//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hmmm, toch niet zo handig als ze je bellen tijdens het navigeren... YouTube - iPhone Navigon MobileNavigator Telefonanruf...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 21-06-09, 23:21
fico99 fico99 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: België
Berichten: 42
Standaard iPhone Navigon MobileNavigator telefoonoproep

Hmmm, toch niet zo handig als ze je bellen tijdens het navigeren...

YouTube - iPhone Navigon MobileNavigator Telefonanruf
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #102  
Oud 21-06-09, 23:21
enophi's schermafbeelding
enophi enophi is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 25
Standaard

Nee, mijn 3G is maagdelijk. Vandaag wel weer een fix gehad (buiten), niet op m'n zolderkamer maar vind 't nog steeds irritant traag. Ik vraag me af hoe snel en goed jullie een fix krijgen , net zo snel en accurate als in maps? Deze snelheid verwacht ik ook in navigon.
  #103  
Oud 22-06-09, 00:18
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Ik weet niet of ik nu wat geks ga zeggen, maar hebben de mensen met fix problemen, SBsettings geinstalleerd?

In de opties bij More, Set Toggles kan Location aangezet worden en werkt voor mensen met Ida probs.

Misschien het proberen waard?
Ik heb de fix aan de praat gekregen. Lag gewoon aan mij n huis te veel staal en teveel draadloze gadgets. Buiten ging alles perfect. En ben een tevreden mens.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #104  
Oud 22-06-09, 07:40
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Geen enkel probleem, na een paar seconden al direct GPS fix. Met Nederlands gesproken.

Ga hem nu uitvoerig testen.
  #105  
Oud 22-06-09, 08:01
Applebite Applebite is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik heb Navigon aangeschaft, maar krijg 'm niet geinstalleerd omdat er te weinig ruimte op mijn iPhone zou zijn. Ik heb ruim 2Gb over. Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?
  #106  
Oud 22-06-09, 08:11
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Applebite Bekijk bericht
Ik heb Navigon aangeschaft, maar krijg 'm niet geinstalleerd omdat er te weinig ruimte op mijn iPhone zou zijn. Ik heb ruim 2Gb over. Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?
Als het geinstalleerd is dan kost het zo'n 3.5 GB. Ruimte vrij maken dus.
  #107  
Oud 22-06-09, 09:04
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Ik heb de fix aan de praat gekregen. Lag gewoon aan mij n huis te veel staal en teveel draadloze gadgets. Buiten ging alles perfect. En ben een tevreden mens.
ik begon mezelf al een beetje zorgen te maken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Na al die negative commentaar ook maar Navigon aangeschaft, kon het niet meer laten. ........

.........Ik ben dus enorm tevreden over Navigon na al die negative reacties gelezen te hebben.
prima, maar ik vind de de negatieve commentaren wel meevallen. (lees ook de app store reviews) er is toch een redelijke consensus dat het prima werkt voor een 1.0 versie. de kaarten zijn mooi en de app heeft een paar mooie gimmicks (lane assistant pro etc).

natuurlijk er zijn een paar iphones die geen gps ontvangst hebben maar dat is m.i. niet aan navigon toe te schrijven.

laten we wachten op een 1.0.1 update met een paar fixes. voorlopig loopt navigon mijlen ver vooruit op tomtom

Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 22-06-09 om 09:12. Reden: Dubbelpost
  #108  
Oud 22-06-09, 09:19
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Update:
Mijn kritiek over alternatieve routes, het niet kunnen plannen zonder gps signaal en te weinig rij-info op het hoofdscherm blijven.
Anderszijds, moet ik wel toegeven, dat de ritten van vandaag over snelwegen heel mooi verlopen zijn, rijtijd klopte, de aanwijzingen zijn op tijd, en grafisch fantastisch ondersteund!! Lane assist is echt mooi, en zelfs in tunnels loopt de soft mooi door.
Laat die update er nu maar snel komen, zodat ik me wat minder beta tester voel.
  #109  
Oud 22-06-09, 09:25
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

voor degenen die problemen hebben om een gps fix te krijgen:

- reboot iphone;
- start een paar keer de kaarten app, krijg je daar een fix, open dan navigon;
- soms een beetje langer geduld hebben

Laatst gewijzigd door mhoutman; 22-06-09 om 13:35.
  #110  
Oud 22-06-09, 09:52
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Net een paar testen gedaan, GPS fix is ongelooflijk snel en binnenhuis werkt het ook schitterend. Als er iemand belt en je neemt niet op dan gaat navigon meteen verder met gps'en, maar als je de oproep beantwoord gaat hij terug opnieuw de applicatie laden maar je komt wel terug op de route.
  #111  
Oud 22-06-09, 10:28
ditbenikniet ditbenikniet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: zoetermeer
Berichten: 47
Standaard

heb nu ook navigon maar als ik hem opstart sluit hij hem meteen weer af.
heb hem nu al 3x geinstaleerd nix wil helpen.
weet iemand hier een oplosing voor ? ?
  #112  
Oud 22-06-09, 10:32
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Zit je op fw 3.0?
  #113  
Oud 22-06-09, 10:35
ditbenikniet ditbenikniet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: zoetermeer
Berichten: 47
Standaard

nee op 2.2.1
volgens mij

moet ik naar 3.0 ?
maar als ik dan naar 3.0 gaat gaat mijn jailbreak en mij app's dan weg ?

Laatst gewijzigd door ditbenikniet; 22-06-09 om 10:38.
  #114  
Oud 22-06-09, 10:39
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ditbenikniet Bekijk bericht
nee op 2.2.1
volgens mij

moet ik naar 3.0 ?
maar als ik dan naar 3.0 gaat gaat mijn jailbreak en mij app's dan weg ?
Is enkel voor 3.0.
Voor je andere vragen, gebruik de zoekfunctie even aub. Meer dan genoeg info te vinden over hoe en wat als je naar 3.0 wil.
  #115  
Oud 22-06-09, 10:40
ditbenikniet ditbenikniet is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: zoetermeer
Berichten: 47
Standaard

dus om mij veel moeite te besparen zou je me niet ff kunnen zeggen of ik alles behoud ?
  #116  
Oud 22-06-09, 10:42
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
maar als je de oproep beantwoord gaat hij terug opnieuw de applicatie laden maar je komt wel terug op de route.
En, als ik de snelheidsverschillen met de 3G en 3GS zie zou dit wel eens een serieus argument kunnen worden om men "oude" 3G te vervangen...
  #117  
Oud 22-06-09, 10:46
dissident dissident is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb niet de volledig discussie over Navigon gelezen maar maak toch van de gelegenheid gebruik om mijn ervaringen te delen.

Allereerst ik ben dik tevreden, installatie ging feilloos, alleen de eerste keer een GPS signaal oppikken duurde haast een kwartier, sindsdien pakt ie GPS binnenshuis en op kantoor gewoon op.

Goed, ik had al een brodit houder waarvan de 12v stekker in het dashboard is weggebouwd, ik heb dus altijd spanning en een 12v stekker op het dashboard vrij voor andere zaken. de houder is aan de lage kant op het dashboard gemonteerd. Ik was bang dat dit problemen zou geven met GPS ontvangst. Niets blijkt minder waar, een rit van Arnhem naar Utrecht ging helemaal goed. Diverse kleine ritjes gaven ook direct GPS ontvangst (Wat mij betreft is de TomTom houder dus volledig overbodig).

Verder las ik klachten over het stemvolume van Navigon, ik vind het goed verstaanbaar op vol volume, echter vervormt de stem dan wel op een hinderlijke blikkerige manier. Mijn oplossing: Ik had ook al eeen Parrot MKi9100 (Iphone compatibel dus..) ingebouwd, deze heb ik één keer met de Iphone gepaired via 'Bluetooth Audio' op de Parrot. Sindsdien gaan de aanwijzingen van Navigon (of de muziek op de Iphone) over de luidsprekers van de auto. Sterker nog, de radio of CD wordt keurig onderbroken voor de Navigatiestem. Top!

Dan nog de interface. Doordat mijn houder laaggeplaatst is is het soms lastig om uitgebreid de routekaart te bekijken, de begeleiding lost dat op, ik hoef niet steeds op het scherm te kijken. Ik let wel op de weg . De interface is verder netjes en clean ingericht en geeft duidelijke rijbaansignalering compleet met de blauwe ANWB borden. Helemaal goed!

Aankomend weekend test ik 'm nog op een rit naar Belgie en terug. Ben benieuwd!
  #118  
Oud 22-06-09, 11:36
stefanvangelder stefanvangelder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door signs2007 Bekijk bericht
Ik heb gisteren nog een kleine route gereden, zeg circa 20km.
De iPhone had ik tussen mijn benen liggen omdat ik nog geen houder/carkit heb. Af en toe viel het GPS signaal weg. Toen ik eenmaal de iPhone bij mijn stuur in mijn handen had ging het perfect. Geen enkele keer het GPS signaal kwijtgeraakt. Af en toe reed ik verkeerd maar Navigon pakte dit vliegensvlug weer op.

Tijdens het navigeren vroeg ik mjn vriendin of ze me wilde bellen.
Dit deed ze, telefoon ging over en ik wilde opnemen maar bleef in het scherm hangen. Ik kon niet "weigeren"of "opnemen". M'n vriendin kreeg m'n voicemail terwijl het scherm nog steeds hing. Op de achtergrond praatte de vrouwelijke navigatiestem vrolijk door.

Het is een mooi en goed pakket maar er kunnen zeker nog een aantal dingen veranderd worden:

* GPS Status tijdens het navigeren of dat je iig kunt zien dat je uberhaubt een GPS fix hebt.
* Bellen tijdens het navigeren.
* Eigen snelheid tijdens het navigeren.

Zal ongetwijfeld nog meer zijn maar m'n kop zit vol snot op deze vroeg morgen.
In je profiel staat dat je een iPhone 2G hebt? Werkt die navigatie daar ook op dmv een externe GPS ontvanger o.i.d?
  #119  
Oud 22-06-09, 12:17
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

bij mij crasht navigon ook op firmware 2.2.1 ik wil em graag aan de praat krijgen.
heel erg jammer, wacht vol goede moed op ultrasn0w.

en hoe zit het met alternatieve routes jongens? als er bijv gewerkt word op de weg?
  #120  
Oud 22-06-09, 12:20
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
* GPS Status tijdens het navigeren of dat je iig kunt zien dat je uberhaubt een GPS fix hebt.
Of je een fix heb of niet is te zien aan de balk in je scherm. Word deze rood dat heb je geen fix meer.

GPS status zou inderdaad wel wat makkelijker zijn.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee

Laatst gewijzigd door john1979; 22-06-09 om 12:21. Reden: Toevoeging.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:17.