//

Kosten in het buitenland?

Kosten in het buitenland? discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb verschillende topics over de kosten in het buitenland doorgelezen maar heb er toch nog een paar vragen over ik zit volgende maand een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-03-09, 04:10
punchdouble punchdouble is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard Kosten in het buitenland?

ik heb verschillende topics over de kosten in het buitenland doorgelezen maar heb er toch nog een paar vragen over

ik zit volgende maand een maand in amerika en wil mijn iphone wel gebruiken voor inkomende gesprekken en smsjes, nu zijn mijn vragen:

- als data roaming uitstaat maakt mijn iphone alleen gebruik van eventuele Wi-Fi netwerken correct? dus om geen data verkeer te genereren zet ik alleen data roaming uit?

- hoe zit het met visual voicemail? komt deze dan ook niet binnen wanneer data roaming uitstaat? want ik neem aan dat dat ook data gebruik is

- wanneer je verder geen gebruik maakt van je telefoon maar deze wel aanstaat in het buitenland en dus gebruik maakt van een buitenlandse provider, worden daar ook kosten voor gerekend of is het echt puur wanneer je actief gebruik maakt?

bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-03-09, 18:48
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Als je dataroaming uitzet zal je toestel geen internet verbinding meer maken
zodra je het nederlandse tmobile netwerk verlaat.
Hotspots zijn (afhankelijk van de locatie) gratis, hiervoor brengt tmobile iig geen kosten in rekening.

Zolang jij je telefoon zelf niet gebruikt (dus ook geen inkomende oproepen aanneemt, en niet de voicemail afluistert is dit sowieso gratis.

Ook het laten inspreken van de VM in het buitenland is gratis, dus ik ga er vanuit dat VVM in het buitenland of niets kost, of automatisch wordt gedeactiveerd als je de grens overgaat.
  #3  
Oud 23-03-09, 19:15
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door punchdouble Bekijk bericht
(...)
- hoe zit het met visual voicemail? komt deze dan ook niet binnen wanneer data roaming uitstaat? want ik neem aan dat dat ook data gebruik is
(...)
Je aanname is correct. Ik was een tijdje terug in het buitenland en kreeg keurig bericht dat VVM niet werkte omdat dataroaming uitstond.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 23-03-09, 23:14
punchdouble punchdouble is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

dank jullie!
  #5  
Oud 31-03-09, 00:43
GTE GTE is offline
• iOS 8.1.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 2
Standaard

Maar wat als je de dataroaming wel aan laat staan in het buitenland en je gaat niet het internet op, is er dan wel constant dataverkeer?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS in het buitenland zonder kosten Donstil iPhone Navigatie 19 29-10-10 22:24
Kosten VoIP (Skype) over Hotspot en 3G vanuit het buitenland Awater Internet in buitenland (roaming) 3 07-02-10 18:36
Kosten VoIP (skype) vanuit het buitenland Awater Internet in buitenland (roaming) 1 01-02-10 17:17
Internet kosten buitenland 1234567890 Odido (T-Mobile) 3 11-08-09 11:51
Kosten applicaties in het buitenland konnan Internet in buitenland (roaming) 4 24-07-09 23:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:07.