iphone 4 downgrade van 6.1 naar 6.0.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen Ik vroeg mij af of het mogelijk is om te downgraden van ios 6.1 naar 6.0.1 op een iphone 4. Ik heb de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iphone 4 downgrade van 6.1 naar 6.0.1
Hallo iedereen
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om te downgraden van ios 6.1 naar 6.0.1 op een iphone 4. Ik heb de shsh blobs gesaved, gestitcht met zowel ifaith als snowbreeze, maar beiden geven diverse foutmeldingen wanneer ik deze probeer te herstellen via itunes (meestal error code 1600). De iphone stond in pwnd dfu mode en tinyumbrella's tss server stond aan. Op welke manier kan ik dit probleem verhelpen en alsnog downgraden? Mvg |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Weet niet of de huidige versie van redsn0w al IOS 6.1/6.1.1 ondersteund maar deze zou je kunnen proberen.
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reactie, ik heb dit al geprobeerd met de laatste versie (0.9.15b3), maar ie blijft altijd hangen op "uploading iBSS" en als ik de ipsw selecteer van 6.0.1, geeft ie de melding dat de ipsw niet herkend wordt. Ik veronderstel dus dat die versie nog niet de nieuwste firmware ondersteunt, nog eventjes afwachten dus.
|
|
|||
|
|||
of gewoon 5.1.1 gebruiken als je daar de shsh van hebt
word wel tijd dat ze downgrade voor ios 6 ook mogelijk maken "beter als 3x voor ios 6 jailbreak progamma maken en of aan passen " |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat vind ik ook beter dan 3-4 JB op een jaar uitbrengen die toch iedere keer onmogelijk gemaakt worden bij bep. iOS update. Laatst gewijzigd door antoon100; 05-04-13 om 09:56. Reden: typefout |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Nee, maar ik eis ook niet dat de Devs dat probleem onmiddellijk gaan oplossen
Voor de JB van iOS 6.1.3 heeft Apple een klein stokje gestoken. Voor het downgraden van iOS 6.x.x heeft Apple een hele dikke knuppel gestoken. Lees de blog van het iPhone Dev Team. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 05-04-13 om 10:58. Reden: Taelvauten |
|
||||
|
||||
Zie deze post uit The iPhone Wiki:
Citaat:
staat hier toevallig ook niet: Citaat:
Wat denken jullie hiervan? Laatst gewijzigd door antoon100; 05-04-13 om 11:11. Reden: ietsje properder |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Wat ik denk? Ik denk dat je beter eerst eens het hele verhaal van het iPhone Dev Team leest (en tracht te begrijpen):
Dev-Team Blog Succes verder |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Tenzij er ooit nog een BootROM exploit wordt gevonden, is de kans uiterst minimaal dat er ooit nog gedowngraded kan worden op apparaten met een A5 of een nieuwere processor.
De nieuwe "APtickets" worden willekeurig gemaakt en kunnen dus niet, zoals bij SHSH Blobs, worden opgeslagen en hergebruikt. De reden dat de iPhone 4 / 3GS / iPod touch 4g toch gedowngraded kunnen worden is omdat zij het LimeRain exploit in de bootROM hebben. Daarmee kan deze beveiliging omzeilt worden. |
|
||||
|
||||
Dit vind ik interessante info,
Ok, dus we mogen het voor A5 of nieuwer zo goed als vergeten maar niet volledig uitsluiten. En de toestellen die het wel kunnen door die LimeRain exploit klopt dit dat daar alvorens ooit een jailbreak op vereist was op het toestel? Alvast op voorhand bedankt! |
|
|||
|
|||
@antoon100. Dat er een bootrom exploit wordt gevonden is zeer onwaarschijnlijk.
Aangezien Geoh0t die bijna alle bootrom exploits op zijn naam heeft staan zich niet meer bemoeit met iDevices. Dus tip , als je op jailbreakable versie zit, blijf erop totdat een nieuwe jailbreak komt. RE restoren kan meestal ook nog wel met APtickets.
|
|||
|
|||
kweet niet meer waar ik het ergens gelezen heb, op twitter geloof ik, dat een onbekende dev bijna in staat is om eender gelijk welke iphone, zowel 4, 4S als 5 te downgraden naar eender gelijk welk iOS via een nieuwe exploit... (de bron moet ik eens opzoeken)
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Dat klopt het is p0sixninja die een bootrom exploit zou vinden (in zijn eentje), het zal ook hem zijn die de volgende jailbreak zal uitbrengen (iOS7) als de exploits niet gepatcht worden door Apple.
Indien de exploits gepatcht worden (zal het sowieso langer duren voor een JB dan bij lancering iOS 7) en vermoed ik einde van 2013 voor een nieuwe Jailbreak. zie dit eens: Mogelijke Bootrom exploit A5/A5X/A6/A6X |
|
||||
|
||||
Het ligt er maar aan. i0n1c geeft regelmatig exploits bloot, vooral als hij er persoonlijk geen geld mee kan verdienen. Gegarandeerd zitten er een paar tussen die jailbreak ontwikkelaars geheim hielden voor iOS 7.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Downgrade van 5.0.1. naar 4.1 | Slice396 | iPhone algemeen | 5 | 05-02-12 15:04 |
downgrade iphone 3gs met baseband 05.16.05 van ios5 naar 4.3.3 | willy666 | iPhone algemeen | 0 | 15-11-11 13:30 |
iPhone 3GS niet uit DFU mode na downgrade van 4.3.5 naar 4.3.3 | axie21 | iPhone algemeen | 0 | 08-10-11 23:29 |
iPhone: iPhone 2G downgrade van 3.1.3 naar 3.1.2 lukt niet | Jensito | Jailbreak | 4 | 02-10-10 23:55 |
iPhone: downgrade 3g van 2.2 naar 2.1 | JurT | Jailbreak | 8 | 25-11-08 23:09 |
|
|