//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou bij mij werkt die ook niet hoor! Lekker waardeloos dit! Wil me geld terug!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #581  
Oud 26-07-09, 13:42
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou bij mij werkt die ook niet hoor! Lekker waardeloos dit! Wil me geld terug!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 26-07-09, 13:57
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
Nou bij mij werkt die ook niet hoor! Lekker waardeloos dit! Wil me geld terug!
Het lijkt erop dat je echt geluk moet hebben dat de gps chip die in je iphone zit wel of niet goed werkt. Ik heb zelf ook een 3GS 16Gb en bij werkt het vanaf het begin als een tierelier. Snelle fix (binnen 5 sec) en een vasthoudend signaal. Toch zie je mensen die ook een 3GS 16 Gb hebben dat ze wel problemen hebben. Daar is toch geen logische verklaring voor. Voor mij zou het logisch zijn dat het dan bij hen ook goed werkt, immers dezelfde hard -en software.

Ik heb waarschijnlijk een chinees gehad die erg goed is in het plaatsten van een gps chip. En als je pech hebt is het door een chinees gedaan die slecht heeft geslapen met als gevolg een ondeugdelijke gps fix/signaal
  #583  
Oud 26-07-09, 14:15
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

je hebt gelijk Buur, maar ik wil het gewoon weten. Ik lees zoveel over de problemen met de gps dat ik dit gewoon uit wil proberen en dit met jullie kan delen of ik er iets aan heb gehad of niet. Bij mij werkt alles prima na jouw tip. Maar ja vrouwen blijven eigenwijs, vooral als ze ook nog jarig zijn.
  #584  
Oud 26-07-09, 14:22
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lapje Bekijk bericht
Het lijkt erop dat je echt geluk moet hebben dat de gps chip die in je iphone zit wel of niet goed werkt.
OK, jij zegt dat het hardwarematig een probleem is... Ik ontken dat steeds en onderbouw het aan alle kanten.
Maar ik volg je gedachtengang nu eens. Hoe verklaar jij dat het softwarematig op te lossen is dan? Of dat mensen die met de update naar FW3.0 ineens GPS-problemen gekregen hebben op dezelfde iPhone? Wijst allemaal naar een softwarematige oorzaak...
Als het hardwarematig zou zijn, kun je gebruik maken van de garantie bij je iPhone. Ik lees her en der wat geklaag, maar waarom heeft niemand dat ooit geprobeerd, als voor diegene(n) echt zekerheid is dat het hardwarematig is? Laat ons je ervaringen weten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur Bekijk bericht
je hebt gelijk Buur, maar ik wil het gewoon weten. Ik lees zoveel over de problemen met de gps dat ik dit gewoon uit wil proberen en dit met jullie kan delen of ik er iets aan heb gehad of niet. Bij mij werkt alles prima na jouw tip. Maar ja vrouwen blijven eigenwijs, vooral als ze ook nog jarig zijn.
Niks mis met eigen Wijsheid, zeker niet als je die volgt en onderbouwt.
Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 26-07-09 om 14:27.
  #585  
Oud 26-07-09, 15:17
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Ja, blijf het wel vreemd vinden dat een deel van de mensen echt problemen hebben met GPS en de fix..en weer anderen geen problemen hebben en het juist supergoed werkt?? Dat vind ik ook zeer vreemd..die van mij werkt als een trein, maar die van mijn vriendin heeft ook wat moeite met GPS vinden en vasthouden?? Ben nu die van haar aan het resetten zoals ze op navigon aanraden, kijken of het daar beter van wordt.
Maar snap niet hoe dat kan...
  #586  
Oud 26-07-09, 15:38
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Het is inderdaad merkwaardig, ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ook ik heb een perfecte ontvangst van het GPS signaal, sterker, als ik mijn gewone TomTom aanzet, en de iPhone, heeft Navigon binnen 10 seconden een fix, en de TT duurt soms minuten.
(ik kan natuurlijk ook een brakke TT hebben,lol)

Rode balk onder het navigeren heb ik nooit, en in mijn eigen auto hangt de iPhone half onder het dashboard....ontvangst nog steeds prima.

Hardware of software, blijkbaar verschilt het per toestel.
Ik neem aan dat iedereen met problemen wel een complete restore/herstel heeft gedaan natuurlijk?
  #587  
Oud 26-07-09, 16:43
fast fast is offline
• iOS 13.5.1
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rumst
Berichten: 10
Standaard

Heb met de gps ontvangst nooit geen probleem gehad, tot ik nog maar 600 mb geheugen overhad. Geen fix of slechte fix zowel bij navigon als bij kaarten. allerlei zaken geprobeerd en als laatste een complete restore. Nadien weer geen enkel probleem gehad tot ik er weer wat muziek bij kwam en de hoeveelheid vrije ruimte weer onder de 1GB zakte. Onderweg een aantal podcast gewist en weer geen enkel probleem met het ontvangst.

Het lijkt me raar dat de gps ontvangst slechter wordt naarmate er minder geheugen vrij is? Zou dit kunnen?

Gr.
  #588  
Oud 26-07-09, 19:06
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Lijkt me niet, mijn vriendin heeft de 16 gb en na de restore zit alleen navigon erop en dus zeer veel geheugen vrij, maar werkt nog steeds niet!! Hoe kan dit? Heb ze naast elkaar neer gelegd en die van mij doet het binnen 5 sec. Die van haar blijft rood????
  #589  
Oud 26-07-09, 19:30
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Lijkt me niet, mijn vriendin heeft de 16 gb en na de restore zit alleen navigon erop en dus zeer veel geheugen vrij, maar werkt nog steeds niet!! Hoe kan dit? Heb ze naast elkaar neer gelegd en die van mij doet het binnen 5 sec. Die van haar blijft rood????
heb je in maps volle ontvangts? dus en klein blauw bolleke zonder cirkel er rond? moet je wel voor buitenstaan.
Dan heb je dus gps ontvangst, en moet je het bij navigon zelf zoeken.
  #590  
Oud 26-07-09, 20:00
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
heb je in maps volle ontvangts? dus en klein blauw bolleke zonder cirkel er rond? moet je wel voor buitenstaan.
Dan heb je dus gps ontvangst, en moet je het bij navigon zelf zoeken.
Of (en waarschijnlijker) zijn er toch verschillen zoals hoesjes.
  #591  
Oud 26-07-09, 20:18
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Totaal geen verschillen.., beide geen hoesjes. In maps ook niet volle ontvangst blijkbaar..toch een klein cirkeltje eromheen...
  #592  
Oud 26-07-09, 20:44
fgeer fgeer is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 104
Standaard

Nou zeg ik je. Download Navigon North America. Is dit alleen in het Engels. Dus geen Nederlands. Hier wordt dus niet gekeken op welke taal je iphone staat. Het tegengestelde dus van Europa maps, waar je geen engels kan kiezen. Beetje wazig allemaal wat Navigon hier doet.
  #593  
Oud 27-07-09, 17:40
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

Beetje off topic vraag maar als je bv; 200km moet rijden, hoeveel MB verbruikt dit dan van je abbo?
  #594  
Oud 27-07-09, 17:50
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flump Bekijk bericht
Beetje off topic vraag maar als je bv; 200km moet rijden, hoeveel MB verbruikt dit dan van je abbo?
0,0!
Voor GPS heb je geen dataverbinding nodig
  #595  
Oud 27-07-09, 18:00
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

Nou, das handig zeg
  #596  
Oud 27-07-09, 18:24
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
0,0!
Voor GPS heb je geen dataverbinding nodig
Toch wel, voor het verkrijgen van de fix, aangezien er van A-GPS gebruikt wordt gemaakt, maar dit is natuurlijk verwaarloosbaar klein
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #597  
Oud 27-07-09, 19:03
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Vandaag de externe BT gps(nokia merk)uitgeprobeert, maar...... de iphone zag hem niet. Zelfs niet toen ik locatievoorzieningen had uitgezet. Morgen weer proberen. Wel van Zeist naar Medemblik en terug gereden met navman. Constant goede gps verbinding met de standaard gps, geen rode balken en binnen enkele seconden signaal. Tussendoor gebeld via de draadloze verziening in de auto en teruggeschakeld naar de navigatie. Die blijkt zichzelf uit te schakelen als je gaat bellen, maar na het beeindigen van het gesprek staat het begin beeld van navman weer op het scherm en enkele tellen daarna gaat de navigatie verder waar die gebleven was toen ik ging bellen.
  #598  
Oud 28-07-09, 10:08
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ik denk ook dat het een hardware probleem is bij de mensen waarbij de nav niet werkt. Mocht dat het geval zijn betekend het dan niet dat het product( deze de Iphone zelf) niet naar behoren werkt en er garantie op staat. Hebben jullie al geprobeert om gewoon je iphone te ruilen tegen een nieuwe en het op de garantie te verhalen. Want als het een hardware probleem zou zijn dan is dit een fabrieks of productie fout en zou de iphone vervangen moeten worden. Heeft niemand hier over na gedacht? Dit zou mijn eerste ingeving zijn geweest. Je leest veel dat het niet werkt maar persoonlijk leest ik meer dat het wel werkt want ook mijn iphone met nav heeft me nog geen 1 keer in de steek gelaten.

Gr Bas
  #599  
Oud 28-07-09, 10:10
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konfu Bekijk bericht
Toch wel, voor het verkrijgen van de fix, aangezien er van A-GPS gebruikt wordt gemaakt, maar dit is natuurlijk verwaarloosbaar klein
Niet waar.. Getest in het buitenland: GRATIS (dus geen dataverbruik!)
  #600  
Oud 29-07-09, 13:42
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bashie Bekijk bericht
Ik denk ook dat het een hardware probleem is bij de mensen waarbij de nav niet werkt. Mocht dat het geval zijn betekend het dan niet dat het product( deze de Iphone zelf) niet naar behoren werkt en er garantie op staat. Hebben jullie al geprobeert om gewoon je iphone te ruilen tegen een nieuwe en het op de garantie te verhalen. Want als het een hardware probleem zou zijn dan is dit een fabrieks of productie fout en zou de iphone vervangen moeten worden. Heeft niemand hier over na gedacht? Dit zou mijn eerste ingeving zijn geweest. Je leest veel dat het niet werkt maar persoonlijk leest ik meer dat het wel werkt want ook mijn iphone met nav heeft me nog geen 1 keer in de steek gelaten.

Gr Bas
Hier kan ik je over een week meer info over geven!
Heb mijn 3gs ingeleverd bij t-mobile voor dit probleem en nog wat anders dus ben benieuwd!
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.