//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Larss Is weer weggehaald na een app store probleempje. Ik zie net dat hij weer verkrijgbaar is! Kan iemand bevestigen dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 05-07-09, 04:19
generator generator is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larss Bekijk bericht
Is weer weggehaald na een app store probleempje.
Ik zie net dat hij weer verkrijgbaar is!

Kan iemand bevestigen dat dit ookneen nieuwe versie is? Ik begreep dat bij de oude versie oa de muziek niet verder ging na een instructie?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 05-07-09, 04:22
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
Vandaag wat getest. Beetje bomen en het signaal valt direct weg. Dat lijkt me overigens een iPhone probleem en de reden dat TomTom een versterker levert.....
Veel te kort door de bocht, dit is geen kwestie van oorzaak en gevolg, althans niet zoals jij het je voorstelt... Voor alle duidelijkheid ga ik je argumenten en gedachtengang even ontrafelen (loskoppelen dus) en uitleggen, waardoor ik je uitspraak weerleg.

Al eerder behandeld, maar omdat iedereen maar wat roept en weinigen het ook na- of uitzoeken...: de iPhone3G(S) heeft geen GPS-probleem, niet meer of minder dan andere GPS-apparaten met bepaalde voorruiten met een metaallaag erin. Ruiten met voorruitverwarming bestaan uit honderden kleine metalen draadjes, welke de GPS-ontvangst behoorlijk dempen door het Kooi-van-Faraday-effect. Warmtewerende ruiten is een soortgelijk verhaal.

TT heeft inderdaad, voor dat soort voorruiten, aangekondigd (zoals zoveel tot op heden alleen bij een aankondiging gebleven is) dat ze een cradle willen gaan leveren met ingebouwde GPS-versterker. De vraag is hoe ze dat gaan doen, waarschijnlijk wordt dat een losse GPS-muis voor tegen een zijruit of anders met een externe antenne, want ga je het achter die voorruit doen, dan heeft het nog steeds geen nut (dat is nu eenmaal dat Kooi-van-Faraday-effect). Voorlopig is dat hele ding echter alleen nog maar een belofte, dus hoe TT het gaat uitwerken is nog de vraag en zullen we moeten afwachten (net als op alles van TomTom op iPhone-gebied).

Ik wil alleen maar duidelijk maken: zoek 't eerst eens wat beter uit, voordat je een apparaat (zoals de iPhone) een mankement toedicht, omdat de situatie (in dit geval bepaalde karakteristieken van je auto) een verslechtering van de werking veroorzaakt. Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen en al helemaal niet een verkooppraatje verdraaien en erin verweven. Je roept maar wat, zonder enige kennis van zaken. De pest daarmee is, dat sommigen het nog zullen geloven ook en voordat je het weet, zijn er meer mensen die zeggen dat de iPhone een slechte GPS-ontvanger heeft... Het is gewoonweg niet waar, maar mensen roepen mekaar graag na i.p.v. het zelf uitzoeken.

OK, jij weet nu beter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door generator Bekijk bericht
Ik zie net dat hij weer verkrijgbaar is!

Kan iemand bevestigen dat dit ookneen nieuwe versie is? Ik begreep dat bij de oude versie oa de muziek niet verder ging na een instructie?
Dat is goed nieuws dan! En nu geen error meer bij het downloaden? (edit: ik zie hem nu ook staan, de Europa-versie is weer beschikbaar en Noord-Amerika is er ook bijgekomen, zie ik. En veel goedkoper dan de huidige prijs van Navigon! )

Wat betreft je vragen: ik heb iDA (ik neem aan dat je die bedoeld met "vorige versie") nooit getest met muziek, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Maar misschien is het slimmer om een nieuw topic aan te maken, specifiek voor vragen als de jouwe m.b.t. Sygic Mobile Maps 2009? Tot nog toe is Sygic hier wel aan bod geweest, maar altijd in vergelijking tot Navigon. Jouw vragen hebben niks meer met Navigon vandoen. Of misschien is dit een betere plek al? Zie maar...

/edit:
Je vraag gaat toch al behandeld worden... Zie puntje 3 hieronder...
Nieuw in deze versie (want het is inderdaad 7.71.1 geworden meteen):
- added speed cameras en traffic lights
- voice instructions volume tuned up
- music playback not being interrupted by voice instructions
- GPS signal information improved
- added low battery status information
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 05-07-09 om 05:49.
  #383  
Oud 05-07-09, 11:19
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ik begrijp alle ophef niet. Ik ben gisteren vanuit maastricht naar Antwerpen gereden en vanuit daar naar Valkenburg en weer terug naar Maastricht. Heb express op Tmobile gelaten om te kijken wat er gebeurdt. In Belgie had ik dus geen Tmobile bereik maar Ik heb de gehele dag uitstekende GPS singnaal gehad en niet 1 keer uit gevallen. dit met of zonder bereik van Tmobile, het is dan ook onzin dat je 3g aan moet hebben.
Wel gaat de bat snel leeg maar hee wat wil je.........
Ook vind ik dat het veel beter is dan TT, het ziet er mooier uit en zeker op de ring van Antwerpen vond ik de rijbaan asst heel erg handig. Iets wat bij TT er niet bij zit.

Ik heb al vaker het idee gehad dat als je in de randstad bent alles minder goed werkt.
Ik woon zelf in Amsterdam en thuis heb ik minder 3g bereik dan in Maastricht. Als ik vanuit Amsterdam naar hilversum rijd dan valt de 3g weg en vanuit Maastricht naar Kerkrade heb ik gewoon 3g.
Zou het kunnen zijn dat zowel 3g als gps problemen ondervinden omdat er gewoon meer frequenties in de randstad in de lucht zijn?

Ik ben erg blij met deze nav en zou zeker niet wachten op TT.

gr bas
  #384  
Oud 05-07-09, 11:22
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hoe zet je die rijbaan asst aan eigenlijk??
  #385  
Oud 05-07-09, 11:27
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Die staat automatisch aan.
  #386  
Oud 05-07-09, 11:34
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

maar ij heb alleen maar gewone kaarten gezien tot nu toe.
Ga dat automatsch aan als je een afslag ofso moet nemen?
  #387  
Oud 05-07-09, 12:03
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ja bv als je 5 rijbanen hebt en je moet de linker 2 aan houden dan geeft hij dat aan met rijbaan asst. Ziet er mooi uit en de borden staan er op afgebeeld.
  #388  
Oud 05-07-09, 22:22
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

@buur; ik vermoed alleen dat TomTom dat om die reden doet. Ik ben een Megafan van de Iphone maar de GPS functie icm Navigon werkt niet goed! Ik zat in een open cabrio dus ik denk dat het niet aan de auto lag..... Ook buiten gewoon lopen of fietsen zelfe euvel; signaal valt weg. Ik weet niet waar de oorzaak ligt maar ik weet wel dat ik dit met vele MDA's niet had. Ook Google Maps's geeft een zeer trage fix.....dus toch de Iphone?

Laatst gewijzigd door tomtom; 06-07-09 om 11:20.
  #389  
Oud 06-07-09, 00:29
denniex's schermafbeelding
denniex denniex is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Almere
Berichten: 1
Standaard

Ik bezit een ford mondeo uit 2004 (een dichte) mijn iPhone zit in een carholder achter mijn versnellingspook en ik heb perfect ontvangst met mijn GPS, hiervoor een HTC Diamond met TomTom gehad incl interne GPS ook deze werkte perfect. Met beide toestellen nooit Navigatie problemen gehad.
  #390  
Oud 06-07-09, 11:50
jackshit jackshit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Dit weekend in Duitsland geweest en Navigon gebruikt. Had iets heel vreemds....

Eerder een aantal maal perfect genavigeerd met Navigon zonder wegvallen van GPS.

Op de heenweeg naar Duitsland continu uitval van GPS over de gehele route. Gelukkig ken ik goed de weg, maar het irriteerde me mateloos.

Vanmorgen teruggereden en eens gedacht wat er nu anders was ivg met de eerdere ritten waarbij alles wel vlekkeloos verliep.

Onlangs heb ik een audiokabeltje van Belkin gekocht, die hebben zo'n jack met metalen behuizing. Op de heenweg heeft dit kabeltje er continu ingezeten. Op de terugweg in het begin ook en met dezelfde GPS uitval problemen.

Toen toch mijn audiokabel eens uit de iPhone getrokken en.................................... perfecte GPS ontvangst!

Ook tussendoor getest. Met audiokabel erin: problemen,
zonder kabel: perfecte ontvangst. Zou dit aan de kabel liggen? Vind het maar vaag maar zo is mijn ervaring het afgelopen weekend wel!
  #391  
Oud 06-07-09, 13:58
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Er zitten zo her en der in de iPhone antennes verstopt. Als het goed is zit er eentje rondom de camera en eentje rondom die audio-in. Het kan best zijn dat je door het inpluggen van die kabel dermate veel storing rondom dat punt creëert dat hij daardoor minder ontvangst heeft. Je kunt het uiteraard eens proberen met een stekker met plastic omhulsel om te zien wat dat geeft. Het is in ieder geval aannemelijk dat het inpluggen van zo'n metalen stekker de oorzaak van slechte GPS ontvangst kan zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
@buur; ik vermoed alleen dat TomTom dat om die reden doet. Ik ben een Megafan van de Iphone maar de GPS functie icm Navigon werkt niet goed! Ik zat in een open cabrio dus ik denk dat het niet aan de auto lag..... Ook buiten gewoon lopen of fietsen zelfe euvel; signaal valt weg. Ik weet niet waar de oorzaak ligt maar ik weet wel dat ik dit met vele MDA's niet had. Ook Google Maps's geeft een zeer trage fix.....dus toch de Iphone?
Het kan zijn dat jouw GPS ontvanger gewoon niet lekker is in die iPhone. Ik heb hier altijd prima fixes, ook rap en zelfs vrij nauwkeurig. Bij vele anderen zo her en der over dit forum en diverse andere fora verspreidt zie je hetzelfde: gewoon prima GPS. Er zijn een aantal mensen waarbij dit niet zo is.

Laatst gewijzigd door ppl; 06-07-09 om 14:31.
  #392  
Oud 06-07-09, 15:52
jackshit jackshit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Er zitten zo her en der in de iPhone antennes verstopt. Als het goed is zit er eentje rondom de camera en eentje rondom die audio-in. Het kan best zijn dat je door het inpluggen van die kabel dermate veel storing rondom dat punt creëert dat hij daardoor minder ontvangst heeft. Je kunt het uiteraard eens proberen met een stekker met plastic omhulsel om te zien wat dat geeft. Het is in ieder geval aannemelijk dat het inpluggen van zo'n metalen stekker de oorzaak van slechte GPS ontvangst kan zijn.
Ja, vermoed ook dat het zoiets is. Heb nog een kabel zonder metaal en die ga ik vanavond maar eens uitproberen.
  #393  
Oud 06-07-09, 19:49
MethosNL MethosNL is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
@buur; ik vermoed alleen dat TomTom dat om die reden doet. Ik ben een Megafan van de Iphone maar de GPS functie icm Navigon werkt niet goed! Ik zat in een open cabrio dus ik denk dat het niet aan de auto lag..... Ook buiten gewoon lopen of fietsen zelfe euvel; signaal valt weg. Ik weet niet waar de oorzaak ligt maar ik weet wel dat ik dit met vele MDA's niet had. Ook Google Maps's geeft een zeer trage fix.....dus toch de Iphone?
Ik had het zelfde, maar reset je locatiewaarschuwingen eens in je algemene instellingen ! (stel opnieuw in ofzo) daarna werkte het echt als een zonnetje!

(algemene instellingen van je iphone)
  #394  
Oud 06-07-09, 20:08
Teksta Teksta is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 56
Standaard

Ik heb de Navigon software nu al een drietal dagen gebruikt en steeds super tevreden erover! Zelfs in de ondergrondse tunnels van de Brusselse ring (Belgie) heb ik volledig GPS signiaal. Wat ik met TomTom totaal niet heb. Dus de aGPS moet zich wel baseren op de telecom GSM masten.

Perfecte navigatie, super snelle GPS fix (echt maar 2 seconden als ik de navigatie start!!), zeer accurate kaarten en goeie interface. Heel gemakkelijk in gebruik.

Ik kan deze applicatie enkel maar toejuichen. Binnenkort ga ik eens testen door naar het buitenland te rijden.
  #395  
Oud 07-07-09, 00:32
g4ce g4ce is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Herentals, België
Berichten: 35
Standaard

Ik heb navigon vorige week gebruikt om van hier in Belgie naar Center parcs in Nederland te rijden. Geen enkele keer is het gps-signaal weggevallen. Ook heb ik binnen de 5 sec. een gps-fix.

Heb wel nog een vraagje, hoe kan ik de stem van de navigatie over de boxen van mijn autoradio laten gaan? ik heb namelijk een parrot bluetooth-carkit die A2DP ondersteund en verondersteld dat dit perfect mogelijk moet zijn.
  #396  
Oud 07-07-09, 00:40
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Wat ik jammer vind aan Navigon en Sygic, dat de namen van zijstraten zo onduidelijk te lezen zijn (klein lettertype). Zou het graag zoiets zien:
  #397  
Oud 07-07-09, 08:43
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Wat ik jammer vind aan Navigon en Sygic, dat de namen van zijstraten zo onduidelijk te lezen zijn (klein lettertype). Zou het graag zoiets zien:
Staat, als het goed is, voor de volgende update in de planning
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #398  
Oud 07-07-09, 13:56
Pscherrenburg Pscherrenburg is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ede
Berichten: 35
Standaard

Ik heb vanmorgen een test gedaan met Navigon.
Het werkt prima, alleen lees ik hier dat mensen last hebben als ze gebeld worden.
Dat klopt, maar is ook op te lossen.
Als je telefoon krijgt, druk je na het gesprek aangenomen te hebben, op de home toets.
Daarna start je navigon weer op en hij gaat gewoon weer verder bij mij tijdens het telefoongesprek. Dus zeker makkelijk als je langere telefoon gesprekken hebt en toch moet navigeren.
  #399  
Oud 07-07-09, 14:52
jackshit jackshit is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Al enig zicht op wanneer de eerste Navigon update komen gaat en wat er allemaal dan aangepakt is? Heb wel dingen gelezen maar kan nergens iets officieels hierover vinden. (nou heb ik ook niet echt hard gezocht moet ik eerlijk bekennen hehe)
  #400  
Oud 07-07-09, 15:16
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pscherrenburg Bekijk bericht
Ik heb vanmorgen een test gedaan met Navigon.
Het werkt prima, alleen lees ik hier dat mensen last hebben als ze gebeld worden.
Dat klopt, maar is ook op te lossen.
Als je telefoon krijgt, druk je na het gesprek aangenomen te hebben, op de home toets.
Daarna start je navigon weer op en hij gaat gewoon weer verder bij mij tijdens het telefoongesprek. Dus zeker makkelijk als je langere telefoon gesprekken hebt en toch moet navigeren.
Hm,ga ik eens testen,das een gouden tip van u.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:21.