//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Excuseer maar ik vindt je opmerkingen maar erg matig, ik bespeur hier zelfs een beetje anti-navigon ? Denk jij dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 21-06-09, 09:09
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Excuseer maar ik vindt je opmerkingen maar erg matig, ik bespeur hier zelfs een beetje anti-navigon ? Denk jij dat de allereerste versie van tomtom voor op de pda perfect werkte ? Ik wil maar zeggen dat er snel updates zullen volgen voor Navigon, deze zullen de applicatie alleen maar verbeteren in de toekomst. Alsook de opmerking over het geluid is toch erg overdreven denk ik, als jij het geluid van je tomtom uitschakelt dan werkt het geluid van je pda ook nog steeds hoor. ik gebruik elke dag continu een gps tijdens de werkuren en ik heb een bloedhekel aan de stem van de gps.. die staat dan ook onheroepelijk uit. Als je echt een stem nodig hebt om gps te rijden dan zegt dat meer over je rijervaring vrees ik. Ook de afstand etc is toch netjes zichtbaar bovenin navigon, je hoeft alleen erop te drukken om te veranderen naar een andere aanduiding. En over dat signaal krijgen voor een realistische berekening... dat is toch zo bij elke gps zeker, alleen dat deze geen demo routen zal laten zien. Al bij al vindt ik dus dat mensen weer veel te snel oordelen, geef navigon dan tenminste even de tijd om ervaringen van het grote publiek te ervaren zodat ze waar nodig updates kunnen toepassen. De eerste updates staan trouwens al klaar en zullen snel hun weg naar de appstore vinden...Gratis.
Ik speel de bal, niet de man..
Antinavigon an dirket 75 euro neertellen?
Ik heb hier geen zin in, om over rijervaring en zo te gaan lullen.
Feit: Navigon voldoet niet aan MIJN verwachtingen.
Overigens, mijn TT 940 geeft wel al een route voor ik ontvangst heb, IDA op de iphone ook.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 21-06-09, 09:18
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Ik speel de bal, niet de man..
Antinavigon an dirket 75 euro neertellen?
Ik heb hier geen zin in, om over rijervaring en zo te gaan lullen.
Feit: Navigon voldoet niet aan MIJN verwachtingen.
Overigens, mijn TT 940 geeft wel al een route voor ik ontvangst heb, IDA op de iphone ook.
Excuseer maar we gaan nu toch niet persoonlijk maken hier, als ik voor jou over kom als 'de man' was dat zeker mijn bedoeling niet. Kan je erg goed begrijpen dat 75 euro neerleggen voor een product waar je niet tevreden over bent niet leuk is, maar om meteen negatief te gaan doen over de ganse lijn ? Als je nou eens even wacht tot de eerste update en daarna alsnog kan je gedacht totaal veranderen.

No hard feelings
  #63  
Oud 21-06-09, 09:23
El_Diablo El_Diablo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar El_Diablo
Standaard

ik had dat ook @ nlrela... toen had ik zomaar een app gewist die ik niet echt gebruikte en toen deed tie et wel

EDIT
nou weer geprobeerd.... heel mijn iphone hersteld naar fabrieksinstellingen dus helemaal leeg!!! alleen Navigon erop gegooid en nog steeds geen enige spoor van GPS...
weet iemand hoe dat terugbrengen naar de appstore werkt?

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 21-06-09 om 10:37. Reden: EDIT-functie gebruiken a.u.b.
  #64  
Oud 21-06-09, 10:15
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Op de factuur die je ontvangt staat een link om contact op te nemen. Anders via Apple.NL en daar even zoeken.
  #65  
Oud 21-06-09, 10:17
El_Diablo El_Diablo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar El_Diablo
Standaard

okey thnx even checken
  #66  
Oud 21-06-09, 10:22
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Ik vindt het erg voor je dat deze applicatie niet werkt maar voor zover ik kan lezen ben jij de enige met dit probleem. Ga dan aub niet roepen dat de software slecht is en niet werkt, dat is wel jou ervaring maar niet de juiste informatie. Het is altijd goed dat je je ervaringen deelt maar bij jou is er duidelijk iets anders aan de hand, denk meer dat je het moet zoeken bij je Iphone zelf inplaats van in de applicatie navigon.
Niet helemaal met je eens Undertaxxx. Google maps geeft je positie heel snel weer en ik heb xgps er maar weer eens opgezet en ook die pakt het gps signaal heel snel op. Navigon vertikt het gewoon.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #67  
Oud 21-06-09, 10:23
El_Diablo El_Diablo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar El_Diablo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Niet helemaal met je eens Undertaxxx. Google maps geeft je positie heel snel weer en ik heb xgps er maar weer eens opgezet en ook die pakt het gps signaal heel snel op. Navigon vertikt het gewoon.
jij hebt hetzelfde probleem als mij zie ik?
  #68  
Oud 21-06-09, 10:25
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El_Diablo Bekijk bericht
jij hebt hetzelfde probleem als mij zie ik?
Ja ik weet ook niet wat het is. Bij de meeste werkt het gewoon geen idee waarom hij hier geen fix pakt.
  #69  
Oud 21-06-09, 10:31
El_Diablo El_Diablo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar El_Diablo
Standaard

ik snap er ook geen moer van... heb overal geprobeerd...

heb ook paar dingen gelezen dat je 3g uit moet zetten en al die ongein... niets werkt zelfs helemaal restoren terug in fabrieksinstellingen helpt hier niet... ben een beetje wezen kijken hoe dat werkt met terugbrengen van een applicatie .. maar zie er niks over staan in mijn factuur.

Weet jij hoe dit werkt toevallig want ook google wil me niet helpen
  #70  
Oud 21-06-09, 10:37
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El_Diablo Bekijk bericht
ik snap er ook geen moer van... heb overal geprobeerd...

heb ook paar dingen gelezen dat je 3g uit moet zetten en al die ongein... niets werkt zelfs helemaal restoren terug in fabrieksinstellingen helpt hier niet... ben een beetje wezen kijken hoe dat werkt met terugbrengen van een applicatie .. maar zie er niks over staan in mijn factuur.

Weet jij hoe dit werkt toevallig want ook google wil me niet helpen
Ik vind dit erg vervelend voor je. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hierdoor twijfel of ik hem ga aanschaffen. Mij kennende zal dit ook mij overkomen. Ik volg dit met groeiende interesse en wacht met aanschaffen tot dit in elk geval opgelost is. En anders.. TomTom. Ik wens je veel suc6.
  #71  
Oud 21-06-09, 10:38
bakman bakman is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Als je echt een stem nodig hebt om gps te rijden dan zegt dat meer over je rijervaring vrees ik.
uhhhm.

als je echt het kaartje nodig hebt, dan zegt dat ook wat over je rijervaring - persoonlijk hoor ik liever alleen de stem en kijk niet naar het scherm...dat is overigens ook een stuk veiliger.
  #72  
Oud 21-06-09, 10:39
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Als je een app terug wilt brengen moet je op het factuur dat je via mail ontvangt op "Meld een fout" of iets dergelijks klikken. Dan kan je een mailtje naar Apple sturen, waarna je soms je geld terugkrijgt.
  #73  
Oud 21-06-09, 10:40
El_Diablo El_Diablo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar El_Diablo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McNessie Bekijk bericht
Ik vind dit erg vervelend voor je. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hierdoor twijfel of ik hem ga aanschaffen. Mij kennende zal dit ook mij overkomen. Ik volg dit met groeiende interesse en wacht met aanschaffen tot dit in elk geval opgelost is. En anders.. TomTom. Ik wens je veel suc6.
thnx

weet je wat het is mensen zeggen en denken dat het aan de iphone ligt, maar dat lijkt me gewoon heel sterk aangezien andere apps wel gewoon werken met gps.. maar voor mij iniedergeval geen navigon meer... wacht wel op tomtom inderdaad.
  #74  
Oud 21-06-09, 10:49
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Excuseer maar we gaan nu toch niet persoonlijk maken hier, als ik voor jou over kom als 'de man' was dat zeker mijn bedoeling niet. Kan je erg goed begrijpen dat 75 euro neerleggen voor een product waar je niet tevreden over bent niet leuk is, maar om meteen negatief te gaan doen over de ganse lijn ? Als je nou eens even wacht tot de eerste update en daarna alsnog kan je gedacht totaal veranderen.

No hard feelings
Mij gaat het om het feit, dat de app de hemel in geschreven word, terwijl het op zijn minst een onvolwassen produkt is. (en dan gaan we er van uit dat alles nog goed komt)
Net nog een ritje gemaakt, ging ie om de 3 minuten in slaapstand (automatisch slot moeten afzetten), en de voorzien 15 minuten rijtijd werden er 23, (mijn tomtom die erboven stond, was wel korrekt)
Maar ik ben in ieder geval in blijde verwachting ;-)
Wat ie wel héél mooi doet, is de ipod integratie, ik kan perfekt browsen door mijn liedjes met mijn stuurbediening terwijl de navigon doorgaat. klasse.
Ik hoop alleen geen telefoontje te krijgen als ik net in de stad aan het navigeren ben. (mijn Nokia's en Htc's konden wel navigeren en bellen tegelijk..) maar dit kan wel een iphone beperking zijn. ook weer afwachten dus.
Voor de rest, uiteraard no hard feelings ;-)

Laatst gewijzigd door RudydG; 21-06-09 om 11:24.
  #75  
Oud 21-06-09, 11:11
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Niet helemaal met je eens Undertaxxx. Google maps geeft je positie heel snel weer en ik heb xgps er maar weer eens opgezet en ook die pakt het gps signaal heel snel op. Navigon vertikt het gewoon.
Michael heb je al even contact opgenomen met Navigon zelf ? Als er weldegelijk een probleem is met de GPS Fix dan moeten ze dat zo snel mogelijk aanpassen in een update, ik vindt nou ook wel dat een app van 75 euro degelijk moet werken. Alleen is het erg vreemd dat dit niet bij iedereen gebeurt maar bij een enkeling, meestal doet een bug in een applicatie zich voor bij het ganse publiek.
  #76  
Oud 21-06-09, 11:15
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El_Diablo Bekijk bericht
ik snap er ook geen moer van... heb overal geprobeerd...

heb ook paar dingen gelezen dat je 3g uit moet zetten en al die ongein... niets werkt zelfs helemaal restoren terug in fabrieksinstellingen helpt hier niet... ben een beetje wezen kijken hoe dat werkt met terugbrengen van een applicatie .. maar zie er niks over staan in mijn factuur.

Weet jij hoe dit werkt toevallig want ook google wil me niet helpen
Gewoon een mail naar Apple sturen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Michael heb je al even contact opgenomen met Navigon zelf ? Als er weldegelijk een probleem is met de GPS Fix dan moeten ze dat zo snel mogelijk aanpassen in een update, ik vindt nou ook wel dat een app van 75 euro degelijk moet werken. Alleen is het erg vreemd dat dit niet bij iedereen gebeurt maar bij een enkeling, meestal doet een bug in een applicatie zich voor bij het ganse publiek.
Ik heb ze een mail gezonden en een probleem gemeld in de appstore. Ben nu opnieuw aan het installeren na een restore Wellicht helpt het.

Laatst gewijzigd door Michael; 21-06-09 om 11:19.
  #77  
Oud 21-06-09, 11:19
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Mensen die roepen dat je moet kunnen bellen en navigeren gelijk.
Is dat niet verboden van apple, dat zou nl. betekenen dat je 2 dingen tegelijkertijd hebt lopen, dat mag toch niet?
Zou het wel mogen dan zal dat vast met een update worden verholpen, 1e update staat al gepland.
  #78  
Oud 21-06-09, 11:26
El_Diablo El_Diablo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar El_Diablo
Standaard

@ michael, als dit werkt bij jou dan hoor ik dat graag, want bij mij heeft het tot 3 maal aan toe niets geholpen...

ga zometeen naar phonehouse.. heb een scheurtje in mn iphone dus komt goed uit gelijk een nieuwe regelen
  #79  
Oud 21-06-09, 11:31
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Mensen die roepen dat je moet kunnen bellen en navigeren gelijk.
Is dat niet verboden van apple, dat zou nl. betekenen dat je 2 dingen tegelijkertijd hebt lopen, dat mag toch niet?
Zou het wel mogen dan zal dat vast met een update worden verholpen, 1e update staat al gepland.
Dit zou kunnen kloppen, ik houd dit ook onder voorbehoud.
Maar, wat zeker niet hoeft is een komplete restart van navigon na het beindigen van een uitgaand gesprek. Terwijl een inkomend gesprek de Navigon niet doet herstarten.
  #80  
Oud 21-06-09, 11:40
Joost1981 Joost1981 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard Review Navigon

Ik gebruikte al een zeer lange tijd Navigon als navigatie systeem op mijn PDA. Dit begon in de tijd dat Navigon in Nederland verkocht werd als Engine van de ANWB (incl GPS/TMC muis). Altijd zeer tevreden geweest en vooral het TMC gedeelte was super. Niet vanwege de files maar toch wel de flitspalen. De graphics van Navigon zijn altijd superieur geweest ten opzichte van TomTom. Met Navigon 6 ging het fout. Deze applicatie was op de PDA zo enorm traag en toen ben ik naar iGo overgestapt (in mijn mening nog steeds het beste navigatiesysteem). Navigon 7 deed het niet op mijn PDA (Windows Mobile 2003 SE) en heb ik nooit kunnen proberen, tot nu!

Nu Navigon voor de iPhone is gearriveerd moest ik het proberen. € 75,- is een hoop geld en het valt me tegen dat men niet beter heeft nagedacht over pakketten samenstellen. Wat moet ik met de kaart van Albanie of Andorra? Hoe vaak kom jij daar? Ik had liever een BeNeLux versie gezien voor € 40,- a € 50.-

Wat valt er over te zeggen?. Als eerste is de kwaliteit van het navigeren gewoon goed. Het brengt je uitstekend naar plaats van bestemming. Je klopt een adres in en je rijd er naar toe. No-nonsense en daar......... blijft het bij.
Voor en nadelen op een rijtje:

Voordelen:
  • iPhone GPS werkt als een tierelier. Ik zie geen toegevoegde waarde om een externe Tomtom gps ontvangen (misschien alleen voor warmtewerende voorruiten?) Goede fix en nauwkeurig. Navigatie loopt amper achter op feitelijke locatie.
  • Stabiel
  • Snel
  • Mooie graphics
  • Herberekenen route gaat goed.
  • Reality view is erg mooi!
  • Goede POI ondersteuning

Nadelen:
  • Geen opties, geen instellingen (iPhone staat op ENG dus de stemmen uit Navigon zijn automatisch ook ENG)
  • Geen poespas, geen mooie overzichten qua aankomst tijd/snelheid/ geen ritlogging/ geen tweaking
  • Muziek (iPod) wordt niet lager in volume gezet als er een voice signaal komt zodat voice signaal beter is te verstaan.
  • Veranderen van landscape/portrait gaat traag (maar dat valt me ook op als ik dat doe bij bijvoorbeeld sms, soms ligt het signaleren van draaien achter?)
  • Geen 3D weergave (zoals iGo) in gebouwen en terrain.
  • Geen flitspaal POI’s
  • Geen Traffic (moet toch mogelijk zijn, we zitten toch permanent op internet met de iPhone?)
Samengevat: In mijn gevoel is Navigon nog niet af! Sommige navigatiesystemen hebben zo’n Expert knop. Je kan het daar mee vergelijken. Deze ontbreekt gewoon. Ja, je kan prachtig navigeren en het navigatie gedeelte is stabiel en werkt goed. Het is, voor mij, zichtbaar dat Navigon de eerste wou zijn in het eerste navigatiesysteem voor de Appstore en daarom veel opties gewoon uit hun applicatie hebben gesloopt. Gemiste kans dus en als ze slim zijn komen ze snel met een update die een hoop nadelen wegneemt. Zoveel werk is dat nou ook weer niet.

Zelfs deze doorgewinterde Navigon gebruiker wacht af wat TomTom te bieden heeft en of deze beter is. Voor allen die gewoon no-nonsense willen navigeren: kopen! Voor allen die zitten te hameren op de houder. Neem een brodit clip + proclip. Is ook te krijgen voor iPhones met een case er om heen,

Laatst gewijzigd door Joost1981; 21-06-09 om 11:45.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.