Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) teletubby-interface idd het ziet er niet uit. Van die 6% wist ik niet, voor mezelf gaf ik de schuld al aan de gps antenne en ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
teletubby-interface idd het ziet er niet uit.
Van die 6% wist ik niet, voor mezelf gaf ik de schuld al aan de gps antenne en Navigon, thx. Bij 50 KM/U zou dat 53 op de teller zijn, ik vrees toch dat het verschil groter was maar ik ga 't in de gaten houden. Ik vind 't ook zo'n optie wat gewoon accuraat moet werken, laat 't anders weg. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Ik ben tot nog toe redelijk tevreden met Navigon op de iPhone. In de basis doet hij wat hij moet doen. Een paar puntjes, in vergelijking met TomTom 6 op mijn oude Windows-telefoon:
- GPS ontvangst lijkt ietsjes minder dan op mijn oude telefoon, maar dat was destijds een van de beste, en een van de eerste met die veelgeprezen SIRF3 chip. Ontvangst is goed in de houder onder de voorruit. Die TT houder maakt de ontvangst wellicht nog beter. - Weergave van de kaarten vond ik op de TomTom wat beter en overzichtelijker, maar dat is misschien een kwestie van smaak. Op beide systemen heb ik altijd een 2d kaart met de rijrichting boven. - Weergave van de te nemen afslagen is op Navigon veel beter dan op de TomTom: duidelijk de naam, wegnummers en afslagnummer, in een leesbare blauwe balk. Overigens hoeft die Mickey-Mouse 3d weergave van de afslag voor mij niet zo. - Iets wat ik op Navigon mis, is telefoonnummers bij de POIs. Zeer handig gebleken op de TomTom op reis in de States: vraag bijvoorbeeld alle motels langs de route op, klik er eentje aan, en TomTom draaide het nummer voor je zodat je kon vragen of er een kamer vrij was. - Stem is inderdaal veel te zacht voor in de auto. Cradle met speakertje lost dat op (of dat ding van TT). |
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk! Laatst gewijzigd door iScorpio; 26-06-09 om 11:54. |
|
|||
|
|||
iemand enig idee of je er ook een flitspalen poi in kan laden, en zo ja, hoe?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Klopt, dat is aangekondigd. Dan weten we ook meteen welk format ze hebben en of bijv. flitspaal.nl dat formaat ondersteunt. Want die database wordt tenminste dagelijks bijgehouden voor de Benelux. Ik neem aan dat Navigon niet dagelijks een nieuwe update daarvoor gaat uitbrengen, dus dat wordt handwerk om die up-to-date te houden (voor de jailbreakers alleen, natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Buur; 25-06-09 om 20:23. |
|
||||
|
||||
Wat ik mij afvraag is op Navigon ook werkt op de cradle van Tom Tom , inverband met het GPS ontvangst en de carcit functie's?
|
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk wel en anders komen er echt wel vergelijkbare producten van andere fabrikanten. Iedereen richt zich nu op TT, maar mogelijk is een ander ze (weer) voor... Zoals het hele TT-verhaal eigenlijk al een jaar lang is (ze zouden vorig jaar al software klaar hebben liggen? Waar blijft die dan nu?...). En die cradle is ook alleen nog maar lucht, niemand die hem al gezien heeft. Ik hoop eigenlijk dat TT hier ook het nakijken heeft, ze blazen veel te hard van de toren steeds en komen hun woorden tot op heden niet na. Ik snap echt niet dat iedereen TT nog steeds zo naloopt.
Laatst gewijzigd door Buur; 25-06-09 om 20:31. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Daar zie ik wel een duidelijke foto van de cradle Laatst gewijzigd door Timmeh_; 25-06-09 om 21:18. Reden: Quote-tag gerepareerd ;) |
|
|||
|
|||
Zo, vandaag eerste wat langere rit gemaakt met Navigon van Den Haag naar 's Hertogenbosch. Zeer tevreden, had een snelle fix en totaal geen last gehad van GPS uitval etc. De weergave van de afslagen is echt super, vind ik persoonlijk veel beter dan bij TT. Met muziek erbij over de speakers van de autoradio is alles zeer goed te verstaan. Alleen de snelheidsweergave kwam niet altijd goed overeen, maar dat boeit me verder niet zo.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Zitte er ook flitspalen in en trajectcontroles ofzo van alle landen of moet je voor bijbetalen of bestaat dit nog niet? |
|
||||
|
||||
@apotheosis:
Lees even een heel klein stukje terug? Halve pagina ongeveer. |
|
|||
|
|||
Vandaag poging 5, ik krijg maar geen GPS fix. Eenmaal heb ik het gehad, en dat was binnen nota bene. Heel lang stil, wachtende in de auto. Met Google Maps krijg een fix. Ga ik naar GPS informatie dan staan er coodinaten. Doe ik iets verkeerds hier? Iphone 3G, 3.0 Jailbreak.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
thanks Daarom is de zoekfunctie ook zo handig, kan je het woord flits intikken |
|
|||
|
|||
@forrestgumpx : ik krijg ook geen fix, wel coordinaten van gps enzo
telkens ik de navigatie wil starten, zegt hij dit en kan ik enkel demo bekijken... reden? |
|
|||
|
|||
Elbarre, dat heb ik nou ook. Dan laat ie een demo zien wat heel verwarrend is.
|
|
|||
|
|||
inderdaad, terwijl ik wel de coordinaten kan zien
en terwijl de gps wel werkt want locatiebepaling in google maps is ok ... echt raar... |
|
||||
|
||||
Het zou toch niet zo zijn dat jullie een Cydia-app geinstalleerd hebben allebei, waar Navigon van slag van raakt? Ik doe ook maar een gooi, hoor. Ik zag bij beiden een jailbreak staan en kwam tot die mogelijk veel te simpele conclusie. Maar tegelijk kan ik de nietwerkende functie van Navigon bij jullie ook niet verklaren, als Google Mps het wel doet, dus ik roep het idee toch maar.
Misschien kunnen jullie eens per PM uitwisselen welke Cydia-apps jullie geinstalleerd hebben en of er toevallig overeenkomst is? Het kan in ieder geval niet aan SBSettings 3.01 liggen, want die gebruik ik ook en no probs hier. |
|
|||
|
|||
wel ik heb eigenlijk geen enkele cydia app....
ik ga morgen eens iphone opnieuw herinstalleren en navigon installeren heb wel de benelux versie, mss dat het daaraan ligt... |
Labels |
navigation, navigon |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|