//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe kom ik eigenlijk vanuit Navigon naar m'n adressen van m'n contacten?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #261  
Oud 27-06-09, 09:30
ALK ALK is offline
• iOS 13.1.2
• 12.4.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 225
Standaard

Hoe kom ik eigenlijk vanuit Navigon naar m'n adressen van m'n contacten?
__________________
iPhone 4 16GB - 5.0.1 JB (untethered - Redsn0w 0.9.10b) *** iPad 16GB Wi-Fi - 5.0 geen JB (meer)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 27-06-09, 09:44
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ALK Bekijk bericht
Hoe kom ik eigenlijk vanuit Navigon naar m'n adressen van m'n contacten?
Gewoon in de onderste balk in het openingsscherm zie je rechts "contacten" staan. Er op klikken en je contacten openen zich. Contact aantikken en je kunt het adres kiezen en de navigatie start. Super simpel.

Je kunt in de onderste balk ook kiezen voor favorieten en laatste bestemming.
  #263  
Oud 27-06-09, 09:53
bouw96 bouw96 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Navigon bevalt mij trouwens erg goed. Gisteren een rit naar Dordrecht (94 km) vice versa en dat verliep vlekkeloos. Snelle fix. Geen fouten. Grafisch vind ik navigon erg mooi. Ook de reality view die automatisch opkomt bij afslagen op de snelweg is erg mooi en makkelijk.

Stem gaat via mijn radio en is prima en mooi op tijd met de aanwijzingen.
Alleen gaat af en toe mijn scherm op zwart. Als ik dan op het scherm tik gaat hij weer verder. Kan te maken hebben met mijn autolock maar dat weet ik niet zeker. Ik kan die namelijk sinds de upgrade naar 3.0 niet meer op nooit zetten.

Nog geen ervaring met bellen tijdens het navigeren.

O ja, ik heb er maar 60,- euro voor betaald:

TIP: Bij Dixons loopt een actie waarbij je bij 2 Itunes kaarten van 15,- euro een dixons cadeaukaart gratis krijgt van 10,- euro. Ik heb dus 4 Itunes kaarten gekocht van in totaal 60,- kreeg 20,- euro dixons kaarten en die heb ik weer ingewisseld voor Ituneskaarten

Laatst gewijzigd door bouw96; 27-06-09 om 11:05.
  #264  
Oud 27-06-09, 10:26
EdM EdM is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 15
Standaard

Machting om te kunnen installeren

Ja heb ik gedaan. Krijg melding dat 1 van de 5 is gebruikt (oid).
Snap er echt geen barst van...
  #265  
Oud 27-06-09, 11:06
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Gisteren mijn eerste GPS fix na velen pogingen. Van Rotterdam naar Den haag. Ging goed, af en toe viel ie een seconde weg maar pakte hem direct weer op. Dat gebeurde toen ik onder een andere weg reed. Lijkt wel alsof de GPS chip erg zwak is.

Echter, gisteren vanuit Zeeland kreeg ik maar geen GPS fix. ding bij het raam gelegd. Ellende. Google maps geopend, geen 3G, dus ook geen assistent gps fix kunnen krijgen.

In mijn Nokia N95 tijd kon ik me nog herinneren dat ik AGPS kon instellen, dat kan helaas op een iphone niet, of wel? PFLIST edit misschien?
  #266  
Oud 27-06-09, 11:38
wastaal wastaal is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bouw96 Bekijk bericht
Alleen gaat af en toe mijn scherm op zwart. Als ik dan op het scherm tik gaat hij weer verder.
Dat heb ik dus ook. Het gebeurt alleen na de rijstrookassistent. Op het scherm tikken werkt ook niet, want dan gaat hij weer na enige tijd op zwart. Pas als je scherm op zwart is geweest en je unlockt opnieuw gaat het weer goed.
  #267  
Oud 27-06-09, 12:45
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdM Bekijk bericht
zou iemand me ajb willen helpen... ik heb navigon via itunes gedownload en die staat nu in Programma's onder bibliotheek. Als ik nu synchroniseer zou ik (zover ik begreep) navigon geinstalleerd moeten gaan worden maar dat gebeurt dus niet.
Ik kan het ook niet verslepen ofzo naar m'n iphone. Geen idee hoe dit nu werkt. Help?!
- Staat ie in iTunes wel geselecteerd onder (je iPhone) > tab Programma's > sync deze programma's?
- Hoeveel ruimte heb je nog vrij op je iPhone? Misschien te weinig, Navigon is vrij groot en neemt tijdens installatie ook nog meer in beslag. Geeft iTunes nog een melding? Of komt er iets te staan in het statusvenster bovenin?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forrestgumpx Bekijk bericht
Gisteren mijn eerste GPS fix na velen pogingen. Van Rotterdam naar Den haag. Ging goed, af en toe viel ie een seconde weg maar pakte hem direct weer op. Dat gebeurde toen ik onder een andere weg reed. Lijkt wel alsof de GPS chip erg zwak is.

Echter, gisteren vanuit Zeeland kreeg ik maar geen GPS fix. ding bij het raam gelegd. Ellende. Google maps geopend, geen 3G, dus ook geen assistent gps fix kunnen krijgen.

In mijn Nokia N95 tijd kon ik me nog herinneren dat ik AGPS kon instellen, dat kan helaas op een iphone niet, of wel? PFLIST edit misschien?
AGPS wordt al standaard gebruikt door je iPhone, dus veranderen heeft geen nut.
De GPS chip in de iPhone3G is zeker niet erg zwak, dat fabeltje is inmiddels achterhaald.
Je hebt wel FW2.2 nog volgens je profiel. Zou het kunnen dat Apple softwarematig iets veranderd heeft in FW3.0, zodat de GPS beter aangesproken wordt of zo? Dan zou een upgrade naar 3.0 je helpen.
EN heb je nog gekeken naar zaken die je toegevoegd hebt via Cydia, zoals ik in een eerdere reactie al aan je aangaf?

/edit: Even nagekeken: Navigon heeft als minimale eis FW3.0, dus upgraden eerst maar.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 27-06-09 om 13:55.
  #268  
Oud 27-06-09, 13:31
ALK ALK is offline
• iOS 13.1.2
• 12.4.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bouw96 Bekijk bericht
Gewoon in de onderste balk in het openingsscherm zie je rechts "contacten" staan. Er op klikken en je contacten openen zich. Contact aantikken en je kunt het adres kiezen en de navigatie start. Super simpel.

Je kunt in de onderste balk ook kiezen voor favorieten en laatste bestemming.
Super simpel, zo simpel dat ik er dus gewoon overheen keek....
Dank!
  #269  
Oud 27-06-09, 21:35
northernstar northernstar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 89
Standaard

vandaag voor t eerst echt Navigon kunnen testen, maar wel de tomtom erbij gehouden, want vertrouwde het nog niet erg. En terecht, het werkte voor geen meter! Op de A16 meteen al telkens het GPS signaal kwijt. Constant die rode balk bovenin met GPS erin. Na een tijdje weer even verbinding om vervolgens weer weg te vallen. Heb het meteen afgezet en net Sygic maar erop gezet en getest; perfect! 10 x beter en handiger dan Navigon. Die is er weer vanaf, scheelt weer 1,6 GB ook!
  #270  
Oud 27-06-09, 21:40
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Ik heb vandaag zowel Navigon en Sygic uitgebreid aan de tand gevoeld en ze voldoen als Navigatie allebei. De verschillen liggen voornamelijk in secundaire zaken zoals vormgeving en opties.
  #271  
Oud 27-06-09, 21:51
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door northernstar Bekijk bericht
Op de A16 meteen al telkens het GPS signaal kwijt. Constant die rode balk bovenin met GPS erin. Na een tijdje weer even verbinding om vervolgens weer weg te vallen. Heb het meteen afgezet en net Sygic maar erop gezet en getest; perfect! 10 x beter en handiger dan Navigon. Die is er weer vanaf, scheelt weer 1,6 GB ook!
Al die navigatiepakketjes maken van dezelfde chip en API gebruik, het lijkt me dus sterk dat de een een betere ontvangst heeft dan de ander. Wat me wel opvalt is dat Navigon meteen in paniek schiet als de ontvangst even weg is, terwijl TomTom je eerst een tijdje voor de gek houdt en met "dead reckoning" je positie blijft schatten. Pas halverwege bijv. de Schipholtunnel wordt TomTom grijs om aan te geven dat de GPS weg is, maar blijft hij met dead reckoning je positie schatten (en aanwijzingen geven). Is wel een stuk rustiger zo dan Navigon.
  #272  
Oud 27-06-09, 23:09
EdM EdM is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 15
Standaard

ten eerste bedankt aan de mensen hier die me geholpen hebben... Navigon geinstalleerd (welliswaar nog niet via pc maar rechtstreeks op iPhone) en vandaag eerste rit ermee gemaakt. Viel niet tegen maar ben ook niet heel erg enthousiast.
Heb ook paar keer (rijdende door omgeving zoetermeer) die rode balk gekregen dat er geen signaal was. Waar ik toen reed waren geen blokkerende omgevingsfactoren (bomen/hoge gebouwen etc) dus tja...? En dat met die rijstrookassistent zie er wel erg mooi uit maar daardoor blijft het scherm wel een tijdje hangen en plots is ie weer. Vond ik erg vreemd. Kan je dat ook uitschakelen?

Allereerste fix was binnen 30seconden en toen kon ik rijden. Eenmaal aangekomen en na wat gewinkel bij het vertrekken duurde het zeker 8minuten alvorens er een fix was. Vond ik nogal tegenvallen. Misschien teveel gebouwen maar ja, welke stad heeft dat nu niet?
Hopelijk binnenkort betere ervaringen... misschien nog een bugfixje en dan lekker rondscheuren met m'n iPhone

Laatst gewijzigd door EdM; 27-06-09 om 23:12.
  #273  
Oud 27-06-09, 23:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik ben de kat uit de boom aan het kijken en wacht nog op tomtom,eens zien of dat beter zal zien.
  #274  
Oud 28-06-09, 03:11
eprom eprom is offline
• iOS 4.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Krijg je ook je huidige snelheid, verwachte aankomsttijd e.d. in beeld te zien? Ik kan geen screenshots daarvan vinden.
  #275  
Oud 28-06-09, 09:11
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Ja hoor dat kun je zien, alleen kun je ze (nog) niet allemaal tegelijk op je scherm zien, dus je kan 1 van die dingen tegelijk op je beeld zien.
Persoonlijk vond ik dat altijd wat te druk dus ik ben er blij mee dat ik bijv. nu alleen zie hoe laat ik ergens aan kom.
Hoe hard ik rij zie ik wel in de auto zelf, maar goed..
  #276  
Oud 28-06-09, 10:16
eprom eprom is offline
• iOS 4.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Persoonlijk vond ik dat altijd wat te druk dus ik ben er blij mee dat ik bijv. nu alleen zie hoe laat ik ergens aan kom.
Hoe hard ik rij zie ik wel in de auto zelf, maar goed..
In mijn (bijna) 50 jaar oude Land Rover zit een mijlenteller, die bovendien ook nog eens onder het rijden er mee op wil houden. Dus een snelheidsmeter is voor mij wel belangrijk. De weg vind ik ook wel met een kaart
  #277  
Oud 28-06-09, 12:07
Soyman Soyman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Navigon nu een week getest, totaal geen last van het wegvallen van het GPS signaal.
De reality view is erg handig voor mijn vriendin, die vond de TT soms wat onhandig omdat hij op de snelweg bij een punt met meerdere afslagen niet duidelijk aangaf welke afslag je moest nemen.

Gisteren ging ik even een oplader voor mijn Iphone kopen, en kwam de Belkin tunecast tegen. Top ding omdat hij het geluid echt helder over brengt naar de radiozender. En waar ik helemaal blij mee was dat de stem van Navigon in ene ook over de auto speakers ging.

Een tip dus voor mensen die geen radio met bluetooth in de auto hebben: koop een tunecast voor die je aan je radio kopelt. Je moet dan tijdens het navigeren wel naar je Ipod luisteren.....
  #278  
Oud 28-06-09, 12:43
Macrogman Macrogman is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 30
Standaard

Gisteren nog maar een keer Navigon getest want mijn vrouw had de tomtom mee in de andere auto en mijn ingebouwde navgatie is ter ziele. Ik kan niet anders zeggen dan 'totaal kansloos'. Van Utrecht naar Den Haag vv had ik af en toe wel een stukje GPS ontvangst, maar in Den Haag aangekomen was ik blij dat de Maps app me gered heeft, want Navigon had echt geen flauw idee waar ik was. Gisteravond nog even op en neer naar Zwolle vanuit Utrecht. Mijn zoon wilde steeds graag weten hoelang we nog onderweg waren (naar een gelukkig bekend adres) en bijna de hele weg geen GPS ontvangst, terwijl de Maps app me gelijk precies op het goede stukje van de snelweg wist te vinden. Op de terugweg heb ik het niet eens meer geprobeerd.
  #279  
Oud 28-06-09, 12:48
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hmmm das minder dan :s
Ik heb m vd week getest van Dordrecht naar Tilburg en dat ging perfect eigenlijk.
Mja heb m nu niet meer erop staan, had m ff gedownload (jailbreak), gewoon omdat ik nieuwschierig was. Heb nu geen jailbreak omdat die nog niet beschikbaar is, wacht nu zoiezo op Tom Tom voordat ik navigatie ga aanschaffen. Toch een boel geld..Plus dat TT volgens mij een houder met GPS gaat leveren, dus dan is het probleem met ontvangst ook niet meer aan de orde. Moeten ze alleen niet 60 euro ofso voor die houder gaan vragen want dan kunnen ze t bekijken
  #280  
Oud 28-06-09, 12:49
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macrogman Bekijk bericht
Gisteren nog maar een keer Navigon getest want mijn vrouw had de tomtom mee in de andere auto en mijn ingebouwde navgatie is ter ziele. Ik kan niet anders zeggen dan 'totaal kansloos'. Van Utrecht naar Den Haag vv had ik af en toe wel een stukje GPS ontvangst, maar in Den Haag aangekomen was ik blij dat de Maps app me gered heeft, want Navigon had echt geen flauw idee waar ik was. Gisteravond nog even op en neer naar Zwolle vanuit Utrecht. Mijn zoon wilde steeds graag weten hoelang we nog onderweg waren (naar een gelukkig bekend adres) en bijna de hele weg geen GPS ontvangst, terwijl de Maps app me gelijk precies op het goede stukje van de snelweg wist te vinden. Op de terugweg heb ik het niet eens meer geprobeerd.

Snap het niet , lees het wel meer over het slechte GPS ontvangst.
Ik heb er zelf geen last van , ik heb echt binnen een paar sec GPS ontvangst.
Gebruik Navigon een paar dagen naast mijn pioneer avic 1xBT en moet zeggen dat navigon niet onder doet ....soms zelfs beter en sneller !
Mss is een externe gps ontvanger de oplossing voor je ( als dat kan tenminste ).
Maar ik denk niet dat het aan Navigon ligt , kwa GPS onvangst.

succes
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.