Onbeveiligde wifi maar geen internet.. discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik geraak op de onbeveiligde wifi van zowel mijn netwerk als dat van de buren, maar toch geraak ik niet op mail, weather, safari, ... ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Onbeveiligde Wi-Fi maar geen internet..
Ik geraak op de onbeveiligde Wi-Fi van zowel mijn netwerk als dat van de buren, maar toch geraak ik niet op mail, weather, safari, ...
Telkens krijg ik de melding dit ik geen EDGE heb.. Hij is unlocked met de software van Zibri.. Er brandt wel altijd een "E" bovenaan mijn taakbalk.. mss heeft dat er iets mee te maken? MVG |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Probeer eens je network te resetten:
Ga naar Settings, General, Reset en selecteer Reset Network Settings Probeer het daarna nog eens....
|
|||
|
|||
Die E betekend dat je op het EDGE (lees GPRS) netwerk zit dus niet op het Wi-Fi netwerk.
Om op het GPRS netwerk te komen zul je je EDGE gegevens in moeten vullen, hoe je dit moet doen staat hier. Als je een Wi-Fi verbinding hebt zal dit E symbool veranderen in een "waaier". Op een of endere manier ben je dus niet goed aangemeld op de router. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
You're welcome
|
|
||||
|
||||
is mijn probleem ook met een reset op te lossen?
IPhoners der lager landen,
Ik heb m'n iPhone nog maar net en ben nog niet helemaal thuis in heel dat Wi-Fi verhaal. Het volgende doet zich voor: Ik heb bovenaan ook altijd die E staan maar als ik wil gaan surfen krijg ik altijd de meldingen: 1) dat Safari de pagina niet kan openen omdat hij de server niet kan vinden en vervolgens 2) ik ben "not subscribed to EDGE". Voor mij is dit laatste geen probleem omdat ik er geen zin in heb om mij blauw te betalen aan EDGE-verbindingen. Wi-Fi is dacht ik dus de oplossing. Maar...: als ik in settings naar "Wi-Fi (not connected)" ga dan begint hij automatisch te zoeken naar Wi-Fi-verbindingen. Afhankelijk van waar ik ben krijg ik een grote of kleinere lijst met allerlei Wi-Fi-netwerken. Sommige zijn beveiligd (slotje) en anderen niet. Hoe groot de lijst ook is, nog nooit is het waaiertje al eens donker van kleur geweest (altijd grijs) en als ik dan op een onbeveiligd netwerk klik dan krijg ik altijd de melding dat hij geen verbinding kan maken met server. Via een Wi-Fi-netwerk met slotje vraagt hij natuurlijk eerst naar een username en paswoord (= logisch denk ik dan). Let wel: ik heb nog nergens een instelling ingegeven omdat ik thuis nog via een gewone bekabelde adsl-modem werk en niet weet waar ik wat eventueel nog moet instellen? Iemand een oplossing? (diegene die mij kan helpen ga ik zeker en vast gedenken in mijn gebeden) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je zou eens bij een McDo langs kunnnen gaan. Vaak bieden die 30 minuten gratis surfen aan. Dan kan je je Wi-Fi testen. JJK Laatst gewijzigd door jaapk; 06-05-08 om 20:40. |
|
|||
|
|||
Iets veel logischer:
De buren hebben hun netwerk beveiligd met de sterkste beveiliging: Enkel bepaalde MAC-adressen worden toegelaten. Zo kan je wel op hun netwerk, maar geraak je niet voorbij hun router (deze taktiek pas ik ook toe bij mijzelf) |
|
|||
|
|||
Citaat:
JJK |
|
||||
|
||||
Citaat:
Om op uw vraag te antwoorden: ik zie altijd de 3 grijze streepjes (het icoontje van het waaiertje dus maar enkel in het grijs). Wat betreft Wi-Fi op een netwerk met open deur: Oké het mag niet, maar erger nog: het lukt niet . Ik heb echt niet de intentie om in te breken in andermans systeem maar ik zou wel graag mijn iPhone in het Nederlands krijgen. Zijn hier oplossingen voor zonder met de iPhone via het internet te gaan? Wat dat McDonalds verhaal betreft: is dat zo? Ik dacht dat dit (Telenet) hotspots of zo waren waarbij je moest "inloggen" met uw account. BTW hoe weet men of je 30min surft? Groeten en nogmaals dank vooraf voor reacties die me kunnen helpen. |
|
|||
|
|||
MAC filtering is uitsluitend een goede beveiliging als aanvulling op WPA (desnoods WEP) maar is zelfstandig gewoon waardeloos (als in "geen echte beveiliging").
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier in CH zijn die 30 minuten wel gratis. (Net genoeg om je BigMac menu naar binnen te schrokken). Als het in Nederland anders is zou je eens kunnen googlen of kijken op Vind Wi-Fi hotspots in Nederland & België! - www.hotspotsvinden.nl JJK |
|
||||
|
||||
Bij mij zijn die streepjes dus ook altijd lichtgrijs. Ik vind het toch te vreemd dat de iPhone soms zoveel netwerken oppikt en dat die dan toch allemaal te zwak zijn voor verbinding (met server)? Ik denk dus dat ik een of andere basisinstelling vergeten ben of zo? Wie kent hier iets van? Help!
|
|
|||
|
|||
Je hoeft volgens mij geen settings te veranderen. Als ze lcht grijs zijn is er geen sterk genoeg signaal. Als ik in de buurt kom van een signaal (meer dan 1 streep donker) druk ik erop en krijg ik verbinding. In een eerder bericht vertelde je al dat er bij beveiligde verbindingen naar je password en username gevraagd werd. Daaruit blijkt dat je instellingen goed zijn.
Wat bedoel je trouwens met Citaat:
|
|
||||
|
||||
@JJK:
bedankt voor uw reacties. Ik zal op het terrein eens op zoek gaan naar enkele gratis hotspots (via bv: free-hotspot.com) in de hoop dat ik dan eens signaal krijg dat sterk genoeg is. Mijn iPhone staat momenteel nog in het Engels. Ik wil de bediening in het Nederlands, dat is alles. Ik heb al in de handleiding op deze fantastische site al gelezen dat ik hem via http://ifoneguide.nl/114 in het Nederlands kan zetten en daarna ook een Nederlands T9 woordenboek kan installeren. Ik vind echter nergens een procedure om dit te doen zonder internetverbinding (met de iPhone) dus moet ik natuurlijk eens verbinding kunnen maken hé. Gr, minosvdb - Antwerpen (en dat ligt natuurlijk niet in Nederland he ) |
|
|||
|
|||
Zou volgens mij ook zonder internet moeten kunnen. Via ssh of zoiets. Probeer eens te googlen.
JJK |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi | vuurvreter | Wi-Fi | 35 | 17-09-10 00:25 |
Ik ben verbonden met Wi-Fi maar safari en andere internet apps doen het niet. | Tjade3 | Wi-Fi | 6 | 10-05-10 18:55 |
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? | Marc Doorakkers | Archief | 1 | 06-05-08 22:50 |
Wi-Fi verbinding maar geen internet/installer | aer0101 | Archief | 0 | 14-04-08 09:01 |
Geen Wi-Fi verbinding maar toch internet? | JasperrrB | Archief | 11 | 10-01-08 17:51 |
|
|