Vaste flitspalen verwijderen. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Oké, sorry voor de chagrijnige reactie. Maar je schrijft 'jullie allemaal' dus dan denk ik dat je het hele draadje ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ben met je mee eens over aangeven van maximale snelheiden. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Ik mag niet schaduwmodden, maar laten we dit onderwerk sluiten. Mijn vraag is beantwoord en de nu gaande discussie heeft geen zin.
Bassmanjunior
|
|||
|
|||
Toch nog een vraag over het verwijderen van flitspalen van Navigon. Ik heb dit nu gedaan, maar toch hou ik tijdens de navigatie een flitspaal-icon rechtsonder. Deze is bedoeld voor het melden van controles en flitspalen. Hoe kan ik deze dan weghalen? Ben het configuratiescherm al doorgeworsteld maar kan niks vinden...
Het lijkt me dat ook dit verboden is in Frankrijk. Bovendien ziet het er op zijn minst verdacht uit, zo'n icon op het scherm... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Het aangeven van gevaarlijke zones (met meer ongelukken en dus ook meer flitspalen) mag, alleen de exacte locaties van flitspalen niet. Als het goed is kun je Navigon dus zo zonder de flitspalen database gebruiken. En dit is wat Navigon erover zegt: http://www.navigon.com/po...dentifier=faq&page=40 Met als belangrijkste in de tabel onderaan over de iPhone: Your software already conforms to the legal requirements. Desnoods print je dat stukje uit en neem je het mee om te laten zien als je wordt aangehouden. Beetje Engels moet die gendarmes toch tegenwoordig wel lukken. |
|
|||
|
|||
Nog even een opmerking ter verduidelijking. Het alleen UITZETTEN van de flitspaalsignalering is niet voldoende om te voldoen aan de wettelijke regels in b.v. Frankrijk en Zwitserland. Je moet de data feitelijk verwijderd hebben van je device. Voor Navigon op de iPhone betekent dit dat je eerst Navigon HELEMAAL moet verwijderen en daarna via de AppStore moet terugzetten. Let op dat je dan de in-app aankopen (Mobile Warner Live en zelfs ook Traffic Live) niet automatisch terugzet, want als je dat doet, staan de flitspalen er ook weer op. De optie in de app om de flitspalen uit te zetten verwijdert de data NIET!
|
|
||||
|
||||
Je draait het om: om Flitspalen uit Navigon te verwijderen, klik je op 'verwijderen' ipv 'uit' of 'aan'. Daarna is de optie Flitspalen volledig verdwenen in Navigon. Daarvoor hoef je Navigon helemaal niet eerst te verwijderen.
De (vaste) Flitspalen optie is nl. geen app-in aankoop. Wil je na je vakantie de Flitspalen weer terug hebben, DAN moet je Navigon volledig verwijderen op je iPhone en weer opnieuw installeren. Daarna kun je dan weer opnieuw kiezen voor Flitspalen Aan/Uit/Verwijderen. |
|
|||
|
|||
Verwijderd of niet?
Zo zou het moeten zijn, heb echter een hele discussie gehad met de helpdesk van Navigon, omdat na verwijderen en het daaropvolgend terugzetten van de Inn-app aankopen, ook steeds de vaste flitspalen weer terugkwamen. Maakt mij voor de rest niet uit, maar ik gebruik nu de eerder door mij beschreven uitgebreide verwijdermethodiek, heb geen zin in een boete als Navigon niet kan garanderen dat via de simpele methode de data ook echt is verwijderd.
|
|
|||
|
|||
Franse pagina
Voor niet Engelstalige Franse agenten (en dat zijn er vrees ik heel erg veel) heb ik na wat zoeken ook een Franstalige pagina over Navigon en de nieuwe Franse regels gevonden. Wat minder overzichtelijk dan de Engelse, maar dat was te verwachten. De iPhone-regel staat ook daar vrij ver onderaan (onder iOs).
De link: NAVIGON - a Garmin company. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik ben nu terug van vakantie en wil opzich de Flitspalen wel weer terug. Wat moet ik nu doen volgens jou om die terug te krijgen zonder de app opnieuw te installeren? Ik heb als in-app aankopen: traffic live en panorama 3D. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Software: Flitspalen | wvy | iPhone Navigatie | 31 | 05-04-14 18:29 |
Navigon: Waar zijn de flitspalen (vaste) gebleven? | ballegooier | iPhone Navigatie | 3 | 23-05-12 23:23 |
vaste icoontjes verwijderen op iphone 4 | Liq | iPhone algemeen | 8 | 08-07-11 14:19 |
Flitspalen | Ridleybiker | Archief | 1 | 25-01-10 20:15 |
|
|