Duidelijkheid (belgische) iphone 5 garantie gevraagd

Duidelijkheid (belgische) iphone 5 garantie gevraagd discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb een vraagje omtrent het garantiebeleid van apple op de iPhone 5 die ik rond december 2012 heb gekocht in een mobistar winkel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 8 May 2014, 13:23
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 4 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 27 February 2013
Berichten: 13
Standaard Duidelijkheid (belgische) iphone 5 garantie gevraagd

Beste,

Ik heb een vraagje omtrent het garantiebeleid van apple op de iPhone 5 die ik rond december 2012 heb gekocht in een mobistar winkel (los toestel)

Ik heb rond maart mijn iPhone 5 al eens laten wisselen voor een nieuw toestel in de Apple Storeicon in Amsterdam, erg goede klantenservice daar en een kwartier later had ik een nieuwe

Nu is mijn zijkant zwaar verduurd door een slecht hoesje + stof, de batterij is naar de ***** en ik zou nog graag met een deftig toestel doorgaan tot de iphone 6 uitkomt

Ik heb nu gemerkt dat mijn foto's slechte belichting hebben en niet meer de zelfde mooie foto's trekken zoals het moet
Eventjes toestel omgedraaid en ik zag dat de lens vol stofdeeltjes zaten (van het werk)

NU KOMT DE VRAAG

Hoe zit het nu echt met mijn garantie want ik vind het heel vaag allemaal..

Dit stukje text komt van de Juridische informatie op de apple site: "Op grond van de artikelen 1649bis tot 1649octies van het Burgerlijk Wetboek hebben consumenten onder meer het recht om van de verkoper de gratis herstelling of vervanging te bekomen van producten die een gebrek aan overeenstemming vertonen binnen 2 jaar vanaf de levering, mits de rechtsvordering wordt ingesteld voor het einde van die termijn of binnen 1 jaar na de ontdekking van het gebrek (indien deze termijn langer is)."

Wat ik er van kan afleiden is dat je het eerste jaar zonder gezaag of geklaag een nieuwe krijgt, na dat jaar moet je bewijzen dat het defect niet door jezelf komt, klopt dit?

Nu ik denk niet dat ze in de genius bar heel lastig gaan doen als je zelf een vriendelijke klant bent, maar gelden deze regels ook als je je iphone in een mobistar center (of ergens anders in belgie) hebt gekocht?

En weet iemand of je nog een nieuw toestel krijgt in de genius bar wanneer je stof in je lens hebt?
Ik weet dat ze af en toe investeren in apparaten om kapotte onderdelen te vervangen, maar ik weet niet wat ze nu allemaal vervangen en wanneer ze je een nieuw toestel geven

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 8 May 2014, 17:30
HooijmansNL's schermafbeelding
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 9.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 9.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 20 June 2012
Locatie: Boxtel
Berichten: 131
Stuur een bericht via Skype™ naar HooijmansNL Send a message via twitter to HooijmansNL
Standaard

Apple producten hebben standaard 1 jaar garantie
__________________
Stay Hungry ... Stay Foolish
  #3  
Oud 8 May 2014, 17:44
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Senneee Bekijk bericht
Hoe zit het nu echt met mijn garantie want ik vind het heel vaag allemaal..
In BelgiŽ geeft Apple sinds vorig jaar twee (2) jaar garantie. Lees het onderstaande artikel van de iPhoneclub eens:

Apple geeft voortaan 2 jaar garantie op Apple-producten in BelgiŽ - iPhoneclub.nl
  #4  
Oud 8 May 2014, 17:49
HooijmansNL's schermafbeelding
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 9.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 9.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 20 June 2012
Locatie: Boxtel
Berichten: 131
Stuur een bericht via Skype™ naar HooijmansNL Send a message via twitter to HooijmansNL
Standaard

Waarom heeft Apple dat dan niet in Nederland Timosha? Weet jij dat ook?
  #5  
Oud 8 May 2014, 17:50
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HooijmansNL Bekijk bericht
Waarom heeft Apple dat dan niet in Nederland Timosha? Weet jij dat ook?
Nee, van de Hollandse wetgeving heb ik helaas geen verstand.
  #6  
Oud 15 May 2014, 23:26
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 4 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 27 February 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In BelgiŽ geeft Apple sinds vorig jaar twee (2) jaar garantie. Lees het onderstaande artikel van de iPhoneclub eens:

Apple geeft voortaan 2 jaar garantie op Apple-producten in BelgiŽ - iPhoneclub.nl
Sorrie voor de late response ik had het druk met school

Dus ook als je die voor de aanpassing van de wetgeving hebt gekocht?

Bedankt voor alle antwoorden
  #7  
Oud 16 May 2014, 02:30
Bubbly's schermafbeelding
» iPhone 6s 64GB (Goud) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 August 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HooijmansNL Bekijk bericht
Waarom heeft Apple dat dan niet in Nederland Timosha? Weet jij dat ook?
Al voordat het zover was in BelgiŽ ging ook Apple Nederland over tot de 'verplichte' twee jaar verkoopgarantie. Dus je moet wel bij Apple kopen, niet bij t-mobileicon, wil je 24 maanden lang bij Apple kunnen aankloppen. Bijgeleverde accessoires zoals oordopjes en laders zijn maar 12 maanden gedekt.

Ongeacht of het op de website stond (en dus bij iPhoneclub in een artikel), bij Apple Storeicon Amsterdam waren de medewerkers zich ervan bewust dat je als directe klant twee jaar garantie krijgt, nog vůůr juni 2013. En hier hielden ze zich ook aan.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 kopen in USA: ik wil duidelijkheid! justaddicted iPhone algemeen 4 17 October 2011 19:25
Belgische wetgeving omtrend garantie Runaque Chat en geruchten 0 21 December 2009 18:21
Duidelijkheid over garantie. spongepro Koopinformatie Nederland 2 26 September 2009 19:11
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29 August 2008 10:55
iPhone 3G: Nu duidelijkheid Doblie Archief 1 22 June 2008 22:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.