3g/internet uitzetten in buitenland.. discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vivitje roaming uitzetten is toch dit symbool "0" ik woon bij de grensstreek en heb m op 0 staan zodat ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Het "0" symbool is je EDGE/GPRS symbool.
|
|
|
|||
|
|||
sorry, ik begrijp het niet. kan ik nu wel hoge internetkosten verwachten als ie op t buitenlandse netwerk springt
|
|
|||
|
|||
Settings > General > Network > Data Roaming.
Als je dit op "Off" hebt staan gaat de iPhone alleen bij de locale provider dataconnecties maken, en niet in het buitenland. In vergelijking moet je om hetzelfde te bereiken op een Windows Mobile telefoon allerlei verschillende handelingen uitvoeren. Apple is gebruiksvriendelijk en maakt 1 grote knopje hiervoor.... Sterker nog, Data Roaming staat default op "Off" als je de iPhone koopt. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik vroeg me dit ook af, dank voor jullie advies!
;-) |
|
||||
|
||||
Citaat:
BVD |
|
||||
|
||||
Ik heb inderdaad de ervaring dat dat voldoende is.
Tip: probeer in Spanje of willekeurig welk buitenland even Safari te openen met bijv. Google. Zie je direct of het lukt of niet. Ter voorkoming van paniek: wel nog even refreshen voor het geval hij hem uit je cache haalt ;-)
|
||||
|
||||
oke nice want heb namelijk geen jailbreak meer en toen kon ik gemakkelijk me EDGE en 3G uitzetten.
thanks |
|
||||
|
||||
Ik ga straks ook ff naar duitsland en was dus aan het zoeken op het forum. Maar mijn data roaming staat al vanzelf op off. Maar kan wel gewoon internetten als ik hier in NL ben kan iemand me dit uitleggen hoe dit precies werkt?
|
|
||||
|
||||
Maar betekend dit dat als ik net over de grens ben mischien toch nog kan internetten met het internet van NL?
|
|
|||
|
|||
@Inyigo Als je bereik hebt van je eigen provider, dan kan dat ja.
Het gsm/3g signaal houd zich niet aan de landgrens natuurlijk, maar het bereik is wel beperkt. |
|
||||
|
||||
dataroaming is dat ie zoekt naar onbekende antennes. Hier in Nederland maat je internet gewoon met je provider connection. In het buitenland zoekt ie dus niet naar zwervende antennes dus geen internet in buitenland
|
|
||||
|
||||
Maar maakt hij nu dan alleen bereik T-mobile NL? Of ook met T-mobile Duitsland als data roaming uitstaat
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Danke dan is er dus kans dat ik nog kan internetten in duitsland met mischien wat slechter internet
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
// Discussies samengevoegd.
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w / iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 / iMac 20" OSX 10.6.6 / iPad 3G 32GB iOS 4.2.1 Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
|
|
|||
|
|||
Dat bedoelt Inyigo niet. Voor de duidelijkheid:
Met roaming AAN: internet via T-Mobile NL, bij geen bereik: internet via T-Mobile DE (of een andere provider uiteraard) Met Roaming UIT: internet via T-Mobile NL, bij geen bereik: geen internet. (Inyigo gaat net over de grens) |
|
||||
|
||||
Citaat:
maar ga der denk vanuit dat je in Duitsland geen NL bereik hebt. Want het is toch zoin groot land |
|
|||
|
|||
Klopt, bereik van een gsm mast is 'slechts' enkele tientallen kilometers. Je moet dus wel echt in het grensgebied zijn wil je nog NL ontvangst hebben!
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
internet uitzetten buitenland | Mad Hankey | Internet in buitenland (roaming) | 2 | 30-09-10 18:18 |
Wat moet ik uitzetten voor ik naar het buitenland ga? | joerieve | iPhone algemeen | 5 | 15-07-10 00:04 |
Internet uitzetten | Lenvm72 | Odido (T-Mobile) | 8 | 12-06-10 15:06 |
Internet uitzetten | Geenstijl | Archief | 1 | 20-02-10 00:29 |
Internet uitzetten? | Minthe | iPhone algemeen | 8 | 23-05-08 08:46 |
|
|