//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb gisteren navigon een mailtje gestuurd met een aantal vragen over een manual, kaartupdates, radar e.d. vandaag via twitter een dm (@NAVIGON_). (altijd handig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 22-06-09, 23:08
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

ik heb gisteren navigon een mailtje gestuurd met een aantal vragen over een manual, kaartupdates, radar e.d.

vandaag via twitter een dm (@NAVIGON_). (altijd handig om ze te volgen )

tot op heden helaas nog geen bericht terug, maar zal hier melden als er een reactie komt.

hier nog een aardig filmpje: YouTube - Navigon MobileNavigator for iPhone English video Demo
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 22-06-09, 23:25
rembert rembert is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

@ElleniPhone: Heb in Noord-Hollandse duinen gekeken: paden waar je zelfs niet mag fietsen worden getoond. Heb hierna in buurt van Grasse wat vage smalle weggetjes bekeken waar ik vorig jaar ben geweest met vakantie: en ja, ook die staan er op. Zelfs weggetjes die ik toen niet heb gezien. Je kunt in Navigon dan ook een route profiel opgeven, bv. fiets. Of vrachtwagen etc.

TomTom zal idd. ook de kaarten op de iPhone zetten maar ik heb begrepen dat dit regionale kaarten zijn per app. Dus UK + app. West Europa + app. Etc.

Ik heb overwogen om pas de 29e Navigon te kopen, dus om even TT af te wachten. Maar ik ben niet zo'n TT-er sinds ze de file informatie eruit hebben gehaald: je moet nu HD Traffic gebruiken, kostbaar. Ik had TT gekocht met de gewone file informatie en heb er 3 maanden van mogen genieten. Voel me behoorlijk genaaid door deze TT marketing truc (de oude file info data is nog wel gewoon beschikbaar). Had daarvoor Route 66 op mijn HTC. Navigeerde een stuk lekkerder. Ik had al meerdere keren gekeken naar Navigon navi systeempjes en was bijna van plan er een te kopen voor de zomervakantie. Dus nu even alles optellend: meteen Navigon gedown'ed en geinstalleerd - in 45 minuten klaar.

Vandaag 2x 30 km gereden. Ging prima. Snelle fix, heel snelle herberekeningen bij anders rijden dan verwacht, 1x een 'keer om' gehad. 1x een crash toen gps signaal even wegviel en Navigon dacht dat ik op een landweggetje zat, me daarna wel weer op de snelweg projecteerde maar er uiteindelijk niets meer van begreep. Dat mag in een eerste versie waar de tijdsdruk erg hoog was - Navigon was er ongetwijfeld op gebrand om TT een poets te bakken: TT kondigde aan dat ze de eerste gingen zijn. Navigon is in werkelijkheid de eerste en pakt onmiddellijk een flink stuk markt.

Rijbaan begeleiding is erg fijn, inclusief die borden erbij. De dubbele instructies in woonwijkjes is erg handig: je ziet al wat je na de komende instructie moet doen (bv. rechts en dan meteen links) - dat kon met Route66 ook al, maar TT kon dat niet. Telefoon + navigeren is wel irritant. Hoop dat ze daar iets op vinden met de eerstkomende update. Toeters en bellen als hoogtemeter, weersinformatie, vriendjes-zoeken enz. zit er allemaal niet op, het is gewoon een recht toe recht aan navi systeem. De GPS van de iPhone functioneert best behoorlijk al ben ik benieuwd hoe het werkt in bv. centrum Berlijn. Ik heb de indruk dat interpolatie niet zo best werkt: bv. je rijdt een tunnel in, dan zou de software kunnen verwachten dat je doorrijdt en er aan de andere kant wel een keer uit komt. Navigon ging al van slag onder een wat groter viaduct. Iemand al ervaring met tunnels?

@mhoutman: bedankt voor die twittername.
  #163  
Oud 22-06-09, 23:26
labman labman is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

De routes zijn helemaal compleet, past het navigeren zelfs aan als je op de fiets zit, dit hebben we zondagavond getest, en weer prima. Alleen denk ik toch als je een dag wilt gaan fietsen je een probleem met de batterij zult krijgen, want een hele dag navigeren zonder bij te laden zal echt niet gaan. Ben vandaag van Echt -Deurne gereden, zo'n 50 km en de batterij ging met zo'n 25% omlaag. Dan praten we hier over zo'n 3 kwartier rijden. Dus een dag fietsen met continue de iphone op navigeren zal niet gaan.

moet deze week de tunnels in bij Roermond, zal hem daar ook gaan testen. Zal de info hier dus weer plaatsen.
Ben nog steeds blij met de software. Misschien ook nog een idee voor Apple voor de mogelijkheid om een extra batterij aan te sluiten voor diegene die de iphone gebruiken voor toeren met de fiets. Zou makkelijk zijn als je dan een volle batterij mee kunt nemen.
Of software waardoor de batterij langer mee gaat. We blijven wensen houden.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 22-06-09 om 23:40. Reden: samenvoegen
  #164  
Oud 22-06-09, 23:35
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Dat zuipen van batterijen is nog wel een punt met navigeren. Hoog tijd voor een solar iPhone die zichzelf de hele dag oplaad!!

Ik ga toch ook maar tot aanschaf over, mede vanwege aankomende vakantie en maar hopen op veel en goeie updates!!

Iedereen bedankt voor het achterlaten van reacties!!
  #165  
Oud 23-06-09, 01:58
dennisj007 dennisj007 is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: oldenzaal
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar dennisj007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MethosNL Bekijk bericht
Uhuh way to much want die mensen hoeven niet te eten en maar klagen als jou baas je een paar dagen niet betaalt he....of een klant niet betaalt voor geleverde diensten....

75 is niet veel voor heel europa...
Dat ben ik met je eens maar als ik eerlijk moet zij wacht ik liever toch op de Benelux versie of de tt Benelux want ik kom nooit verder dan België
  #166  
Oud 23-06-09, 08:10
naselmoro naselmoro is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Ik heb Navigon geinstalleerd maar het probleem bij mij is dat mijn iphone na een minuut gewoon in slaapstand ( locked) gaat. Meer mensen hier last van? Met andere applicaties die actief moeten blijven heb ik hier geen last van.
  #167  
Oud 23-06-09, 08:41
harter harter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard

Dat de Iphone in slaapstand gaat is volgens mij instelbaar in optie instellingen/algemeen/automatische slot. Hierbij heb je zelfs de keuze om de slaapstand helemaal uit te zetten.
  #168  
Oud 23-06-09, 08:45
naselmoro naselmoro is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harter Bekijk bericht
Dat de Iphone in slaapstand gaat is volgens mij instelbaar in optie instellingen/algemeen/automatische slot. Hierbij heb je zelfs de keuze om de slaapstand helemaal uit te zetten.
Met IDA en andere programma's heb je de een menukeuze die ervoor zorgt dat hij in dit geval tijdens het navigeren niet in slaapstand gaat ( zoals bijvoorbeeld IDA maar ook flitspaal applicaties)
  #169  
Oud 23-06-09, 09:40
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Na een beetje getest te hebben, ben ik zeer tevreden over de software. Het enige dat stoort, is het herstarten van de applicatie na een telefoontje.

Maar wat een drama is die GPS chip in de iPhone !!!

M'n oude mobieltje en m'n zeer oude TT doen het zowaar nog, als ik ze in het handschoenen kastje heb gelegd. De iPhone doet het alleen met direct zicht naar buiten en er mag dan ook werkelijk niets in de weg liggen.
Een goedkopere chip kon Apple zeker niet vinden. De kwaliteit is te vergelijken met de chips van zo'n 10 jaar geleden ....
Vele goedkope mobieltjes hebben vandaag de dag al een Sirf-III ingebouwd (zou voor mij zeker toereikend zijn) .
Een totaal onbegrijpelijke keuze van Apple !
  #170  
Oud 23-06-09, 09:55
rheveling rheveling is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hills Bekijk bericht
Ik ben er helemaal blij mee, en geen problemen gehad met het niet vinden van gps of iets dergelijks. De eerste keer duurde het even een minuut voordat hij gps had en sindsdien alleen maar sneller.
Persoonlijk ga ik er wel vanuit dat er in een update het probleem met het telefoneren wordt opgelost, want dat is ook mijn enige minpuntje op dit moment.



Staat er wel 3.0 op de iPhone? Anders werkt de gps ook niet
Heee! Jaa 3.0 staat op mn iPhone ! En wat denk je.. Ik heb hem gisteravond gewoon ff buiten neergelegd (ongeveer 35 min.) en tadaaa ineens had ik GPS ontvangst.. Vanmorgen naar de zaak toegereden met Navigon aan. Had binnen enkele seconden GPS ontvangst! En kan niets meer zeggen dan dat het een fijne naviapp is!

Zelf heb ik een carcomm houder in mijn auto, ik luister meestal altijd podcasts over de speakers in mijn auto, en daar tussendoor hoor je gewoon dat vrouwtje praten ! Werkt gewoon perfect! Zonder dat mijn muziek onderbroken wordt !
  #171  
Oud 23-06-09, 15:45
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Is het iemand al gelukt flitspalen icm Navigon werkend te krijgen?
Kan ik het programma 'terugverdienen'!!
  #172  
Oud 23-06-09, 16:17
Hills Hills is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Volgens Navigon komt dat in de update
  #173  
Oud 23-06-09, 17:55
wjkist wjkist is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naselmoro Bekijk bericht
Ik heb Navigon geinstalleerd maar het probleem bij mij is dat mijn iphone na een minuut gewoon in slaapstand ( locked) gaat. Meer mensen hier last van? Met andere applicaties die actief moeten blijven heb ik hier geen last van.
Ik heb hier ook last van.

Nog meer mensen ??
  #174  
Oud 23-06-09, 17:58
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Bij instellingen -> Algemeen -> Automatisch slot op 'nooit' zetten.
  #175  
Oud 23-06-09, 18:00
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrela;307351
[B
Maar wat een drama is die GPS chip in de iPhone !!![/B]

Dat probleem moet je dan toch bij jezelf zoeken want alom hoor je mensen die geen enkel probleem hebben.
  #176  
Oud 23-06-09, 18:11
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Heb een uurtje geleden Navigon geinstalleerd , en alles lijkt tot nu toe goed te werken.
Heb hem naast mijn Pioneer Avic 1X BT aangezet , en het leuke is dat de Navigon de goede en juiste weg wist aan te duiden naar mijn huis ( nieuwbouwwijk )
Mijn pioneer met de veel te veel geld kostenden software(DVD van 200,00 euro )weet de weg nog steeds niet goed aan te geven .
Jammer genoeg is het geluid wat zacht om het goed te horen in een vito bus .
Verders doet alles het tot nu toe goed .

Heb overigens geprobeerd om via de blauwetand het geluid aan mijn pioneer te koppelen , jammer genoeg gaat dat niet .

Ach ja je kan niet alles hebben
  #177  
Oud 23-06-09, 18:42
joepje3 joepje3 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik vroeg me af: werkt dit ook op een eerste generatie gejailbraikte iPhone? Zo ja, dan lijkt het me nog wel handig. Maar ik moet dit wel zeker weten.

Werkt GPS op de eerste generatie?
  #178  
Oud 23-06-09, 18:46
DaChosen1 DaChosen1 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 14
Standaard

Nou dan mijn ervaring ook maar even:

ik heb vanmiddag Navigon geinstalleerd en had een redelijk snelle fix.
Toen ik vervolgens in de auto stapte had ik echt meteen een fix en had razend snel mijn bestemming ingetypt. (ik was tot nu toe Garmin op mijn oude Nokia N95 gewend) Qua interface en intypen werkt dit natuurlijk een stuk sneller en makkelijker. Hij heeft me keurig op de plek van bestemming gebracht en ik moest ergens een klein stukje omrijden, hij had het binnnen 5 sec herberekend. Ook handig is dat je duidelijk supermarkten, tankstations etc ziet op het scherm. Maar ik heb 1 probleem: het geluid is echt veel te zacht. Als je de radio zachtjes aan hebt staan is het al bijna niet meer te volgen. Terwijl ik een Parrot CK3100 carkit heb. Waarom gaat het geluid niet via mijn speakers, terwijl als ik bel hij dat wel doet??
  #179  
Oud 23-06-09, 18:55
Flessendop Flessendop is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Volgens mij heeft het iest te maken met de Bluetooth Audio, maar bind me er niet aan vast
  #180  
Oud 23-06-09, 19:01
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joepje3 Bekijk bericht
Werkt GPS op de eerste generatie?
Op de eerste generatie wordt je locatie bepaald aan de hand van telefoonmasten. Ik ben ook erg benieuwd hoe navigatiesoftware zicht dan gaat gedragen..
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.