//

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik?

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 06-11-13, 10:53
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 Bekijk bericht
Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak crashte. Deze zat echter wel in plastic seal en was volledig onbeschadigd. Bij A-Mac zeggen ze ook dat deze modellen een nieuwe case krijgen.

Op de Apple site bij de verkoop van refurbished devices staat dat er wel cosmetische schade kan zijn....

Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?
Dit vermelden ze omdat je beschadigingen kan verwachten. Uiteraard mag dit niet en als je er 1 zou ontvangen met een beschadiging ruilen ze die ook om.
__________________
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 06-11-13, 14:39
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Eind september problemen met mijn iphone 5 32 gb, slecht werkende sluimer/aan/uit button. Half oktober naar applestore amsterdam gegaan. Men heeft mijn toestel omgeruild. Thuis gekomen serienummer gechecked op chipmunk. Toestel is geproduceerd in 2013, week 41.
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #63  
Oud 06-11-13, 17:07
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertoes Bekijk bericht
Eind september problemen met mijn iphone 5 32 gb, slecht werkende sluimer/aan/uit button. Half oktober naar applestore amsterdam gegaan. Men heeft mijn toestel omgeruild. Thuis gekomen serienummer gechecked op chipmunk. Toestel is geproduceerd in 2013, week 41.

Je zegt het verkeerd deze heeft nieuw imei nr gekregen in week 41 . Dat heeft niets met productie status te maken
  #64  
Oud 06-11-13, 17:13
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 Bekijk bericht
Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?
Nou er is ook een term genaamd "remanufactured" en meerdere Apple Store Amsterdam medewerkers hebben mij niet kunnen uitleggen wat het verschil is tussen remanufactured en gereviseerd (refurbished). Sterker nog: ze hadden er nog nooit van gehoord, toch heb ik de term van Apple zelf

Wie weet bestaat het hele reviseren niet en gooien ze gewoon alles weg
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #65  
Oud 06-11-13, 17:47
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Het lijkt mij remanufactured. -- defect of met schoonheidsfout van productie band gelopen.
En direct in de fabriek via andere lijn gerepareerd.

Refurbished dan is deze al uit de fabriek geweest
  #66  
Oud 06-11-13, 20:27
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Het is mij eerlijk gezegd om het even of het nu refurbished of remanufatured wordt genoemd. Apple store heeft mij een toestel geleverd wat er echt buitengewoon nieuw uitziet. Ik beschouw het dus ook als een compleet nieuw toestel. Bovendien weer complete garantie. Kortom; ik ben er blij mee en daar gaat het uiteinelijk om.
Eerlijk gezegd begrijp ik alle commotie in deze draad ook niet zo goed, zonder daarbij iemand op de tenen te willen trappen. No hard feelings
  #67  
Oud 06-11-13, 20:56
willy666 willy666 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: helmond
Berichten: 81
Standaard

@Bertoes
De garantie die je krijgt op een refurbished toestel is maar 90 dagen.

Dit is een gedeelte vd brief van de reparatie/vervanging van de iphone van mijn zoon :

Hartelijk dank dat je voor de reparatie van je Apple product voor AppleCare hebt gekozen. Om te zorgen voor een maximale kwaliteit en betrouwbaarheid, worden alle reparaties uitgevoerd door erkende AppleCare technici, die alleen originele Apple onderdelen gebruiken. Bovendien geldt voor alle reparaties een beperkte servicegarantie van 90 dagen, of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is. Opmerking: De bovenstaande artikelen zijn door Apple vervangen door nieuwe of gereviseerde onderdelen of producten. De eventuele kosten worden naast de beschrijving van de onderdelen of het product vermeld. Over reparatieonderdelen is btw verschuldigd.

Toets het nieuwe serienummer maar eens in en dan zul je zien dat hij gewoon je ''oude '' iphone pakt.
  #68  
Oud 06-11-13, 21:08
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willy666 Bekijk bericht
@Bertoes
De garantie die je krijgt op een refurbished toestel is maar 90 dagen.

Dit is een gedeelte vd brief van de reparatie/vervanging van de iphone van mijn zoon :

Hartelijk dank dat je voor de reparatie van je Apple product voor AppleCare hebt gekozen. Om te zorgen voor een maximale kwaliteit en betrouwbaarheid, worden alle reparaties uitgevoerd door erkende AppleCare technici, die alleen originele Apple onderdelen gebruiken. Bovendien geldt voor alle reparaties een beperkte servicegarantie van 90 dagen, of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is. Opmerking: De bovenstaande artikelen zijn door Apple vervangen door nieuwe of gereviseerde onderdelen of producten. De eventuele kosten worden naast de beschrijving van de onderdelen of het product vermeld. Over reparatieonderdelen is btw verschuldigd.

Toets het nieuwe serienummer maar eens in en dan zul je zien dat hij gewoon je ''oude '' iphone pakt.



Dat is toch logisch? Anders hadden we onbeperkt garantie..
  #69  
Oud 07-11-13, 07:13
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
[/B]

Dat is toch logisch? Anders hadden we onbeperkt garantie..
Ik ben er niet mee eens, als ze omruilen voor een refurbished/nieuwe vind ik dat de garantietermijn weer een jaar moet zijn

Dit had ik toen ook met mijn refurbished 3g.
De regel is dan of 3 maanden garantie en mocht je nog langer recht hebben op fabrieksgarantie dan geld dat.
Binnen een jaar begon de homeknop slechter te functioneren en haarscheuren te vertonen en als ik wel een nieuw jaar kreeg zou dit binnen de garantie vallen.
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #70  
Oud 07-11-13, 08:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hebben jullie dit fragment wel gelezen?

"of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is."
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #71  
Oud 07-11-13, 09:25
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Dat zeg ik toch
Ik wist het niet anders te verwoorden maar dan nog slaat het nergens op indien product geruild is!
  #72  
Oud 07-11-13, 09:52
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Ik ben er niet mee eens, als ze omruilen voor een refurbished/nieuwe vind ik dat de garantietermijn weer een jaar moet zijn
Als je dit zou willen, zou je eens Apple Care+ moeten aanschaffen. Ik ben het er niet mee eens anders zou ieder mens met een iPhone terugkomen elke jaar en dan ben je binnen de kortste keren failliet..

En inderdaad, op een refurb heb je 90 dagen garantie, ze kijken wat het langst telt.
  #73  
Oud 07-11-13, 10:24
willy666 willy666 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: helmond
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Als je dit zou willen, zou je eens Apple Care+ moeten aanschaffen. Ik ben het er niet mee eens anders zou ieder mens met een iPhone terugkomen elke jaar en dan ben je binnen de kortste keren failliet..

En inderdaad, op een refurb heb je 90 dagen garantie, ze kijken wat het langst telt.
En Terecht !!
Maar dat vind ik ook met die verzekeringen die je kunt afsluiten, je hebt er altijd van die lui bijzitten die hun iphone na een jaar in het water donderen of kapot laten vallen, om maar weer een nieuwe te krijgen en dan ook nog hopen op het nieuwste toestel.
  #74  
Oud 07-11-13, 11:21
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willy666 Bekijk bericht
En Terecht !!
Maar dat vind ik ook met die verzekeringen die je kunt afsluiten, je hebt er altijd van die lui bijzitten die hun iphone na een jaar in het water donderen of kapot laten vallen, om maar weer een nieuwe te krijgen en dan ook nog hopen op het nieuwste toestel.
Inderdaad, maar meestal krijg je bij die verzekeringen geld uitgekeerd i.p.v. een toestel, en bepalen ze het bedrag op de dagwaarde van het product. Dit geldt natuurlijk niet voor AppleCare+ of de meeste verzekeringen die je bij je abonnement afsluit, die keren dan alsnog een toestel uit. Ik heb het meer over Unigarant/ANWB.
  #75  
Oud 02-12-13, 15:11
Tompompier Tompompier is offline
• iOS 7.0.4
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Aalst
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een uurtje geleden, mijn iPhone 5 binnengebracht bij Krefel. Scherm kwam los door de batterij die blijkbaar opzwelt? Was eerst bij een Apple Premium Reseller langsgegaan, waar men mij dit nieuws meldde, en die zegden ook dat ik terug moest naar de winkel waar ik 'm gekocht had, in mijn geval dus Krefel. Ik dacht nochtans dat je met de Apple producten naar elke winkel kon teruggaan, en ze hem zouden aannemen.
Men meldde me wel in beide winkels dat ik een nieuw toestel zou krijgen, aangezien door de zwellende batterij, met risico op explosie van de batterij, het toestel vervormd wordt, en dit niet meer kan gemaakt worden.
Ik hoop dus nu ook op een 5S ... Ondertussen maar weer een tijdje klooien met Android....
  #76  
Oud 02-12-13, 16:53
willy666 willy666 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: helmond
Berichten: 81
Standaard

@tompompier
Precies hetzelfde probleem gehad met de iphone 5 van mijn zoon. Toestel was 3 maanden oud en via een abonnement bij T-Mobile gekregen.
We zijn met het probleem rechtstreeks naar de Genius bar [ wel afspraak maken ] gegaan en hebben daar gewoon een nieuwe gekregen zonder problemen....maar geen 5s
  #77  
Oud 02-12-13, 17:40
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Ik ga zondag naar de apple store met mn 4e iPhone 5.. Weer defect. De 4e moet een nieuwe zijn, dus hopen op een 5s. Wat denken jullie? Zouden ze nog nieuwe iPhone 5 's hebben liggen?
  #78  
Oud 02-12-13, 17:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raydrum Bekijk bericht
Wat denken jullie? Zouden ze nog nieuwe iPhone 5 's hebben liggen?
Ja natuurlijk. De hele voorraad iPhone 5 is niet verdampt op de dag van de release van de iPhone 5s.
  #79  
Oud 02-12-13, 17:58
raydrum raydrum is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja natuurlijk. De hele voorraad iPhone 5 is niet verdampt op de dag van de release van de iPhone 5s.
Ik had gehoord in de store dat die nieuwe iphones in refurb doosjes zouden verdwijnen..
  #80  
Oud 02-12-13, 18:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raydrum Bekijk bericht
Ik had gehoord in de store dat die nieuwe iphones in refurb doosjes zouden verdwijnen..
Een nieuwe iPhone 5 verpakt in om het even welk doosje is toch nog steeds een nieuwe iPhone 5.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S: Unlocken (weet niet uit welk land toestel komt) Loith Unlock 6 24-10-12 17:42
iPhone 4 vervangen voor nieuw toestel, maar heeft dode pixel suijkerwerk iPhone algemeen 1 14-10-11 16:21
Krijg bericht: Accesoire wordt niet herkend door iphone diikoeneke iPhone accessoires en onderdelen 3 23-12-10 18:54
Batterij icoon vervangen, welk mapje? superzemie Unlock [archief] 6 28-12-07 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.