Carkit, is het echt zo moeilijk? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door absrnd Die heb ik ook sinds een paar dagen en werkt prima, telefoongesprek via de speakers te horen en vrijwel geen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Verder zie ik een exta draadje met plug. Ik rij een Toyota Corolla met een eigen Toyota radio-CD-speler. Daar kan ik niets op inpluggen zo. Dus de vraag is of deze carcit geschikt is voor de Corolla? |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Het bleek achteraf dus echt zo moeilijk om een geschikte carkit te maken.
Maar ik verwacht dat de carkit die van TomTom komt precies voldoet aan de specs die ik destijds opgaf. Afwachten.... |
|
|||
|
|||
Ongelofelijk dat er geen goede all-in-one oplossing is voor de Iphone.
Ik ben nog een beetje onbekend met Carkits. Maar vandaag ga ik mijn autootje ophalen en wil daarin een goede uitneembare carkit later inhebben. Wensenlijstje - Uitneembare carkit. (ivm slechte buurt & diefstal) - Zowel potrait als landscape mode (ivm komende navigate apps) - Radio/CD speler laten dimmen bij inkomend gesprek - Bij telefoongesprek ook de mogelijkheid om uit de houder te halen. Dit is toch mogelijk via Bluetooth? - Ondersteunt de Iphone 3.0 OS bluetooth music pairing? Anders moet ik het oplossen met een kabeltje naar mijn aux. Mijn voorkeur gaat uit naar een gebruikersvriendelijke maar ook makkelijke oplossing. Dus eenmaal in de dock inpluggen en klaar. De aux gebruiken vind ik niet fraai, maar als het niet anders kan...Iemand enig suggesties? Enig aanraders? Wat |
|
|||
|
|||
Lijkt me erg eenvoudig, de TomTom houder. Landscape, laden, bellen, verwijderbaar en A2DP bluetooth zit op OS 3.0
|
|
|||
|
|||
wow die ziet er erg gelikt uit ja! Veel is er nog niet over te vinden en ik ben benieuwd of de carkit los te kopen is van de software.
|
|
|||
|
|||
Ik snap niet wat er geweldig is aan de TomTom houder. Het is weer zo'n zuignap die er met enige regelmatig afdondert en als je het ding zelf niet voor je raam weghaalt, dan wordt het voor je gedaan.
Ook de plaats van een zuignaphouder vind ik vaak onhandig. Het zit in je directe gezichtsveld, waardoor het zicht ontneemt van het verkeer. Ook is bij een auto met een wat dieper dashboard de bediening niet handig, omdat je ver moet reiken. Verder heb je ook altijd tenminste een draad nodig voor 12V die lelijk voor de ruit hangt. Doe mij dan liever een nette Brodit houder. Die bevestig je veel beter en de bedrading kun je dan ook prima wegwerken. In de meeste auto's heb je met de iPhone een prima GPS ontvangst, dus een externe GPS is vaak niet nodig. Het verkrijgen van een GPS fix is meestal binnen 10s gelukt en mijn positie wijkt eigenlijk nooit meer dan 5-10m af als ik kijk op Google maps. Als je dat comibineert met het kompas en het stick-to-road wat TomTom doet, dan moet het prima zonder kunnen. Verder moet ik zien hoe onpraktisch het is dat de navigatie afgebroken wordt bij een binnenkomend gesprek. Je aandacht is dan al snel afgeleid en als de navigatie dan zonder waarschuwing is afgelopen, dan kon het nog wel eens voorkomen dat je een afslag mist. Het lijkt me wel dat je de navigatie tijdens het gesprek weer opnieuw kunt opstarten (welliswaar zonder geluid, maar dat is ook erg onpraktisch). |
|
|||
|
|||
Wil je goed geluid, een praktische bediening en een fraaie oplossing kijk dan eens naar:
|
|
|||
|
|||
Kun je die Brodit houder in Landscape positie draaien of alleen verticaal?
|
|
|||
|
|||
GoeieAvond k heb een vraag, zijn der carkits die je kan kantelen voor bv navigatie? ik wil hem alleen niet op het raam!
deze lijkt me super omdat die oplaad en een kabel naar me radio voor muziek en voor het bellebn als k het goedbegrijp. alvast bedankt. |
|
|||
|
|||
Waarom reageerd niemand :S of ligt het aan mij ?
|
|
|||
|
|||
Ik heb die Brodit houder gekocht. Ik laat iets weten als ie binnen is.
|
|
|||
|
|||
Ik heb de Brodit houder icm Iphone en je kan deze kantelen. Ik heb ook Navigon en da's makkelijk. Kan ik 'm ook horizontaal draaien. Kortom het antwoorde op je vraag: "ja je kan 'm draaien"
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik heb de parrot gehoord en die is erg goed.
|
||||
|
||||
Citaat:
en waar het op plek A goed is krijg je op plek B weer een beetje ruis en moet je even bijstellen. ik denk niet dat je daar onderuit komt. . |
|
|||
|
|||
Even mijn ervaringen op een rijtje....
FM transmitter
Bluetooth A2DP
De iPhone heeft een voorkeur voor A2DP boven de dock connector. Als je beide systemen hebt dan moet je elke keer terug schakelen naar de dock connector. Om die reden zit ik te denken om mijn Parrot te vervangen door een Parrot zonder A2DP. Persoonlijk zou ik kiezen voor een carkit zonder A2DP en de iPhone via de AUX ingang aansluiten op je versterker die je al in je auto hebt zitten. De beste houder is de Brodit houder (inderdaad draaibaar), maar die is relatief prijzig. |
|
|||
|
|||
Jabra SP700
Kwas ook op zoek naar een handsfree-gadget (heb al via ebay een landscape-houder + lader voor 9eur incl verzending besteld...) en kwam op Koopjessite.nl de Jabra SP700 tegen voor 50 eur. Heb wat reviews gelezen en die zijn zonder uitzondering lovend!
Features:
|
|
|||
|
|||
wow, dit is echt een oplossing voor mij aangezien mijn nieuwe C1 geen a2dp ondersteunt. Deze configuratie bied meteen een handsfree oplossing en a2dp connect.
en ik woon in een vrij slechte buurt dus ik wil alles uit mijn auto kunnen halen. super gevonden. hoe is de kwaliteit van muziek streamen? Laatst gewijzigd door forrestgumpx; 01-07-09 om 15:33. |
|
|||
|
|||
Ik gebruik in de auto een Bury CC9060 carkit via BT. Daarnaast heb ik nog de KCA420i Alpine ipodunit tussen me Alpine 9853R Headunit en de Brodit 3G houder met passthrough. Hiermee kan ik zonder problemen me muziek afluisteren. Als ik gebeld word, gaat de radio op dim en neemt de Bury de zaken over. Dit zonder problemen.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Jabra SP700 SP-700 Bluetooth Car Speaker SpeakerPhone - eBay (item 370204518528 end time Jul-19-09 17:29:45 PDT) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
Labels |
bellen, bluetooth, carkit, opladen |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
TomTom: Carkit écht nodig? | azrael | iPhone Navigatie | 6 | 30-11-10 13:47 |
Nu valt het echt op...slecht netwerk | pwain | Orange | 1 | 17-07-10 16:20 |
Police Scanner, echt en is het wat? | mathijs666 | iPhone Apps | 5 | 12-03-09 20:03 |
iPhone Importeren - Hoe moeilijk is het nog? | Grasmaaier | Koopinformatie Nederland | 6 | 09-04-08 21:42 |
Flytunes, komt het echt van de grond of is het een Hoax?? | Celf | Archief | 2 | 23-01-08 12:51 |
|
|