze u afkeuren op basis van uw afkomst of ras of huidskleur. De reden waarom sommigen - neem ik aan - voorrang geven aan Belgische klanten is omdat de iPhone gemakkelijker beschikbaar is in Nederland dan in België, en de iPhone in België ENORM slecht verkrijgbaar is. En gezien dat 'evenwicht' op dit moment, kan voorrang verlenen aan Belgische klanten de eerlijkste optie lijken. Of dat zo is, daar zullen de meningen dan wel over verschillen.
Maar ik snap wel waarom, en ik denk dat het te kort is door de bocht om dan maar te zeggen dat 'Mobistar discrimineert'. ALS winkels voorrang geven aan Belgische klanten is dat niet om enige afkomst an sich, maar vanwege de verhoudingen qua beschikbaarheid van de iPhone in Nederland en België.

Beschikbaarheid over een product zegt toch niks? Als wij, Nederlanders, een goedkope iPhone willen, zijn wij verbonden aan een T-mobile contract van 2 jaar met op verschillende plaatsen slechte dekking (mijn reden om een Belgisch toestel te halen icm Vodafone).
Stel dat de rollen omgekeerd waren, wat zou jij dan doen?

sidderke 17-07-09 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loopezz (Bericht 325432)
Beschikbaarheid over een product zegt toch niks? Als wij, Nederlanders, een goedkope iPhone willen, zijn wij verbonden aan een T-mobile contract van 2 jaar met op verschillende plaatsen slechte dekking (mijn reden om een Belgisch toestel te halen icm Vodafone).
Stel dat de rollen omgekeerd waren, wat zou jij dan doen?

Nogmaals: ik heb er niets op tegen dat Nederlanders hier een iPhone kopen en ik snap ook waarom jullie dat zouden doen. Ik zeg alleen dat ik snap waarom Belgische winkels voorrang geven aan Belgische klanten in de eerste weken/maanden/tijden dat er een zeer beperkte voorraad is, gezien de voorraden in Nederland zelf. Dat is alles.

Ik hoop dat dit nu opgeklaard is.

PS: jullie contracten bij T-Mobile zijn vrij goeie deals. Je moet ze eens met de aanbiedingen hier vergelijken... Over de dekking kan ik natuurlijk niet meespreken. Maar als wij deals zouden hebben bij T-Mobile zoals jullie, zou ik de eerste zijn om er zo eentje te kopen.
Maar dat is een andere discussie natuurlijk.

loopezz 17-07-09 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sidderke (Bericht 325437)
Nogmaals: ik heb er niets op tegen dat Nederlanders hier een iPhone kopen en ik snap ook waarom jullie dat zouden doen. Ik zeg alleen dat ik snap waarom Belgische winkels voorrang geven aan Belgische klanten in de eerste weken/maanden/tijden dat er een zeer beperkte voorraad is, gezien de voorraden in Nederland zelf. Dat is alles.

Ik hoop dat dit nu opgeklaard is.

PS: jullie contracten bij T-Mobile zijn vrij goeie deals. Je moet ze eens met de aanbiedingen hier vergelijken... Over de dekking kan ik natuurlijk niet meespreken. Maar als wij deals zouden hebben bij T-Mobile zoals jullie, zou ik de eerste zijn om er zo eentje te kopen.
Maar dat is een andere discussie natuurlijk.

Ik snap dan niet waarom Belgen dan voor zouden gaan... Het kan aan mij liggen.

De abonnementen van T-mobile zijn inderdaad goed, maar als de dekking niet goed is dan betaal ik toch liever €50,- meer (verschil prijs in het totaalplaatje) met een Belgisch toestel icm Vodafone Super Sim Only (weinig verschil qua belminuten/sms'jes/internet). ;)

Northsider 17-07-09 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sidderke (Bericht 325421)
Dat snap ik en ik denk er niet zwart-wit in of zo. Ik heb daar allemaal niets tegen. Ik vond alleen dat Belgische winkels die voorrang geven aan Belgische klanten niet persé aan discriminatie doen, omdat dat zou impliceren dat ze u afkeuren op basis van uw afkomst of ras of huidskleur. De reden waarom sommigen - neem ik aan - voorrang geven aan Belgische klanten is omdat de iPhone gemakkelijker beschikbaar is in Nederland dan in België, en de iPhone in België ENORM slecht verkrijgbaar is. En gezien dat 'evenwicht' op dit moment, kan voorrang verlenen aan Belgische klanten de eerlijkste optie lijken. Of dat zo is, daar zullen de meningen dan wel over verschillen.
Maar ik snap wel waarom, en ik denk dat het te kort is door de bocht om dan maar te zeggen dat 'Mobistar discrimineert'. ALS winkels voorrang geven aan Belgische klanten is dat niet om enige afkomst an sich, maar vanwege de verhoudingen qua beschikbaarheid van de iPhone in Nederland en België.

Zit ook wel wat in. Ik wilde alleen even aanhalen dat het ook voor Belgen wel mogelijk is om in Nederland op die manier een iPhone te bemachtigen. De werkwijze van Mobistar is in die zin overigens ook niet anders dan die van O2 toen ik mijn iPhone 2G kocht in Londen vorig jaar. Daar weigerden vele shops ook te verkopen wanneer ze door hadden dat je niet in Engeland woont. In de VS gaat het in feite hetzelfde nu, aangezien je daar ook een social security code van de VS moet hebben.

morgenster 17-07-09 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Minivliet (Bericht 325400)
Daar heb ik hem ook besteld, hoe kreeg je de bevestiging? Via de telefoon en ook een sms? Of alleen een belletje?

telefonisch

Polansky 17-07-09 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sidderke (Bericht 325437)
PS: jullie contracten bij T-Mobile zijn vrij goeie deals. Je moet ze eens met de aanbiedingen hier vergelijken... Over de dekking kan ik natuurlijk niet meespreken. Maar als wij deals zouden hebben bij T-Mobile zoals jullie, zou ik de eerste zijn om er zo eentje te kopen.
Maar dat is een andere discussie natuurlijk.

Ik krijg het idee dat je absoluut niet weet hoe de Nederlandse markt in elkaar zit en hoe SLECHT de dekking van T-mobile is. Wat heb je aan een abonnement dat je €30,- euro per maand kost, maar dat je eigenlijk buiten de stedelijke gebieden niet kunt gebruiken?

De dekking van T-mobile is zelfs zo slecht dat je buiten de stad vaker geen dan wel bereik hebt. Zo goed werkt T-mobile.

Tegelijkertijd is de service van deze telecom provider minstens vergelijkbaar met die van Mobistar.

De wet zoals nu in Belgie straks wordt toegestaan, zal niet voor een verbetering voor jullie in Belgie worden, eerder krijg je dezelfde toestanden zoals in Nederland. Met uitzondering van het feit dat een unlocked toestel beschikbaar moet blijven in Belgie. Daar zijn jullie zelfs beter af.

Als Nederlander heb ik evengoed bij Switch €100,- aanbetaald, dan verwacht ik op zijn minst gewoon een eerlijke behandeling op basis van wie eerst komt die eerst maalt. En niet een dat een Belg op basis van afkomst voorrang krijgt ten opzichte van iemand met een ander paspoort. Dat is gewoon discriminatie.

Ik vergelijk het gewoon met kaartjes voor een popconcert, ook daar is het wie eerst komt die eerst maalt. En ja, jammer dan als de kaartjes uitverkocht zijn. Dat geeft niet een andere bevolkingsgroep het recht om via de achterdeur toch aan kaartjes te geraken.


----
Edit:
We staan allemaal in dezelfde rij te wachten, hoe zou jij het vinden als degene die achter je staat uit de rij wordt gehaald en voorrang krijgt? In feite moeten we ook niet de winkels de schuld geven, maar Apple die deze hele heisa op deze manier heeft opgezet. Het blijft natuurlijk flauwekul dat je niet gewoon in iedere winkel zelf kunt bepalen of je een telefoon wilt hebben met of zonder abonnement en vrije keuze voor de provider. Het recht van een vrije keuze voor een provider heb je in Nederland eigenlijk niet als je een iPhone wilt hebben. En wil je dus een andere provider, dan zul je als Nederlander helaas gedwongen worden om in het buitenland in dit geval je boodschappen te doen.

AJLA 17-07-09 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polansky (Bericht 325503)
Ik krijg het idee dat je absoluut niet weet hoe de Nederlandse markt in elkaar zit en hoe SLECHT de dekking van T-mobile is. Wat heb je aan een abonnement dat je €30,- euro per maand kost, maar dat je eigenlijk buiten de stedelijke gebieden niet kunt gebruiken?

De dekking van T-mobile is zelfs zo slecht dat je buiten de stad vaker geen dan wel bereik hebt. Zo goed werkt T-mobile.

Tegelijkertijd is de service van deze telecom provider minstens vergelijkbaar met die van Mobistar.

De wet zoals nu in Belgie straks wordt toegestaan, zal niet voor een verbetering voor jullie in Belgie worden, eerder krijg je dezelfde toestanden zoals in Nederland. Met uitzondering van het feit dat een unlocked toestel beschikbaar moet blijven in Belgie. Daar zijn jullie zelfs beter af.

Als Nederlander heb ik evengoed bij Switch €100,- aanbetaald, dan verwacht ik op zijn minst gewoon een eerlijke behandeling op basis van wie eerst komt die eerst maalt. En niet een dat een Belg op basis van afkomst voorrang krijgt ten opzichte van iemand met een ander paspoort. Dat is gewoon discriminatie.

Ik vergelijk het gewoon met kaartjes voor een popconcert, ook daar is het wie eerst komt die eerst maalt. En ja, jammer dan als de kaartjes uitverkocht zijn. Dat geeft niet een andere bevolkingsgroep het recht om via de achterdeur toch aan kaartjes te geraken.

Halleeekes helemaal mee eens!!

parathion 17-07-09 11:11

Een reden waarom de winkels voorrang zouden geven aan belgische klanten is omdat deze dan misschien nog eens terug komen om iets anders te kopen. Een nederlander zal niet speciaal naar belgië rijden om weet ik veel wat te gaan kopen in een belgische winkel als ze dat in nederland wel hebben. Het enige waarom die nederlander terug zou komen is als er een probleem is met de iphone. En aangezien ze niet veel winst maken op de iphone's, is het commercieel beter bekeken om eerst aan de belgen te verkopen en later (als er genoeg voorraad is) aan de nederlanders.

commercieel gezien zou het dus beter zijn om voorrang te geven aan de belgen.

xa4cornelis 17-07-09 11:18

ze hadden er maar 5 binnen gehad 32 gb wit helaas, ik heb ze ook al aan de lijn gehad, dus nog even geduld :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.