//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Het is al enig tijd bekend dat er scheurtjes in de behuizing van de 3g plaatsvinden. Is er eigenlijk al meer bekend over deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 16-08-08, 00:03
Tjainie's schermafbeelding
Tjainie Tjainie is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Het hoge noorden
Berichten: 60
Standaard De scheurtjes

Hallo,

Het is al enig tijd bekend dat er scheurtjes in de behuizing van de 3g plaatsvinden. Is er eigenlijk al meer bekend over deze scheurtjes kwa oplossing etc?

bvd,

Tjainie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #62  
Oud 16-08-08, 00:08
Guest-20201028093429
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Terug gaan naar T-Mobile? Als je hem daar gekocht hebt dan. Anders naar de winkel gaan waar je hem wel hebt gekocht
  #63  
Oud 18-08-08, 18:17
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Ik heb een Witte, en ik zie geen enkel scheurtje bij mij staan. En dan zeggen dat ik nog getwijfeld heb om dan toch geen zwarte te kopen...

Maar die scheurtjes... kunnen die nog komen na gebruik? Of niet? Want dan zal iedereen wel scheurtjes krijgen na verloop van tijd.
  #64  
Oud 18-08-08, 19:10
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe Bekijk bericht
Ik heb een Witte, en ik zie geen enkel scheurtje bij mij staan. En dan zeggen dat ik nog getwijfeld heb om dan toch geen zwarte te kopen...

Maar die scheurtjes... kunnen die nog komen na gebruik? Of niet? Want dan zal iedereen wel scheurtjes krijgen na verloop van tijd.
zwarte hebben net zo goed scheuren is al eerder bekent gemaakt..
en meestal hebben iphones het niet als ze net uit de doos komen, maar na enkele weken beginnen ze te komen bij sommigen, dus iedereen heeft nog kans om ze te krijgen.
  #65  
Oud 19-08-08, 02:55
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

als ik dit zo allemaal lees denk ik dat ik mooi bij me 2G blijf wat een problemen bij die 3G zeg.....
  #66  
Oud 19-08-08, 03:54
daaf85's schermafbeelding
daaf85 daaf85 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 137
Standaard

mijne is in week 30 geproduceerd, nog geen haarscheurtjes gelukkig.
  #67  
Oud 19-08-08, 04:41
FleavKe's schermafbeelding
FleavKe FleavKe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lommel
Berichten: 66
Standaard

Mijne ook in week 30.
Maar stel nu dat er minuscule kleine haarscheurtjes in zouden komen kun je nog altijd typ-ex gebruiken als je een witte hebt ;-) maar ik sta natuurlijk niet garant voor deze oplossing hahaha
  #68  
Oud 19-08-08, 05:20
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Gebeuren die haarscheurtjes alleen als je geregeld gebruik maakt van de "stille" modus? Dus door de switch om te zetten?
  #69  
Oud 19-08-08, 10:15
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Nee ze kunnen spontaan ontstaan. Ben nog steeds benieuwd naar een passende oplossing.
  #70  
Oud 19-08-08, 19:31
Missbaksel Missbaksel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

iPhone uit week 28. Uit italië. Klein scheurtje in het plastic ter hoogte van het midden van de volume knoppen. Zie er bijna niks van, gelukkig. Ik vind het nog steeds zeer erg

Gr.

Martijn
  #71  
Oud 19-08-08, 20:28
Stephan*iPhone Stephan*iPhone is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Sins 02-08 ben ik een trotste bezitter van een Iphone 3G 8Gb. Het toestel is dus nog geen 3 weken oud en geproduceerd in week 30. Sinds gisteren zijn er 2 haarbreukjes te zien(heel klein) bij de volumeknop. Heb gisteravond meteen een passende e-mail gestuurd naar T-mobile toe, dat ik een passende oplossing eis, kortom nieuw toestel. Het zat me toch niet lekker vandaag, toen ik thuis kwam van het werk maar T-mobile gebeld. T-mobile was niet echt hulpvaardig, zei dat hij nog nooit van het probleem gehoord had. Wist niets van de manier hoe t-mobile dit soort dingen oplost en verwees me dus naar de T-Mobile shop waar ik hem heb aangeschaft. De komende dagen wacht ik even af of de breukjes groeien of niet. Heb zowiezo geen tijd om naar de shop te gaan.

Weet iemand hoe lang de garantie op het toestel is, en of dit soort mankementen daar onder vallen? Heb namelijk geen idee hoe het officieel allemaal geregeld is.

Iemand anders al toestel omgeruild of ervaring met T-Mobile?
  #72  
Oud 19-08-08, 20:39
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

@ Stephan;

lijky mij te vallen onder de fabrieksgarantie.. maar ze zullen dan wel weer aankomen met ; onder de fabrieksgarantie vallen alleen hardware matige problemen ofzo en geen cosmetische..

maar in amerika ruilen ze de iphone volop om in de winkel,velen zijn al bezig aan hun 4e iphone maar heb hier in nederland nog geen geval meegemaakt..
  #73  
Oud 20-08-08, 10:25
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Er was gister (volgens mij) nog een nieuws artikel over dat de 2G iPhone's uit week 30 ook die scheurtjes hebben
__________________
Bor3d @ Stage
  #74  
Oud 21-08-08, 01:34
rmc.gykm rmc.gykm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Toen ik mijn iphone uit de doos haalde, 's middags op de eerste verkoopdag kwam ik al enige oneffenheid tegen rondom mijn lens, moulding van backcover. Echter was ik zo blij hem eindelijk te hebben, en ging direct die avond op vakantie, dat ik het voor lief nam. De oneffenheden, zie foto's, zijn uiteindelijk uitgegroeit tot de basis van een hele hoop scheurtjes in de cover.

Mijn iphone komt eveneens uit de beruchte productieweek 27. Ik ga morgen direct contact opnemen met Apple en T-Mobile, zal ze eveneens de foto's doorsturen. Indien ze de schuld op mij afschuiven zal ik hem laten onderzoeken op de schade, materiaal is namelijk van binnenuit gescheurd. Eveneens is de moulding het probleem van de schade, er is duidelijk iets verkeerd gegaan in het productie-proces.

Hoe is het verder met andere schadegevallen? Anderen al contact gehad met Apple cq T-Mobile? Hoe is het bij jullie, of niet, opgelost?

Hierbij roep ik allen op je gegevens van je iphone te plaatsen, probeer ook foto's te maken (het is een lastige opgave, I know ). I'll keep you guys informed!

Thx alvast.

Hierbij de foto's. (Full res - Iphone cracks)


Foto 1:
Hier zie je duidelijk de scheurtjes ontstaan, zich vormend rondom de camera. Hier zie je duidelijk een (donker) begin- en eindpunt. Daarnaast is mijn camera erg verzonken in de backcover, is dit bij iedereen zo?


Foto 2:
Hier zie je duidelijk wat ik bedoelde in mijn verhaal, het probleem van de oneffenheden in het materiaal. Dit zijn tevens de begin- en eindpunten van de "waaier". Je ziet, en voelt, duidelijk waar deze punten zitten, je voelt zelfs de scheurtjes.



Foto 3:
Hier een top-down view. Hier zie je eveneens de flare van het licht, oplichten op een fout in het materiaal.



Foto 4:
Nogmaals een foto van de scheurtjes.




Foto 5:
Hier zie je nogmaals een keer dat de scheurtjes zelf ook het licht breken, in het bovenste oppervlakte, dus de scheurtjes bevinden zich niet alleen onder de topcoating.
  #75  
Oud 21-08-08, 02:22
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
als ik dit zo allemaal lees denk ik dat ik mooi bij me 2G blijf wat een problemen bij die 3G zeg.....

Jammer dat de berichten van wel tevreden en blije gebruikers door de negatieve berichten heen niet opvallen!

En, zoals al in een ander topic aangegeven is, valt wel op dat veel mensen die hier komen met problemen de 3G niet gebruiken zo uit de doos, maar er van alles en nog wat op zetten en jalibreak uitvoeren. De mensen die hem zo uit de doos gebruiken zijn over het algemeen allemaal dik tevreden. Geeft wel te denken..

Uiteraard moet iedereen dat voor zich zelf bepalen, maar ja als je dan problemen hebt...krijgt, aan wie of wat ligt het dan!
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #76  
Oud 21-08-08, 10:03
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

@ Ben: LOL.. je krijgt scheurtjes door jailbreaken? Of begrijp ik je nou verkeerd

Laatst gewijzigd door Robert M.; 21-08-08 om 10:05.
  #77  
Oud 21-08-08, 12:20
rmc.gykm rmc.gykm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Wtf ben, wat bedoel je? Hem gebruiken zoals uit de doos? Dus zonder case? Als je dat doet krijg je inderdaad geen last van scheuren, waar de oorzaak van te zoeken is in materiaal gebruik..

Denk eens na voordat je in het topic, wat met als onderwerp de haarscheurtjes heeft, een reactie als deze neergooit.. Hier gaat het niet over hoe blij iedereen is met deze vorm van "schade".
  #78  
Oud 21-08-08, 15:34
frida frida is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland (R'dam)
Berichten: 78
Standaard

GEen Jailbraik (geen verstand van) en voor het eerst een Iphone gebruiker. Bereik is in orde, geen 3G klachten maar... Vanaf het begin een screenprotector erop gehad en in een hoesje maar sinds deze week zijn er een soort putjes of butsjes in mjn Iphone ontstaan. Ik heb geen idee waar dit aan licht. Ik heb het niet zoals bij de lens of de volume knop bij mij ontstaat het over het hele toestel (alsof de Iphone mazzalen heeft) Dat kan toch niet gebeuren in een hoesje, ik heb dit nog nooit eerder gehad met mijn samsung, nokia, of wat voor telefoonmerk dan ook, ook niet met mijn Ipod.

Er zijn sinds gister twee scheurtjes bijgekomen. De Iphone is soms wel warm maar ier mag het toch niet aan ligen???

Hier kan je de foto zien, de rode rondjes zijn de putjes en de blauwe vierkantjes zit een scheurtje (lijkt op een krasje) alleen zie je helaas niet op de foto.
Iphone butsjes o.i.d.
__________________
-Iphone 3G W16GB-
  #79  
Oud 21-08-08, 15:38
Erulezz Erulezz is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frida Bekijk bericht
GEen Jailbraik (geen verstand van) en voor het eerst een Iphone gebruiker. Bereik is in orde, geen 3G klachten maar... Vanaf het begin een screenprotector erop gehad en in een hoesje maar sinds deze week zijn er een soort putjes of butsjes in mjn Iphone ontstaan. Ik heb geen idee waar dit aan licht. Ik heb het niet zoals bij de lens of de volume knop bij mij ontstaat het over het hele toestel (alsof de Iphone mazzalen heeft) Dat kan toch niet gebeuren in een hoesje, ik heb dit nog nooit eerder gehad met mijn samsung, nokia, of wat voor telefoonmerk dan ook, ook niet met mijn Ipod.

Er zijn sinds gister twee scheurtjes bijgekomen. De Iphone is soms wel warm maar ier mag het toch niet aan ligen???

Hier kan je de foto zien, de rode rondjes zijn de putjes en de blauwe vierkantjes zit een scheurtje (lijkt op een krasje) alleen zie je helaas niet op de foto.
Iphone butsjes o.i.d.
Dit heb ik ook, alleen dan een boven de mute-knop..
  #80  
Oud 21-08-08, 15:47
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Het kan wel komen door je hoesje.. als er bijv. zandkorreltjes tussen hebben gezeten.. of komen deze mazelen naar buiten?
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.