Iphone 4s is niet zichtbaar in mijn wifi netwerk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, Mijn iphone 4s verschijnt niet in mijn netwerk als ik met een programma zoals inet scan. Wif staat aan, ik kan ook alles ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone 4s is niet zichtbaar in mijn Wi-Fi netwerk
Hallo Allemaal,
Mijn iphone 4s verschijnt niet in mijn netwerk als ik met een programma zoals inet scan. Wif staat aan, ik kan ook alles wat met netwerk te maken heb doen, whatsapp,mailen,internetten alles. Elk ander ios apparaat (nog een iphone 4s,5,ipad 3) werken prima met mijn Wi-Fi router (netgear 6300, nieuwste firmware) De ip instellingen staan op automatisch. Ik heb de netwerk instellingen hersteld naar fabriekswaarden maar dat helpt niet. Nieuwste ios eringezet helpt ook niet. (vorgaande ios versies werkte het ook niet) Ik kan de iphone wel pingen vanaf een windows pc. Ook wanneer ik met een windows programmatje mijn netwerk scan zie ik de iphone niet. Mijn router ziet wel dat hij aangesloten is (het ip adres) maar de naam kan hij niet achterhalen, terwijl hij wel elk ander ios apparaat in mijn netwerk laat zien. Ik maak gebruik van een app op mijn ipad zodat ik de foto's met een http verbinding vanaf mijn pc kan zien.(ik weet dat dit anders kan maar dit programmatje bevalt me erg goed) Dit werkt dus niet op deze 4s omdat hij niet zichbaar is in het netwerk. Heeft iemand tips of een idee waar dit inzit? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
iDevices zijn Unix computers en die kunnen door een Windows computer alleen gezien worden via het Bonjour protocol (of door NetBios broadcasts maar dat zenden iDevices niet uit). |
|
|||
|
|||
Denk ik dan niet, maar de app op mijn iphone vind de 4s ook niet, elk ander ios apparaat wel..
|
|
|||
|
|||
Dit is in ieder geval geen "iPhone algemeen" probleem maar een netwerk probleem
Op elk iDevice draait mDNSResponder om te antwoorden op Bonjour requests. Dat proces kan je alleen maar uitschakelen met een jailbreak. Die iPhone 4S ontvangt blijkbaar geen Bonjour requests. Dat kan aan de router liggen. Kijk in de router eens na of multicast filtering aanstaat. Dat andere iDevices wel gezien worden door dat appje, wat dat ook mag zijn, wil niets zeggen. De mDNS namen van die apparaten kunnen ook in een of andere cache staan. Voer ook eens een harde reset uit op die iPhone 4S. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Bedankt voor je antwoord maar ik ben het niet met je eens. Als die apparaten al in de cache staan zijn ze er ook ooit ingekomen. Er is in die tijd niets gewijzigd in het netwerk. Daarnaast laat ik die app refreshen bij het scannen. De 4s is niet gejailbreaked. Ik ga zo ff in mijn router kijken voor dat multicast. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Wat zijn die berichten hier soms toch zo grappig
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
als ik mijn iphone 5 wil verbinden met mijn thuis netwerk lukt het niet? | courske | iPhone algemeen | 5 | 30-11-12 12:36 |
vergeet dit netwerk niet zichtbaar | schmeink | Wi-Fi | 8 | 16-08-11 22:09 |
iPhone ziet mijn Wi-Fi netwerk niet. | xl3igplayer | Wi-Fi | 4 | 26-03-11 19:01 |
Kan niet meer surfen over mijn Wi-Fi-netwerk | spectre170 | Wi-Fi | 2 | 12-08-10 14:47 |
Mijn Iphone ziet geen Wi-Fi netwerk | Ottoo | Wi-Fi | 2 | 22-07-09 23:08 |
|
|