//

Foutmelding bij overzetten foto's van iphone naar PC

Foutmelding bij overzetten foto's van iphone naar PC discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Graag zou ik mijn foto's van mijn iphone over willen zetten op mijn PC. Op zich geen probleem ware het niet dat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-07-12, 22:22
patricill patricill is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard Foutmelding bij overzetten foto's van iphone naar PC

Hallo allemaal,

Graag zou ik mijn foto's van mijn iphone over willen zetten op mijn PC. Op zich geen probleem ware het niet dat ik de foto's niet kan bewerken. Ik kan bv staande foto's niet goed zetten. Ik krijg dan de volgende melding: this photo can't be saved because of a problem with the photo's file properties. Deze melding knippert ongeveer zo'n 20 keer en dan ga ik naar de volgende foto zonder dus dat de foto is bewerkt.

Ik heb natuurlijk al het eea gegoogeld maar zie door de bomen het bos niet meer. De meeste zeggen allemaal dat je ze moet openen met windows verkenner. Helaas dat levert niets op. Ook afbeeldingen importeren met windows of foto's importeren met live photo gallerie levert hetzelfde probleem op. Dan heb ik ook nog geprobeerd ze rechtstreeks te copieren of eerst op te slaan via de ipad maar wat ik ook doe dezelfde fout blijft zich voordoen.

Oh en alvast goedzetten in de iphone om zo over te zetten werkt ook niet de wijzigingen neemt ie niet over.

Synchroniseren via itunes nou daar komen bij mij niet eens foto's bij te staan dus geen idee hoe men dat bedoelt en via icloud zie ik de foto's niet eens.

Ik heb de laatste update van iphone.
Wie oh wie kan me helpen ???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-12, 22:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patricill Bekijk bericht
Op zich geen probleem ware het niet dat ik de foto's niet kan bewerken. Ik kan bv staande foto's niet goed zetten. Ik krijg dan de volgende melding: this photo can't be saved because of a problem with the photo's file properties.
Met welk programma bewerk je die foto's?

In de Exif metadata van een iPhone foto staat de oriëntatie van de foto. Het lijkt er op dat het programma dat jij gebruikt de Exif metadata niet kan aanpassen.
  #3  
Oud 25-07-12, 00:13
patricill patricill is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard

Met bewerken bedoel ik de standaard dingen die in de iphone zitten dus het snijden van de foto en foto's die gemaakt zijn in portretstand in portretpositie draaien. Dus geen speciaal apart programma.
  #4  
Oud 25-07-12, 08:27
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Het probleem komt me bekend voor. Ik heb dit met een paar (lang niet alle!!) foto's ook. Net nog even geprobeerd te reconstrueren en gelukt.
De foto's waar het om gaat heb ik 'gewoon' zelf met mijn eigen iPhone geschoten, komen dus niet via een kopieerslag of bijv. iCloud op mijn iPhone terecht. Desondanks kan ik alleen deze foto's niet roteren als ik dat via de Verkenner of Windows Live Photo Gallery probeer. Geen idee waarom niet en waarom juist deze foto's, het lukt daarmee niet.


Bij mij was de oplossing de volgende:
  1. Ga via de Verkenner naar de bewuste fotomap
  2. Klik rechts op de moeilijke foto
  3. Kies in het venster wat verschijnt voor 'Openen met' en dan voor 'Paint'
  4. Kies in Paint boven in de balk voor 'Draaien' en dan voor voor de gewenste draairichting
  5. Sla het bestand op.
Je kunt dit proces verkorten door in stap 3. de optie 'Standaardprogramma selecteren' aan te klikken en dan voor Paint te kiezen. Succes!
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 25-07-12, 20:51
patricill patricill is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de reacties. Met Paint lukt het ja dat klopt, duurt alleen zo lang als je heeeeel veel foto's hebt die gedraaid moeten worden

Iemand nog een idee ?
  #6  
Oud 25-07-12, 21:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patricill Bekijk bericht
Iemand nog een idee ?
Ja, je kan "batch processing" doen in bv. Adobe Photoshop Elements en ik dacht ook (maar ben niet 100% zeker) in Adobe Lightroom. Die progjes kosten echter een paar Eurocentjes
  #7  
Oud 21-10-12, 10:45
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Mij is het opgevallen dat het roteren van foto's meestal niet mogelijk is op foto's waar een gezicht op staat. Andere foto's roteren bij mij zonder problemen.
Voor de foto's met een gezicht/persoon, gebruik ik ook de eerder beschreven werkwijze via Paint.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleem bij overzetten van door iphone gemaakte foto's robbieI Muziek, foto & video 1 05-01-12 17:43
Foto's van de computer naar de iphone 4 overzetten ? walid_thaibokser iTunes 0 01-08-10 19:50
problemen met overzetten foto's van pc naar Iphone mwk iTunes 4 22-06-10 20:14
Na software-upgrade van 1.1.4 naar 2.0.2 ... foutmelding bij synchoniseren van foto's rivierke Muziek, foto & video 0 04-09-08 11:28
Foto: Foto's overzetten van Windows naar Iphone !Wout Muziek, foto & video 5 07-05-08 14:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.