//

iPhone 4s WiFi greyed out

iPhone 4s WiFi greyed out discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dan is er niet sprake van hetzelfde probleem als bij de iPhone 4S..... Die is nl. helemaal stuk, dood, etc. Ligt denk ik aan de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 29-11-13, 10:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan is er niet sprake van hetzelfde probleem als bij de iPhone 4S..... Die is nl. helemaal stuk, dood, etc.
Ligt denk ik aan de instellingen van je iPhone en/of router?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 29-11-13, 11:04
GertS GertS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Zelf heb ik heb een iPhone 5 en kan sinds 7.04 ook geen verbinding maken met Wi-Fi.
  #83  
Oud 29-11-13, 11:11
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Oke, duidelijk. Bedankt @timosha.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2013 om 19:39 ----------

Toch repareert (ik neem aan: vervangt) iPc deze Wi-Fi chip voor 80 euro. Of wordt dan ook het hele moederbord vervangen?
Ik denk/vermoed dat zij ook een reflow doen.
  #84  
Oud 29-11-13, 11:20
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

In de meeste gevallen wordt gereflowed.
In china worden deze ook wel vervangen. Bekende oplossing voor "softwarematig" unlocken waar een andere baseband chip erop gezet wordt met de "juiste" baseband versie.
In nederland is er volgens mij niemand die het doet.
__________________
Revenge of the nerd..
  #85  
Oud 29-11-13, 16:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat verbaast me wel. Enigszins. Dat reflowen ziet er een beetje... ja... mc-guyver achtig uit, vind ik zelf
  #86  
Oud 03-12-13, 19:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Anyway. Vanmiddag bij Apple Store Hirschgebouw geweest. iPhone werd meteen omgeruild (ik zit nog overigens nog in m'n eerste jaar garantie, dus dat helpt ook wel)

Ik kreeg te horen dat de hardware in dit geval, de Wi-Fi chip dan sowieso al slecht is, en dan een klein tikje nodig heeft om definitief de handdoek in de ring te gooien. Zo'n tikje kan een herstel of software update zijn.

Nu het nieuwe toestel even een paar keer herstellen om te kijken of die dat goed doorstaan gaat
  #87  
Oud 03-12-13, 19:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Nu het nieuwe toestel even een paar keer herstellen om te kijken of die dat goed doorstaan gaat
Schrijf eens op welke modem firmware er nu op die iPhone staat. En welke modem firmware er na de update/herstel opstaat. Gewoon uit interesse.
  #88  
Oud 04-12-13, 15:41
fourty seven's schermafbeelding
fourty seven fourty seven is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Standaard

hier net hetzelfde probleem, volgens mij ook na update ios7.
Wi-Fi is greyed out(kan het wel via snelstartscherm 'aanvinken' maar dan werkt het nog steeds niet. in sommige gevallen kan ik de knop op groen zetten en blijft het toestel zoeken. Na hier van alles gelezen te hebben ook bleutooth aangezet en daar is het net hetzelfde. Maar heb geen idee of er nog garantie op het toestel is, kan ik ergens zien of dit nog het geval is of niet(serie nummer ofzo?) en wat te doen als er geen garantie meer op is? wordt dit dan ook opgehaald of niet? wat zijn de eventuele kosten buiten garantie? weet iemand hier iemand raad mee?
alvast bedankt.
  #89  
Oud 04-12-13, 16:01
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fourty seven Bekijk bericht
hier net hetzelfde probleem, volgens mij ook na update ios7.
Wi-Fi is greyed out(kan het wel via snelstartscherm 'aanvinken' maar dan werkt het nog steeds niet. in sommige gevallen kan ik de knop op groen zetten en blijft het toestel zoeken. Na hier van alles gelezen te hebben ook bleutooth aangezet en daar is het net hetzelfde. Maar heb geen idee of er nog garantie op het toestel is, kan ik ergens zien of dit nog het geval is of niet(serie nummer ofzo?) en wat te doen als er geen garantie meer op is? wordt dit dan ook opgehaald of niet? wat zijn de eventuele kosten buiten garantie? weet iemand hier iemand raad mee?
alvast bedankt.
Als je in google 'apple warranty check' intikt vind je wel een site waarmee je dit kan checken.

Als je er geen garantie meer op hebt, raad ik je aan een afspraak te maken bij de Genius bar in de Apple Store in Amsterdam bijvoorbeeld. Als ze hem niet meer kunnen herstellen (wat het geval zal zijn) ruilen ze hem tegen betaling om. (in de meeste gevallen)
  #90  
Oud 04-12-13, 16:01
fourty seven's schermafbeelding
fourty seven fourty seven is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Standaard

aan de hand van serienummer dit al terug gevonden.
Production year: 2012
Production week: 11 (March)

Dat is dan wsl nog weinig of geen garantie vrees ik...
  #91  
Oud 04-12-13, 16:06
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fourty seven Bekijk bericht
aan de hand van serienummer dit al terug gevonden.
Production year: 2012
Production week: 11 (March)

Dat is dan wsl nog weinig of geen garantie vrees ik...
Heb je hem rechtstreeks bij Apple gekocht of via een provider? Want je krijgt 1 jaar garantie via Apple en 1 jaar via het punt van aankoop.

Dan zou ik je aanraden om via hun te gaan. (provider)
  #92  
Oud 04-12-13, 16:14
fourty seven's schermafbeelding
fourty seven fourty seven is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Standaard

gekocht op F-MOBILE.be | DE GOEDKOOPSTE WEBSHOP VAN BELGIË! dus eigenlijk bij geen van beide... (misschien niet men slimste zet ooit) :-s
technische ondersteuning, reparatie en servicedekking zijn beide verlopen... :-(
  #93  
Oud 04-12-13, 16:17
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fourty seven Bekijk bericht
gekocht op F-MOBILE.be | DE GOEDKOOPSTE WEBSHOP VAN BELGIË! dus eigenlijk bij geen van beide... (misschien niet men slimste zet ooit) :-s
technische ondersteuning, reparatie en servicedekking zijn beide verlopen... :-(
Nog nooit van die site gehoord eigenlijk. Maar je hebt toch nog garantie via hun tot maart 2014?

Welke aankoopdatum staat er op je factuur?

Laatst gewijzigd door Techfreak; 04-12-13 om 16:19. Reden: Extra vraag
  #94  
Oud 04-12-13, 20:26
Loes87 Loes87 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 37
Standaard

OK ik sluit me ook aan bij dit forum. Helaas is mijn toestel uit het 1 e jaar garantie. Nog wel in het jaar van Vodafone. Ik heb hem al 2 x weg laten sturen, 10 werkdagen kwijt, eerste keer Wi-Fi antenne vervangen 2 e keer contacten hersteld. Nu een week gewerkt en weer mis. Ik heb de vorige keer al laten aangeven of de telefoon omgeruild kan worden. Ik zie het nut niet in van nog een keer opsturen of whatever. Echt mega irritant dan. Heb natuurlijk alle varianten van aan en uit zetten al geprobeerd. Ik heb vf kllantenservice gemaild die hebben geen contact opgenomen, in De winkel wijzende naar Apple. Ik heb er allemaal niets aan. Zit mooi met een telefoon waar ik niks aan heb, TomTom staat erop en is voor mij, zeker met de a s winter, erg belangrijk. Erg frustrerend dit.
  #95  
Oud 04-12-13, 21:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Schrijf eens op welke modem firmware er nu op die iPhone staat. En welke modem firmware er na de update/herstel opstaat. Gewoon uit interesse.
Shit; heb inmiddels al ge-updatet. Dus ik kan je alleen melden welke er nu op staat, maar daar heb je zeker niet aan?
  #96  
Oud 04-12-13, 21:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De modem firmware die er nu opstaat ken ik al van mijn eigen 4S.
  #97  
Oud 04-12-13, 21:49
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

OK dat dacht ik al - helaas

Aan de mensen die geen garantie meer hebben; ik zou het gewoon proberen bij de Apple Store, en een afspraak bij de Genius bar maken.

Zeg dat het internet stikt van de meldingen van dit probleem.
Aan mij is uitgelegd door de genius medewerker dat de hardware van de Wi-Fi chip in dit geval al sowieso niet goed / van inferieure kwaliteit is geweest, en dan het loodje legt bij een iOS update / herstel. Dat klinkt, eh... is in mijn ogen als een productie fout.
  #98  
Oud 04-12-13, 21:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dat klinkt in mijn ogen als een productie fout.
In mijn oren ziet dat er ook uit als een productiefout. Een serie met krakkemikkige radiochips.
  #99  
Oud 04-12-13, 21:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard



.
.
  #100  
Oud 05-12-13, 09:07
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loes87 Bekijk bericht
OK ik sluit me ook aan bij dit forum. Helaas is mijn toestel uit het 1 e jaar garantie. Nog wel in het jaar van Vodafone. Ik heb hem al 2 x weg laten sturen, 10 werkdagen kwijt, eerste keer Wi-Fi antenne vervangen 2 e keer contacten hersteld. Nu een week gewerkt en weer mis. Ik heb de vorige keer al laten aangeven of de telefoon omgeruild kan worden. Ik zie het nut niet in van nog een keer opsturen of whatever. Echt mega irritant dan. Heb natuurlijk alle varianten van aan en uit zetten al geprobeerd. Ik heb vf kllantenservice gemaild die hebben geen contact opgenomen, in De winkel wijzende naar Apple. Ik heb er allemaal niets aan. Zit mooi met een telefoon waar ik niks aan heb, TomTom staat erop en is voor mij, zeker met de a s winter, erg belangrijk. Erg frustrerend dit.
Ik weet natuurlijk niet hoe de wetgeving hierover in Nederland is, maar normaal zou Vodafone je toch moeten verder helpen. Misschien kan je ze een beetje onder druk zetten door te dreigen met een advocaat of iets dergelijk?

Je kan natuurlijk ook naar de Apple Store gaan, maar dan gaan er kosten aangerekend worden omdat je buiten het eerste jaar garantie zit.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 december 2013 om 09:08 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
OK dat dacht ik al - helaas

Aan de mensen die geen garantie meer hebben; ik zou het gewoon proberen bij de Apple Store, en een afspraak bij de Genius bar maken.

Zeg dat het internet stikt van de meldingen van dit probleem.
Aan mij is uitgelegd door de genius medewerker dat de hardware van de Wi-Fi chip in dit geval al sowieso niet goed / van inferieure kwaliteit is geweest, en dan het loodje legt bij een iOS update / herstel. Dat klinkt, eh... is in mijn ogen als een productie fout.
Ik denk dat alle Aplle medewerkers ondertussen wel op de hoogte zullen zijn van het probleem met de Wi-Fi chip.
Reageren

Labels
apple store, greyed out, iphone 4s, probleem, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi greyed out. ThaGhost Wi-Fi 16 27-06-15 10:37
greyed Wi-Fi - Wi-Fi kaart kapot? blond Wi-Fi 3 21-09-11 06:27
Wi-Fi GREYED out (N/A) vSven Wi-Fi 0 04-12-10 08:32
Oplossing Wi-Fi problemen iphone 1st gen (non greyed) djoxid Wi-Fi 2 28-04-09 15:54
Wi-Fi greyed out: kan iemand dit in mensentaal vertalen :)? willydb Wi-Fi 20 21-09-08 00:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.