//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn scheuren worden ook steeds groter. Had bij de enquete nee ingevuld, maar dat is inmiddels anders. Denk dat als je nu een update doet, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #541  
Oud 02-05-09, 14:41
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Mijn scheuren worden ook steeds groter.
Had bij de enquete nee ingevuld, maar dat is inmiddels anders.
Denk dat als je nu een update doet, meer mensen een ander antwoord invullen.

Is het zo dat je nog steeds je iphone kunt terug brengen naar de t-mobile shop?
Hoorde geruchten dat het niet meer odner 'garantie' valt?!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 02-05-09, 15:44
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Tuurlijk valt dat nog onder garantie. Gewoon naar de shop gaan en indien nodig de naam Kassa laten vallen!
__________________
leondekkers.nl
  #543  
Oud 06-05-09, 11:02
Vienna-Dutchman Vienna-Dutchman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Wenen (A)
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman Bekijk bericht

Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat verlopen!
Nou, zo snel kan het dus gaan:
Gisteren om ca. 10.00 werd mijn iPhone door UPS opgehaald, naar Nederland vervoerd, daar bij Apple omgeruild, en vandaag om 09.58 stond UPS weer voor de deur en bracht mij een nieuwe iPhone!!!!

Sendungsfortschritt
Ort Datum Ortszeit Beschreibung
VIENNA,
AT 06.05.2009 9:58 ZUGESTELLT
06.05.2009 7:20 IMPORTSCAN
06.05.2009 5:09 ANKUNFTSSCAN
06.05.2009 5:09 ANKUNFTSSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 06.05.2009 3:51 ABFAHRTSSCAN
06.05.2009 3:47 ABFAHRTSSCAN
06.05.2009 0:29 HERKUNFTSSCAN
NL 05.05.2009 13:55 RECHNUNGSINFORMATIONEN ERHALTEN


Nog een vraagje:
het seriennummer begint met: 88917.... , Heb ik nu een splinter nieuwe uit de produktieweek 17 van 2009? of kan je dit aan het nummer niet zien?
  #544  
Oud 06-05-09, 11:11
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ja je hebt een splinternieuwe.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #545  
Oud 06-05-09, 11:24
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman Bekijk bericht
Nou, zo snel kan het dus gaan:
Gisteren om ca. 10.00 werd mijn iPhone door UPS opgehaald, naar Nederland vervoerd, daar bij Apple omgeruild, en vandaag om 09.58 stond UPS weer voor de deur en bracht mij een nieuwe iPhone!!!!

Sendungsfortschritt
Ort Datum Ortszeit Beschreibung
VIENNA,
AT 06.05.2009 9:58 ZUGESTELLT
06.05.2009 7:20 IMPORTSCAN
06.05.2009 5:09 ANKUNFTSSCAN
06.05.2009 5:09 ANKUNFTSSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 06.05.2009 3:51 ABFAHRTSSCAN
06.05.2009 3:47 ABFAHRTSSCAN
06.05.2009 0:29 HERKUNFTSSCAN
NL 05.05.2009 13:55 RECHNUNGSINFORMATIONEN ERHALTEN


Nog een vraagje:
het seriennummer begint met: 88917.... , Heb ik nu een splinter nieuwe uit de produktieweek 17 van 2009? of kan je dit aan het nummer niet zien?
Zo dat is lekker snel. Binnen 24 uur
  #546  
Oud 06-05-09, 12:09
Jaapvdb Jaapvdb is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman Bekijk bericht
Nou, zo snel kan het dus gaan:
Gisteren om ca. 10.00 werd mijn iPhone door UPS opgehaald, naar Nederland vervoerd, daar bij Apple omgeruild, en vandaag om 09.58 stond UPS weer voor de deur en bracht mij een nieuwe iPhone!!!!
Jeej, wat een snelheid, zou er bijna voor naar Oostenrijk gaan verhuizen,
netjes afgehandeld!
  #547  
Oud 06-05-09, 14:38
Manimalle's schermafbeelding
Manimalle Manimalle is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Gisteren kreeg ik een nieuwe iphone binnen, na 4 maanden gezeur over en weer. De druk van de uitzending van kassa heeft blijkbaar wel geholpen, en terecht... Dus ik raad iedereen aan niet op te geven als T-mobile moeilijk doet.
  #548  
Oud 06-05-09, 17:40
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Vandaag na twee weken gaan informeren in Mobistarshop: er wordt geen garantie gegeven op scheurtjes. De verkopers vinden dat niet normaal, maar zijn afhankelijk van en externe firma. Tel contact met Mobi(star?): wij staan niet in voor gsm problemen, we bieden alleen maar abonementen aan. Alle andere problemen(?) lopen via de winkel. Ze maken er zich snel vanaf, geen discussie en het gesprek wordt vrij kort afgebroken, zeer klantvriendelijk is die mevrouw aan telefoon! De gsm's die ze verkopen daar hebben ze geen invloed op, alles verloopt via via..... ergens een service/herstel firma in Nuth Nederland . Ik kan een nieuwe achterkantje krijgen voor € 286,00 op een toestel van € 615,00 dat 5 maand oud is. Heb een abo met 3 gsm's zakelijk gebruik en zal waarschijnlijk toch van operator veranderen. Toen ik dit aanhaalde zei de telefoondame dat ik dat maar moest doen dan via een aangetekend schrijven. Mobi (star???) service ???? De verkoper ging zijn best doen, ben benieuwd.

Het vervolg: vandaag contact gehad met Dynafix Care te Nuth: mededeling van de dame aan telefoon: opdracht van Apple is GEEN herstelling voor haarscheurtjes, eventueel vervangen aan € 286,00. Kan mijn toestel terugkrijgen via de Mobistar winkel, maar er moet nog een bereking gemaakt worden van de "expertise" kosten, dus om scheurtjes te zien moeten ze een expertise aanrekenen. Vind dit beneden alle peil, dat een gsm van dat geld geen enkele garantie heeft.


Meer nieuws: de mobistarwinkel heeft online mijn reparatiestatus gecheckt: suprise, ik heb 3 mogelijkheden:
1) € 286 betalen voor een vervanging
2) mijn toestel niet hersteld terug voor €40 (voor mijn eigen toestel wel te verstaan) dikke afzetters die Dynafix in Nuth !!!!!!!!!!!!!!!!
3) Niet accoord met 1 & 2: toestel kwijt, "Ik zie dan af mijn opgestuurd apparaat" het zijn een stelletje afzetters daar.

Dus er wordt geen garantie gegeven, en Mobistar België geeft geen bal om je, en je bent sowieso 40 euros kwijt voor je eigen gsm terug te krijgen.
Zo kan ik ook een bedrijf opstarten.

Laatst gewijzigd door ikkeg; 07-05-09 om 21:38. Reden: wijziging in status
  #549  
Oud 07-05-09, 11:24
fedorr fedorr is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 151
Standaard

Ik heb sinds een paar weken ook last van haarscheurtjes, maar niet bij de knoppen. Er zitten haarscheurtjes in de rechter boven en onder hoek. Ik ga sowieso binnenkort terug, want het scherm heeft twee hot-pixels (altijd wit) in mijn scherm. iPhone was een kerstcadeau voor mijzelf en is dus een half jaar oud. Heb ik basis van de haarscheurtjes al recht op vervanging eigenlijk?
  #550  
Oud 07-05-09, 11:31
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Ik had dus scheurtje en hij was ouder dan een half jaar. Heb gewoon een nieuwe gekregen. Ik heb het gedaan via de Pro-Assist verzekering van Bellcompany
  #551  
Oud 09-05-09, 15:11
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexl Bekijk bericht
Heeft even geduurd maar hier is mijn update....

Ik heb de case ontvangen en ben vol goede hoop samen met een vriend van me aan de operatie begonnen hij is net ff een leveltje hoger techneut dan ik, de beschrijving van Ecaseshop zegt bij stap3, ""jank the logic board out the case" alleen vergeten ze hier de ongeveer 35 schroefjes die los moeten, de knopjes, kabels enzo voorts, enzo voorts.
Na een 2 1/2 durend klusje zat mijn iPhone weer in een jasje maar om nou te spreken van een mooi eind resultaat NEE, tussen het scheur en de case zat ongeveer een milimeter speling, sloot niet mooi aan en de Home knop werkte niet meer (redelijk essentieel bij de iPhone).

Uiteindelijk besloten direct contact op te nemen met Solid Vision en eerlijk is eerlijk deze mensen zijn heel reeel en valt goed mee te praten (over T-labiel maar te zwijgen) maar ja nu was mijn Witte iPhone metalic blauw.

Operatie herstel is toen van start gegaan en we hebben de iPhone in zn originele witte jasje gepropt, nu met gevolg dat het toestel helemaal niets meer deed, naar SolidVision gestuurd en ja hoe helpwillend ze ook zijn dit kregen ze niet rond.

Ik vind het niet zo'n heel groot probleem om de kosten van 280 te betalen, ze hebben gelijk en frustatie doet een hoop met een mens (wijze les zal ik maar zeggen) ik krijg een nieuwe iPhone... en kan een paar dingen meegeven uit mijn ervaring (kosteloos natuurlijk)

- Les1. Wacht NIET als je een (haar) scheurtje ontdekt, gelijk aan de bel
trekken
- Les2. Laat je door T-mobile NIET afschepen wat ze ook zeggen,
vraag, verzoek, desnoods EIS een reparatie (die ze niet doen, je krijgt
een nieuwe)
- Les3. Koop GEEN case bij Ecaseshop (ik vorder mijn geld gewoon terug
bij PayPal)
- Les4. Ga NIET zelf sleutelen... ook al ben je nog zo handig als je niet
zeker van jezelf bent begin er niet aan het is een Chinees puzzeltje...
- Les5. Als je al of the above heb gedaan zeur er niet over en betaal de
kosten je krijgt er een nieuw toestel voor.

Owja last but not least VAN T-MOBILE HEB IK NOOIT MEER IETS VERNOMEN!!!
Goed dat ik dit lees , zat net te denken om zo'n case bij Ecaseshop te bestellen. ( MAAR NIET DOEN DUS ).
Ook ik zie een scheurtje in mijn case van mijn zwarte Iphone , dat ding is GVD net 1 maand oud .
Heb hem via marktplaats dus geen garantie.
Opzich zijn de prijsen om zo'n case te laten vervangen ook niet echt om arm van te worden.( en het scheelt een hoop prutswerk als je het zelf doet ).
Heb al een paar namen voorbij zien komen om deze case te vervangen , maar mocht iemand een goede of slechte ervaring hebben ...ik ben 1 en al oor.
  #552  
Oud 09-05-09, 19:40
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Wat een verhaal. Ik ben blij dat ik niet eens denk dat ik handig ben en er dus maar niet eens aan zou beginnen.
  #553  
Oud 10-05-09, 00:27
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Heb antwoord gehad op een mail naar Mobistar, zie hun afhandeling van dit probleem tijdens de garantieperiode. Lees maar:


"
Geachte,

Dank u voor uw mail.

Ik heb dit hier voor u nagevraagd en het blijkt inderdaad aan Dynafix om zelfstandig te oordelen wat in de garantie valt en wat niet.Alles zou na te lezen zijn in de garantievoorwaarden.
Wij kunnen jammergenoeg niet veel voor u doen.
U dient dus met hen een regeling te treffen. Misschien helpt het om eens contact op te nemen met de mensen van Apple zelf om hen uw probleem uit de doeken te doen.
Voor al uw technische problemen en vragen over uw facturatie kan u altijd bij ons terecht. Zo heb ik uw laatste factuur bekeken en zou het voor u erg interessant zijn om een databundel aan te kopen. Dit is een optie die u maandelijks kan activeren of deactiveren. het zou u veel goedkoper uitkomen.
Voor meer informatie kan u altijd contact opnemen met ons op het gratis nummer 5000 met uw gsm-toestel.[/FONT]


Met vriendelijke groeten,
Elke Lambert

Residential and Soho Support Representative"

Ze geven wel advies om mijn tariefplan te wijzigen voor een iPhone die ik nog steeds niet terug heb.
Schandalig vind ik dit.
Dus laat dit voor Belgische lezers een waarschuwing zijn met betrekking tot Mobistar en service.



Zo werken ze daar dus !

Al iets gehoord ? Zie mijn ervaring !!!
Mobistar laat je gewoon stikken, en verschuift de aansprakelijkheid;

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 13:23. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop.
  #554  
Oud 10-05-09, 14:09
Pharia Pharia is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

Hier komt mijn relaas dan.
Vorige week dinsdag heb ik mijn iPhone ingeleverd bij het Mobistar Center te Vilvoorde. De mevrouw daar kon mij vertellen dat dit volledig kostenloos zou zijn en dat zij wisten dat het een erkend probleem was. Mijn haarscheurtjes bevinden zich bij de oplaadconnectie en bovenaan dicht bij de zilveren rand. Zij had dit allemaal opgeschreven, en zei dat het een tien-tal dagen zou duren voor ik mijn iPhone terug zou krijgen. Ze kon mij ook vertellen dat als de GSM niet onder de garantie valt, ik deze gewoon terugkrijg.

Deze maandag krijg ik telefoon van een bedrijf te Mechelen, namelijk Rickvan BVBA. Naar verluidt is dit een tussenbedrijf die het van Mobistar toekrijgt, waarna zij het doorsturen naar Dynafix Care te Nuth in Nederland. Hij kon mij vertellen dat hij slecht nieuws had; ik had drie opties.

- Ik betaal 300 euro reparatiekosten.

- Ik betaal 40 euro (!) om mijn toestel terug te krijgen.

- Ik neem afstand van mijn toestel.

Hij kon mij zelf vertellen dat hij vond dat dit schandalig was, maar dat hij er niet veel aan kon doen. Hij wou voor mij wel een mail naar Mobistar sturen, maar wij hebben hem verteld om daar even mee te wachten. Mijn vader is namelijk een grote klant bij Apple en had zelf gebeld naar een contactpersoon vanuit Apple. Volgens de regelingen tussen Dynafix en Apple, moet Dynafix -altijd- een onderzoeksrapport doorsturen naar Apple onder het IMEI-nummer van je toestel. Toen hij dit controleerde, was er nog geen rapport binnengekomen. Hij vond het zélf - iemand van Apple dan - ook schandalig maar kon zelf niet meteen iets doen. Hij ging dit op de voet volgen en indien mogelijk ons helpen.

Ik heb daarna mijn tante gecontacteerd, zij beheert ons familiebedrijf en zou er voor zorgen dat er een regeling komt. Dynafix Care mag namelijk mijn eigendom niet verbeurd verklaren. Zij heeft onlangs contact gehad met Dynafix Care, met een vrouw die Nicole heet. Blijkbaar heeft de term respect geen enkele betekenis daar in Nederland, aangezien ze ons heel grof en arrogant aansprak. Het was onze schuld, druk, stoot of val-schade. "We moesten maar kijken op de website voor foto's". Toen wij vroegen om het onderzoeksrapport zwart op wit door te sturen onder naam van het familiebedrijf, weigerde ze resoluut. Ze weigerde alsook haar naam te geven. "Ik ben hier de enige Nicole dat hier werkt!"

Er is een klacht ingediend over Dynafix Care bij Apple - Apple kon mij vertellen dat wij niet de eerste mensen zijn die dit doen. Wij zijn allesinds bereid om maatregelen te treffen met het gerecht als ik mijn iPhone niet kostenloos terugkrijg. Deze mentaliteit is gewoon ongelofelijk, waar zijn de tijden waar klant koning is? Het is al triest genoeg hoe een toestel van 615 euro geen garantie biedt voor dit soort dingetjes - ik heb mijn toestel altijd goed verzorgd. Dit zal wel weer weken aanslepen, maar we zien wel hoe het gaat.

mvg, Pharia.

Laatst gewijzigd door Pharia; 10-05-09 om 17:02.
  #555  
Oud 10-05-09, 16:41
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pharia Bekijk bericht
Hier komt mijn relaas dan.
Vorige week dinsdag heb ik mijn iPhone ingeleverd bij het Mobistar Center te Vilvoorde. De mevrouw daar kon mij vertellen dat dit volledig kostenloos zou zijn en dat zij wisten dat het een erkend probleem was. Mijn haarscheurtjes bevinden zich bij de oplaadconnectie en bovenaan dicht bij de zilveren rand. Zij had dit allemaal opgeschreven, en zei dat het een tien-tal dagen zou duren voor ik mijn iPhone terug zou krijgen. Ze kon mij ook vertellen dat als de GSM niet onder de garantie valt, ik deze gewoon terugkrijg.

Deze maandag krijg ik telefoon van een bedrijf te Mechelen, namelijk Rickvan BVBA. Naar verluidt is dit een tussenbedrijf die het van Mobistar toekrijgt, waarna zij het doorsturen naar Dynafix Care te Nuth in Nederland. Hij kon mij vertellen dat hij slecht nieuws had; ik had drie opties. - Ik betaal 300 euro reparatiekosten. - Ik betaal 40 euro (!) om mijn toestel terug te krijgen. - Ik neem afstand van mijn toestel. Hij kon mij zelf vertellen dat hij vond dat dit schandalig was, maar dat hij er niet veel aan kon doen. Hij wou voor mij wel een mail naar Mobistar sturen, maar wij hebben hem verteld om daar even mee te wachten. Mijn vader is namelijk een grote klant bij Apple en had zelf gebeld naar een contactpersoon vanuit Apple. Volgens de regelingen tussen Dynafix en Apple, moet Dynafix -altijd- een onderzoeksrapport doorsturen naar Apple onder het IMEI-nummer van je toestel. Toen hij dit controleerde, was er nog geen rapport binnengekomen. Hij vond het zélf - iemand van Apple dan - ook schandalig maar kon zelf niet meteen iets doen. Hij ging dit op de voet volgen en indien mogelijk ons helpen.

Ik heb daarna mijn tante gecontacteerd, zij beheert ons familiebedrijf en zou er voor zorgen dat er een regeling komt. Dynafix Care mag namelijk mijn eigendom niet verbeurd verklaren. Zij heeft onlangs contact gehad met Dynafix Care, met een vrouw die Nicole heet. Blijkbaar heeft de term respect geen enkele betekenis daar in Nederland, aangezien ze ons heel grof en arrogant aansprak. Het was onze schuld, druk, stoot of val-schade. "We moesten maar kijken op de website voor foto's". Toen wij vroegen om het onderzoeksrapport zwart op wit door te sturen onder naam van het familiebedrijf, weigerde ze resoluut. Ze weigerde alsook haar naam te geven. "Ik ben hier de enige Nicole dat hier werkt!"

Er is een klacht ingediend over Dynafix Care bij Apple - Apple kon mij vertellen dat wij niet de eerste mensen zijn die dit doen. Wij zijn allesinds bereid om maatregelen te treffen met het gerecht als ik mijn iPhone niet kostenloos terugkrijg. Deze mentaliteit is gewoon ongelofelijk, waar zijn de tijden waar klant koning is? Het is al triest genoeg hoe een toestel van 615 euro geen garantie biedt voor dit soort dingetjes - ik heb mijn toestel altijd goed verzorgd. Dit zal wel weer weken aanslepen, maar we zien wel hoe het gaat.

mvg, Pharia.

"Er is een klacht ingediend over Dynafix Care bij Apple - Apple kon mij vertellen dat wij niet de eerste mensen zijn die dit doen." Waar kun je klacht indienen ??
Het zijn de mensen van Mobistar die je een toestel verkopen en na opstrijken van de winst hun klanten laten stikken. ik overweeg om de verkoper, met hem heb ik een overeenkomst gesloten, nl een toestel gekocht, zijn gegevens staan op de factuur gerechtelijk in gebreke te stellen.
Hij heeft me ook een reparatienota meegegeven, waar NERGENS de vermelding van kosten opstaan, hij heeft getekend voor ontvangst van mijn iPhone.
Duidelijk dat Mobistar de hele garantieprocedures naast zich neerlegt. Lekker 615 euro binnenhalen, en voor het overige............ Ik zoek dus zoveel mogelijk mensen die door Mobist.... afgezet zijn.
  #556  
Oud 10-05-09, 17:08
Pharia Pharia is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
"Er is een klacht ingediend over Dynafix Care bij Apple - Apple kon mij vertellen dat wij niet de eerste mensen zijn die dit doen." Waar kun je klacht indienen ??
Het zijn de mensen van Mobistar die je een toestel verkopen en na opstrijken van de winst hun klanten laten stikken. ik overweeg om de verkoper, met hem heb ik een overeenkomst gesloten, nl een toestel gekocht, zijn gegevens staan op de factuur gerechtelijk in gebreke te stellen.
Hij heeft me ook een reparatienota meegegeven, waar NERGENS de vermelding van kosten opstaan, hij heeft getekend voor ontvangst van mijn iPhone.
Duidelijk dat Mobistar de hele garantieprocedures naast zich neerlegt. Lekker 615 euro binnenhalen, en voor het overige............ Ik zoek dus zoveel mogelijk mensen die door Mobist.... afgezet zijn.
Die klacht is telefonisch ingediend bij de Apple Customer Service - er worden ook officiele documenten doorgestuurd om dat te bevestigen. Ik zou gewoon even bellen, je verhaal doen en zeggen dat je daar graag een klacht over zou indienen.

Mobistar kan je hiermee niet ten laste leggen, want zij hebben enkel en alleen een overeenkomst om de iPhone te verdelen en customer support te verlenen indien het toestel niet deugdelijk is. En zij doen dit. Ze hebben je iPhone nagekeken op scheurtjes, het papier ingevuld en hem opgestuurd. In mijn geval hebben ze dit zelfs op dezelfde dag gedaan (verzending), vanaf dat moment ligt het helemaal niet meer in Mobistar's handen. Ik heb dus niet echt te klagen over Mobistar.

Vanaf dat moment ligt het helemaal niet meer in Mobistar's handen. Mijn focus is op Dynafix Care, en indien mogelijk een regeling te treffen met Apple.

Laatst gewijzigd door Pharia; 10-05-09 om 17:10.
  #557  
Oud 10-05-09, 17:13
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Klopt niet helemaal, ik heb zelf ook een zaak en ik ben verantwoordelijk voor de afgeleverde producten. Waar moet ik daar voor bellen ?? Ik heb een herstelformulier ingevuld en gestempeld door Mobistar winkel, op die bon staat nergens iets van extra kosten vermeld; Graag een tel nr van Apple . Het verkooppunt is steeds verantwoordelijk voor de naleving van de garantieperiode, een consument moet nooit rechtstreeks met fabrikant/invoerder onderhandelen.
  #558  
Oud 10-05-09, 17:17
Pharia Pharia is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik ga dit voor jou opzoeken, aangezien mijn tante daarvoor gebeld heeft. Ik heb je een PM gestuurd met MSN details - is misschien iets makkelijker aangezien beide situaties bijna identiek zijn.
  #559  
Oud 12-05-09, 17:44
Tuttel Tuttel is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard Haar scheurtje scheurt uit, garantie?

Ik had een klein haarscheurtje ongeveer in het midden van de connector heb de achterkant naar boven, nu is deze uitgegroeit tot een scheurtje van bijna een cm en ben als de dood dat hij straks helemaal doorscheurd of wat dan ook.

Ik ben altijd heel voorzichtig met met me Iphone, ding nog nooit uit me handen laten kletteren en op gebruiks krasjes na op de achterkant die alleen in het licht te zien zijn is hij nog helemaal gaaf. Ik baal er dus ontezettend van dat ondanks mijn voorzichtigheid er toch een scheurtje is ingekomen, fabrieksfout? In hoeverre kan ik me beroepen op de standaard garantie oid. Ik heb geen aparte afgesloten. Ook heb ik last van een lightleak wat al vanaf het begin is en waar ik me ook steeds meer aan begin te ergeren...
Hijs is btw nu ongeveer 6 maandjes oud.

Alvast Bedankt :3

Laatst gewijzigd door Tuttel; 12-05-09 om 17:50.
  #560  
Oud 12-05-09, 17:47
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Discussies samengevoegd.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.