//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Volgens mij hebben jullie allemaal je vakantiegeld aan Navigon/Apple gegeven. Vind het dapper dat jullie dit aanschaffen zonder af te wachten waarmee tomtom op de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 22-06-09, 17:01
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Volgens mij hebben jullie allemaal je vakantiegeld aan Navigon/Apple gegeven. Vind het dapper dat jullie dit aanschaffen zonder af te wachten waarmee tomtom op de proppen komt. Want als TT er beter uitziet, krijg je je geld niet terug.

Reviews van jullie in dit topic vind ik over het algemeen wel redelijk positief btw!!
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 22-06-09, 17:16
emond emond is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Persbericht van Navigon: Nieuwe informatie met regionale versies voor delen van Europa met bijbehorende prijzen.
Deze maand dus nog een versie met alleen BeNeLux kaarten voor Euro 49,99 (na 1 juli: 69,99).
Zie het persbericht van vandaag (22 juni):
NAVIGON AG - Presse - Pressearchiv - 2009
  #143  
Oud 22-06-09, 17:21
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
Omdat die véél minder ruimte inneemt dan alle kaarten van Europa, dat is nu net mijn punt
Op mijn 8 GB iPhone kan ik een app van 2-3 GB best missen. Ik schat dat de Benelux kaart iets van een 300 MB is ofzo.
Hernoem de ipa file naar .zip, daarna kan je ze openen met een ZIP archiver. Eenmaal geopend ga je de map payloads zien, daar kan je alle landen vinden die in de Navigon Europa aanwezig zijn. Je kan daar dan de files van de landen weghalen waar je nooit komt, eenmaal klaar verander je de extensie weer naar .ipa en klaar. Nu heb je alleen die landen waarvoor je gekozen hebt en je ipa is uiteraard veel kleiner geworden in grootte.

Als je daarna de files weer wil toevoegen kan dat niet, je zal dan terug de volledige versie moeten openen en opnieuw beginnen. Dus hou zeker je originele ipa apart, en probeer met een copy van je originele ipa.
  #144  
Oud 22-06-09, 17:23
kakature's schermafbeelding
kakature kakature is offline
• iOS 8.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Hernoem de ipa file naar .zip, daarna kan je ze openen met een ZIP archiver. Eenmaal geopend ga je de map payloads zien, daar kan je alle landen vinden die in de Navigon Europa aanwezig zijn. Je kan daar dan de files van de landen weghalen waar je nooit komt, eenmaal klaar verander je de extensie weer naar .ipa en klaar. Nu heb je alleen die landen waarvoor je gekozen hebt en je ipa is uiteraard veel kleiner geworden in grootte.

Als je daarna de files weer wil toevoegen kan dat niet, je zal dan terug de volledige versie moeten openen en opnieuw beginnen. Dus hou zeker je originele ipa apart, en probeer met een copy van je originele ipa.
Zeer vriendelijk bedankt!
  #145  
Oud 22-06-09, 17:33
driessenm driessenm is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Genk (Belgium)
Berichten: 18
Standaard

Hallo,

Ik heb zonet Navigon op mijn iPhone 3.0 geïnstalleerd. Ziet er allemaal goed uit, behalve dat ik geen verbinding krijg met een GPS-signaal.

Waar kan ik zien wanneer ik verbinding heb en beschik over een GPS-signaal ?

Dank bij voorbaat.

Michel D.
Genk (Belgium)
  #146  
Oud 22-06-09, 17:36
dennisj007 dennisj007 is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: oldenzaal
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar dennisj007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emond Bekijk bericht
Persbericht van Navigon: Nieuwe informatie met regionale versies voor delen van Europa met bijbehorende prijzen.
Deze maand dus nog een versie met alleen BeNeLux kaarten voor Euro 49,99 (na 1 juli: 69,99).
Zie het persbericht van vandaag (22 juni):
NAVIGON AG - Presse - Pressearchiv - 2009
zul je net zien dat deze aanbiedeing maar een paar dagen geldig is
  #147  
Oud 22-06-09, 17:55
Ciao Ciao is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driessenm Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb zonet Navigon op mijn iPhone 3.0 geïnstalleerd. Ziet er allemaal goed uit, behalve dat ik geen verbinding krijg met een GPS-signaal.

Waar kan ik zien wanneer ik verbinding heb en beschik over een GPS-signaal ?

Dank bij voorbaat.

Michel D.
Genk (Belgium)
Ik heb hetzelfde probleem! Loop al de hele dag te klooien.. Graag een reactie
  #148  
Oud 22-06-09, 17:59
enophi's schermafbeelding
enophi enophi is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 25
Standaard

Ik heb hier eerder (negatief) gereageerd maar voor de goede orde wil ik toch even kwijt dat ik al een stuk enthousiaster ben over navigon op de iPhone. Toen ik de app net had geïnstalleerd had ik problemen met een fix en dat kom ik in dit topic wel meer tegen. Inmiddels gaat het een stuk beter en in de auto vandaag ging het super.
De fix is niet zo snel als in bijv. maps want ik moet toch echt naar buiten voordat navigon mij een fix geeft en dat doet navigon de laatste keren toch wel binnen 1 minuut.
Ben dus weer positief en vind het de 75 euro helemaal waard.
  #149  
Oud 22-06-09, 18:04
Geostigma Geostigma is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciao Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem! Loop al de hele dag te klooien.. Graag een reactie
ja idem hier hoor, volgens mij is het een basic feature dat er gewoon niet inzit !

btw weet iemand waar ik een car mount kan kopen voor de 3G ? :s
  #150  
Oud 22-06-09, 18:15
labman labman is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard navigon

Misschien interessant voor diegene die erover nadenken om de navigon software aan te schaffen. Voor mijn beroep rijd ik de hele dag door Nederland en bezoek zo'n 10-15 adressen. Ik heb een TomTom go 740 in mijn auto, maar wilde de navigatie software ook op mijn iphone, in geval dat ik te voet door de stad loop en dan niet hoef te zoeken. Ik heb vandaag de gehele dag naast mijn TomTom de Iphone navigon ook laten draaien.
Het GPS signaal pakt ie snel op en de routewijziging gaat snel, pikt snel een andere route op als je 'n omleiding tegen komt of op eigen initiatief een andere route neemt. Het geluid mocht voor mij wel iets harder zijn, maar daar kan ik mee leven.Het beeld is duidelijk en zelfs de aanwijzigingen zijn duidelijker dan de Tomtom, bijv. tomtom zegt, linksaf en rechts af, Navigon zegt eerst links af, daarna meteen rechtsaf. Nadeel is toch wel dat het navigeren wegvalt op het moment dat je gebeld wordt, wat je dan kunt doen is meteen op de middenknop duwen, dan ga je naar het hoofdmenu, en meteen weer de keuze op navigon gaan. Dan pikt hij het navigeren na enkele seconden weer op, en een héél groot voordeel dan weer is, mits je je bluetooth via de parrot hebt lopen, ook de navigatiestem via de parrot gaat. Maar zit je in de stad en je bent volledig onbekend is het dus een groot nadeel dat je enkele seconden/minuten zonder navigatiehulp zit. Je moet de iphone continue op de spanning hebben aangesloten want het navigeren kost veel batterij. Ik kan alleen maar zeggen dat tot op heden de navigatie software helemaal voldoet, kan er domweg niets op aanmerken, het enige minpuntje is dus het wegvallen van het navigatiescherm tijdens een telefoongesprek en je dan 2 handelingen moet doen, nl. middentoets indrukken en keuze navigon doen, dan duurt het enkele seconden voordat navigon de route weer oppakt. Beter zou zijn dat je alleen maar het scherm zou hoeven aan te raken zodat het navigatiescherm weer bovenaan staat. Ik twijfel er niet aan dat dit nog aangepast gaat worden.
Succes iedereen het is zeker geen miskoop en 75 euro voor héél europa is zeker niet duur.
  #151  
Oud 22-06-09, 18:52
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labman Bekijk bericht
het enige minpuntje is dus het wegvallen van het navigatiescherm tijdens een telefoongesprek en je dan 2 handelingen moet doen, nl. middentoets indrukken en keuze navigon doen, dan duurt het enkele seconden voordat navigon de route weer oppakt.
Na een gesprek gaat Navigon hier gewoon verder zonder dat ik er iets moet aan doen. Hij sluit wel af na het telefoongesprek maar start vanzelf terug op en gaat vanzelf weer verder met de route. Duurt idd wel even (15 sec) maar ik hoef toch niets meer handmatig te doen, vreemd dat dit bij jou wel het geval is. Ik ga het vanavond nog eens uitgebreid testen in de auto.
  #152  
Oud 22-06-09, 18:55
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

volgens mij bedoelt hij dat als je je gesprek wilt blijven voeren tijdens het navigeren. Dus dat je uit het gesprekmenu gaat, en navigon weer opstart. En dat je dus wel in gesprek kan blijven.

gok ik
  #153  
Oud 22-06-09, 20:13
rheveling rheveling is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Bij mij werkt ie ook niet ! Geen GPS signaal, nu ongeveer 25 km gereden, en steeds geen GPS.. Als ik er mee rij met Google Maps aan, dan heb ik binnen no-time GPS! De bovenbalk blijft maar rood met de tekst "GPS" erin.. !
  #154  
Oud 22-06-09, 20:15
labman labman is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

klopt, als je tijdens het gesprek toch je navigatiescherm wilt blijven zien dan moet je die handelingen doen. Zeker bij een lang telefoongesprek is dit wel zo handig. Enne ik ben een vrouw, dan heb je van die lange telefoongesprekken ))
  #155  
Oud 22-06-09, 21:32
Hills Hills is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik ben er helemaal blij mee, en geen problemen gehad met het niet vinden van gps of iets dergelijks. De eerste keer duurde het even een minuut voordat hij gps had en sindsdien alleen maar sneller.
Persoonlijk ga ik er wel vanuit dat er in een update het probleem met het telefoneren wordt opgelost, want dat is ook mijn enige minpuntje op dit moment.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rheveling Bekijk bericht
Bij mij werkt ie ook niet ! Geen GPS signaal, nu ongeveer 25 km gereden, en steeds geen GPS.. Als ik er mee rij met Google Maps aan, dan heb ik binnen no-time GPS! De bovenbalk blijft maar rood met de tekst "GPS" erin.. !
Staat er wel 3.0 op de iPhone? Anders werkt de gps ook niet

Laatst gewijzigd door King1987; 22-06-09 om 21:58. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #156  
Oud 22-06-09, 21:39
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Precies.
Anders heel vreemd..handjevol mensen waarvan ik nu gehoord heb hier op de site dat ze daar problemen mee hebben.
Maar nogmaals..dat ligt volgens mij niet aan de software van Navigon aangezien het bij veruit de meeste mensen totaal geen problemen geeft.
Heel vreemd en vraag me af waar het aan kan liggen.
  #157  
Oud 22-06-09, 22:04
driessenm driessenm is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Genk (Belgium)
Berichten: 18
Standaard

Plotsklaps is er een verbinding met de satellieten en werkt nu alles wel goed.

Zodus, probleem blijkbaar opgelost.
  #158  
Oud 22-06-09, 22:08
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Vraagje aan de gebruikers: als je een oortje hebt kan je de app dan al meteen starten tijdens het bellen of moet je echt eerst gedaan hebben met bellen voor je weer verder kan? Zou wel zo handig zijn.
  #159  
Oud 22-06-09, 22:36
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik ben benieuwd in hoeverre de kleinere regionale wegen ook op Navigon staan. Weet iemand dat? En staan fietspaden (zonder weg voor auto's er naast) er ook op? Ik zou Navigon graag willen gebruiken tijdens m'n fietsvakantie in het buitenland. Dan zal ik vooral over kleine provinciale wegen rijden en over fietspaden. Gaat hij dan voldoen, of mis ik dan dat soort wegen? Als alleen de echte fietspaden ontbreken, maar de kleine provinciale wegen wel goed staan aangegeven, dan zou dat voor mij al voldoende zijn.

Verder: zal de applicatie van Tom Tom ook de kaarten op je iPhone zelf zetten? Of moet je dan via een dataverbinding de kaarten downloaden (duur in het buitenland!). Weten jullie hoe dat gaat worden?
  #160  
Oud 22-06-09, 22:55
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

heb hem vandaag even getest,
bij mij had hij gelijk fix geen moment tijdens rijden probleem gehad met gps hij was heel erg nauwkeurig

iphone speakers zijn niet al te best maar goed het valt nog reuze mee, ipod draait ook lekker op de achtergrond , ik heb geen bluetoth radio dus ik weet niet of het zal lukken om via radio tegelijkertijd muziek en navigatie te horen

poi zijn niet meer bij de tijd 4 jaar ouwe picobello bij ons om de hoek staat nog steeds ingeschreven als texaco

routes worden snel geladen route van 500 km duurt nog geen 20 seconden

van mij mochten alles gewoon onder de balk weergegeven worden zoals aankomsttijd max/huidige snelheid , afstand enzo , nu moet ik op de balk gaan tikken en dat is toch echt te gevaarlijk onderweg te doen ook al hebben we de beste touchscreen dit hadden ze zelf moeten kunnen denken he

voor de rest kan ik geen slechte woord over doen het valt me reuze mee tot nu toe,
en niet vergeten een oplader voor in de auto is toch echt nodig, mijn iphone is van 60% gedaald naar 33% voor een km of 10
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.