//

Geen (Mobiel) internet, wel internet via WIFI

Geen (Mobiel) internet, wel internet via WIFI discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Kan je de stappen die je moet doen in Jip en Janneke taal uitleggen? Als je naar de site gaat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-06-10, 00:45
qiwi qiwi is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Kan je de stappen die je moet doen in Jip en Janneke taal uitleggen?
Als je naar de site gaat in safari op je iphone die ik genoemd heb (Unlockit - APN Changer for your iPhone) dan kom je op een website om zogenoemd je APN te veranderen. APN zijn de settings van je mobiele provider. Klik op de eerste pagina op Continue. Als je op het volgende menu op "Instructions" klikt krijg je een uitleg van de verschillende opties.

Ik he zelf op de link Custom APN geklikt. Je hoeft alleen dan in dat menu waar Carrier staat "NL- T-Mobile" te selecteren. Er wordt dan een certificaat gedownload en je iphone vraagt of je dat certificaat wilt accepteren. Accepteer het certificaat. Hierna werkte voor mij internet weer via 3G.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-06-10, 00:54
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qiwi Bekijk bericht
Als je naar de site gaat in safari op je iphone die ik genoemd heb (Unlockit - APN Changer for your iPhone) dan kom je op een website om zogenoemd je APN te veranderen. APN zijn de settings van je mobiele provider. Klik op de eerste pagina op Continue. Als je op het volgende menu op "Instructions" klikt krijg je een uitleg van de verschillende opties.

Ik he zelf op de link Custom APN geklikt. Je hoeft alleen dan in dat menu waar Carrier staat "NL- T-Mobile" te selecteren. Er wordt dan een certificaat gedownload en je iphone vraagt of je dat certificaat wilt accepteren. Accepteer het certificaat. Hierna werkte voor mij internet weer via 3G.
Ik heb alle stappen doorlopen, maar geen internet, wat nu?

NB
Via 2G wel weer mail kunnen binnen halen, maar via 3G is dit niet mogelijk, gek wordt ik hier van.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.

Laatst gewijzigd door vuurvreter; 22-06-10 om 00:59.
  #23  
Oud 22-06-10, 01:02
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Ik had er ook last van, wel Wi-Fi geen 3G internet. Naar mijn idee is de update niet volledig afgerond. Na mijn update gaf iTunes aan dat de iPhone niet geactiveerd kon worden omdat de servers overbalast waren oid.

Heb zojuist een restore gedaan, iPhone geactiveerd en 3G werkt weer zoals het zou moeten. Nu nog even een backup terugzetten en klaar is kees.
  #24  
Oud 22-06-10, 01:04
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GekkeHenkie Bekijk bericht
Ik had er ook last van, wel Wi-Fi geen 3G internet. Naar mijn idee is de update niet volledig afgerond. Na mijn update gaf iTunes aan dat de iPhone niet geactiveerd kon worden omdat de servers overbalast waren oid.

Heb zojuist een restore gedaan, iPhone geactiveerd en 3G werkt weer zoals het zou moeten. Nu nog even een backup terugzetten en klaar is kees.
Wil je dit ff uitleggen hoe je het hebt gedaan? ik zie nu door het bos de bomen niet meer.
  #25  
Oud 22-06-10, 01:16
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Allereerst de iPhone aansluiten aan PC/iTunes. Backup maken (rechtermuis op iPhone, selecteer 'Backup'). Zorg er ook even voor dat je al je foto's van je iPhone naar je PC hebt overgezet.

Klik daarna op 'Herstellen / Restore' in iTunes, loop het hele riedeltje door. iTunes gaat de iPhone restoren en op een gegeven moment zal je de PIN van je SIM moeten invoeren (als je die hebt). Dan even de iPhone loskoppellen en weer aansluiten. Itunes herkent hem en je krijgt een melding dat de iPhone geactiveerd is.

Daarna geeft iTunes je de mogelijkheid om de iPhone op te zetten als een nieuwe iPhone óf om een backup terug te zetten. Maak uw keuze en dan zou alles het moeten doen zoals het moet.
  #26  
Oud 22-06-10, 15:03
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GekkeHenkie Bekijk bericht
Allereerst de iPhone aansluiten aan PC/iTunes. Backup maken (rechtermuis op iPhone, selecteer 'Backup'). Zorg er ook even voor dat je al je foto's van je iPhone naar je PC hebt overgezet.

Klik daarna op 'Herstellen / Restore' in iTunes, loop het hele riedeltje door. iTunes gaat de iPhone restoren en op een gegeven moment zal je de PIN van je SIM moeten invoeren (als je die hebt). Dan even de iPhone loskoppellen en weer aansluiten. Itunes herkent hem en je krijgt een melding dat de iPhone geactiveerd is.

Daarna geeft iTunes je de mogelijkheid om de iPhone op te zetten als een nieuwe iPhone óf om een backup terug te zetten. Maak uw keuze en dan zou alles het moeten doen zoals het moet.
Als ik dit lees, kan ik hem dan weer herstellen naar een vorige versie? of zoals ik hem nieuw kocht?

NB
Dit werkt niet, kan een vorige firmware versie niet terug zetten.

Laatst gewijzigd door vuurvreter; 23-06-10 om 00:57.
  #27  
Oud 26-06-10, 20:05
svw svw is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Ik heb het gedaan, maar helaas het werkt niet.
Bij geeft hij een foutmelding! dus ik heb nog steeds geen internet. Nog andere ideeen? groet
  #28  
Oud 26-06-10, 21:06
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svw Bekijk bericht
Bij geeft hij een foutmelding! dus ik heb nog steeds geen internet. Nog andere ideeen? groet
3G uitschakelen, je hebt dan wel internet maar op een langzame snelheid.
  #29  
Oud 07-07-10, 11:49
ThomasdB's schermafbeelding
ThomasdB ThomasdB is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qiwi Bekijk bericht
Als je naar de site gaat in safari op je iphone die ik genoemd heb (Unlockit - APN Changer for your iPhone) dan kom je op een website om zogenoemd je APN te veranderen. APN zijn de settings van je mobiele provider. Klik op de eerste pagina op Continue. Als je op het volgende menu op "Instructions" klikt krijg je een uitleg van de verschillende opties.

Ik he zelf op de link Custom APN geklikt. Je hoeft alleen dan in dat menu waar Carrier staat "NL- T-Mobile" te selecteren. Er wordt dan een certificaat gedownload en je iphone vraagt of je dat certificaat wilt accepteren. Accepteer het certificaat. Hierna werkte voor mij internet weer via 3G.
Dit heeft gewoon voor mij gewerkt! Super! Ik wist niet dat er een oplossing was.
  #30  
Oud 03-09-10, 09:44
Richardvballegooijen Richardvballegooijen is offline
• iOS 4.1 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

ik heb het zelfde probleem, ik heb 3g aan staan en mobiele data staat aan en dataroaming staat ook aan. Ik heb vol bereik maar geen internet???? Hoe los ik dit op? ik heb al alles gereset' en hij doet het niet. En nu staat er een bolletje boven in de balk maar ik heb geen internet. Ik heb wel over Wi-Fi internet maar als ik buitenshuis ga zit ik gwn zonder ....... PLEASE HELP
  #31  
Oud 03-09-10, 09:52
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richardvballegooijen Bekijk bericht
ik heb het zelfde probleem, ik heb 3g aan staan en mobiele data staat aan en dataroaming staat ook aan. Ik heb vol bereik maar geen internet???? Hoe los ik dit op? ik heb al alles gereset' en hij doet het niet. En nu staat er een bolletje boven in de balk maar ik heb geen internet. Ik heb wel over Wi-Fi internet maar als ik buitenshuis ga zit ik gwn zonder ....... PLEASE HELP
Het antwoord staat net boven je berichtje, dus gewoon ff doen.
Succes
  #32  
Oud 03-09-10, 10:00
Richardvballegooijen Richardvballegooijen is offline
• iOS 4.1 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

@ vuurvreter

hoe bedoel je "het antwoord staat net boven je berichtje"?
wat is het "antwoord"????
  #33  
Oud 03-09-10, 10:02
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richardvballegooijen Bekijk bericht
@ vuurvreter

hoe bedoel je "het antwoord staat net boven je berichtje"?
wat is het "antwoord"????
Lees dat berichtje ff en doe wat daar staat
  #34  
Oud 03-09-10, 11:13
Richardvballegooijen Richardvballegooijen is offline
• iOS 4.1 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

ik heb dat gedaan maar ik heb nog steeds geen internet enn er is ook geen 3g boven in de hoek maar wel een bolletje

Laatst gewijzigd door Richardvballegooijen; 03-09-10 om 11:22.
  #35  
Oud 07-09-10, 14:21
Dilossss Dilossss is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

pfffff ik heb het zelfde probleem:S ik wil downgraden naar 3.1.3.. iOS 4 gaat nergens over -_________-''
  #36  
Oud 16-09-10, 23:25
waiming waiming is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Heb sinds gisteren zelfde probleem. Nu vaker geen bolletje, met bolletje geen internet , met Wi-Fi wel. Netwerk herstel geen oplossing. Apn carrier wijzigen ook geen oplossing. Wat nu te doen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel Wi-Fi, geen internet Brum Wi-Fi 0 13-02-11 21:37
Via Wi-Fi wel internet geen hotmail Jellie Wi-Fi 0 30-01-11 00:11
Geen internet via mobiel data, wel via Wi-Fi ! mastercihan Wi-Fi 1 25-09-10 13:40
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 00:46
Wel Wi-Fi geen internet jpbouw Wi-Fi 8 12-04-08 13:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.