//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) @apotheosis misschien begrijp ik je verkeerd maar als je een navigatiesysteem instelt op "de kortste" is het heel normaal dat je over allerlei binnendoor weggetjes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 30-06-09, 15:53
EdM EdM is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 15
Standaard

@apotheosis
misschien begrijp ik je verkeerd maar als je een navigatiesysteem instelt op "de kortste" is het heel normaal dat je over allerlei binnendoor weggetjes gestuurd wordt. Soms dwars door een druk centrum heen met 20stoplichten. Het is wel het kortste maar niet het snelste...

Helemaal overtuigd ben ik nog niet na een paar dagen maar ik heb inmiddels wel de ervaring dat zowel Navigon als TomTom als Route66 als IGO allemaal hun nukken hebben en zeker niet altijd even goed werken. Navigon bevalt me tot nu toe redelijk tot goed en ik hoop dat de ontwikkelaars nog wat tijd besteden aan het verbeteren van de techniek ipv allerlei tierelantijntjes tonen.
__________________
"What goes around comes around... so you better be aware"
iPhone 3GS, Navigon (deleted), Igo My Way, I wish Skype was not boycotted by Apple
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 30-06-09, 19:51
manualaddict manualaddict is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb net de Navigon Benelux software gekocht, en eventjes uitgetest.
Tot nu toe heeft deze zeker mijn goedkeuring.

Ik stond buiten op het terras, en had binnen de 30 seconden een GPS-fix.
Toen heb ik even een korte route gereden die mij enkele km's verder bracht, op de juiste plek natuurlijk.

Onderweg moest ik mijn iphone 3gs tussen mijn benen leggen aangezien ik nog geen autohouder heb, en ik ben geen enkele keer gps verloren, en de kruispunten etc waren ook quasi perfect met de werkelijkheid aangegeven.

Enkel op de terugweg (opzettelijk langs smalle baantjes gereden zonder bestemming in te stellen) ben ik wel 2 keer de gps verloren, maar toen ik mijn iphone enkele seconden boven mijn stuur hield had ik meteen terug gps en kon ik verder met de iphone tussen mijn benen.

Verder werkte het ook vlotjes met mijn iphone gs op de passagierszetel.
De instructies waren ook duidelijk verstaanbaar boven de motor/airco en radio uit.

Ik ga niet zeggen dat 49,99 euro geen geld is, maar ik heb er goede hoop in dat deze navigatie z'n prijs wel waard is. (mits hier en daar nog enkele schoonheidsfoutjes die ik waarschijnlijk nog wel zal ondervinden.. )
  #323  
Oud 30-06-09, 21:23
generator generator is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderickz Bekijk bericht
Probleem is dat het geluid niet via de autospeakers gaat (via mijn Parrot). Ik heb wel gesproken navigatie tijdens een telefoongesprek! Als ik dan ophang, is het geluid over de speakers ook weer weg...
Dat komt omdat de Parrot CK3100 geen A2DP ondersteund. Ik heb nu ook de CK3100, en die ga ik dit weekend vervangen voor de MK6000. Deze ondersteund wel A2DP waardoor je naast je gesprekken ook muziek, navigatiestemmen etc kan streamen.
  #324  
Oud 30-06-09, 22:08
MikeyNL MikeyNL is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik las in een van de reviews in de App Store dat het niet mogelijk zou zijn om grensoverschrijdend te navigeren, dus dat ik niet hier in NL zou kunnen vertrekken en een adres in bijvoorbeeld Italie in zou kunnen tikken. Klopt dat? Het klinkt namelijk heel ouderwets en vervelend en zou voor mij een dealbreaker zijn.

Hoop dat iemand nog een antwoord kan geven vandaag, want dan koop ik hem nog voor 75 euro
  #325  
Oud 30-06-09, 22:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeyNL Bekijk bericht
Ik las in een van de reviews in de App Store dat het niet mogelijk zou zijn om grensoverschrijdend te navigeren, dus dat ik niet hier in NL zou kunnen vertrekken en een adres in bijvoorbeeld Italie in zou kunnen tikken. Klopt dat? Het klinkt namelijk heel ouderwets en vervelend en zou voor mij een dealbreaker zijn.

Hoop dat iemand nog een antwoord kan geven vandaag, want dan koop ik hem nog voor 75 euro
Vind ik beetje raar want ik meende hier er al iemand naar ander land is geweest en dat wel ging?

Dat kan toch bijna niet je iets koopt en de kaarten van italie er inzitten en je dan er niet naartoe zou kunnen navigeren?lol.
  #326  
Oud 30-06-09, 22:33
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Onzin je kan overal navigeren
  #327  
Oud 30-06-09, 23:00
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Post Review: Navigon MobileNavigator, offline navigatie op de iPhone

Review van Navigon MobileNavigator, navigatiesoftware voor de iPhone met kaarten van de Benelux of heel Europa. In een videoreview laten we zien hoe Navigon presteert in vergelijking met een TomTom GO. Ook zetten we de 3G en de 3GS naast elkaar.

Lees verder over: Review: Navigon MobileNavigator, offline navigatie op de iPhone
  #328  
Oud 30-06-09, 23:07
ferdivoets ferdivoets is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: barendrecht
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar ferdivoets
Standaard

ik heb geen gps singale met navigon wie kan mij helpen
  #329  
Oud 30-06-09, 23:43
893 893 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 24
Standaard Nederlandse Taal in Navigon

In Navigon krijg ik geen Nederlandse stem te horen, maar een Engelse.
Uiteraard staan de taalinstellingen van de iPhone op Nederlands. Hebben meer mensen
hier problemen mee? Ik heb een iPhone 3G 16GB met jailbreak. Graag jullie reacties.

Groeten, Paul

Laatst gewijzigd door 893; 01-07-09 om 00:02.
  #330  
Oud 30-06-09, 23:57
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

 Verplaatst naar: Navigatie

een 10GB?

Maar staat de taal van je iphone wel op Nederlands? Alleen dan krijg ik namelijk wel een Nederlandse stem.
  #331  
Oud 01-07-09, 12:45
wormpy wormpy is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Westdorpe
Berichten: 19
Standaard

Navigeren naar ander land werkt wel. Van tweekend vertrokken vanuit België naar Nederlands adres zonder problemen.
Probleem met baterij leeglopen als em toch aan de autolader ligt, ga ik eens proberen met andere lader. Thanks
  #332  
Oud 01-07-09, 14:48
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Net aan het downloaden.
Staat in itunes nog altijd voor de oude prijs.
Vraag mij nu ook af of ze dit ook aan die prijs van mijn creditkaart afboeken.
Nog geem bevestiginsmail ontvangen, vandaar de vraag.

Groet,
Pascal
__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #333  
Oud 01-07-09, 15:45
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Ja hoor, ben gerust. De prijs die geldt op het moment dat jij op Koop drukt, die wordt ook aangerekend.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #334  
Oud 01-07-09, 16:16
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

downloaden is gebeurt, maar hij is al een half uur bezig met het installeren op mijn iphone.......

vreemd de computer al eens opnieuw op gestart evenals de iphone maar er gebeurt niets..
hij geeft wel aan dat hij aan het installeren is maar de balk blijft continu op dezelfde plek staan

vreemd

Pascal
  #335  
Oud 01-07-09, 16:36
Rielplayer Rielplayer is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Dongen
Berichten: 21
Standaard

Duurt gewoon lang. Gedul hebben dus
  #336  
Oud 01-07-09, 16:59
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rielplayer Bekijk bericht
Duurt gewoon lang. Gedul hebben dus
Inderdaad geduld is een schone zaak.
Hij is klaar met downloaden....
Heeft zeker een half uur op hetzelfde niveau gehangen en vervolgens stoomde hij door naar het einde.


Ben benieuwd,
Pascal
  #337  
Oud 01-07-09, 20:41
vinniedj vinniedj is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb hem nu ook bijna een week in mijn bezig en het bevalt me wel het gewoon navigeren. Alleen heb dit nog niet in reacties voorbij zien komen (behalve wat algemene opmerkingen dat er wel wat functies missen...) over dat je geen reis vooraf kan plannen. (zoals het volgens mij op tomtom heet, of 'bereken vooraf' ofzo). Het idee erachter is dat je dus ook je vertrekpunt in kan geven.

Voor zover ik weet kan je alleen maar je bestemming opgeven. Klopt dit? Heeft niemand hier 'last' van. Vind het toch jammer aangezien ik dit echt bijna tot basis functionaliteit reken.
  #338  
Oud 02-07-09, 10:42
von nim von nim is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

Ja dat klopt, het is niet zoals bij TT dat je een route kan plannen en dus even kijken hoe lang het gaat duren. Alleen wanneer je echt een gpssignaal hebt maakt nav de correcte route berekening. Bij TT kon je routeberekening vooraf doen, met twee willekeurige plaatsen, dat is er bij deze versie van navigon nog niet (hopen dat dat nog komt). ik vind ook die POI's nog niet helemaal lekker.

Ook schraal: als je je iphone in landscape mode hebt en dan navigon opstart, dan start navigon in potrait, en hij schakelt dan pas naar landscape als je hem eers in de portrait positie hebt gezet en dan weer terug in landscape. (volgen we het nog???)
  #339  
Oud 02-07-09, 11:25
von nim von nim is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard

ikk geniet nog even van de vakantie, maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen de snelste en de optimale route, snelste lijkt mij duidelijk maar is optimaal een afweging tussen tijd en afstand???

moet nog even met "snel" testen, maar haarlem - a'dam oud west doet ie via a200 en niet via a9/4/10 bij optimaal.

zie nu ook google maps:
a200= 19 km maar 26 minuten
a9/4= 26 km maar 25 min...
  #340  
Oud 02-07-09, 16:45
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Een paar eigenaardigheden:
- Bij het aansluiten van de A/V-kabel vanwege het opladen in de auto kan het geluid alleen maar via de A/V-kabel dus moet ik mijn autoradio op A/V-IN zetten;
- Omdat ik de radio op A/V-IN moet zetten geen radio, dus dan maar de iPod functie aan. Daardoor blijft de achtergrondverlichting niet branden maar dimt (bij gebruik van alleen Navigon zonder iPod-functie op de achtergrond blijft het display wel verlicht);
- Bij gebruik van alleen Navigon, wordt één keer de vergrendeling geactiveerd. Dan dus ontgrendelen en daarna geen kuren meer;
- Navigon kent dezelfde probleem als TT3/5, bepaalde wegen wil hij nooit via navigeren. Ook al is met maar 20 meter dan leidt de software je via 3 straten naar het volgende kruispunt dat 20 meter verder ligt, en het is gewoon een doorgaande geasfalteerde weg (sinds tientallen jaren al);
- Rijstrookindicatie niet bij alle afritten op de snelweg. Een enkele keer alleen een symbool/picto rechtsonder.

Verder een prima stukje software. Rustige layout en doet wat het moet doen. Binnen 8 seconden een GPS Fix. Zelfs als de eerst volgende keer inschakelen meer dan 100km verderop is (dus onthouden van de laatste positie geen nut heeft). Ruim 900 kilometer mee gereden en, los van bovengenoemde dingetjes, geen problemen. Wel wordt de iPhone achterlijk heet, zelfs met koele wind van de airco uit het ventilatierooster direct tegen de houder.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.