//

Naar Samsung??

Naar Samsung?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Akela Wilmans Ik krijg toch de indruk dat als je hier niet in katzwijm ligt van de Iphone 5, je een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 09-10-12, 23:12
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akela Wilmans Bekijk bericht

Ik krijg toch de indruk dat als je hier niet in katzwijm ligt van de Iphone 5, je een beetje een spelbreker bent, je moet wel meejubelen hier, Iphone is geweldig, punt. Ik zal eens kijken naar die zo aan android toegeschreven tunnelvisie, heb het nog niet kunnen ontdekken (en als het er zou zijn vind ik het ook bespottelijk).

Leve de vrijheid!
Nou, ik lig niet in katzwijm van de iPhone 5. Zelfs niet zwaar in katzwijm van Apple. Maar sinds ik in juni de iPad 3 kocht en later de iPhone 4 s ben ik er wel blij mee en vind ik het mooie apparaten. Maar geen addict.
Over Samsung heb echter ik al jaren wel een mening. Begon jaren geleden al met hun onlogische menu's.. Ik heb ze regelmatig vast gehad om er mee te rommelen en elke keer kwam ik tot de conclusie ......geen Samsung voor mij..
Twee weken geleden dus tijdje 'mogen' rommelen met SIII van collega om het naar weer eens een kans te geven Tja, te te en te.......... Korea toy glitter
De schermkleuren.....te te en te. Lijkt mooi....te mooi waardoor niet meer mooi.
Verschillende foonmerken wel proberen, Samsung wordt het niet echter....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 09-10-12, 23:14
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Bwow, ik vind samsung nu het best .uit
  #63  
Oud 09-10-12, 23:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
Bwow, ik vind samsung nu het best .uit
Goed zo Samsung maakt alles. Van olietankers, boorplatforms tot chips, en alles daar tussen in. Als je ooit eens olietanker of boorplatform nodig hebt kan je ook terecht bij jouw geliefde Samsung
  #64  
Oud 09-10-12, 23:37
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Goed zo Samsung maakt alles. Van olietankers, boorplatforms tot chips, en alles daar tussen in. Als je ooit eens olietanker of boorplatform nodig hebt kan je ook terecht bij jouw geliefde Samsung
Die komen toch niet allemaal uit dezelfde fabriek, mag ik hopen.....
Ik hoef geen foon met een afvoerslang eraan.
  #65  
Oud 09-10-12, 23:43
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Maar stel je wilt om wat voor reden dan ook, toch een ander systeem dan iOS.
Stel je gebruikt iCloud. Hoe kan je nu je gegevens naar dat andere systeem krijgen?
  #66  
Oud 10-10-12, 00:56
poldervrouw poldervrouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 50
Standaard

Niet .. iCloud is voorbehouden aan Apple en ik heb begrepen dat je die bestanden niet zomaar los kan koppelen.. Misschien via iTunes ?
  #67  
Oud 10-10-12, 01:21
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik lees hier dring u niet op aan anderen? Men opent topics waarbij android er bij word genomen, tuurlijk gaan we daar tegen in, je zit op een iPhone forum maar nog beter; ik kan ook oordelen over android/samsung omdat ik al 3 android toestellen heb gehad, een s2, een acer liquid en een samsung gio, de s2 is een top toestelleke, op de andere 2 kan je niet echt gaan vergelijken omdat deze al wat verouderd zijn en veel goedkoper zijn.

Ik heb android geprobeerd en dat was niet slecht maar het was teveel wirwar aan opties, waarom al die opties?? Das voor niks nodig en ik geraakte er niet aan uit, veel te moeilijk.
IPhone is veel eenvoudiger.
Ik miste ook toen bepaalde apps die ik in de appstore wel vond.
Games spelen is veel leuker op de iPhone 5, over de s3 kan ik niet spreken, ik heb de mogelijkheid nog niet gehad.
Maar ik wil kunnen smsen verticaal, met een 4.8inch scherm gaat dit gewoon niet, ik kan nu met mijn duim nog tot bovenaan geraken, met een 4.8inch scherm lukt zoiets niet dus das vervelend, de iPhone 5 ligt perfect in de hand, de s3 ligt minder goed in de hand vanwege de grootte, te groot is niet goed.

En mensen die zeggen, de iPhone 5 is nie goed maar ze hebben er nog niet eens mee gewerkt, al degene die ook dit zeggen van de 5 is niet veel beter dan de 4s, sorry, daar zitten jullie fout in.
Maar de 4s is wel zeker nog goed genoeg om alles te gebruiken dus ik begrijp wel dat mensen de 4s nog een jaartje houden.
mijn gedacht dat de 5 beter is dan de 4: ik heb hem vast gehad in de Saturn Wilrijk, hij hing aan zo'n magneetje van in de winkel (je weet wat ik bedoel) maar gelukkig kon ik hem nog goed vasthouden. hij is lichter, dunner, groter en toch ligt hij super in de hand.

dan even met de menus gespeeld: jeezes, echt wel sneller, inderdaad een verademing. toch zal de 4s het nog minstens 1 jaar moeten doen, want ook van hem ben ik meer dan tevreden!
  #68  
Oud 10-10-12, 09:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poldervrouw Bekijk bericht
Niet ..
Wel...

iCloud is geen zwarte magie maar standaard Mail, CalDAV en CardDAV. Die servers kan je onder elke besturingssysteem gebruiken.

Photo Stream niet.
  #69  
Oud 10-10-12, 09:17
poldervrouw poldervrouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 50
Standaard

Ik heb nog niet ontdekt hoe dat dan werkte maar dat zegt meer over mij dan over iCloud :b
  #70  
Oud 10-10-12, 09:54
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poldervrouw Bekijk bericht
Ik heb nog niet ontdekt hoe dat dan werkte maar dat zegt meer over mij dan over iCloud :b
Gewoon een account maken en aanzetten. Je hoeft niet perse de techniek erachter te moeten begrijpen om het t gebruiken. Om te kunnen autorijden hoef je ook niet perse te weten hoe een verbrandingsmotor in elkaar zit.
  #71  
Oud 10-10-12, 10:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Je hoeft niet perse de techniek erachter te moeten begrijpen om het t gebruiken.
Om iCloud op een Samsungding te gebruiken moet je wel een klein beetje van de techniek begrijpen
  #72  
Oud 10-10-12, 10:01
poldervrouw poldervrouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 50
Standaard

Daarom ook geen Samsung meer. Van kies! Kreeg ik moordneigingen.
  #73  
Oud 10-10-12, 12:22
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wel...

iCloud is geen zwarte magie maar standaard Mail, CalDAV en CardDAV. Die servers kan je onder elke besturingssysteem gebruiken.

Photo Stream niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om iCloud op een Samsungding te gebruiken moet je wel een klein beetje van de techniek begrijpen


Niet dat ik van plan ben om over te stappen, maar als ik in iCloud kijk zie ik geen mogelijkheid om te gaan syncen naar een ander systeem?
Ik denk dat ik wel iets van techniek weet, maar hoe doe je dat dan?
  #74  
Oud 10-10-12, 16:40
poldervrouw poldervrouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 50
Standaard

iCloud snap ik wel maar naar een anders systeem vanuit iCloud dan weer niet
  #75  
Oud 10-10-12, 16:48
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Een aantal diensten van iCloud schijnen via standaard protocollen (dus ook op andere platformen) benaderbaar te zijn (niet zelf getest):

- mail: via iMAP
- contacten: via CardDAV
- agenda: via CalDAV
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #76  
Oud 10-10-12, 16:48
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poldervrouw Bekijk bericht
iCloud snap ik wel maar naar een anders systeem vanuit iCloud dan weer niet

Heel makkelijk.
Volgens mij zit je behoorlijk vast aan iCloud.
Wil je nu met een ander soort OS gaan werken, hoe krijg je de gegevens uit iCloud/iOS op een ander OS?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 oktober 2012 om 15:53 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Een aantal diensten van iCloud schijnen via standaard protocollen (dus ook op andere platformen) benaderbaar te zijn (niet zelf getest):

- mail: via iMAP
- contacten: via CardDAV
- agenda: via CalDAV

Oke het principe begrijp ik, maar hoe doe je dat dan?
Deze vraag is relevant in dit draadje, want als je over zou willen stappen naar een Android OS moet je wel weten of je, je gegevens ook mee kan nemen. En dat kan keuze bepalend zijn of je van OS gaat veranderen of dat je uberhaupt wel aan iCloud wilt gaan beginnen.
  #77  
Oud 10-10-12, 17:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Een aantal diensten van iCloud schijnen via standaard protocollen (dus ook op andere platformen) benaderbaar te zijn (niet zelf getest):

- mail: via iMAP
- contacten: via CardDAV
- agenda: via CalDAV
Dat schijnt niet alleen zo te zijn dat is ook zo. Je moet er alleen zien achter te komen welke servers het specifieke iCloud account gebruikt. Daar zijn verschillende manieren voor. In mijn geval was dat simpel omdat mijn iCloud account nog steeds de "oude" MobileMe servers gebruikt.

Ik gebruik iCloud IMAP, CardDAV en CalDav op een IBM R51 ThinkPad met Debian 6.0.6 Squeeze en Evolution.

Onder Android zou het dus ook moeten werken met de Android Mail, CalDAV en CardDAV clients.
  #78  
Oud 10-10-12, 18:06
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat schijnt niet alleen zo te zijn dat is ook zo. Je moet er alleen zien achter te komen welke servers het specifieke iCloud account gebruikt. Daar zijn verschillende manieren voor. In mijn geval was dat simpel omdat mijn iCloud account nog steeds de "oude" MobileMe servers gebruikt.

Ik gebruik iCloud IMAP, CardDAV en CalDav op een IBM R51 ThinkPad met Debian 6.0.6 Squeeze en Evolution.

Onder Android zou het dus ook moeten werken met de Android Mail, CalDAV en CardDAV clients.

Maar dat kan dus een groot probleem zijn, als je er niet achter komt welke server er gebruikt wordt.
Op zijn zachts gezegd is dit dus redelijk gebruikers onvriendelijk en het kan dus zo zijn dat je, je gegevens niet meer mee kan nemen naar een ander OS.


Zou je iets duidelijker kunnen zijn betreffende
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je moet er alleen zien achter te komen welke servers het specifieke iCloud account gebruikt. Daar zijn verschillende manieren voor.
  #79  
Oud 10-10-12, 18:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Op zijn zachts gezegd is dit dus redelijk gebruikers onvriendelijk en het kan dus zo zijn dat je, je gegevens niet meer mee kan nemen naar een ander OS.
Ik ga echt niet mee doen aan een discussie over hoe "gebruikersonvriendelijk" het is om iCloud op een niet ondersteund besturingssysteem te gebruiken

Daarom schreef ik eerder al:

Citaat:
Om iCloud op een Samsungding te gebruiken moet je wel een klein beetje van de techniek begrijpen
  #80  
Oud 10-10-12, 18:28
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik ga echt niet mee doen aan een discussie over hoe "gebruikersonvriendelijk" het is om iCloud op een niet ondersteund besturingssysteem te gebruiken

Daarom schreef ik eerder al:

Over de gebruikersonvriendelijkheid daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat je gegevens op dit moment gekidnapt worden door Apple zodra je aan iCloud begint. En als Apple het beste systeem is dan hoef je toch helemaal niet bang te zijn dat je gebruikers weg lopen? Door het systeem zo dicht te timmeren, moet je, je goed afvragen of je wel aan iCloud wilt beginnen, want er kan zo een dag komen dat je naar een ander OS wilt gaan, om wat voor reden dan ook.
Jammer dat je niet nadere uitleg wilt geven.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4s foto sturen naar samsung galaxy s2 werkt niet Jugglerwim Muziek, foto & video 2 12-05-12 19:49
Audio bericht van smartphone Samsung naar Iphone 4 RS09 iPhone Apps 1 20-10-11 11:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:09.