//

Navigon Live Traffic

Navigon Live Traffic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Dat zou moeten lukken. helaas lukt het niet. Krijg de melding: "dit is geen test-user account" als ik Live Traffic ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10-02-10, 15:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat zou moeten lukken.
helaas lukt het niet. Krijg de melding: "dit is geen test-user account" als ik Live Traffic wil aankopen.
Inmiddels het probleem gevonden (google): als je een bepaalde specifieke illegale applicatie / source hebt geinstalleerd via Cydia, kun je geen in-app purchase doen.
Ik ben er inmiddels achter welke dus de boosdoener was (geen SBSettings dus)
Had die illegale toestand toch niet meer nodig nu ik Navigon na een tijdje getest te hebben heb gekocht , dus die heb er maar af gemieterd

Workaround: delete die illegale software in Cydia, verwijder Navigon, reboot iPhone, installeer Navigon opnieuw, schaf dan Live Traffic aan
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 14-03-10, 22:35
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zo. Even een ervaring van Live Traffic: ik stond afgelopen weekend 2 uur in de file vanaf de A6 Lelystad tot de oprit van de N50 bij Kampen (De ketelbrug was afgesloten)
De gehele rit heb ik geen enkele file melding op m'n scherm gezien, echt dikke Fail!

EDIT
Hier dan eindelijk de gevonden uitleg van de 'pijltjes' bij de route voorstellen in geval van files:




Laatst gewijzigd door Timmeh_; 15-03-10 om 08:47. Reden: EDIT-functie gebruiken a.u.b.
  #43  
Oud 17-06-10, 03:45
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Is het net zoals bij Navigon mogelijk om Traffic Live over te dragen aan je partner?
__________________
there are no strangers, just friends who never met before

Laatst gewijzigd door Lucien1966; 19-06-10 om 03:27.
  #44  
Oud 19-06-10, 11:36
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Ik heb Traffic Live. Helemaal top. Werkt perfect en is goedkoper dan TOMTOM HD traffic.
  #45  
Oud 19-06-10, 11:58
peerke2's schermafbeelding
peerke2 peerke2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 79
Standaard

Zijn de kaarten al up to date van Navigon??
__________________
-=*Peerke2*=- Phone: 3Gs 16G Firmware: 05.12.01 Versie: 3.1.3 Jailbreak: Spirit
  #46  
Oud 19-06-10, 14:18
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

neen, maar dit topic gaat over de extra functie traffic.
  #47  
Oud 19-06-10, 14:49
peerke2's schermafbeelding
peerke2 peerke2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 79
Standaard

Weet ik maar dacht ik vraag het toch ff.
  #48  
Oud 22-07-10, 19:58
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Ik sluit hier nog eventjes aan.
Heb zopas Navigon Europe met 3D aangekocht op de App.Store.

Nu twijfel ik al dan niet Traffic Live erbij te nemen.

Wat is jullie huidige ervaring met Navigon 1.6 en Traffic Live
Deze kost nu € 19,99 - kopen of niet kopen.
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #49  
Oud 25-07-10, 07:05
maartenn maartenn is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 33
Standaard

Ik heb Navigon Europe incl. Panorama view en traffic life en werkt prima. Voor € 19,99 koop je beslist geen kat in de zak..
  #50  
Oud 06-08-10, 02:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Stond vanavond nog net niet in een file, waar wel degelijk icoontjes van werkzaamheden werden aangegeven: klopte dus wel vrij aardig. In de andere richting stond het wel degelijk vast, en dat werd ook netjes aangegeven op m'n Navigon schermpje. Vergeet niet: al heb je er maar 2 keer plezier van, het is levenslang geldig, dus eigenlijk is het een no-brainer, die file-info. Die HD traffic schijnt (vooralsnog) iets accurater te zijn, nu ja. Ik heb soms heel accurate file-info, soms sta ik gigantisch vast terwijl Navigon NIETS laat zien.
Tja..... Ieder zo zijn ervaringen.
  #51  
Oud 15-08-10, 00:14
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Ik heb vandaag Live Traffic gekocht. Als ik in de lijst kijk dan staan er wel erg veel meldingen in. In de buurt van Eindhoven staan er 3 wegen als totaal afgesloten (A2 Waalre-Valkenswaard, A2 Leende-Valkenswaard en A65 Vucht-Tilburg). Op de anwb site en vananaarbeter is er niets van terug te vinden.

Ben vanuit Kinderdijk naar Eindhoven ook op een bijzonder creatieve route gestuurd (met pontje en al!) vanwege vermeede files (die er volgens mij niet stonden). File info is fijn, maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling?
  #52  
Oud 15-08-10, 16:25
mike amersfoort mike amersfoort is offline
• iOS 10.1
• 10.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 8
Standaard

Dat ie rondom eindhoven wegen als totaal afgesloten beschouwd is te begrijpen.
Wegens langdurig wegonderhoud is er geen juiste informatie door te geven.
Dan zouden ze hem dagelijks moeten updaten omdat de verkeerssituatie dagelijks veranderd(e).

Wanneer alle werkzaamheden rondom eindhoven klaar zijn zullen ze hem wel goed erin zetten.

Dit klinkt mij althans het meesst logisch in de oren. Suc6
__________________
"Hello Xavier. I want to play a game. The game I want to play is very similar to the one you've been playing as a drug dealer, the game of giving hope to the desperate "
  #53  
Oud 15-08-10, 18:14
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mike amersfoort Bekijk bericht
Dat ie rondom eindhoven wegen als totaal afgesloten beschouwd is te begrijpen.
Wegens langdurig wegonderhoud is er geen juiste informatie door te geven.
Dan zouden ze hem dagelijks moeten updaten omdat de verkeerssituatie dagelijks veranderd(e).

Wanneer alle werkzaamheden rondom eindhoven klaar zijn zullen ze hem wel goed erin zetten.

Dit klinkt mij althans het meesst logisch in de oren. Suc6
Nou, rondom eindhoven is het wel zo'n beetje klaar hoor. En helemaal afgezet is er niets. Raar waar die meldingen vandaan kwamen. Ze zijn nu ook weg. Ik zal eens kijken hoe het de komende tijd functioneert. Thanks.
  #54  
Oud 15-08-10, 18:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Car floating data

Traffic live werkt met gegevens van (ik mag hopen) honderden andere weggebruikers. Navigon analyseert bewegende mobiele telefoons op de wegen. Hiervoor hebben ze een contract met 1 of meerdere providers afgesproken. Ze leiden uit langzaam bewegende mobieltjes dus een file af. Volgens mij 'zetten' 'ze' er verder niets (handmatig) in. Correct me of I'm wrong.
Maar goed; mijn ervaringen zijn ook wisselend: soms zie ik een file staan in tegengestelde richting - die wordt meestal keurig aangegeven.
Zelf sta ik wel eens in een file die niet getoond wordt, soms wordt ik gewaarschuwd voor een file, maar rij gewoon door en verdwijnt her rode icoontje ineens op de plek waar de file zou moeten zijn. Hieruit maak ik dan op dat er nog geen of te weinig andere Navigon gebruikers moeiteloos konden doorrijden op dat stuk.

Edit: heeft wel iedereen Car Floating Data aanstaan? Zo help je de 'community' ofwel de Live Traffic server..

Laatst gewijzigd door ballegooier; 15-08-10 om 18:41.
  #55  
Oud 15-08-10, 21:15
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Volgens mij 'zetten' 'ze' er verder niets (handmatig) in. Correct me of I'm wrong.
Volgens mij combineren ze die data met traditionele gegevens zoals je die ook via TMC binnenkrijgt en wellicht zelfd met wat wegbeheerders aangeven. Anders kunnen ze het onderscheid tussen wegwerkzaamheden, een dikke file en een wegafsluiting en dat verschil wordt wel weergegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Edit: heeft wel iedereen Car Floating Data aanstaan? Zo help je de 'community' ofwel de Live Traffic server..
Ik wel in ieder geval. Maar je hebt gelijk: allemaal aanzeten, zo helpen we elkaar!
  #56  
Oud 18-08-10, 00:35
pkaak pkaak is offline
• iOS 4.3.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Traffic live werkt met gegevens van (ik mag hopen) honderden andere weggebruikers. Navigon analyseert bewegende mobiele telefoons op de wegen. Hiervoor hebben ze een contract met 1 of meerdere providers afgesproken. Ze leiden uit langzaam bewegende mobieltjes dus een file af. Volgens mij 'zetten' 'ze' er verder niets (handmatig) in. Correct me of I'm wrong.
Ze hebben de file info van de anwb via een internationale site met file info (daar halen ze ook de flitsinfo vandaag.. ). Daarnaast heeft Navigon een contract met o.a. T-Mobile voor data van telefoons en ze waren een tijdje terug in gesprek met kpn om ook daar data van te betrekken. En als laatste ontvangen ze data van Navigon PNA's met traffic live module, iPhones met navigon, WM met Navigon 7.x (mits in beide gevallen traffic live is geactiveerd en in alle gevallen de carfloating data wordt doorgestuurd).
In duitsland is de data nog gedetailleerder. Daar krijgen ze via de duitse anwb ook lokale afsluitingen (dus een straat die opgebroken is in een plaats, werkt zeer zeer handig als je eens een grote duitse plaats inrijdt en totaal niet bekend bent. Gaf de NL overheid dat ook maar door aan de anwb ipv alleen de werkzaamheden aan A en grote N wegen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Maar goed; mijn ervaringen zijn ook wisselend: soms zie ik een file staan in tegengestelde richting - die wordt meestal keurig aangegeven.
Zelf sta ik wel eens in een file die niet getoond wordt, soms wordt ik gewaarschuwd voor een file, maar rij gewoon door en verdwijnt her rode icoontje ineens op de plek waar de file zou moeten zijn. Hieruit maak ik dan op dat er nog geen of te weinig andere Navigon gebruikers moeiteloos konden doorrijden op dat stuk.
Grappige van Navigon, soms zie je de file voor je rijden en verplaatst die met je mee. Moet je eens op letten. Grote kans dat een grote groep mensen een vrachtwagen aan het inhalen is en de voorste niet harder gaat dan 95 of dat 2 vrachtwagens elkaar ingehaald hebben en de "file" zich oplost (meestal zie je dan file teken op punt staan waar hoop vrachtwagens achter elkaar rijden).

Heb nu ongeveer een half jaar Navigon Live Traffic (heb een PNA met de mogelijkheid) en zeker sinds Juni zie ik de boel steeds beter worden kwa info die ermee doorkomt. Overigens is me tijdens de werkzaamheden bij Eindhoven wel opgevallen hoe Navigon er mee omgaat. De weg staat niet als afgesloten maar als continue file van 90 km/u ipv de geldende maximum snelheid (wat over het algemeen wel klopt). Dat doen ze ook bij andere werkzaamheden op de A2 en tegenwoordig ook op de A12.
  #57  
Oud 18-08-10, 00:43
Guest-20200630160007
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Vandaag ben ik rond 17 uur vanuit Eindhoven naar Hilversum gereden. Normale route is A2 en A27. Ik reed met Navigon met live traffic aan. Navigon gaf vele vertragingen aan op de A2 en A27 en ik vond het wel meevallen. Hij berekent automatisch een andere route. Ik heb nauwelijks echte files meegemaakt, en waar vertragingen (files) werden gemeld werd nog gewoon 50-70 km/u gereden.

Ik werd omgeleid via allemaal kleine dorpjes, over provinciale wegen, door Den Bosch en vervolgens richting Gorinchem-Breda om eindelijk na 45 minuten weer terug op de A27 te komen. Gevolg bijna 2 uur onderweg. Ik had echt het gevoel via A2 en A27 sneller te zijn geweest en volgens mij was er nauwelijks oponthoud.

Weten jullie of ik ergens een handleiding kan vinden voor de functies in Navigon?
Als ik een route Plan zie ik altijd 3 icoontjes [routes]:
bijv. [102 km; 1:06]; [120 km; 0:58] etc.
De [ ] zijn geloof ik verschillende kleuren, rood, geel, blauw, oranje? Weet iemand toevallig wat deze betekeken? Wat is precies de MyRoute, is dat de beste route?
  #58  
Oud 18-08-10, 00:49
pkaak pkaak is offline
• iOS 4.3.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ducoel Bekijk bericht
Als ik een route Plan zie ik altijd 3 icoontjes [routes]:
bijv. [102 km; 1:06]; [120 km; 0:58] etc.
De [ ] zijn geloof ik verschillende kleuren, rood, geel, blauw, oranje? Weet iemand toevallig wat deze betekeken? Wat is precies de MyRoute, is dat de beste route?
MyRoute is dynamisch. Hoe vaker je navigon aan hebt staan hoe meer de routes zich aanpassen aan je rijstijl. Ik rij bv. standaard 20km te hard op snelwegen. Daar houdt die van mij al rekening mee. Meestal is route 1 en 2 gelijk, maar verschilt de aankomst tijd
Ook kan het zijn dat hij, als je altijd op een bepaald punt van een route afwijkt, automatisch dit mee gaat nemen.
Als Live Traffic zijn info snel genoeg doorkrijgt, neemt hij dit ook mee in de MyRoute.
Heeft hij nog weinig info over je, dan is het meestal verschillende suggesties om van A naar B te komen (als je bv. van Gorinchem naar Gouda rijdt, krijg je de route via Rotterdam, via Utrecht en via de pond bij Schoonhoven) met daarbij de tijden, aantal km's en kun je zelf de keuze maken welke je wilt rijden.

Overigens ga ik er hier even vanuit dat MyRoute op de iPhone hetzelfde werkt als op de PNA's.
  #59  
Oud 18-08-10, 12:17
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Heb ff een vraagje..wil misschien ook Traffic live aankopen, maar hoe zit dat in het buitenland, kost je natuurlijk data?? Kun je het ook uitzetten of iets dergelijks, zodat ik het alleen in Nederland kan gebruiken??? Dat ik niet in het buitenland aan het navigeren ben en toch ongewild data binnenkrijg..
Of doet hij het toch niet als dataroaming uit staat?? bedenk ik me nu eigenlijk nu ik de vraag stel??
  #60  
Oud 18-08-10, 12:17
Chane Chane is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 55
Standaard

Ik moet elke keer steeds inloggen met mijn iTunes wachtwoord van Navigon als Traffic Live wil gebruiken terwijl ik hem al wel gekocht hebt, meerdere mensen last van?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon: Live traffic in Navigon Erikje128 iPhone Navigatie 3 18-01-11 10:32
Navigon Live Traffic Hjalmarr Archief 3 27-10-09 10:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.