//

iPhone 4s WiFi greyed out

iPhone 4s WiFi greyed out discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) heb vrijdag dan toch maar mail gestuurd om eens te horen of er een oplossing mogelijk is voor het aangehaalde probleem, gisteren reactie gehad. Blijkbaar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 18-12-13, 12:09
fourty seven's schermafbeelding
fourty seven fourty seven is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Standaard

heb vrijdag dan toch maar mail gestuurd om eens te horen of er een oplossing mogelijk is voor het aangehaalde probleem, gisteren reactie gehad.
Blijkbaar zou dit onder de 1jaar hardware garantie van apple vallen(helaas verstreken of wat dacht je :-o ), het 2de jaar is het software garantie en dat is hier dus niet van toepassing. Het kan door hun hersteld worden voor 120€.
Probleem is dat ik geen idee heb wat zo'n herstelling kost.
Iemand goede raad? Hun aanbod overwegen of toch naar apple-store stappen en daar binnen doen? Ook geen idee of dat ter plaatse hersteld wordt of moet het opgestuurd worden en ben je dagen/weken je toestel kwijt...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 18-12-13, 12:39
GertS GertS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik had een probleem met mijn Wi-Fi.

Ik heb Apple gebeld, en moest de telefoon opsturen en met drie dagen heb ik een nieuwe gekregen.
Maar na twee dagen wou ik een foto maken,maar dat werkte niet, heb Apple weer gebeld en gezegd dat de camera niet werkte.
Toen moest ik deze ook weer opsturen en na drie dagen kreeg ik weer een nieuwe Iphone 5.
Ik moet zeggen dat Apple de warme douche verdient.
  #103  
Oud 18-12-13, 14:46
Loes87 Loes87 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 37
Standaard

Nou een paar weken terug gepost dat ik hetzelfde probleem heb. Nu heb ik eindelijk van vodafone te horen gekregen dat ik een swap toestel krijg, alleen er is geen iphone 4s 16 gb meer op voorraad, dus nu zijn ze weer 2 dagen met elkaar aan het mailen, krijg ik een 4s 32 gb of een iphonce 5c.

Dat laatste lijkt mooi, maar ik heb een tomtom carkit houder en alles voor de 4 aansluiting, dus dan moet ik weer alles gaan ombouwen naar lightning. Ook hoesjes etc. Dus eigenlijk hoop ik op de 32 gb (zonder Wi-Fi probleem dan), of bijbetalen voor een 5s, ben ik meteen helemaal bij Eigenlijk ben ik verder super tevreden met de 4s en weet niet wat ik van 5c vind....

Maar goed, nog een dag langer met dit brakke toestel kan er wel bij....hoop voor kerst een nieuwe te hebben!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 december 2013 om 14:47 ----------

Ik zou overigens geen geld besteden om dit door apple te laten maken, want volgens mij hebben ze geen oplossing....
  #104  
Oud 18-12-13, 15:06
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Mwah t scheelt een kabeltje van een paar euro....ik zou ze bijzonder erkentelijk zijn als ze je de 5C sturen
  #105  
Oud 18-12-13, 15:08
Loes87 Loes87 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
Mwah t scheelt een kabeltje van een paar euro....ik zou ze bijzonder erkentelijk zijn als ze je de 5C sturen
nou, ik heb een fijne tomtom houder en nog een ipad 3...dus ik vind het er gewoon niet praktischer op worden, maar misschien inderdaad gezeur...

Weet niet of iemand ook die nieuwe houder heeft van tomtom? En past daar een 5 op met de adapter?
  #106  
Oud 18-12-13, 15:12
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loes87 Bekijk bericht
nou, ik heb een fijne tomtom houder en nog een ipad 3...dus ik vind het er gewoon niet praktischer op worden, maar misschien inderdaad gezeur...

Weet niet of iemand ook die nieuwe houder heeft van tomtom? En past daar een 5 op met de adapter?
Waarom nog een Tomtom.....ik gebruik Waze...ok t kost een beetje data maar scheelt een hoop gehannes met kabeltjes etc
  #107  
Oud 18-12-13, 15:13
Loes87 Loes87 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 37
Standaard

Hoe helpt dat met de houder? Ik heb tomtom app op de telefoon, gebruik het zo veel en lang, dat ik die fatsoenlijk gemonteerd wil hebben en wil kunnen opladen tegelijk, dat doet die houder perfect, geen zin om een nieuwe te kopen. Het is een nieuwe houder van vorig jaar, dus al ruimer in zijn jasje, geen gps erin meer. Maar goed we gaan off topic....
  #108  
Oud 19-12-13, 11:35
Loes87 Loes87 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 37
Standaard

anyway, te vroeg gejuicht! Kreeg net een zeer onaardig bericht van vodafone, dat er helaas geen toestellen op voorraad zijn en ook niet voor de feestdagen binnen komen. In de winkel verzekerden ze me dat de 4s versie 16gb ook niet meer binnen komt. Ik kreeg geen uitspraak wanneer wel.... en omruilen voor een ander toestel doen ze niet.... Lekker oplossingsgericht, ben nu al vanaf september bezig he! heb ze tot vandaag de tijd gegeven om mij te bellen met een voorstel, morgen wordt de rechtsbijstandverzekering aan het werk gezet....

Maar ik wordt hier oh zo grrr...en rode hoofdjes van... voel me zo aan het lijntje gehouden. Laatste keer dat ik een abbonement bij vodafone had....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2013 om 11:37 ----------

  #109  
Oud 19-12-13, 17:21
Loes87 Loes87 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 37
Standaard

tralalalal daar zijn we weer....gebeld door klantenservice, ik mag alleen een 5c en geen 32 gb versie van de 4s, want die is te duur, nja dat moet dan maar. Maar ik was dus in de winkel en daar weten ze niet hoe ze een bon uit moesten draaien voor dit verhaal, of ik morgen terug wilde komen.... Ben redelijk in boosheid ontploft; kreeg ik ook nog als verweer terug; je mag blij zijn dat je een nieuwe krijgt, dat is al heel uitzonderlijk!

Beetje inlevingsvermogen!?
  #110  
Oud 19-12-13, 22:03
Jilly1982 Jilly1982 is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 33
Standaard

Nou, ik lees nupas dit topic, ik heb vandaag ook een 4S overgenomen via markplaats.
De aankoopbon heb ik niet, maar ik heb het getest om te bellen en serienummer ter plekke gechecked, maar niet bij nagedacht dat er een bekende Wi-Fi probleem is bij de 4S...pfff *En nu thuis blijkt dat ook dit toestel dezelfde Wi-Fi probleem heeft.

Ik heb de bekende stappen voor de reset uitgevoerd, helaas zonder resultaat.
Ik gebruik zelf de 4S al jaren, nooit problemen mee gehad, nu koop ik eentje voor mijn vrouw, dan heb ik dit nou weer...pff

De produktiedatum die chipmunk.nl aangeeft is week 30 van 2013, dus toestel is nog geen halfjaar oud. Maar op de Apple site staat dat ik geen garantiedekking krijg.
Tis een bekend probleem, maar denken jullie dat Apple dit toestel zal omruilen, ondanks de melding dat er geen garantiedekking meer is?
Of kan ik meteen afspraak maken met de Genius Bar zoals 'ballegooier' dat aangeeft?

Alvast erg bedankt voor jullie tips en hulp!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
OK dat dacht ik al - helaas

Aan de mensen die geen garantie meer hebben; ik zou het gewoon proberen bij de Apple Store, en een afspraak bij de Genius bar maken.

Zeg dat het internet stikt van de meldingen van dit probleem.
Aan mij is uitgelegd door de genius medewerker dat de hardware van de Wi-Fi chip in dit geval al sowieso niet goed / van inferieure kwaliteit is geweest, en dan het loodje legt bij een iOS update / herstel. Dat klinkt, eh... is in mijn ogen als een productie fout.
  #111  
Oud 19-12-13, 22:48
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Je kunt het proberen en anders laten repareren / reflowen
Maar vooral aandringen dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de 4s
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
  #112  
Oud 20-12-13, 13:20
Jilly1982 Jilly1982 is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 33
Standaard

Is reflowen niet een tijdelijke oplossing?
  #113  
Oud 20-12-13, 13:50
Jilly1982 Jilly1982 is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 33
Standaard

Uhm , ik heb nog nooit een afspraak gemaakt bij Genius (aangezien ik nooit problemen heb met mijn phone Maarre kan ik online op de Apple-site gewoon een afspraak maken om bij de Genius bar langs te gaan?
Kan ik gewoon op dat knopje "een reparatie aanvragen" drukken en dan verder gaan?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Apple support status.jpg‎ (47,8 KB, 12x gelezen)
  #114  
Oud 20-12-13, 16:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 Bekijk bericht
De produktiedatum die chipmunk.nl aangeeft is week 30 van 2013, dus toestel is nog geen halfjaar oud. Maar op de Apple site staat dat ik geen garantiedekking krijg.
Hmmm. Zou dat kunnen komen doordat het een ruil toestel is geweest? (De oorspronkelijke garantie wordt dan 'overgezet' op het nieuwe toestel, waardoor daar dus minder dan 1 jaar garantie op zit)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 Bekijk bericht
Uhm , ik heb nog nooit een afspraak gemaakt bij Genius (aangezien ik nooit problemen heb met mijn phone Maarre kan ik online op de Apple-site gewoon een afspraak maken om bij de Genius bar langs te gaan?
Kan ik gewoon op dat knopje "een reparatie aanvragen" drukken en dan verder gaan?
Dat weet ik niet precies. Ik deed de afspraken maken mbv de Apple Store app, en maakt via die app een afspraak bij de Genius tafel. Een nadeel daarbij is wel, dat je vaak maar beperkte keuze hebt en meestal precies 6 dagen vooruit kan plannen. Ik wachtte dus telkens tot de juiste dag (als ik 6 dagen later zeker weten kon) om de afspraak in te plannen. Je moet dit dan ook meteen 's ochtends doen, want halverwege de dag kan alles al bezet zijn en krijg je geen mogelijkheden meer te zien....
  #115  
Oud 23-12-13, 21:13
Jilly1982 Jilly1982 is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 33
Standaard

Het is gelukt met de afspraak bij Genius Bar, en nu maar afwachten wat de service voor Apple eventueel voor mij kan betekenen.

Maarre, ik heb de phone gister nogmaals hersteld via iTunes, Wi-Fi deed het natuurlijk niet, toen maar uit gedaan. En vandaag de phone weer aangezet, en de Wi-Fi doet het ineens weer?!!! Hij valt af en toe weg, maar ik kan wel gewoon internetten. Ik snap het even niet meer...toch dat zwak contactje dat die chip weer even "ademt"??

Ik ga zowiezo naar Genius en ik hoor wel wat de eventuele kosten zijn bij een omruil.
  #116  
Oud 23-12-13, 21:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ja dan is ie alsnog wel hardware matig stuk hoor. Ik zou 'm gewoon inleveren. Bij mij deed Wi-Fi het ook wel voordat ie er echt mee op hield, maar duidelijk heel slecht (slecht bereik, vond bijna geen netwerken)
  #117  
Oud 23-12-13, 21:22
Jilly1982 Jilly1982 is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 33
Standaard

Ik hou je op de hoogte, ben echt benieuwd of Apple stug zal doen aangezien ik geen bon heb...of misschien zijn ze juist in de kerststemming
  #118  
Oud 23-12-13, 22:17
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 Bekijk bericht
Het is gelukt met de afspraak bij Genius Bar, en nu maar afwachten wat de service voor Apple eventueel voor mij kan betekenen.

Maarre, ik heb de phone gister nogmaals hersteld via iTunes, Wi-Fi deed het natuurlijk niet, toen maar uit gedaan. En vandaag de phone weer aangezet, en de Wi-Fi doet het ineens weer?!!! Hij valt af en toe weg, maar ik kan wel gewoon internetten. Ik snap het even niet meer...toch dat zwak contactje dat die chip weer even "ademt"??

Ik ga zowiezo naar Genius en ik hoor wel wat de eventuele kosten zijn bij een omruil.

Je zet hem uit .

Iphone koelt af naar omgevings temp.( hierdoor krimpen alle componenten)

Je zet de iphone aan en je Wi-Fi werkt weer , tot deze weer warm wordt door gebruik , en voila. Wi-Fi weeer. Greyed out omdat de componenten weer uitzetten door de warmte
  #119  
Oud 23-12-13, 22:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mij is nooit om een bon gevraagd. Ze zien in hun eigen systeem wel wat de geschiedenis is van een toestel.
  #120  
Oud 24-12-13, 15:06
Jilly1982 Jilly1982 is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 33
Standaard

"verrassend" nieuws, ik stond bij de Genius bar en buiten de garantie kunnen ze niets dan alleen omruilen met bijbetaling van 199euro. Ondanks dat ik aangaf dat dit probleem bekend is bij Apple, houden ze vast aan hun garantiebeleid, helaas.
Ik ga er nu maar over nadenken... Of maar weer verkopen voor veel minder, of ik laat het toch reflowen, tis een toestel van 32GB.
Zal navragen wat de kosten zijn bij de repairshop via de iphoneclub.

Ik vind het allemaal heel apart dat door een software update de chip zo kan verknoeien. We mogen eigenlijk niet meer denken "bij Apple producten kan er maar weinig fout gaan". De grey out gevallen komen nu echt absurd veel voor :s
Reageren

Labels
apple store, greyed out, iphone 4s, probleem, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi greyed out. ThaGhost Wi-Fi 16 27-06-15 10:37
greyed Wi-Fi - Wi-Fi kaart kapot? blond Wi-Fi 3 21-09-11 06:27
Wi-Fi GREYED out (N/A) vSven Wi-Fi 0 04-12-10 08:32
Oplossing Wi-Fi problemen iphone 1st gen (non greyed) djoxid Wi-Fi 2 28-04-09 15:54
Wi-Fi greyed out: kan iemand dit in mensentaal vertalen :)? willydb Wi-Fi 20 21-09-08 00:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.