//

iphone 4 valt uit bij 42% batterij

iphone 4 valt uit bij 42% batterij discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Mijn iPhone 4 zwart valt uit als de batterij nog voor ongeveer 40 - 50 % vol is. Het is geen vast percentage ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-06-12, 16:58
Timkonst Timkonst is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 1
Standaard iphone 4 valt uit bij 42% batterij

Beste forumleden,

Mijn iPhone 4 zwart valt uit als de batterij nog voor ongeveer 40 - 50 % vol is.
Het is geen vast percentage dat dit gebeurd.

Hij gaat dan van 40% in een keer naar 1% en dan valt hij uit met het bekende draaiende rondje.

Harde reset helpt niet. Software is up to date 5.1.1.

Als ik hem dan weer in de lader doe, begint hij te laden bij het percentage dat hij is uitgevallen.

Wat kan dit zijn? Ik heb nog garantie.

Hartelijk dank voor jullie antwoord en meedenken.

M.v.g. Tim Konst.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-06-12, 17:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timkonst Bekijk bericht
Wat kan dit zijn? Ik heb nog garantie.
Dat betekent dat bij een capaciteit van 40 - 50% een celspanning van 3.7V bereikt is en dan schakelt de iPhone om veiligheidsredenen uit. Concreet betekent het dat de accu versleten is.

Succes verder
  #3  
Oud 23-06-12, 17:36
Rhan's schermafbeelding
Rhan Rhan is offline
• iOS 9.2.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 91
Standaard

Wat Timosha zegt, en in het vervolg, Gebruik de officiële Apple oplader. dit voorkomt dit soort problemen.
  #4  
Oud 18-07-12, 20:54
robinvanarkel's schermafbeelding
robinvanarkel robinvanarkel is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 15
Standaard

Ik heb vanaf vanmiddag dit zelfde probleem met m'n iPhone 4S van 5 maanden oud. Loop al vanaf ik hem heb met T-Mobile te *****n over de batterij van m'n iPhone. Echter werd er steeds tegen me gezegd dat het normaal is dat de batterij van m'n iPhone zo snel leeg is. Ik heb altijd de originele iPhone oplader gebruikt van Apple, dus ook niet die van de iPad. Heeft dit echt te maken met het feit dat de batterij versleten is, of kan het ook zo zijn dat de batterij gewoon niet goed is geweest toen hij in de iPhone werd gezet, want kan me niet voorstellen dat een batterij binnen 5 maanden al zo ver versleten is.

Alvast bedankt,
Robin
  #5  
Oud 18-07-12, 21:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robinvanarkel Bekijk bericht
.... want kan me niet voorstellen dat een batterij binnen 5 maanden al zo ver versleten is.
Je kan een Lithium-Polymer cel in vijf maanden slopen door de cel te mishandelen. Ik zal het nog eens herhalen: het probleem ontstaat door te veel "te":

1) Te vaak te diep ontladen;
2) Te vaak laden met te weinig laadstroom, bv. aan de de USB-poort van een Windows PC;
3) Te vaak "effe bijladen";

Succes verder
  #6  
Oud 18-07-12, 21:24
robinvanarkel's schermafbeelding
robinvanarkel robinvanarkel is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 15
Standaard

Ik heb hem eigenlijk iedere dag maar 1 keer aan de lader en gewoon als ik 's avonds naar bed ga, en dan heeft ie meestal nog rond de 10% over. In ieder geval bedankt, zal morgen nog ff naar T-Mobile bellen om het hele verhaal uit te leggen.
  #7  
Oud 18-07-12, 21:54
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Een lithium-ion-polymeer-accu, beter bekend als een lithium-polymeer-accu of kortweg Lipo-accu is een oplaadbare batterij. De batterij is een betere variant van de lithium-ion-accu.
De Lipo-accu wordt met name in de modelbouw gebruikt vanwege het grote vermogen per gewicht. Tevens hebben deze accu's een lage interne weerstand waardoor ze een hoge stroom af kunnen geven. De Lipo-cel heeft geen last van het geheugeneffect zoals bij de NiCd-cel.
Het laden van een Lipo-accu gaat vrij snel: in zo'n 1 à 1,5 uur is een Lipo-accu opgeladen. Wel is het belangrijk dat het opladen van een Lipo-accu met de juiste lader gebeurt. Lipo-accu's kunnen bij verkeerd laden, waarbij de temperatuur aardig op kan lopen, in brand vliegen of exploderen. Er zijn dan ook speciale Lipo-celladers in de handel.
Een Lipo-cel heeft een bronspanning van 3,7 volt, bijna drie keer zo hoog als die van NiCD- en NiMH-cellen. Bij het ontladen mag de spanning van een Lipo-cel niet onder de 3 volt komen, anders is de kans groot dat de accu daarna niet meer te laden is.
Lipo-cellen kunnen in serie worden geschakeld. Als de cellen ook in serie worden geladen, dient de lader uiteraard geschikt te zijn voor het laden van het juiste aantal in serie geschakelde Lipo-cellen. Ook is het mogelijk om Lipo-cellen parallel te schakelen. De totaal opgenomen stroom van de belasting wordt dan evenredig verdeeld over de parallel geschakelde cellen.

Levensduur 24-36 maanden
Aantal laadcycli >1000
Bronspanning 3,7 V
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #8  
Oud 18-07-12, 21:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan zal ik de bron maar vermelden als jij het niet doet

Lithium-ion-polymeer-accu - Wikipedia
  #9  
Oud 18-07-12, 22:01
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan zal ik de bron maar vermelden als jij het niet doet

Lithium-ion-polymeer-accu - Wikipedia
Klopt, ben ik vergeten te vermelden
  #10  
Oud 19-07-12, 01:20
robinvanarkel's schermafbeelding
robinvanarkel robinvanarkel is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 15
Standaard

Heb hem net een hard reset gegeven en volledig op laten laden. Hij blijft nu ook veel langer op 100% staan. Zou het kunnen dat het probleem heeft gezeten in de batterij-indicatie en dat het nu over is?
  #11  
Oud 19-07-12, 08:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robinvanarkel Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het probleem heeft gezeten in de batterij-indicatie en dat het nu over is?
Als je een harde reset doet en dan volledig tot 100% oplaadt (en bij 100% capaciteit de iPhone nog een tijdje aan de lader laat) wordt de accu tweemaal opnieuw gekalibreerd.
  #12  
Oud 19-07-12, 10:26
IphoneIpodTouch's schermafbeelding
IphoneIpodTouch IphoneIpodTouch is offline
• iOS 8.4
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Cupertino, bezemkast
Berichten: 214
Standaard

Ik gebruik ook de lader van mijn oude iPhone 3 om mijn 4S op te laden kan geen kwaad toch? Als ik echt haast heb pak ik mijn iPad lader 2x zo snel is niet goed voor de accu maja.
__________________
Apple TV 3 QustomiZe
  #13  
Oud 19-07-12, 20:33
robinvanarkel's schermafbeelding
robinvanarkel robinvanarkel is offline
• iOS 6.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 15
Standaard

Heb goed nieuws =).
Heb zoals Timosha al zei gisteravond de iPhone een harde reset gegeven en de hele nacht aan de oplader laten zitten, wat een geweldig resultaat gaf. Het resultaat is dat de iPhone vandaag een langere batterij duur had en hij gewoon de accu volledig gebruikt in plaats van het uitvallen rond de 46%.

Bedankt voor de hulp!
(Het zou kunnen zijn dat ik het probleem morgen weer heb, maar vandaag deed m'n iPhone het goed dus ga er van uit dat hij het morgen ook gewoon doet.)
Reageren

Labels
batterij problemen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad valt uit bij het synchroniseren Baasbatu iTunes 0 25-02-12 16:17
Iphone 3G valt geregeld uit bij SIM-activiteit boenils iPhone algemeen 0 27-10-11 21:09
iPhone 3G valt uit tijdens bellen. Batterij van vol plotseling leeg clautje25 iPhone algemeen 16 27-06-11 23:21
Iphone 3G valt uit / Batterij probleem ? Jeroenz iPhone algemeen 9 22-01-10 19:50
iphone valt uit terwijl batterij "vol" is. DaMayan iPhone algemeen 4 15-11-09 21:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:02.