//

Apple vs Android

Apple vs Android discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iPhone 6 en vooral vind ik de 6 plus vind ik de beste iPhone ooit, zowel op batterijduur als op de afwerking, love it. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-01-15, 00:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

De iPhone 6 en vooral vind ik de 6 plus vind ik de beste iPhone ooit, zowel op batterijduur als op de afwerking, love it.
Beste iPhone ever en ik heb ze allemaal al gehad van de aller 1ste tot de 5C en 6 en de 6 plus nu .

De 6s zal mss 2GB ram krijgen en dat is mss wel nodig ook.

De keuze is simpel ze; wil je niet wachten dan koop je gewoon nu de iPhone 6 of 6 plus, kan je wel nog veel maanden wachten wacht dan op de nieuwe iPhone 6s. .

Je kan op Wi-Fi makkelijk meer dan 5 uur gebruik behalen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-01-15, 08:23
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Hopelijk post je deze vraag niet op een android-forum, want dan weet je helemaal niet wat kiezen

Logisch dat ze hier aplple promoten, terwijl ze op een android-forum net apple de grond in boren met de meest belachelijke argumenten.

Hier is alles apple omdat het prettig is. Alles werkt ook lekker.
Zelf heb ik heel weinig ervaring met Android daar ik van Symbian op een Nokia ben over gegaan naar IOS.
Maar vele arbeiders bij ons op het werk hebben privé een Android en staan geregeld aan mijn bureau omdat ze een probleempje hebben en ik meestal het wel opgelost krijg
  #23  
Oud 28-01-15, 12:22
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
De iPhone 6 en vooral vind ik de 6 plus vind ik de beste iPhone ooit, zowel op batterijduur als op de afwerking, love it.
Beste iPhone ever en ik heb ze allemaal al gehad van de aller 1ste tot de 5C en 6 en de 6 plus nu .

De 6s zal mss 2GB ram krijgen en dat is mss wel nodig ook.

De keuze is simpel ze; wil je niet wachten dan koop je gewoon nu de iPhone 6 of 6 plus, kan je wel nog veel maanden wachten wacht dan op de nieuwe iPhone 6s. .

Je kan op Wi-Fi makkelijk meer dan 5 uur gebruik behalen.
Heb inderdaad ook al iets gelezen dat de 6S 2GB RAM zal hebben. Heb hier ook gelezen dat die 2GB Ram misschien wel noodzakelijk begint te worden naarmate je hem meer gaat gebruiken. Misschien daarvoor zou ik x aantal maanden willen wachten nog. Maar het is leuk te lezen dat iedereen hierop hun mening wil geven en uitleg wil geven, zo kan ik toch het misterie rond de cijfers ontrafelen Ik twijfel nog of ik hem met abonnement King ga nemen of niet... Meer meningen hier over? Wil zeker zijn dat ik geen addertjes onder het gras over sla of dergelijke dingen die me kunnen misleiden.
  #24  
Oud 28-01-15, 12:25
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Het prettige mede aan een iDevice is dat je meerdere jaren alle update's gewoon mee krijgt. Net als bij de Nexus modellen. De iPhone 4 uit 2010 krijgt op dit moment nog steeds de update's. Dit iDevice is op iOS4 begonnen en draait ook nog op iOS8, niet erg soepel, maar het gaat wel. Zeker als je niet beter gewent bent.
Als je een beperkt budget hebt, probeer dan een iPhone 5S. Wel een kleiner scherm dan je gewent bent, maar nog steeds goed snel.
Het 6+ scherm is wel mooi groot, maar in mijn optiek te groot. Qua schermgrootte zou ik niet naar een 4 kijken, minimaal naar een 5 in jou geval of de 6.

Hoe lang je met een lading kan ligt vooral de keuze welke app's je draait en of je push, verversen op de achtergrond aan hebt staan. Ga je daar bewust mee om dan kan je makkelijk twee dagen met een lading. Maar is FaceBook en Twitter meer dan belangrijk? Ja dan red je het waarschijnlijk niet een dag met een batterij lading.

Succes met de beslissing.
  #25  
Oud 28-01-15, 12:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Heb inderdaad ook al iets gelezen dat de 6S 2GB RAM zal hebben. Heb hier ook gelezen dat die 2GB Ram misschien wel noodzakelijk begint te worden naarmate je hem meer gaat gebruiken.
Dat zijn niet meer of minder dan geruchten waar de bekende geruchtenblogs veel lezers en reacties mee lokken. iOS 8 zorgt er voor dat een iPhone/iPad goed werkt met 1 GB RAM. Memory hogs worden door iOS 8 zonder compassie na een tijdje uit het geheugen verwijderd.
  #26  
Oud 28-01-15, 12:33
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Het prettige mede aan een iDevice is dat je meerdere jaren alle update's gewoon mee krijgt. Net als bij de Nexus modellen. De iPhone 4 uit 2010 krijgt op dit moment nog steeds de update's. Dit iDevice is op iOS4 begonnen en draait ook nog op iOS8, niet erg soepel, maar het gaat wel. Zeker als je niet beter gewent bent.
Als je een beperkt budget hebt, probeer dan een iPhone 5S. Wel een kleiner scherm dan je gewent bent, maar nog steeds goed snel.
Het 6+ scherm is wel mooi groot, maar in mijn optiek te groot. Qua schermgrootte zou ik niet naar een 4 kijken, minimaal naar een 5 in jou geval of de 6.

Hoe lang je met een lading kan ligt vooral de keuze welke app's je draait en of je push, verversen op de achtergrond aan hebt staan. Ga je daar bewust mee om dan kan je makkelijk twee dagen met een lading. Maar is FaceBook en Twitter meer dan belangrijk? Ja dan red je het waarschijnlijk niet een dag met een batterij lading.

Succes met de beslissing.
Heb nu Facebook, Snapchat, HLN, Jupiler Pro League, Emails en dat is het. Af en toe eens op Chrome surfen maar dat is zelden (enkel in noodgevallen). Geen games, daarvoor heb ik mijn tablet. En telkens sluit ik de apps op de achtergrond af, die blijven nooit open staan (zelfs de sms app niet). Zo hou ik het toch bijna 2 à 3 dagen vol met toestel nu. Het enige grote nadeel dat ik momenteel ondervind is dat Android niet lang genoeg hun toestel ondersteunen voor de nieuwste software... Terwijl Apple dit wel doet en steviger is qua software lijkt me. Het enige die me afschrikte was de batterij, daarmee dat ik me hier even informeer Ik twijfel nog of ik hem los koop of via een King abonnement. Ben bang voor addertjes onder het gras of misleidingen dat ik over het hoofd zie. Vrienden waarschuwen me er alvast voor. Daarom dat ik me hier eerst stevig informeer.
  #27  
Oud 28-01-15, 12:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
De iPhone 4 uit 2010 krijgt op dit moment nog steeds de update's.
Mijn iPhone 4 uit 2010 is wel op iOS 7.1.2 blijven hangen.

Citaat:
Dit iDevice is op iOS4 begonnen en draait ook nog op iOS8, niet erg soepel, maar het gaat wel.
Die van mij dus niet. Heb ik iets verkeerd gedaan?
  #28  
Oud 28-01-15, 16:53
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Je bent bang voor de batterijduur, dat was ik ook...

Ik heb zelf in december de 5s gekocht, mooie telefoon, met een groter scherm als de 4s (van 3,5 naar 4 inch).

Om je een idee te geven over de batterijduur:
4g en Wi-Fi aan, gebruiksduur gemiddeld 6 uur, standbytijd 2 dagen. ( 3 dagen tik ik soms wel aan als ik hem naar de 5% laat lopen.)
Maximaal 7,5 uur gebruiksduur en 3 dagen standby gehaalt en toen was die leeg

Gebruik: Facebook, whatsapp, nu.nl, instagram, twitter, en uiteraard bellen
Geen spelletjes dus, en als ik runtastic aanzet, dan moet ik hem 1x per 2 dagen opladen

Ik ben er zeer blij mee, want ik hoef dat ding niet elke dag aan de lader te gooien!
  #29  
Oud 28-01-15, 18:16
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
Je bent bang voor de batterijduur, dat was ik ook...

Ik heb zelf in december de 5s gekocht, mooie telefoon, met een groter scherm als de 4s (van 3,5 naar 4 inch).

Om je een idee te geven over de batterijduur:
4g en Wi-Fi aan, gebruiksduur gemiddeld 6 uur, standbytijd 2 dagen. ( 3 dagen tik ik soms wel aan als ik hem naar de 5% laat lopen.)
Maximaal 7,5 uur gebruiksduur en 3 dagen standby gehaalt en toen was die leeg

Gebruik: Facebook, whatsapp, nu.nl, instagram, twitter, en uiteraard bellen
Geen spelletjes dus, en als ik runtastic aanzet, dan moet ik hem 1x per 2 dagen opladen

Ik ben er zeer blij mee, want ik hoef dat ding niet elke dag aan de lader te gooien!
Jij spreekt duidelijke taal, daar wachtte ik op! Waarvoor mijn oprechte dank. De batterijduur schrikt me inderdaad af, anders had ik al lang een iphone want de software is efficiënter en er zit veel minder brol op. Bij Android krijg je nutteloze apps bij (zoals bij mij van Motorola) die je geheugen opslorpen terwijl je die apps niet kunt verwijderen en nooit gebruikt.. Dat frustreert me wel, dat is ook een reden waarom ik naar iphone zou over gaan. Maar als ik dit zo hoor, ik geraak gemiddeld 2 à 3 dagen ver met mijn Moto G qua batterij. Dan zou dit van iphone 1 à 2 dagen moeten zijn of misschien wel quasi hetzelfde als nu met mijn Moto G?

Laatst gewijzigd door HardFusion; 28-01-15 om 19:56.
  #30  
Oud 28-01-15, 21:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Bij Android krijg je nutteloze apps bij (zoals bij mij van Motorola) terwijl je die apps niet kunt verwijderen en nooit gebruikt..
Dat heb je op een iPhone ook...

En je kunt niet instellen welke App de default is voor mail, browsen, etc.

(even een beperking noemen waar je je misschien niet van bewust was)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #31  
Oud 28-01-15, 22:22
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Bedankt voor de uitgebreide reactie, een 4S wil ik niet aangezien het scherm te klein is en het model te verouderd is. Een iphone 6 lijkt me wat maar is me net iets te hoog in aankoop prijs als je hem zonder abonnement wil. Ik dacht aan King met de 6 maar enkele vrienden van me blijven herhalen dat ik goed moet opletten dat ik niet in een valstrik raak of opgelicht wordt... Wat denken jullie daarover?
Ik heb een King supersize + iphone 6.... opgelicht? in totaal 150 goedkoper. dat ik nu twee jaar vastlig is geen probleem, aangezien wij hier thuis met alles bij Telenet zijn en wij zeer tevreden klanten zijn
  #32  
Oud 28-01-15, 22:34
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
Ik heb een King supersize + iphone 6.... opgelicht? in totaal 150 goedkoper. dat ik nu twee jaar vastlig is geen probleem, aangezien wij hier thuis met alles bij Telenet zijn en wij zeer tevreden klanten zijn
Klopt het dat je geen Iphone 6 16GB kan verkrijgen met King of Kong? Vind enkel de 64GB of wel 128GB op hun website... Had nochtans graag de 16GB gehad, meer dan voldoende voor mij. Bij de Iphone 6+ heb je dan wel de 16GB als ik de website mag geloven. Bizar, toch? Hier is ook alles Telenet, enkel mijn smartphone is nog Proximus, daarom misschien de overstap naar Telenet zodat we voor alles bij hen zitten
  #33  
Oud 28-01-15, 22:58
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Klopt het dat je geen Iphone 6 16GB kan verkrijgen met King of Kong? Vind enkel de 64GB of wel 128GB op hun website... Had nochtans graag de 16GB gehad, meer dan voldoende voor mij. Bij de Iphone 6+ heb je dan wel de 16GB als ik de website mag geloven. Bizar, toch? Hier is ook alles Telenet, enkel mijn smartphone is nog Proximus, daarom misschien de overstap naar Telenet zodat we voor alles bij hen zitten
Geen idee...

Ik had een vooropgesteld budget van 799 euro... Ideaal voor de iPhone 6 32 gb.

Toen ik hoorde dat die bij telenet 150 goedkoper was dacht ik: ow yeah... Ben bij telenet geweest: geen 32gb beschikbaar en geen idee hoelang het nog duurt... Als ik iets in mijn kop heb, heb ik het ook in mijn gat... En de 4s werd zo stilaan een ramp qua gebruik van apps dus ik moest iets doen

Na enig rekenwerk komt de 128gb nog 50 onder mijn budget... Dus de 128 dan maar gepakt. Zottekes maarja... Net gaan kijken en 64gb nog steeds niet beschikbaar... Ikke al 4 weken gelukkig met de 6.
  #34  
Oud 28-01-15, 23:09
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
Geen idee...

Ik had een vooropgesteld budget van 799 euro... Ideaal voor de iPhone 6 32 gb.

Toen ik hoorde dat die bij telenet 150 goedkoper was dacht ik: ow yeah... Ben bij telenet geweest: geen 32gb beschikbaar en geen idee hoelang het nog duurt... Als ik iets in mijn kop heb, heb ik het ook in mijn gat... En de 4s werd zo stilaan een ramp qua gebruik van apps dus ik moest iets doen

Na enig rekenwerk komt de 128gb nog 50 onder mijn budget... Dus de 128 dan maar gepakt. Zottekes maarja... Net gaan kijken en 64gb nog steeds niet beschikbaar... Ikke al 4 weken gelukkig met de 6.
Ik ga dan ook nog niet meteen een Iphone aankopen hoor. Ik spreek over 3 tot 5 weken nog. Maar vooraf zocht ik een forum als dit om er meer over te weten te komen want ik heb totaal NIETS van ervaring met Apple aangezien ik altijd op cijfers afging en Apple zwak presteerde qua cijfers. Maar nu alles nader verklaard wordt komt het uit waarom Apple zo'n lage cijfers haalt... Zijn er nog mensen of jij zelf die de overstap van Android naar Apple hebben gedaan? Zo ja, kunnen jullie jullie ervaringen hier delen met me? Zo hoor ik verschillende verhalen en kan ik ze gaan wikken en wegen.

Jullie zijn alvast van harte bedankt voor de zeer snelle en nuttige info tot nu toe!
  #35  
Oud 29-01-15, 00:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
Apple zwak presteerde qua cijfers.
Er zijn 2 cijfers waar Apple heel goed op scoort:
  • klanttevredenheid
  • winstgevendheid
  #36  
Oud 29-01-15, 10:18
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Maar als ik dit zo hoor, ik geraak gemiddeld 2 à 3 dagen ver met mijn Moto G qua batterij. Dan zou dit van iphone 1 à 2 dagen moeten zijn of misschien wel quasi hetzelfde als nu met mijn Moto G?

Tja, ik heb nog nooit minder als 1 dag gehad. 2 dagen met 1 lading lukt mij altijd nog makkelijk.
Maar alles hangt en/of staat met je gebruik.

Ik weet niet of je op je motorola kunt zien hoelang je hem gebruikt ? En wat de standbytijd is ? Daar moet je het mee gaan vergelijken. Maar qua telefoon weet je niet wat je overkomt, want het werkt zo heerlijk soepel.
Loopt niet vast, geen gekke dingen, ja ook wat beperkingen maar daar kan ik prima mee leven.

succes met je keuze.
  #37  
Oud 29-01-15, 10:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
...want ik heb totaal NIETS van ervaring met Apple aangezien ik altijd op cijfers afging en Apple zwak presteerde qua cijfers.
Ik heb geen idee over welke "cijfers" jij het hebt. Als ik jouw berichten lees dan zal je met "cijfers" wel de "batterijduur" bedoelen want dat is blijkbaar het enigste wat jou interesseert.

"Batterijduur" is geen cijfer. "Batterijduur" is een neologisme dat nergens op slaat. Een accu heeft een bepaalde capaciteit. Een accu levert elektrische energie. Hoeveel energie een iPhone verbruikt hangt van tientallen variabelen af. Die variabelen zijn van gebruiker tot gebruiker verschillend.
  #38  
Oud 29-01-15, 11:00
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb geen idee over welke "cijfers" jij het hebt. Als ik jouw berichten lees dan zal je met "cijfers" wel de "batterijduur" bedoelen want dat is blijkbaar het enigste wat jou interesseert.

"Batterijduur" is geen cijfer. "Batterijduur" is een neologisme dat nergens op slaat. Een accu heeft een bepaalde capaciteit. Een accu levert elektrische energie. Hoeveel energie een iPhone verbruikt hangt van tientallen variabelen af. Die variabelen zijn van gebruiker tot gebruiker verschillend.
Met cijfers bedoel ik het RAM geheugen, processor, geheugen, batterij capaciteit... Kijk hier een vergelijking de Iphone 6 vs mij MotoG = Apple iPhone 6 vs Motorola Moto G - Phone specs comparison

Mijn MotoG haalt sterkere cijfers dan de Iphone zoals je ziet maar blijkbaar heeft de Iphone geen hoge cijfers nodig om goed te werken. Heb ik hier gelezen in mijn topic van mensen. Dat verklaart waarom de Iphone qua cijfers niet hoog scoort (specs).
  #39  
Oud 29-01-15, 11:30
kimiferrari kimiferrari is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 19
Standaard

Die cijfer die jij bedoelt zijn ook niet van belang echt. Het is niet zo dat een Quadcore processor altijd beter presteert dan een Dualcore processor. Als je de test van Tweakers bekijkt zie je dat de Moto G zelfs slechter presteert dan de iPhone 5S:

Motorola Moto G Review - budgettopper - Hardware en prestaties - Review - Reviews - Tweakers
  #40  
Oud 29-01-15, 11:43
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
De iPhone 6 en vooral vind ik de 6 plus vind ik de beste iPhone ooit, zowel op batterijduur als op de afwerking, love it.
Beste iPhone ever en ik heb ze allemaal al gehad van de aller 1ste tot de 5C en 6 en de 6 plus nu .

De 6s zal mss 2GB ram krijgen en dat is mss wel nodig ook.

De keuze is simpel ze; wil je niet wachten dan koop je gewoon nu de iPhone 6 of 6 plus, kan je wel nog veel maanden wachten wacht dan op de nieuwe iPhone 6s. .

Je kan op Wi-Fi makkelijk meer dan 5 uur gebruik behalen.
Ben het volledig met je eens kwestie van batterijduur mag ik ook niet klagen... Ook met 4G kan dit toestel nog relatief goed weg.. Natuurlijk verbruikt dat batterij maar het gaat allezins langer mee dan bv met mijn 5s geweest
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:00.