//

Geen Service/ongeldige simkaart

Geen Service/ongeldige simkaart discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een mijn simkaart toen geknipt voor mijn Iphone 4 en deze werkte perfect, nu deze zelfde simkaart in me Iphone 4s zit heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19-11-11, 08:28
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Ik heb een mijn simkaart toen geknipt voor mijn Iphone 4 en deze werkte perfect, nu deze zelfde simkaart in me Iphone 4s zit heb ik continu problemen: Geen Service/ongeldige simkaart.

Los je het probleem nu op door er een nieuwe micro simkaart in te stoppen?

Met iOS 5.01 meer dan met 5.0.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 19-11-11, 19:33
Tyndrum Tyndrum is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard Microsim geen service 4S ios 5.01

Idem Dito.
Vrijdagavond 18-11-11 de 4S ontvangen met microsim en direkt geactiveerd, na ruim een uur was deze actief.
Maar... ook geen service. Toestel uit/aan gezet, wel even service maar valt dan weer weg.
Update naar 5.01 biedt geen resultaat, zelfde probleem blijft. Herstel uitgevoerd, geen resultaat.
De Micro sim in een andere Iphone 4 met ios4 gedaan werkt perfect en in mijn oude 3GS werkt ook perfect. Sim is okay!!
Sims van andere providers in de nieuwe 4S gezet werkt perfect. Toestel is dus okay!!
Maar de combinatie van de nieuwe telfort microsim en de nieuwe iphone 4s van Telfort.... drama. Service blijft in deze combinatie wegvallen!!!
Nu de nieuwe sim met adapter maar in mijn oude 3gs gestopt om toch bereikbaar te zijn.
Na vele forums te hebben gelezen, blijken er veel gebruikers dit probleem te hebben.
Is Telfort werkende aan een oplossing, want het lijkt alsof ios5 en ios5.01 niet ondersteunt wordt door het netwerk van telfort.
  #23  
Oud 19-11-11, 19:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Kijk. Handig dat je even een kruistest hebt gedaan. Weet je precies waar het probleem moet liggen. En stuur je dus niet voor niks je splinternieuwe 4S op, terwijl dat ook niks verhelpt.
  #24  
Oud 19-11-11, 19:50
dave1984 dave1984 is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 8
Standaard

Beste Mensen, Ik ben nu al een week aan het kijken met mijn iphone 3gs. Een update gedaan naar IOS 5 en sindsdien krijg ik de melding activeren is mislukt. Uw iphone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet bereikbaar is. Sluit uw iphone aan op itunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw.

Zijn er meer mensen met deze problemen en zo ja is er al een oplossing voor?
  #25  
Oud 19-11-11, 21:15
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave1984 Bekijk bericht
Beste Mensen, Ik ben nu al een week aan het kijken met mijn iphone 3gs. Een update gedaan naar IOS 5 en sindsdien krijg ik de melding activeren is mislukt. Uw iphone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet bereikbaar is. Sluit uw iphone aan op itunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw.

Zijn er meer mensen met deze problemen en zo ja is er al een oplossing voor?
Is dit niet Offtopic
  #26  
Oud 20-11-11, 10:08
boely boely is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 4
Standaard ongeldige simkaart 4s

hier ook hetzelfde probleem 2 a 3 keer per dag de melding ongeldige simkaart (iphone 4s ),enige oplossing is dan rebooten dan krijg ik weer bereik
simkaart eruit erin helpt dan ook niet vliegtuigmodus ook niet..

ook ik ben overgestapt van vodafone naar tmobile en moet dus tot 12 dec wachten en kijken of het met de simkaart van tmobile beter gaat ,
heb wel al bij vodafone een nieuwe simkaart gehaald (voor de resterende maand bij vodafone.. )dit heeft wel een klein beetje effect gehad van 6 a 7 keer per dag de melding "ongeldige simkaart" naar +- 2 a 3 keer per dag

ik heb ook nog een een iphone 4 (heeft mn vriendin nu)
en heb even wat vergeleken als ik de simkaart uit beide de 4 en de 4s haal ,krijg ik bij de 4 de melding "geen simkaart"
en als ik hem bij de 4s eruit haal krijg ik gelijk "ongeldige simkaart" dit terwijl ik hem er net uit heb gehaald raar...

als ik dan vervolgens beide simkaarten weer terug zet (terwijl de iphones nog gewoon aan staan )

dan krijgt de 4 weer gewoon bereik niets aan de hand
maar moet ik mijn 4s eerst weer rebooten voor dat hij weer gewoon bereik krijgt
tot zover mijn bevindingen ... hoop snel op firmware oplossingen
overigens heb ik ook last van de slechte batterij met de 4s en niet met de 4 maar goed ander topic..

Laatst gewijzigd door boely; 20-11-11 om 10:23.
  #27  
Oud 20-11-11, 12:06
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

was gisteren bij vodafone en die zeiden na het zien van mijn simcard meteen dat die de veroorzaker is
heb meteen en nieuwe gekregen en ga testen
wat blijkt is dat de chip op de simcard kleiner is als de vorige en daar zit het juist in
de oude, dus grotere chip maakt in de 4s niet goed contact
beide zijn microsimcards
  #28  
Oud 20-11-11, 14:51
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb Bekijk bericht
was gisteren bij vodafone en die zeiden na het zien van mijn simcard meteen dat die de veroorzaker is
heb meteen en nieuwe gekregen en ga testen
wat blijkt is dat de chip op de simcard kleiner is als de vorige en daar zit het juist in
de oude, dus grotere chip maakt in de 4s niet goed contact
beide zijn microsimcards
Hou ons op de hoogte!
  #29  
Oud 20-11-11, 17:50
Tyndrum Tyndrum is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Vandaag de nieuwe sim gehaald bij de Telfort winkel in de hoop dat het probleem zou zijn opgelost, maar helaas geen resultaat. De medewerkers in de winkel wisten het ook verder niet. Bellen mij morgen terug en ben benieuwd wat zij te zeggen hebben.
CWSMDB: De grote Microchip van Vodafoon werkt overigens perfect in de 4S, zo ook de geknipte simkaart van KPN, maar de nieuwe microsim met kleine chip van Telfort niet.
Het schijnt toch een softwarefout te zijn in de iphone. heel vervelend nu maar wachten op de update en hopen dat ik mijn afgelopen vrijdag ontvangen iphone snel kan gaan gebruiken.
  #30  
Oud 23-11-11, 14:53
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boely Bekijk bericht
hier ook hetzelfde probleem 2 a 3 keer per dag de melding ongeldige simkaart (iphone 4s ),enige oplossing is dan rebooten dan krijg ik weer bereik
simkaart eruit erin helpt dan ook niet vliegtuigmodus ook niet..

ook ik ben overgestapt van vodafone naar tmobile en moet dus tot 12 dec wachten en kijken of het met de simkaart van tmobile beter gaat ,
heb wel al bij vodafone een nieuwe simkaart gehaald (voor de resterende maand bij vodafone.. )dit heeft wel een klein beetje effect gehad van 6 a 7 keer per dag de melding "ongeldige simkaart" naar +- 2 a 3 keer per dag

ik heb ook nog een een iphone 4 (heeft mn vriendin nu)
en heb even wat vergeleken als ik de simkaart uit beide de 4 en de 4s haal ,krijg ik bij de 4 de melding "geen simkaart"
en als ik hem bij de 4s eruit haal krijg ik gelijk "ongeldige simkaart" dit terwijl ik hem er net uit heb gehaald raar...

als ik dan vervolgens beide simkaarten weer terug zet (terwijl de iphones nog gewoon aan staan )

dan krijgt de 4 weer gewoon bereik niets aan de hand
maar moet ik mijn 4s eerst weer rebooten voor dat hij weer gewoon bereik krijgt
tot zover mijn bevindingen ... hoop snel op firmware oplossingen
overigens heb ik ook last van de slechte batterij met de 4s en niet met de 4 maar goed ander topic..
Echt vervelend dit!! Misschien heb je het al geprobeerd, maar verwijder de sim (SFF simkaart) herstel de iphone en stel als nieuwe in met je simkaart (zonder simpin) erin. Het is even werk, maar het proberen waard denk ik he.
Succes!
  #31  
Oud 23-11-11, 22:10
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

ben nu een paar dagen aan het testen met mijn nieuwe vodafone sim met een kleinere chip erop en nog geen problemen gehad
op mijn oude sim was de chip bijna net zo groot als de sim zelf
op de nieuwe beduidend kleiner
zal nog paar dagen afzien maar denk toch dat het opgelost is
  #32  
Oud 24-11-11, 11:51
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb Bekijk bericht
ben nu een paar dagen aan het testen met mijn nieuwe vodafone sim met een kleinere chip erop en nog geen problemen gehad
op mijn oude sim was de chip bijna net zo groot als de sim zelf
op de nieuwe beduidend kleiner
zal nog paar dagen afzien maar denk toch dat het opgelost is
Bedankt voor je update!

Heb nu ook een andere Microsim erin waarvan de chip kleiner is.. Sinds gisteren 11:00 uur nog geen melding meer gehad.
Enige wat ik nu nog heb ik static geluid tijdens het bellen en een batterij duur 12 uur

Update: met de nieuwe simkaart werkt t nog steeds perfect..

Laatst gewijzigd door samplex; 30-11-11 om 10:35. Reden: Update
  #33  
Oud 01-12-11, 20:56
mvb964 mvb964 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 1
Thumbs down Voor mij had Apple de oplossing

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb de iphone in de applestore gekocht en mijn sim van T-mobile uit de 4 in de 4S gezet. Zelfde ellende als jij. De oorzaak zit in de software en ik heb de pincode van de sim moeten verwijderen. Daarna ook nog een de vliegtuigmodus in en uitschakelen en tussendoor de reset gedaan door beide knoppen gelijktijdig in te drukken. Het had geholpen. Nu heb ik een sim van Telfort erin en het spelletje begint opnieuw. Ik heb net weer alles doorgevoerd en nu even wachten. Als het niet is opgelost merk je dat doordat het lang duurt voordat hij je provider vind of je pin niet accepteert. Hopelijk heb je hier iets aan. Oh ja, handen af van T-mobile, mijn 4 was voor reparatie opgestuurd, ze hebben hem kwijtgemaakt, wat ze zelf aangeven, maar vervangen lukt niet omdat ze ook geen formulier kunnen opsturen of mailen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geen service, herkent simkaart niet! phill iPhone algemeen 16 25-10-11 23:43
Ongeldige Simkaart iPad 2 LightPhoenix iPad algemeen 0 27-03-11 20:31
Hollandsnieuwe - Ineens geen service/ ongeldige simkaart iJob Overige providers Nederland 1 12-02-11 12:06
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 18:27
Geen service door pincode simkaart bohnen iPhone algemeen 5 17-08-09 08:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.