//

Navigon Live Traffic

Navigon Live Traffic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Heb ff een vraagje..wil misschien ook Traffic live aankopen, maar hoe zit dat in het buitenland, kost je natuurlijk data?? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 18-08-10, 16:14
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Heb ff een vraagje..wil misschien ook Traffic live aankopen, maar hoe zit dat in het buitenland, kost je natuurlijk data?? Kun je het ook uitzetten of iets dergelijks, zodat ik het alleen in Nederland kan gebruiken??? Dat ik niet in het buitenland aan het navigeren ben en toch ongewild data binnenkrijg..
Of doet hij het toch niet als dataroaming uit staat?? bedenk ik me nu eigenlijk nu ik de vraag stel??
Inderdaad, gewoon dataroaming uit laten staan en hij krijgt geen data binnen, dus ook geen Traffic live.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 19-08-10, 08:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chane Bekijk bericht
Ik moet elke keer steeds inloggen met mijn iTunes wachtwoord van Navigon als Traffic Live wil gebruiken terwijl ik hem al wel gekocht hebt, meerdere mensen last van?
Nee, dit zou maar eenmalig hoeven (om je account / Live Traffic te activeren). Even de hele app verwijderen en opnieuw installeren zou dit probleem op kunnen lossen. Je moet dan opnieuw de in-app purchases doen (klik gewoon op 'koop' en je krijgt dán de melding dat je die al betaald had, en ze gratis opnieuw kunt downloaden), herstart de app zoals je gevraagd wordt (om Live Traffic te activeren) sluit de app daarna weer af (zonder verder vanalles in te stellen) en start dan voor de 3e keer op. Kijk dan of je de melding nog steeds krijgt. Dan zou het nl. weg moeten zijn.
  #63  
Oud 19-08-10, 12:30
Chane Chane is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 55
Standaard

Opgelost! Bedankt .
  #64  
Oud 19-08-10, 14:26
iMarnick iMarnick is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 49
Standaard

Paar puntjes over Traffic Live.

* Als je op Traffic drukt dan krijg je idd al de mogelijke verkeersberichten. OK Maar als je een route geplant hebt dan kan je toch kiezen, alle verkeersberichten of enkel met betrekking tot je route. Ik zet dit altijd met betrekking op mijn route. Ja ik moet niet weten wat de fille ergens in vb Duitsland is. Maar toch krijg ik verkeersinformatie die NIET OP de route liggen maar ergens in de buurt. Maar ik moet daar helemaal niet zijn. Rij er ook niet langs op de route dus waarom geven ze dan die informatie. Is wel verwarrend want soms krijg ik dan tot 5 meldingen terwijl er geen fille op mijn route zelf is. Waarom kunnen ze niet enkel laten zien als er op de route een file is.

* Naast de verkeersmeldingen staat er zo een symbool waar je kan op drukken namelijk een tandwielset, een rechte pijl en een zigzagpijl. Nu heb ik al wel eens opgezocht en idd ook logisch dat de rechte pijl wil zeggen ga door de file, een zigzag wilt zeggen rij rond de file rond maar wat betekent dan dat tandwielset want zo staat het standaard er steeds naast. Dan denk ik, doe volgens de instellingen want een tandwiel is vaak het symbool voor instellingen (zie ook iPhone) Maar in mijn instellingen heb ik staan dat: Rekening houden met meldingen: op verzoek. ja wat wilt dat dan zeggen?

*Hoe werkt het? Men zegt dat het informatie doorkrijgt van andere Navigon gebruikers. De meeste informatie die ik doorkrijg is zo goed als 99 procent file; file, file. En soms 1 keer een blauw symbool met een i in. Namelijk informatiebericht en er stond: voetbalwedstrijd. Ja, ok, maar toch niet om 12 uur 's nachts want zo laat was het toen. Soms zie ik ook symbolen dat een straat is afgesloten. Waar halen ze de informatie? Straten die afgesloten zijn komen toch niet van mensen die Navigon gebruiken? Vb, al van in mei is er een straat afgesloten vanwege wegwerkzaamheden. Staat niet tussen de verkeersinformatie. Zo vind ik geen informatie betreffende wegwerkzaamheden.

*Algemeen, Navigon haalt de info dus van andere gebruikers, als die in file staan, wordt dat doorgegeven? Dus als ik traag begin te rijden over een baan zou die dat herkennen als fille?
Om een goed werkend systeem te hebben moet de info dus van vele gebruikers komen. Komt die informatie dan ook van andere Navigon gebruikers die met een gewoon vast GPS toestel rijden? Of komt de informatie enkel van iPhone gebruikers en dan moeten die ook nog navigon hebben en dan moeten die dat ook nog gebruiken als ze op de baan zijn want anders is er maar weinig info want ik denk niet dat er veel mensen zijn die en een iPhone hebben en Navigon erop staan hebben en dan nog eens op dat moment op de baan zijn als jij op de baan bent en nog eens in de buurt rijden om de verkeersinfo in je buurt te krijgen. Komt de info ook verkeerscentra's ?????

Laatst gewijzigd door iMarnick; 19-08-10 om 14:29.
  #65  
Oud 19-08-10, 15:55
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

@ iMarnick:
Hoe je Traffic Live bedient weet ik niet, want ik heb het er nog steeds niet bijgekocht.

Waar het zijn gegevens vandaan haalt staat enkele berichten eerder in dit draadje al beschreven. Soms is het nuttig als je de voorgaande berichten in een draadje eerst eens leest.............
  #66  
Oud 19-08-10, 20:12
Moste400 Moste400 is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 6
Standaard

ik heb per ongeluk navigon traffic live verwijderd van mijn iphone.
maar nu weet ik niet waar ik het weer gratis kan installeren.
als ik het programma via mijn iphone wil installeren dan moet ik het weer opnieuw kopen.

toen ik de navigon traffic live had gekocht heb ik gelijk een reservekopie gemaakt van de iphone via itunes,

maar als ik nu verbinding maak met itunes komt de navigon traffic live niet in mijn iphone.

en ik heb de navigon traffic NIET verwijderd uit itunes,

dus wat moet ik nu doen! (opnieuw kopen?)
  #67  
Oud 19-08-10, 20:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moste400 Bekijk bericht
ik heb per ongeluk navigon traffic live verwijderd van mijn iphone.
...

dus wat moet ik nu doen! (opnieuw kopen?)
Ja inderdaad: klik gewoon op 'koop' en je krijgt dán de melding dat je die al betaald had, en ze gratis opnieuw kunt downloaden.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 20-08-10 om 08:38.
  #68  
Oud 18-01-11, 09:42
iCooper iCooper is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Als we nu allemaal "Fileherkenning Verbeteren" aanzetten, ofwel het zogenoemnde 'Floating Car Data', dan krijgen we allemaal verbeterde fileinformatie. Wij leveren een hoop informatie aan voor Navigon door onze machines

Meestal als ik mijn navigon laat zoeken naar de fileinformatie, krijg ik de accurate informatie. Hij wilt soms best wat traag zijn of je op een alternatief sturen zonder dat hij door heeft dat de file al opgelost is.
  #69  
Oud 18-01-11, 12:31
iMarnick iMarnick is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pkaak Bekijk bericht
MyRoute is dynamisch. Hoe vaker je navigon aan hebt staan hoe meer de routes zich aanpassen aan je rijstijl. Ik rij bv. standaard 20km te hard op snelwegen. Daar houdt die van mij al rekening mee. Meestal is route 1 en 2 gelijk, maar verschilt de aankomst tijd
Ook kan het zijn dat hij, als je altijd op een bepaald punt van een route afwijkt, automatisch dit mee gaat nemen.
Als Live Traffic zijn info snel genoeg doorkrijgt, neemt hij dit ook mee in de MyRoute.
Heeft hij nog weinig info over je, dan is het meestal verschillende suggesties om van A naar B te komen (als je bv. van Gorinchem naar Gouda rijdt, krijg je de route via Rotterdam, via Utrecht en via de pond bij Schoonhoven) met daarbij de tijden, aantal km's en kun je zelf de keuze maken welke je wilt rijden.

Overigens ga ik er hier even vanuit dat MyRoute op de iPhone hetzelfde werkt als op de PNA's.
Hiermee had ik nog een vraag:

Navigon zegt dat MyRoutes de beste route kiest wat op dat moment het beste is:

Afhankelijk van het type bestuurder dat u bent, adviseert NAVIGON MyRoutes de beste route – toegesneden op uw persoonlijke rijstijl, de dag van de week en het tijdstip. Daarnaast laat uw MobileNavigator u maximaal twee alternatieve routes zien.

En nu mijn vraag:

Ik neem bijna elke dag dezelfde weg. Nu ja, ik zet niet altijd de GPS op omdat ik de weg ken. Maar ik weet wel dat als ik van bij mij thuis naar mijn bestemming NAVIGON opzet dat ik dan keuze heb uit 3 mogelijke routes via MyRoutes. Ik kies altijd oranje omdat deze bijna 100 percent de route neemt die ik neem. Alleen op het einde stuur NAVIGON mij in een klein straatje naar rechts. Iets wat ik nog nooit gedaan heb. Ik weet een beter route op de hoofdbaan in plaats van in een boerenweg af te slagen. (situatie is in een dorp dus geen stad ofzo) Ook nooit file op mijn weg naar bestemming. Dus nu mijn vraag, als ik nu met NAVIGON op staan in mijn wagen altijd dat klein straatje negeer en altijd mijn route neem. Past deze dat dan na lange tijd aan en zal die exact de route voorstellen die ik altijd rij?

Zie ook in quote hierboven. Hij zegt dat als je van de route die NAVIGON weergeeft afwijkt dat die op den duur de route gaat aanpassen.
Klopt dit???? Zijn er mensen die ervaring hebben dat de route die ze dagelijks nemen op den duur wordt opgenomen in MyRoutes????? Dus dat deze zich aanpast en in mijn geval NAVIGON mij niet meer langs dat kleine landweggetje stuurt maar mijn route overneemt in MyRoutes?

Laatst gewijzigd door iMarnick; 18-01-11 om 12:33.
  #70  
Oud 18-01-11, 12:53
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMarnick Bekijk bericht
Hiermee had ik nog een vraag:
....Zijn er mensen die ervaring hebben dat de route die ze dagelijks nemen op den duur wordt opgenomen in MyRoutes????? Dus dat deze zich aanpast en in mijn geval NAVIGON mij niet meer langs dat kleine landweggetje stuurt maar mijn route overneemt in MyRoutes?
Mooi verteld van Navigon maar ik heb het nog nooit zo zien werken. Ik zet hem vaak 'just for the fun' aan op weg naar huis en neem op een bepaald stukje altijd een andere route. Dat heb ik nu toch minimaal 20x gedaan en hij neemt dat niet over.
  #71  
Oud 18-01-11, 15:12
iCooper iCooper is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hem op bekende routes altijd aanstaan voor de fileinformatie, en vervolgens als de file te lang is, om een alternatief te geven. Geef niet bij _alle_ files aan dat je er om heen wilt, want dan stuurt hij je rustig een 30 kilometer om haha!
  #72  
Oud 28-04-11, 14:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Even een applausje voor Live Traffic. Vanochtend reed ik uit amsterdam noord (oost) naar west (osdorp). Op de ring A10 stond aan beide kanten file: zowel in West vanaf s118 t/m Coentunnel, als op de ring Oost tussen s115 en s112. Ik dacht dus: maakt dan niet uit toch, welke kant ik pak en koos in MyRoutes voor de Ring Oost.

Ik was nog geen 100m van huis en voor ik de ring op dook adviseerde Live Traffic (hij staat bij mij op 'automatisch omleiden') me toch via de Ring noord te gaan. Ik heb maar geluisterd: ik werd langs een redelijk stuk file, er netjes langs gestuurd, ri A8 Zaanstad om er vervolgens de eerste afslag er weer af te gaan en terug gestuurd te worden. Ik sloot aan bij het verkeer vanuit het noorden ri Coentunnel en ik stond totaal nog geen 5 min in de file! Ik was nagenoeg zonder vertraging op mijn werk.


Eerder deze maand ook nog een keer s avonds laat vanuit Veenendaal ri Amsterdam, dat kan volgens MyRoutes ook op nagenoeg 3 even snelle manieren. Dus kies ik vaak maar wat. Bleek er ineens file te zijn ontstaan op de A12 en A2, ik werd meteen omgeleid. Ik had totaal 5 min. 'vertraging' (vanwege het omrijden door een stuk B-wegen)

Die 15 euro heb ik er inmiddels allang uit

Laatst gewijzigd door ballegooier; 28-04-11 om 14:44.
  #73  
Oud 03-05-11, 16:51
Overlord Overlord is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Katmandu...
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar Overlord
Standaard

Dat probleem met dat paswoord opnieuw ingeven heb ik ook sinds ik traffic live en panoramic view heb gekocht. De-installeren heeft toen niet geholpen. maar ik zal het nog eens proberen.


Hetgeen mij wel ergert is dat hij toch nog regelmatig crasht...
  #74  
Oud 03-05-11, 18:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De-installeren helpt niet, zie andere topic hierover.... Navigon is al bezig met een updeet....
  #75  
Oud 03-05-11, 18:18
Overlord Overlord is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Katmandu...
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar Overlord
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
De-installeren helpt niet, zie andere topic hierover.... Navigon is al bezig met een updeet....
idd, de-installeren heeft niet gewerkt.
welke topic bedoel je?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon: Live traffic in Navigon Erikje128 iPhone Navigatie 3 18-01-11 09:32
Navigon Live Traffic Hjalmarr Archief 3 27-10-09 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.