//

'Geen service' in het buitenland

'Geen service' in het buitenland discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de afgelopen maand tijdens twee trips naar Frankrijk niet kunnen bellen met m'n iPhone. 'Geen service' meldde het apparaat. Het vreemde is dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-06-09, 00:09
Olafski's schermafbeelding
Olafski Olafski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Exclamation 'Geen service' in het buitenland

Ik heb de afgelopen maand tijdens twee trips naar Frankrijk niet kunnen bellen met m'n iPhone. 'Geen service' meldde het apparaat. Het vreemde is dat ik op eerdere reizen naar het buitenland (de afgelopen anderhalf jaar) gewoon altijd bereik heb gehad (Vodafone). Nadat ik alle reset-handelingen had uitgevoerd, heb ik ten einde raad vanaf m'n vakantie-adres Vodafone maar even gebeld. De medewerker van het callcenter 'zag' dat mijn telefoon nog ingelogd stond op het netwerk in Nederland. Vreemd toch? Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik heb geen idee hoe dit probleem kan ontstaan. Heb m'n hoofd er over gebroken en er blijven eigenlijk maar twee opties open:
  • in het vliegtuig schakel ik m'n iPhone niet uit, maar switch naar 'vliegtuigmodus'. Mogelijk ontregelt deze truuk mijn netwerkinstellingen
  • de laatste firmware-update van Apple, óf een nieuwe versie van 'supreme preferences' heeft de boel in de war geschopt
Als iemand hetzelfde probleem heeft -of liever nog- de oplossing heeft, hoor ik het graag. Mijn iPhone is van het eerste type, gejailbreaked en geunlocked en draait FW 2.2.1 (5H11)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-06-09, 09:14
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Kijk ff bij instellingen. Zeer waarschijnlijk heb je data roaming uitstaan. Dan kun je idd niet bellen en dergelijke in het buitenland!
  #3  
Oud 14-06-09, 09:21
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter Bekijk bericht
Kijk ff bij instellingen. Zeer waarschijnlijk heb je data roaming uitstaan. Dan kun je idd niet bellen en dergelijke in het buitenland!
Dat zou er niets mee te maken moeten hebben. Het heet niet voor niets dataroaming: alleen internet(data) wordt hiermee uitgezet.
Uit eigen ervaring weet ik dat je dat dus rustig uit kunt zetten en toch kunt bellen in het buitenland.
Sterker nog: als je het aanzet loop je kans op hoge kosten als je bijv. wat apps gebruikt die info van internet halen (mail, weer, google e.d.).

Wellicht helpt het als je je netwerkinstellingen eens herstelt: Instellingen/Algemeen/Info/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 16-06-09, 09:43
Olafski's schermafbeelding
Olafski Olafski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Wellicht helpt het als je je netwerkinstellingen eens herstelt: Instellingen/Algemeen/Info/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik die hersteloptie nog niet was tegengekomen. Probeer ik de volgende keer. Blijf het toch vreemd vinden dat m'n iPhone niet gewoon zelf naar een buitenlands netwerk switcht.
Ik ga eens kijken op wat buitenlandse sites of er verklaringen voor zijn.

Cheerio,
O

P.S. voor de lezers van dit topic: dataroaming heeft NIETS te maken met telefoneren en kan dus nooit de 'service' van welke provider ook blokkeren.

Laatst gewijzigd door Olafski; 16-06-09 om 09:47.
  #5  
Oud 16-06-09, 09:50
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Vreemd dat hij inderdaad niet overschakeld. Wat wel eens wil helpen is om de SIM er even uit te halen en er weer in te doen, je SIM/iPhone wordt dan geforceerd om zich opnieuw aan te melden op het netwerk. Als dat niet helpt kun je ook eens kijken of het wel werkt als je even de SIM in een andere telefoon doet en dan weer terugstopt in je iPhone.

Verder, is het geen idee om een nieuwe SIM aan te vragen bij Vodafone? Vooral wat ourdere SIM kaarten willen nog wel eens rare problemen geven bij de iPhone (en enkele andere nieuwe telefoons).
  #6  
Oud 17-06-09, 09:49
Olafski's schermafbeelding
Olafski Olafski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

@evmw
Na een herstart heb ik als eerste de sim in en uit m'n telefoon gehaald, maar dat hielp niet. Wel sloot ik op die manier uit dat m'n iPhone de oorzaak van het probleem was, namelijk:
  • wél 'service' met de iPhone met de sim van m'n vriendin
  • géén 'service' met de telefoon van m'n vriendin met mijn sim
Bij thuiskomst meteen een nieuwe sim bij de Vodafone-winkel gehaald, maar die gaf twee weken geleden in France dus weer precies dezelfde problemen.
  #7  
Oud 17-06-09, 10:17
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

En de SIM van je vriendin is ook een Vodafone SIM? Als je echt alleen in het buitenland problemen hebt lijkt het me toch een Vodafone-routing issue.
  #8  
Oud 17-06-09, 21:08
Olafski's schermafbeelding
Olafski Olafski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
En de SIM van je vriendin is ook een Vodafone SIM? Als je echt alleen in het buitenland problemen hebt lijkt het me toch een Vodafone-routing issue.
Yep, beide van Vodafone.
Lijkt inderdaad een routingprobleem, omdat m'n sim in NL op het netwerk blijft hangen. Ben alleen zo benieuwd wat ik daar 'op lokatie' in het buitenland aan kan doen en of meer mensen dit probleem hebben.
Hoop eerlijk gezegd dat die ongein straks met FW3.0 weer voorbij is.
  #9  
Oud 17-06-09, 21:19
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Misschien lees ik er overheen, maar je hebt je Vodafone SIM in het buitenland niet in een andere telefoon getest?
  #10  
Oud 17-06-09, 22:05
Olafski's schermafbeelding
Olafski Olafski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Misschien lees ik er overheen, maar je hebt je Vodafone SIM in het buitenland niet in een andere telefoon getest?
Jawel, mijn sim in een ordinaire Nokia gedaan... ook geen service (net als in m'n iPhone dus). Sim van m'n vriendin in mijn iPhone werkte gewoon wel.
  #11  
Oud 17-06-09, 22:08
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Het probleem ligt em bij je provider. Bel daar eens heen. Misschien openstaande rekening in het buitenland ofzo?
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #12  
Oud 17-06-09, 22:25
Olafski's schermafbeelding
Olafski Olafski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sossienl Bekijk bericht
Het probleem ligt em bij je provider. Bel daar eens heen. Misschien openstaande rekening in het buitenland ofzo?
Lees eerst even m'n bericht waarmee ik deze 'draad' ben gestart.
  #13  
Oud 20-07-09, 14:04
Rawish Rawish is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 46
Standaard

Ik heb in januari soortgelijke problemen gehad in Edinburgh. Ik kreeg continu geen service en na een hele poos mn simkaart er telkens opnieuw indoen kreeg ik eindelijk bereik zodat het een paar uur later weer vrolijk weg was.
In Belfast echter (3 maanden later) geen enkel probleem gehad gelukkig. Heb je dit probleem alleen in Frankrijk of ook in andere landen?
__________________
Finally Iphone again
  #14  
Oud 20-07-09, 14:54
Olafski's schermafbeelding
Olafski Olafski is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb de problemen in elk willekeurig buitenland.
Afgelopen weekeinde nog: naar Brugge om m'n nieuwe 3GS op te halen. Rij de grens over: 'geen service'. In de Apple-winkel de Vodafone sim in m'n nieuwe iPhone gestopt: 'geen service'. Daarna de sim van m'n vriendin (ook Vodafone) in m'n oude 1st gen iPhone geplaatst: prima bereik. Tenslotte terug in NL, heb ik met m'n nieuwe 3GS weer gewoon bereik.
Conslusie: fout ligt definitief bij Vodafone. Ga voor de zoveelste keer naar de Vodafone-shop om opheldering te vragen. Nu op 'hoge poten' overigens!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen service buitenland mauser iPhone algemeen 1 26-09-10 18:43
geen service meer indien naar buitenland webdonkey Odido (T-Mobile) 1 28-07-10 17:20
Simlockvrij geen service buitenland robinfxrs iPhone algemeen 0 04-07-10 11:00
geen netwerk in het buitenland corne67 Internet in buitenland (roaming) 12 21-12-08 20:19
iPhone 3G: 3G Unlocked met iFoneguide Sim: Geen Service in het buitenland Jaac Unlock 15 28-11-08 14:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.