//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) waar ik wel last van heb is dat als ik me geluid voor navigon over me boxen van me autoradio zet dmv een aux kabel, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #441  
Oud 13-07-09, 17:22
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

waar ik wel last van heb is dat als ik me geluid voor navigon over me boxen van me autoradio zet dmv een aux kabel, en tegelijkertijd oplaad met me autolader, ik veel storing heb (geruis) over me boxen...erg jammer..
kan dus niet navigeren en opladen tegelijk :s
Meer mensen hier last van??
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #442  
Oud 13-07-09, 17:46
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Foto's van de Navigon update software eind deze maand

Bijna alles wat we nog misten
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 13-07-09 om 17:50.
  #443  
Oud 13-07-09, 17:55
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Foto's van de Navigon update software eind deze maand

Bijna alles wat we nog misten

Das idd mooi , kan ik mijn andere flitspalen app verwijderen hehehehebijwijzevan
  #444  
Oud 14-07-09, 11:59
skazz skazz is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Eerder in deze thread riepen mensen dat als je een passcode op je iPhone hebt zitten en dus maximaal 5 minuten screenlock in kan stellen (ipv nooit screenlock) je dus ook tijdens Navigon navigeren last hebt dat hij elke 5 minuten de scherm wil locken. Dat was voor mij al een reden om hem niet te kopen, omdat ik voor push email verplicht een passcode moet hebben en dus sinds FW 3.0 maximaal 5 minuten screenlock in kan stellen.

Ik heb vandaag Navigon Lite geprobeerd, gewoon aangezet in de map view en hem mee laten draaien terwijl ik reed. Ik kreeg prima GPS fix, maar veel leuker was dat de scherm niet lokte gedurende de rit, terwijl met Google Maps ik elke 5 minuten een keer op de home knop moest duwen.

Is er nu een verschil tussen Navigon Lite en Navigon betaalde versie, of wat?
  #445  
Oud 14-07-09, 12:54
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@skazz:
Het komt ook niet iedere zoveel minuten voor in de betaalde versie, dat is het vreemde. Je kunt er geen peil op trekken, maar het gebeurt dus wel, alleen onregelmatiger dan ingesteld in de Lock-instelling van je iPhone. Soms is het bij mij al na 1 minuut (zo heb ikd e Lock-instelling ook staan), maar soms is het pas na 20 minuten of zo... Het handigst zou zijn als Navigon net zo'n keuze-instelling krijgt als Sygic van wat er met het scherm moet gebeuren, nl. of de iPhone-instelling moet gerespecteerd worden of dat het wat gedimd mag worden (maar niet op zwart), of dat het scherm steeds volledig aan moet staan. Hopelijk zit dit ook in de komende update.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #446  
Oud 14-07-09, 13:00
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik heb de automatische lock op NEVER gezet. Lockt dus nooit automatisch
Kan je ook ff zo instellen als je gaat navigeren toch? Probleem opgelost.
  #447  
Oud 14-07-09, 13:13
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Shorty007:
Nee, dat is geen permanente oplossing en voor mensen als skazz al helemaal geen oplossing.
Dat is puur een workaround en dus mogelijk een tijdelijke oplossing, maar totaal niet gebruiksvriendelijk. Ik moet er niet aan denken dat ik voor iedere app of game steeds een of andere algemene iPhone-instelling zou moeten veranderen, simpelweg omdat de maker "vergeten" is dit in zijn eigen app te implementeren.

Dit is echt iets wat Navigon aan moet passen, al was het "maar" omwille van dat het levensgevaarlijk is om je pincode in te moeten voeren tijdens het rijden... Dit zou ondervangen moeten worden door de app, want kan vergeten worden door de gebruiker, met alle evt. gevolgen vandien.

Laatst gewijzigd door Buur; 14-07-09 om 13:24.
  #448  
Oud 14-07-09, 13:32
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

We kunnen nog zoveel mekkeren over allerlei navigatiepaketten op de iphone als we willen, zolang de GPS ontvangst niet deugd, blijft het behelpen!!
Open weg, gaat het nog, maar stedelijke gebieden, hola...
Ik weet wel waarom TomTom als oplossing een houder met gps antenne gaan uitbrengen.
  #449  
Oud 14-07-09, 14:03
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@RudydG:
Er is al heel veel geschreven over beperkende factoren m.b.t. de GPS-ontvangst. Niet dat de iPhone iets te verwijten valt, de ingebouwde GPS-chip is gewoon goed.
Ik verwijs je naar de zoekfunctie als jij problemen hebt met de GPS-ontvangst. Zoek ook eens naar het "kooi van Faraday"-effect. Mogelijk moet jij inderdaad op zoek naar een externe antenne-oplossing of extra GPS-muis voor tegen een zijruit of zo. Of een andere auto...
Vooralsnog houdt TT zich niet aan alle hooggaande beloftes, dus eerst zien, dan pas geloven. Verkooppraatjes gaan in de spambox...
  #450  
Oud 14-07-09, 14:07
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

@Buur:

Volkomen juist gesproken!
  #451  
Oud 14-07-09, 15:56
Dropkikker Dropkikker is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 68
Standaard

Hallo,

Ik heb het volgende 'probleem' met Navigon. Ik heb in mijn auto een Alpine cde 104Bti autoradio welke compatibele is met de Iphone middels een bijgeleverde kabel.
Nu krijg ik als ik Navigon opstart de gesproken instructies via mijn speakers van de auto, maar zodra ik naar de radio wil luisteren hoor ik helemaal niets meer. Het vrouwtje komt alleen maar door als de radio in Ipod functie staat.

Heeft iemand deze radio ook en eventueel een oplossing om ook tijdens het radio luisteren gesproken navigatie te krijgen?

Groeten Mark

P.s Navigon werkt hier als een trein! Ik heb binnen luttele seconden een GPS fix, dat was met mijn N95 wel anders..
  #452  
Oud 14-07-09, 16:01
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Dat is logisch he, heb ik ook.
Je kan ook niet naar de radio en naar een cd te gelijk gaan luisteren
Is gewoon een ander "kanaal".
Ik heb als oplossing me ipod aanstaan voor de muziek en daarnaast Navigon draaien (dus ipod opd e achtergrond). Gaat perfect. Stem komt tussen de muziek door, goed verstaanbaar nog.
  #453  
Oud 14-07-09, 16:05
Dropkikker Dropkikker is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 68
Standaard

Het is dus echt niet mogelijk om ipv naar de ipod te luisteren naar de radio te luisteren met Navigon?
  #454  
Oud 14-07-09, 16:07
DucSloerie DucSloerie is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 24
Stuur een bericht via Instant Messenger naar DucSloerie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dropkikker Bekijk bericht
Het is dus echt niet mogelijk om ipv naar de ipod te luisteren naar de radio te luisteren met Navigon?
Het is mij nog niet gelukt, misschien kun je via Bluetooth koppelen en dan kijken of de radio wordt onderbroken door bluetooth stem?

Heb hetzelfde probleem, ik gebruik een Alpin iDA-X100...
  #455  
Oud 14-07-09, 16:10
Dropkikker Dropkikker is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 68
Standaard

Nee dat werkt ook niet, als ik hem koppel via bluetooth is het alleen voor de handsfree..
  #456  
Oud 14-07-09, 16:11
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

dan zou je het geluid op de iphone zelf moeten houden voor je navigatie...Of op externe boxen die je los erbij koopt.
  #457  
Oud 14-07-09, 17:03
g4ce g4ce is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Herentals, België
Berichten: 35
Standaard

Als je met een Parrot carkit werkt dan kan het wel dat je naar je autoradio luister, en gesproken instructies krijgt via de boxen van de wagen. (wel moet je dan een carkit hebben die A2DP ondersteund)

Ik heb zelf een MK6000 van parrot en dit werkt als een trein. telkens de gesproken instructies komen dan mute de radio heel even om duidelijk de instructies te horen.
  #458  
Oud 14-07-09, 17:14
Dropkikker Dropkikker is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 68
Standaard

De elektronica wat in de radio zit is wel allemaal van Parrot, maar ik zie bij de specificaties niets staan over A2DP.. Dus dan zal ik wel gewoon pech hebben
  #459  
Oud 15-07-09, 11:31
gerardjo gerardjo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard Navigon gesproken tekst via bluetooth

Navigon gebruik met de Car Radio AV-8940BT en bluetooth pairing gaat bij mij goed alleen gaat bij het overschakelen van het geluid van de radio naar de gesproken tekst van Navigon het eerste deel (=/- 1 sec) van de gesproken Navigon instructie verloren. Als snel daarna, terwijl de radio nog in de A2DP modus staat, er weer gesproken tekst komt is wel alles hoorbaar.
Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft met een mogelijke oplossing?
  #460  
Oud 16-07-09, 11:39
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
weet iemand of Navigon regelmatig updates gaat geven voor de kaarten?? Dus dat ze up to date blijven???? Ga daarbij ook vanuit dat dat dan gratis is....
En zou heel fijn zijn als ze ook de flitsers erin zouden zetten.....
komt dit nog???
Ow en het zou trouwens ook fijn zijn als die je favorieten (adressen) enzo mee synchroniseer, want dat is volgens mij ook niet het geval nu...
Ben er trowuens achter dat Navigon wel je adressen die inmiddels in Navigon zijn komen te staan door daar heen te navigeren of favoriete adressen, dat iTunes die gewoon synct en netjes terugzet met het terugzetten van een reservekopie
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.