//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hier een nieuw geval van haarscheurtjes, of beter: een scheur, waar ik, als ik goed kijk, kan zien dat er nieuwe omheen ontstaan. Ik gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 22-08-08, 10:30
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Hier een nieuw geval van haarscheurtjes, of beter: een scheur, waar ik, als ik goed kijk, kan zien dat er nieuwe omheen ontstaan. Ik gebruik geen case, dus kan ook niet door een te krappe case zijn ontstaan. Ik bewaar de telefoon bijna altijd in mijn broekzak, waar nooit andere spullen bij zitten, zodat hij niet geplet / ingeklemd kan worden, of kan krassen (toch krastie 'ie enorm).

Het is er nog maar één scheur, maar helaas niet een 'haarscheurtje' zoals de witte, maar echt een barst.

Mijn iPhone is in week 27 geproduceerd, zwart, en heb hem sinds 11 Juli.
T-Mobile bellen? Apple bellen?

Edit: even beter gekeken, rond de mute knop een haarscheurtje en bij de camera beginnen ze ook te onstaan (lastig te zien op de zwarte, maar ze zitten er wel!)

Laatst gewijzigd door Ironis; 22-08-08 om 10:46.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 22-08-08, 10:41
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Ik zou als ik jou was allebij bellen Meeste kans dat je geholpen wordt
__________________
Bor3d @ Stage
  #83  
Oud 22-08-08, 18:49
rmc.gykm rmc.gykm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Hier een nieuw geval van haarscheurtjes, of beter: een scheur, waar ik, als ik goed kijk, kan zien dat er nieuwe omheen ontstaan. Ik gebruik geen case, dus kan ook niet door een te krappe case zijn ontstaan. Ik bewaar de telefoon bijna altijd in mijn broekzak, waar nooit andere spullen bij zitten, zodat hij niet geplet / ingeklemd kan worden, of kan krassen (toch krastie 'ie enorm).

Het is er nog maar één scheur, maar helaas niet een 'haarscheurtje' zoals de witte, maar echt een barst.

Mijn iPhone is in week 27 geproduceerd, zwart, en heb hem sinds 11 Juli.
T-Mobile bellen? Apple bellen?

Edit: even beter gekeken, rond de mute knop een haarscheurtje en bij de camera beginnen ze ook te onstaan (lastig te zien op de zwarte, maar ze zitten er wel!)
Hoe is het afgelopen met je telefoongesprekken? Heb gebeld maar ben nog niet verder gekomen, nog geen medewerking gekregen.
  #84  
Oud 26-08-08, 01:33
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Voor mensen met klachten vul dit formulier in: TROS Radar

Dit programma behandelt klachten over consumenten producten.
  #85  
Oud 26-08-08, 13:00
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

nog mensen berichten over de haarscheurtjes? iemand een nieuwe gekregen ofzo? bij mij wordt het steeds en steeds erger
  #86  
Oud 26-08-08, 13:48
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Ik heb T-Mobile een mail gestuurd, nog geen reactie. Het lijkt wel steeds beter zichtbaar, misschien komt dat ook wel omdat ik nu weet waar ze zitten.

Lijkt mij dat hier een oplossing voor moet komen, dit is bijna net zo erg als loslatende schermen naar mijn mening..

Iemand nog gebeld / in de shop geweest?
  #87  
Oud 26-08-08, 13:50
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Ik heb T-Mobile een mail gestuurd, nog geen reactie. Het lijkt wel steeds beter zichtbaar, misschien komt dat ook wel omdat ik nu weet waar ze zitten.

Lijkt mij dat hier een oplossing voor moet komen, dit is bijna net zo erg als loslatende schermen naar mijn mening..

Iemand nog gebeld / in de shop geweest?
heb wel een stuk of 10 mailtjes naar tros radar gestuurd, hopelijk wordt het dan ook meer bekent in nederland als ze het er in een uitzending over zouden hebben..

maar ik heb spijt dat ik hem bij the phone house heb gehaald, en een lifeline verzekering heb afgesloten, en er dus pas na 2,5 week achterkwam dat lifeline geen nieuwe iphone uitkeert maar een ander toestel van dezelfde waarde.. anders had ik nog naar pro-assistent kunnen gaan, maar nu niet meer dus.. en dan had ik allang bij een T-shop aan de deur gestaan
  #88  
Oud 26-08-08, 14:33
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Euh, dit lijkt me simpelweg een fabrieksfout. Als ze dit niet als fabricagefout erkennen spit ik eens goed in de consumentenwet. Volgens mij moet de behuizing een redelijke termijn meegaan zonder spontaan zelf kapot te gaan.

iPhones met loslatende schermen worden tenslotte ook vervangen.

Overigens heb ik geen verzekering. Zal ook wel niet meer kunnen (heb 'm sinds 11-07)
  #89  
Oud 29-08-08, 17:53
spunz spunz is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: W dam
Berichten: 13
Standaard

hier nog een eigenaar van een witte 16gb iphone met scheurtjes, in de linker bovenhoek 3 scheurtjes.

***** apple
  #90  
Oud 08-09-08, 03:33
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Iemand nog meer klachten? Heb T-Mobile een mail gestuurd maandag, nog niks op terug gekregen. Het ziet er naar uit dat ze dit in de doofpot willen doen. Ik was vanmiddag ook in de stad toen ik even snel wou bellen, ging niet want ik had "No Service"... WTF is dat, ik sta midden in de stad en ik heb "No Service", beter dat ze dit snel gaan repareren anders word ik toch even helemaal niet goed. Ik ben trouwens ook gebeld door Tros Radar, alleen ik was aan het werk, gevraagd of ze me terug wouden bellen, is niet gebeurd. Dit was ongeveer anderhalve week terug.
  #91  
Oud 08-09-08, 09:43
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Ik ben zaterdag in de T-Shop geweest:
- Ik maakte aanspraak op de garantie ivm de barst aan de achterkant, bij de medewerkster die me hielp (leuke dame overigens)
- Ze wist niet of dit onder garantie viel. Ze was bang dat dit onder 'val' of 'druk' schade zou terugkomen.
- Op aandringen en uitleg over de problemen wereldwijd met scheuren en barsten (en de goede support in de Apple Stores in de VS, waar ze gewoon worden omgeruild) ging ze toch maar even navraag doen bij een collega
- Deze collega wist te vertellen dat Apple dit als bekend probleem had aanemerkt, en dat de telefoons onder garantie konden worden opgestuurd
- De nodige bureaucratische romslomp verwerkt (kopie contract, 3 maal tekenen voor afgifte, bladiebla en nog meer gedoe)
- Ik kon een (oud) leentoestel meekrijgen. Wel 50,- borg, maar dan kon ik tenminste bellen. Gelukkig heb ik mijn HTC nog en kan dus gewoon blijven internetten de komende tijd
- De medewerkster wist me te vertellen dat het zo'n 2 tot 3 weken duurt voor ze mijn telefoon weer hebben
- Ook konden ze niet beloven dat er een nieuwe wordt opgestuurd, mocht het te repareren zijn (ik denk het niet, dus het zal wel een nieuwe worden).
- Al met al, ondanks 20 minuten wachten voor ik aan de beurt was (lijnbaan), ben ik goed en vriendelijk door de medewerkster geholpen.
- Ik loop als tevreden klant, 2 weken zonder iPhone, de deur uit en wacht nu af tot ze me weer bellen en ik mijn tel kan ophalen.

Dus: iedereen die last heeft van de haarscheurtjes / barst in de telefoon: je kan je telefoon gewoon bij de T-Mobile shop onder garantie laten 'repareren'. Ben je hem wel 2 tot 3 weken kwijt. Ik heb ook ergens gelezen dat in de reparatieperiode de garantie niet doorloopt, dus als je de tel 2 weken kwijt bent, komt er 2 weken garantie bij. Dit ga ik nog even nachecken zodra ik hem ophaal.

Ik hou jullie op de hoogte over wanneer en hoe ik hem terugkrijg!

Laatst gewijzigd door Ironis; 08-09-08 om 09:53.
  #92  
Oud 08-09-08, 13:41
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Ik ben zaterdag in de T-Shop geweest:
- Ik maakte aanspraak op de garantie ivm de barst aan de achterkant, bij de medewerkster die me hielp (leuke dame overigens)
- Ze wist niet of dit onder garantie viel. Ze was bang dat dit onder 'val' of 'druk' schade zou terugkomen.
- Op aandringen en uitleg over de problemen wereldwijd met scheuren en barsten (en de goede support in de Apple Stores in de VS, waar ze gewoon worden omgeruild) ging ze toch maar even navraag doen bij een collega
- Deze collega wist te vertellen dat Apple dit als bekend probleem had aanemerkt, en dat de telefoons onder garantie konden worden opgestuurd
- De nodige bureaucratische romslomp verwerkt (kopie contract, 3 maal tekenen voor afgifte, bladiebla en nog meer gedoe)
- Ik kon een (oud) leentoestel meekrijgen. Wel 50,- borg, maar dan kon ik tenminste bellen. Gelukkig heb ik mijn HTC nog en kan dus gewoon blijven internetten de komende tijd
- De medewerkster wist me te vertellen dat het zo'n 2 tot 3 weken duurt voor ze mijn telefoon weer hebben
- Ook konden ze niet beloven dat er een nieuwe wordt opgestuurd, mocht het te repareren zijn (ik denk het niet, dus het zal wel een nieuwe worden).
- Al met al, ondanks 20 minuten wachten voor ik aan de beurt was (lijnbaan), ben ik goed en vriendelijk door de medewerkster geholpen.
- Ik loop als tevreden klant, 2 weken zonder iPhone, de deur uit en wacht nu af tot ze me weer bellen en ik mijn tel kan ophalen.

Dus: iedereen die last heeft van de haarscheurtjes / barst in de telefoon: je kan je telefoon gewoon bij de T-Mobile shop onder garantie laten 'repareren'. Ben je hem wel 2 tot 3 weken kwijt. Ik heb ook ergens gelezen dat in de reparatieperiode de garantie niet doorloopt, dus als je de tel 2 weken kwijt bent, komt er 2 weken garantie bij. Dit ga ik nog even nachecken zodra ik hem ophaal.

Ik hou jullie op de hoogte over wanneer en hoe ik hem terugkrijg!
je kan je iphone idd naar een t-shop brengen voor de haarscheuren.
had t-mobile opgebeld ( afdeling after care) en het uitgelegd, en ze zeiden ook dat ik gewoon bij een t-shop mijn iphone kon afgeven ter reparatie.. denk wel dat je een 'nieuwe' meekrijgt na 2 weken, ofja.. nieuw.. een 'refurbished toestel'
  #93  
Oud 08-09-08, 16:18
frida frida is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland (R'dam)
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 Bekijk bericht
heb wel een stuk of 10 mailtjes naar tros radar gestuurd, hopelijk wordt het dan ook meer bekent in nederland als ze het er in een uitzending over zouden hebben..

maar ik heb spijt dat ik hem bij the phone house heb gehaald, en een lifeline verzekering heb afgesloten, en er dus pas na 2,5 week achterkwam dat lifeline geen nieuwe iphone uitkeert maar een ander toestel van dezelfde waarde.. anders had ik nog naar pro-assistent kunnen gaan, maar nu niet meer dus.. en dan had ik allang bij een T-shop aan de deur gestaan
@ Dani, same here. Ik baal er ook van. Ook bij the Phone house en life line. Meteen abbo opzeggen en dan overstappen op de verzekering bij TMO. Mag hopen voor ze dat ik gewoon een nieuw toestel krijg of dat de bugs en putjes eruit zijn.

Er zat trouwens geen zand in mijn hoesje. Heeft twee weken in huisje gelegen op vakantie. En speciaal in hoesje in vak zakje van mijn tassen. Knappe zandkorrel die de Iphone zo wist toe te takelen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 2Gen mooier vind dat de 3G qua hoes. Smaken verschillen...
__________________
-Iphone 3G W16GB-
  #94  
Oud 09-09-08, 16:49
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik heb ook een haarscheurtje. Het zit precies onder de volume knop. Het is niet duidelijk zichtbaar maar goed.

Weet iemand hier of de iPhone 3G garantie wereldwijd is of niet?
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #95  
Oud 09-09-08, 18:44
Rob@wup Rob@wup is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

IK heb dus ook haarscheuren in mijn telefoon. Ga morgen langs BC, en ga eens bellen met apple of t-mobile. Wil sowsieso van mijn abbo af, heb hier amper bereik.
  #96  
Oud 09-09-08, 22:39
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ik heb ook een haarscheurtje. Het zit precies onder de volume knop. Het is niet duidelijk zichtbaar maar goed.

Weet iemand hier of de iPhone 3G garantie wereldwijd is of niet?
Geen idee, als je hem in het buitenland hebt gekocht wordt het lastig, ik denk dat T-Mobile alleen support levert voor NL Iphone 3G

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob@wup
IK heb dus ook haarscheuren in mijn telefoon. Ga morgen langs BC, en ga eens bellen met apple of t-mobile. Wil sowsieso van mijn abbo af, heb hier amper bereik.
Ik zou niet naar de BC gaan. Via T-mobile shop is de afhandeling sneller, zij zijn tenslotte degenen die alle problemen / klachten / garantieaanspraken afhandelen van de iPhone, en BC moet de tel eerst naar T-Mob sturen voor je hetzelfde circuit doorloopt.
Ook zou ik de firmware update 2.1 afwachten als ik jou was. Dit belooft veel goeds voor stabiliteit, ontvangst en batterijduur, gezien de beloften die men maakt over firmware 2.1, twijfel ik weer of het wel T-Mobile's schuld is..
  #97  
Oud 14-09-08, 12:20
MatthijsH MatthijsH is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Mijn witte iPhone uit week 32 begint ook haarscheurtjes te krijgen alleen is mijn iPhone ook al eens gevallen en zit er een scheur in het scherm. Nu kan ik niet meer terug gaan voor die scheurtjes neem ik aan? Ik heb hem wel verzekerd maar dan repareren ze waarschijnlijk alleen het scherm...
  #98  
Oud 14-09-08, 13:01
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk bericht
Mijn witte iPhone uit week 32 begint ook haarscheurtjes te krijgen alleen is mijn iPhone ook al eens gevallen en zit er een scheur in het scherm. Nu kan ik niet meer terug gaan voor die scheurtjes neem ik aan? Ik heb hem wel verzekerd maar dan repareren ze waarschijnlijk alleen het scherm...

ze geven je dan toch een nieuwe ipv repareren neem ik aan.
en als je dat van die scheurtjes erbij vermeld al helemaal.. kunnen ze toch niet maken
  #99  
Oud 14-09-08, 13:19
MatthijsH MatthijsH is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 Bekijk bericht
ze geven je dan toch een nieuwe ipv repareren neem ik aan.
en als je dat van die scheurtjes erbij vermeld al helemaal.. kunnen ze toch niet maken
Via de verzekering bedoel je neem ik aan?
  #100  
Oud 14-09-08, 13:55
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

ja idd, want het kapotte scherm gaat niet via de fabrieksgarantie, de haarscheurtjes wel..
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.