//

Vaste flitspalen verwijderen.

Vaste flitspalen verwijderen. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Oké, sorry voor de chagrijnige reactie. Maar je schrijft 'jullie allemaal' dus dan denk ik dat je het hele draadje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-06-12, 10:38
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Oké, sorry voor de chagrijnige reactie.

Maar je schrijft 'jullie allemaal' dus dan denk ik dat je het hele draadje bedoeld.

Overigens houd ik me altijd strikt aan de max snelheid, waardoor ik het lot van vele boze bumperklevers op me afroep als ik ook eens een vrachtwagen in moet halen... dus nee, ik lak geen (vekeers)regels aan mijn laars.

Maar het punt is simpelweg dat deze regel niet alleen vérgaand is (denk aan de situatie dat je een iPhone hebt met flitspalen in je navi, zonder dat je je iPhone überhaupt gebruikt, bij controle ben je je iPhone kwijt) maar je moet het ook maar net ergens hebben opgevangen.

De regels voor bijv max snelheden worden bij de grens weergegeven op een bord. Dat zou met deze regel welhaast ook mogen, vind ik....
Onder woorden "jullie allemaal" was bedoeld alle autobestuurders.De anderen hebben hier niets mee te maken uiterraard.
Ben met je mee eens over aangeven van maximale snelheiden.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-06-12, 10:56
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Ik mag niet schaduwmodden, maar laten we dit onderwerk sluiten. Mijn vraag is beantwoord en de nu gaande discussie heeft geen zin.

Bassmanjunior
__________________
iPad 64Gb 3G, New iPad 32Gb 4G, iPad Air 2 64Gb Wi-Fi, iPhone 7, iPod nano 5, Apple TV2, Apple TV4, Apple Watch 2
  #23  
Oud 03-07-12, 13:34
favomodo favomodo is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 2
Standaard

Toch nog een vraag over het verwijderen van flitspalen van Navigon. Ik heb dit nu gedaan, maar toch hou ik tijdens de navigatie een flitspaal-icon rechtsonder. Deze is bedoeld voor het melden van controles en flitspalen. Hoe kan ik deze dan weghalen? Ben het configuratiescherm al doorgeworsteld maar kan niks vinden...

Het lijkt me dat ook dit verboden is in Frankrijk. Bovendien ziet het er op zijn minst verdacht uit, zo'n icon op het scherm...
  #24  
Oud 04-07-12, 13:27
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door favomodo Bekijk bericht
Toch nog een vraag over het verwijderen van flitspalen van Navigon. Ik heb dit nu gedaan, maar toch hou ik tijdens de navigatie een flitspaal-icon rechtsonder. Deze is bedoeld voor het melden van controles en flitspalen. Hoe kan ik deze dan weghalen? Ben het configuratiescherm al doorgeworsteld maar kan niks vinden...

Het lijkt me dat ook dit verboden is in Frankrijk. Bovendien ziet het er op zijn minst verdacht uit, zo'n icon op het scherm...

Het aangeven van gevaarlijke zones (met meer ongelukken en dus ook meer flitspalen) mag, alleen de exacte locaties van flitspalen niet. Als het goed is kun je Navigon dus zo zonder de flitspalen database gebruiken.

En dit is wat Navigon erover zegt: http://www.navigon.com/po...dentifier=faq&page=40

Met als belangrijkste in de tabel onderaan over de iPhone: Your software already conforms to the legal requirements. Desnoods print je dat stukje uit en neem je het mee om te laten zien als je wordt aangehouden. Beetje Engels moet die gendarmes toch tegenwoordig wel lukken.
  #25  
Oud 04-07-12, 14:40
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Standaard

Nog even een opmerking ter verduidelijking. Het alleen UITZETTEN van de flitspaalsignalering is niet voldoende om te voldoen aan de wettelijke regels in b.v. Frankrijk en Zwitserland. Je moet de data feitelijk verwijderd hebben van je device. Voor Navigon op de iPhone betekent dit dat je eerst Navigon HELEMAAL moet verwijderen en daarna via de AppStore moet terugzetten. Let op dat je dan de in-app aankopen (Mobile Warner Live en zelfs ook Traffic Live) niet automatisch terugzet, want als je dat doet, staan de flitspalen er ook weer op. De optie in de app om de flitspalen uit te zetten verwijdert de data NIET!
  #26  
Oud 05-07-12, 08:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je draait het om: om Flitspalen uit Navigon te verwijderen, klik je op 'verwijderen' ipv 'uit' of 'aan'. Daarna is de optie Flitspalen volledig verdwenen in Navigon. Daarvoor hoef je Navigon helemaal niet eerst te verwijderen.

De (vaste) Flitspalen optie is nl. geen app-in aankoop.

Wil je na je vakantie de Flitspalen weer terug hebben, DAN moet je Navigon volledig verwijderen op je iPhone en weer opnieuw installeren. Daarna kun je dan weer opnieuw kiezen voor Flitspalen Aan/Uit/Verwijderen.
  #27  
Oud 05-07-12, 08:41
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Standaard Verwijderd of niet?

Zo zou het moeten zijn, heb echter een hele discussie gehad met de helpdesk van Navigon, omdat na verwijderen en het daaropvolgend terugzetten van de Inn-app aankopen, ook steeds de vaste flitspalen weer terugkwamen. Maakt mij voor de rest niet uit, maar ik gebruik nu de eerder door mij beschreven uitgebreide verwijdermethodiek, heb geen zin in een boete als Navigon niet kan garanderen dat via de simpele methode de data ook echt is verwijderd.
  #28  
Oud 09-07-12, 11:00
dirkpaul dirkpaul is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 1
Standaard Franse pagina

Voor niet Engelstalige Franse agenten (en dat zijn er vrees ik heel erg veel) heb ik na wat zoeken ook een Franstalige pagina over Navigon en de nieuwe Franse regels gevonden. Wat minder overzichtelijk dan de Engelse, maar dat was te verwachten. De iPhone-regel staat ook daar vrij ver onderaan (onder iOs).

De link:

NAVIGON - a Garmin company.
  #29  
Oud 09-07-12, 14:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gtabak Bekijk bericht
Zo zou het moeten zijn, heb echter een hele discussie gehad met de helpdesk van Navigon, omdat na verwijderen en het daaropvolgend terugzetten van de Inn-app aankopen, ook steeds de vaste flitspalen weer terugkwamen.
ik snap werkelijk niet wat er bij jou misgaat. Ik heb mijn flitspaal vermeldingen via de 3e optie bij Aan/Uit/Verwijderen verwijderd en ze zijn echt weg! Zonder de app opnieuw te installeren of een in-app aankoop te verwijderen! Flitspalen is toch immers geen in-app aankoop?!

Ik ben nu terug van vakantie en wil opzich de Flitspalen wel weer terug. Wat moet ik nu doen volgens jou om die terug te krijgen zonder de app opnieuw te installeren? Ik heb als in-app aankopen: traffic live en panorama 3D.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Flitspalen wvy iPhone Navigatie 31 05-04-14 17:29
Navigon: Waar zijn de flitspalen (vaste) gebleven? ballegooier iPhone Navigatie 3 23-05-12 22:23
vaste icoontjes verwijderen op iphone 4 Liq iPhone algemeen 8 08-07-11 13:19
Flitspalen Ridleybiker Archief 1 25-01-10 19:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.