iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
Eind september problemen met mijn iphone 5 32 gb, slecht werkende sluimer/aan/uit button. Half oktober naar applestore amsterdam gegaan. Men heeft mijn toestel omgeruild. Thuis gekomen serienummer gechecked op chipmunk. Toestel is geproduceerd in 2013, week 41.
|
|||
|
|||
Citaat:
Je zegt het verkeerd deze heeft nieuw imei nr gekregen in week 41 . Dat heeft niets met productie status te maken |
|
||||
|
||||
Nou er is ook een term genaamd "remanufactured" en meerdere Apple Store Amsterdam medewerkers hebben mij niet kunnen uitleggen wat het verschil is tussen remanufactured en gereviseerd (refurbished). Sterker nog: ze hadden er nog nooit van gehoord, toch heb ik de term van Apple zelf
Wie weet bestaat het hele reviseren niet en gooien ze gewoon alles weg
|
|||
|
|||
Het lijkt mij remanufactured. -- defect of met schoonheidsfout van productie band gelopen.
En direct in de fabriek via andere lijn gerepareerd. Refurbished dan is deze al uit de fabriek geweest |
|
|||
|
|||
Het is mij eerlijk gezegd om het even of het nu refurbished of remanufatured wordt genoemd. Apple store heeft mij een toestel geleverd wat er echt buitengewoon nieuw uitziet. Ik beschouw het dus ook als een compleet nieuw toestel. Bovendien weer complete garantie. Kortom; ik ben er blij mee en daar gaat het uiteinelijk om.
Eerlijk gezegd begrijp ik alle commotie in deze draad ook niet zo goed, zonder daarbij iemand op de tenen te willen trappen. No hard feelings |
|
|||
|
|||
@Bertoes
De garantie die je krijgt op een refurbished toestel is maar 90 dagen. Dit is een gedeelte vd brief van de reparatie/vervanging van de iphone van mijn zoon : Hartelijk dank dat je voor de reparatie van je Apple product voor AppleCare hebt gekozen. Om te zorgen voor een maximale kwaliteit en betrouwbaarheid, worden alle reparaties uitgevoerd door erkende AppleCare technici, die alleen originele Apple onderdelen gebruiken. Bovendien geldt voor alle reparaties een beperkte servicegarantie van 90 dagen, of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is. Opmerking: De bovenstaande artikelen zijn door Apple vervangen door nieuwe of gereviseerde onderdelen of producten. De eventuele kosten worden naast de beschrijving van de onderdelen of het product vermeld. Over reparatieonderdelen is btw verschuldigd. Toets het nieuwe serienummer maar eens in en dan zul je zien dat hij gewoon je ''oude '' iphone pakt. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat is toch logisch? Anders hadden we onbeperkt garantie.. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dit had ik toen ook met mijn refurbished 3g. De regel is dan of 3 maanden garantie en mocht je nog langer recht hebben op fabrieksgarantie dan geld dat. Binnen een jaar begon de homeknop slechter te functioneren en haarscheuren te vertonen en als ik wel een nieuw jaar kreeg zou dit binnen de garantie vallen.
|
||||
|
||||
Hebben jullie dit fragment wel gelezen?
"of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is."
|
||||
|
||||
Dat zeg ik toch
Ik wist het niet anders te verwoorden maar dan nog slaat het nergens op indien product geruild is! |
|
||||
|
||||
Citaat:
En inderdaad, op een refurb heb je 90 dagen garantie, ze kijken wat het langst telt. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar dat vind ik ook met die verzekeringen die je kunt afsluiten, je hebt er altijd van die lui bijzitten die hun iphone na een jaar in het water donderen of kapot laten vallen, om maar weer een nieuwe te krijgen en dan ook nog hopen op het nieuwste toestel. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik heb een uurtje geleden, mijn iPhone 5 binnengebracht bij Krefel. Scherm kwam los door de batterij die blijkbaar opzwelt? Was eerst bij een Apple Premium Reseller langsgegaan, waar men mij dit nieuws meldde, en die zegden ook dat ik terug moest naar de winkel waar ik 'm gekocht had, in mijn geval dus Krefel. Ik dacht nochtans dat je met de Apple producten naar elke winkel kon teruggaan, en ze hem zouden aannemen.
Men meldde me wel in beide winkels dat ik een nieuw toestel zou krijgen, aangezien door de zwellende batterij, met risico op explosie van de batterij, het toestel vervormd wordt, en dit niet meer kan gemaakt worden. Ik hoop dus nu ook op een 5S ... Ondertussen maar weer een tijdje klooien met Android.... |
|
|||
|
|||
@tompompier
Precies hetzelfde probleem gehad met de iphone 5 van mijn zoon. Toestel was 3 maanden oud en via een abonnement bij T-Mobile gekregen. We zijn met het probleem rechtstreeks naar de Genius bar [ wel afspraak maken ] gegaan en hebben daar gewoon een nieuwe gekregen zonder problemen....maar geen 5s |
|
|||
|
|||
Ik ga zondag naar de apple store met mn 4e iPhone 5.. Weer defect. De 4e moet een nieuwe zijn, dus hopen op een 5s. Wat denken jullie? Zouden ze nog nieuwe iPhone 5 's hebben liggen?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 4S: Unlocken (weet niet uit welk land toestel komt) | Loith | Unlock | 6 | 24-10-12 18:42 |
iPhone 4 vervangen voor nieuw toestel, maar heeft dode pixel | suijkerwerk | iPhone algemeen | 1 | 14-10-11 17:21 |
Krijg bericht: Accesoire wordt niet herkend door iphone | diikoeneke | iPhone accessoires en onderdelen | 3 | 23-12-10 19:54 |
Batterij icoon vervangen, welk mapje? | superzemie | Unlock [archief] | 6 | 28-12-07 10:52 |
|
|