//

iPhone 5 - Terugkerend probleem met stof in cameralens

iPhone 5 - Terugkerend probleem met stof in cameralens discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 5 is ongeveer 1,5jr oud en heeft al een aantal keer (5 of 6, ik ben de tel onderhand kwijt) het probleem gehad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-07-14, 15:37
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Unhappy iPhone 5 - Terugkerend probleem met stof in cameralens

Mijn iPhone 5 is ongeveer 1,5jr oud en heeft al een aantal keer (5 of 6, ik ben de tel onderhand kwijt) het probleem gehad dat er stof in de cameralens komt waardoor er vlekken op mijn foto's ontstaan.
Omdat ik een verzekering heb op het toestel heb ik hem hiervoor telkens aangemeld bij de verzekering waarna ik het toestel gerepareerd terugkreeg zonder er extra kosten voor te hoeven betalen.

Ik vroeg me af of iemand anders een soortgelijke situatie misschien al eerder heeft meegemaakt en of er op de één of andere manier aanspraak gemaakt kan worden op een vervangend toestel bij Apple zelf.
Op die manier zou ik niet nogmaals dezelfde reparatie uit hoeven te laten voeren door het reparatiecentrum van mijn verzekeringsmaatschappij.
Ik heb namelijk het vertrouwen in zowel mijn toestel (in ieder geval de camera) als het reparatiecentrum inmiddels opgegeven.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-14, 22:29
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Je kan, ook al heb je de iPhone niet daar gekocht, naar een Apple Store gaan. Ze hebben mij tot nu toe met alles geholpen, ondanks dat ik mijn iPhone ergens anders heb gekocht.

Maak voordat je gaat wel een afspraak via deze link.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 04-07-14, 09:11
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Je kan, ook al heb je de iPhone niet daar gekocht, naar een Apple Store gaan. Ze hebben mij tot nu toe met alles geholpen, ondanks dat ik mijn iPhone ergens anders heb gekocht.

Maak voordat je gaat wel een afspraak via deze link.
Thanks voor de tip.
Hielpen ze je ook toen het toestel ouder was dan een jaar?
Met wat voor problemen ben je naar de Apple Store gegaan en hoe hebben ze het opgelost?
  #4  
Oud 04-07-14, 12:07
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Door de Europese wetten heb je twee jaar garantie op producten zoals een iPhone.

Ik ben zelf voor een loszittende home- en sluimerknop gegaan en ze hielpen me gewoon. Een kennis van me had ook iets met de cameralens volgens mij, en hij werd ook gewoon geholpen.
  #5  
Oud 04-07-14, 14:34
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Door de Europese wetten heb je twee jaar garantie op producten zoals een iPhone.

Ik ben zelf voor een loszittende home- en sluimerknop gegaan en ze hielpen me gewoon. Een kennis van me had ook iets met de cameralens volgens mij, en hij werd ook gewoon geholpen.
Let er op dat dit wel alleen geld bij de verkoper, niet bij de fabrikant. Tenzij je de iPhone direct bij Apple hebt gekocht, natuurlijk.
__________________
War, war never changes
  #6  
Oud 04-07-14, 21:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Ik vroeg me af of iemand anders een soortgelijke situatie misschien al eerder heeft meegemaakt en of er op de één of andere manier aanspraak gemaakt kan worden op een vervangend toestel bij Apple zelf.
Ik heb een vervangende iPhone 5 gekocht voor € 249. In mijn specifieke geval zat ik namelijk buiten garantie. Met garantie (als consument heb je 2 jaar verkoopgarantie) kun je bij de winkel waar je het kocht de iPhone gratis laten fixen.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
terugkerend baseband probleem oldsko0l iPhone algemeen 0 10-03-13 15:53
iPhone 3GS nieuwe cover met stof onder scherm? rkltnk iPhone algemeen 2 14-07-12 00:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:40.