//

Onbeveiligde wifi maar geen internet..

Onbeveiligde wifi maar geen internet.. discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik geraak op de onbeveiligde wifi van zowel mijn netwerk als dat van de buren, maar toch geraak ik niet op mail, weather, safari, ... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-05-08, 13:31
StevenG StevenG is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 66
Standaard Onbeveiligde Wi-Fi maar geen internet..

Ik geraak op de onbeveiligde Wi-Fi van zowel mijn netwerk als dat van de buren, maar toch geraak ik niet op mail, weather, safari, ...
Telkens krijg ik de melding dit ik geen EDGE heb..
Hij is unlocked met de software van Zibri..

Er brandt wel altijd een "E" bovenaan mijn taakbalk.. mss heeft dat er iets mee te maken?

MVG
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-05-08, 14:54
ironmanixs's schermafbeelding
ironmanixs ironmanixs is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 268
Stuur een bericht via MSN naar ironmanixs
Standaard

Probeer eens je network te resetten:

Ga naar Settings, General, Reset en selecteer Reset Network Settings

Probeer het daarna nog eens....
__________________
  #3  
Oud 03-05-08, 14:55
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Die E betekend dat je op het EDGE (lees GPRS) netwerk zit dus niet op het Wi-Fi netwerk.
Om op het GPRS netwerk te komen zul je je EDGE gegevens in moeten vullen, hoe je dit moet doen staat hier. Als je een Wi-Fi verbinding hebt zal dit E symbool veranderen in een "waaier". Op een of endere manier ben je dus niet goed aangemeld op de router.
  #4  
Oud 03-05-08, 15:03
StevenG StevenG is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ironmanixs Bekijk bericht
Probeer eens je network te resetten:

Ga naar Settings, General, Reset en selecteer Reset Network Settings

Probeer het daarna nog eens....
HELD!!
alles werkt!
Hartelijk bedankt ironmanixs!!
  #5  
Oud 03-05-08, 15:05
ironmanixs's schermafbeelding
ironmanixs ironmanixs is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 268
Stuur een bericht via MSN naar ironmanixs
Standaard

You're welcome
  #6  
Oud 06-05-08, 17:38
minosvdb's schermafbeelding
minosvdb minosvdb is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard is mijn probleem ook met een reset op te lossen?

IPhoners der lager landen,

Ik heb m'n iPhone nog maar net en ben nog niet helemaal thuis in heel dat Wi-Fi verhaal. Het volgende doet zich voor:

Ik heb bovenaan ook altijd die E staan maar als ik wil gaan surfen krijg ik altijd de meldingen:

1) dat Safari de pagina niet kan openen omdat hij de server niet kan vinden en vervolgens

2) ik ben "not subscribed to EDGE".
Voor mij is dit laatste geen probleem omdat ik er geen zin in heb om mij blauw te betalen aan EDGE-verbindingen.

Wi-Fi is dacht ik dus de oplossing.
Maar...:
als ik in settings naar "Wi-Fi (not connected)" ga dan begint hij automatisch te zoeken naar Wi-Fi-verbindingen.
Afhankelijk van waar ik ben krijg ik een grote of kleinere lijst met allerlei Wi-Fi-netwerken. Sommige zijn beveiligd (slotje) en anderen niet.

Hoe groot de lijst ook is, nog nooit is het waaiertje al eens donker van kleur geweest (altijd grijs) en als ik dan op een onbeveiligd netwerk klik dan krijg ik altijd de melding dat hij geen verbinding kan maken met server.

Via een Wi-Fi-netwerk met slotje vraagt hij natuurlijk eerst naar een username en paswoord (= logisch denk ik dan).

Let wel: ik heb nog nergens een instelling ingegeven omdat ik thuis nog via een gewone bekabelde adsl-modem werk en niet weet waar ik wat eventueel nog moet instellen?

Iemand een oplossing? (diegene die mij kan helpen ga ik zeker en vast gedenken in mijn gebeden)
  #7  
Oud 06-05-08, 19:13
jaapk jaapk is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Nidau, CH
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minosvdb Bekijk bericht

Hoe groot de lijst ook is, nog nooit is het waaiertje al eens donker van kleur geweest (altijd grijs) en als ik dan op een onbeveiligd netwerk klik dan krijg ik altijd de melding dat hij geen verbinding kan maken met server.
Ten eerste is het volgens mij wettelijk niet toegestaan op een anders zijn Wi-Fi te surfen. Zelfs als deze onbeveiligd is. Als je voordeur niet op slot is wil je ook niet dat er een vreemde binnenkomt. Dat gezegd hebbende het volgende. Je praat over het waaiertje. Hoe veel strepen worden aangegeven? als het signaal te zwak is (1 lijntje) kan het zijn dat je geen verbinding krijgt. Je geeft zelf al aan dat op sommige beveiligde netwerken je om een password wordt gevraagd. Dat betekent dat je verbinding kan maken.

Je zou eens bij een McDo langs kunnnen gaan. Vaak bieden die 30 minuten gratis surfen aan. Dan kan je je Wi-Fi testen.

JJK

Laatst gewijzigd door jaapk; 06-05-08 om 19:40.
  #8  
Oud 06-05-08, 19:39
Soulplayer Soulplayer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 80
Standaard

Iets veel logischer:

De buren hebben hun netwerk beveiligd met de sterkste beveiliging: Enkel bepaalde MAC-adressen worden toegelaten. Zo kan je wel op hun netwerk, maar geraak je niet voorbij hun router (deze taktiek pas ik ook toe bij mijzelf)
  #9  
Oud 06-05-08, 19:47
jaapk jaapk is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Nidau, CH
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soulplayer Bekijk bericht
Iets veel logischer:

De buren hebben hun netwerk beveiligd met de sterkste beveiliging: Enkel bepaalde MAC-adressen worden toegelaten. Zo kan je wel op hun netwerk, maar geraak je niet voorbij hun router (deze taktiek pas ik ook toe bij mijzelf)
Hoewel het een prima tip is vroeg Minosvdb toch iets anders.

JJK
  #10  
Oud 06-05-08, 20:05
minosvdb's schermafbeelding
minosvdb minosvdb is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaapk Bekijk bericht
Ten eerste is het volgens mij wettelijk niet toegestaan op een anders zijn Wi-Fi te surfen. Zelfs als deze onbeveiligd is. Als je voordeur niet op slot is wil je ook niet dat er een vreemde binnenkomt. Dat gezegd hebbende het volgende. Je praat over het waaiertje. Hoe veel strepen worden aangegeven? als het signaal te zwak is (1 lijntje) kan het zijn dat je geen verbinding krijgt. Je geeft zelf al aan dat op sommige beveiligde netwerken je om een password wordt gevraagd. Dat betekent dat je verbinding kan maken.

Je zou eens bij een McDo langs kunnnen gaan. Vaak bieden die 30 minuten gratis surfen aan. Dan kan je je Wi-Fi testen.

JJK
Eerst en vooral bedankt voor de reactie maar hiermee is mijn probleem eigenlijk niet opgelost.
Om op uw vraag te antwoorden: ik zie altijd de 3 grijze streepjes (het icoontje van het waaiertje dus maar enkel in het grijs).

Wat betreft Wi-Fi op een netwerk met open deur: Oké het mag niet, maar erger nog: het lukt niet . Ik heb echt niet de intentie om in te breken in andermans systeem maar ik zou wel graag mijn iPhone in het Nederlands krijgen. Zijn hier oplossingen voor zonder met de iPhone via het internet te gaan?

Wat dat McDonalds verhaal betreft: is dat zo? Ik dacht dat dit (Telenet) hotspots of zo waren waarbij je moest "inloggen" met uw account. BTW hoe weet men of je 30min surft?

Groeten en nogmaals dank vooraf voor reacties die me kunnen helpen.
  #11  
Oud 06-05-08, 20:08
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soulplayer Bekijk bericht
Iets veel logischer:

De buren hebben hun netwerk beveiligd met de sterkste beveiliging: Enkel bepaalde MAC-adressen worden toegelaten. Zo kan je wel op hun netwerk, maar geraak je niet voorbij hun router (deze taktiek pas ik ook toe bij mijzelf)
MAC filtering is uitsluitend een goede beveiliging als aanvulling op WPA (desnoods WEP) maar is zelfstandig gewoon waardeloos (als in "geen echte beveiliging").
  #12  
Oud 06-05-08, 20:33
jaapk jaapk is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Nidau, CH
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minosvdb Bekijk bericht
Eerst en vooral bedankt voor de reactie maar hiermee is mijn probleem eigenlijk niet opgelost.
Om op uw vraag te antwoorden: ik zie altijd de 3 grijze streepjes (het icoontje van het waaiertje dus maar enkel in het grijs).


Wat dat McDonalds verhaal betreft: is dat zo? Ik dacht dat dit (Telenet) hotspots of zo waren waarbij je moest "inloggen" met uw account. BTW hoe weet men of je 30min surft?

Groeten en nogmaals dank vooraf voor reacties die me kunnen helpen.
Als ik geen Wi-Fi signaal kirjg (of een zwak signaal) zijn de 3 streepjes licht grijs gekleurd. Bij een sterke verbinding worden deze donker van kleur.

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier in CH zijn die 30 minuten wel gratis. (Net genoeg om je BigMac menu naar binnen te schrokken).

Als het in Nederland anders is zou je eens kunnen googlen of kijken op Vind Wi-Fi hotspots in Nederland & België! - www.hotspotsvinden.nl

JJK
  #13  
Oud 06-05-08, 20:53
minosvdb's schermafbeelding
minosvdb minosvdb is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard

Bij mij zijn die streepjes dus ook altijd lichtgrijs. Ik vind het toch te vreemd dat de iPhone soms zoveel netwerken oppikt en dat die dan toch allemaal te zwak zijn voor verbinding (met server)? Ik denk dus dat ik een of andere basisinstelling vergeten ben of zo? Wie kent hier iets van? Help!
  #14  
Oud 06-05-08, 21:07
jaapk jaapk is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Nidau, CH
Berichten: 16
Standaard

Je hoeft volgens mij geen settings te veranderen. Als ze lcht grijs zijn is er geen sterk genoeg signaal. Als ik in de buurt kom van een signaal (meer dan 1 streep donker) druk ik erop en krijg ik verbinding. In een eerder bericht vertelde je al dat er bij beveiligde verbindingen naar je password en username gevraagd werd. Daaruit blijkt dat je instellingen goed zijn.

Wat bedoel je trouwens met
Citaat:
maar ik zou wel graag mijn iPhone in het Nederlands krijgen
JJK
  #15  
Oud 06-05-08, 21:21
minosvdb's schermafbeelding
minosvdb minosvdb is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 36
Standaard

@JJK:

bedankt voor uw reacties. Ik zal op het terrein eens op zoek gaan naar enkele gratis hotspots (via bv: free-hotspot.com) in de hoop dat ik dan eens signaal krijg dat sterk genoeg is.

Mijn iPhone staat momenteel nog in het Engels. Ik wil de bediening in het Nederlands, dat is alles.

Ik heb al in de handleiding op deze fantastische site al gelezen dat ik hem via http://ifoneguide.nl/114 in het Nederlands kan zetten en daarna ook een Nederlands T9 woordenboek kan installeren.

Ik vind echter nergens een procedure om dit te doen zonder internetverbinding (met de iPhone) dus moet ik natuurlijk eens verbinding kunnen maken hé.

Gr, minosvdb - Antwerpen (en dat ligt natuurlijk niet in Nederland he )
  #16  
Oud 06-05-08, 21:43
jaapk jaapk is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Nidau, CH
Berichten: 16
Standaard

Zou volgens mij ook zonder internet moeten kunnen. Via ssh of zoiets. Probeer eens te googlen.

JJK
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 16-09-10 23:25
Ik ben verbonden met Wi-Fi maar safari en andere internet apps doen het niet. Tjade3 Wi-Fi 6 10-05-10 17:55
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? Marc Doorakkers Archief 1 06-05-08 21:50
Wi-Fi verbinding maar geen internet/installer aer0101 Archief 0 14-04-08 08:01
Geen Wi-Fi verbinding maar toch internet? JasperrrB Archief 11 10-01-08 16:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.