//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Euhm, Geen T-Mobile shop in de buurt? Breng je hem heen, en kun je hem ook weer afhalen na de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 30-09-08, 13:42
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Euhm,

Geen T-Mobile shop in de buurt? Breng je hem heen, en kun je hem ook weer afhalen na de tijd. Anders kun je T-Mobile bellen en sturen ze een enveloppe op, waarmee je de telefoon rechtstreeks naar Solid Vision kunt sturen.. Of is dat tegenwoordig anders? (Let op: dit is een garantieprobleem, geen verzekering!)
Dat is een ook zo grappig iets. Bij mijn T-Mobile shop hangt er vanaf welke medewerker ik krijg, de ene wil hem wel voor mijn opsturen (eerste dat ik ging maar koos er toch voor dat de verzekering hem kwam ophalen) en de andere medewerker (tweede keer dat ik hem bracht en wou hem eigenlijk aan hun geven) wil dat ik hem meestuur met de verzekering. Dus ik ben een beetje dodgy geworden van hun. Dus ik ga van de week nog wel een keer langs, mijn school zit op 1 minuut lopen van de T-Mobile shop.

Krijg ik dan een gelijkwaardig model mee? Of krijg ik een Nokia toestel?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 30-09-08, 18:57
powerpuffy powerpuffy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
UPDATE van mijn ervaringen:
Afgelopen vrijdag kom ik bij de T-Mobile shop om mijn 'gerepareerde' iPhone op te halen (na 3 weken). Ik zie de medewerker uit het magazijn komen met een bubbelplastic zakje in haar handen.. Oh nee, dacht ik.. en kreeg ik.

De telefoon was teruggestuurd, ONGEREPAREERD. Volgens de bijgevoegde brief heeft men het door mij aangegeven probleem niet kunnen constateren. In de brief durft men zelfs te vermelden dat het probleem wellicht verholpen is door de software-update die ze standaard uitvoeren.

Ik pissig, zeer pissig en zeer teleurgesteld. De barst aan de achterkant is wel degelijk duidelijk te zien en te voelen, evenals de productieschade aan het plastic langs de chromen rand.

Ik heb de telefoon opnieuw terug laten sturen met een nog betere omschrijving van de locatie van de barst en ga die reparatietoko bellen. Ik geef het IMEI nummer door en eis dat ze me bellen zodra de telefoon binnen is. Dan kan ik ze HAARfijn uitleggen waar de HAARscheur, of beter, barst, zit.

Zelfs een blinde kan de barst nog zien, zo opzichtig is het. Ik ben simpel gezet not amused met deze belabbelde reparatieservice van die toko die T-Mobile inhuurt.

Mensen, vooral bij een zwarte iPhone raad ik aan om de locatie van de scheuren / barst duidelijk te laten omschrijven, eventueel een stickertje naast laten plakken met een pijltje ofzo, anders zien die blinde vinken van de reparateur het probleem niet, en gaan ze het oplossen met nota bene een softwareupdate!!
Ik had mijn iPhone 3 weken geleden ook om deze reden naar mijn T-mobile shop gebracht, kreeg 10 dagen later al een telefoontje dat mijn toestel binnen was.
Helaas hebben ze bij mij exact hetzelfde gedaan! Briefje erbij dat de Iphone weer naar behoren werkte na de nieuwe software update maar kreeg wel mooi mijn kapote toestel terug.
Mijn iPhone heeft een grote barst van rechts onder de camera en loopt links boven de camera weer verder.

Ze hebben hem wederom terug gestuurd, nu maar hopen dat ze er wel iets aan doen.
Is het niet mogelijk om het toestel ter reparatie aan te bieden bij een Apple winkel? Daar heb ik wel goede ervaringen mee met mijn MacBook.
  #123  
Oud 30-09-08, 19:20
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door powerpuffy Bekijk bericht
Ik had mijn iPhone 3 weken geleden ook om deze reden naar mijn T-mobile shop gebracht, kreeg 10 dagen later al een telefoontje dat mijn toestel binnen was.
Helaas hebben ze bij mij exact hetzelfde gedaan! Briefje erbij dat de Iphone weer naar behoren werkte na de nieuwe software update maar kreeg wel mooi mijn kapote toestel terug.
Mijn iPhone heeft een grote barst van rechts onder de camera en loopt links boven de camera weer verder.

Ze hebben hem wederom terug gestuurd, nu maar hopen dat ze er wel iets aan doen.
Is het niet mogelijk om het toestel ter reparatie aan te bieden bij een Apple winkel? Daar heb ik wel goede ervaringen mee met mijn MacBook.
Nee.. volgens mij is het niet mogelijk om het bij een Apple Premium Reseller te vragen. 9 van de 10 keer sturen ze je door naar een T-Mobile shop.. helaas
__________________
Connected with: iPhone 5, 32GB (Zwart), Firmware: 6.1, T-Mobile i-150, Jailbroken.
  #124  
Oud 01-10-08, 07:45
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Apple zal geen reparaties uitvoeren. Dit is volledig uitbesteed aan T-Mobile, welke op zijn beurt dit heeft uitbesteed aan Solid Vision te Rijswijk.

Goed, over mijn telefoontje naar die toko:
Gisterenmiddag heb ik gebeld met Solid Vision. Na het IMEI nummer te hebben doorgegeven, wist men te vertellen dat de telefoon alweer klaar lag om teruggestuurd te worden, wederom ongerepareerd. De telefoniste is op mijn verzoek naar de reparatieafdeling gelopen en heeft met de monteur gesproken die het apparaat heeft bekeken. De monteur wist haar te vertellen dat het niet om een haarscheurtje ging, maar om een kras (!!). Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het wel degelijk een barst is, waaruit nieuwe haarscheurtjes aan het ontstaan zijn. Ook heb ik uitgelegd dat, als je er met je nagel overheen gaat, je duidelijk voelt dat de barst er zit, verder heb ik uitgelegd dat er rond de chromen rand productieschade zit en rond de camera haarscheurtjes, welke aleen in een bepaalde lichthoek te zien zijn, maar er wel degelijk zitten.
De telefoniste wist me te vertellen dat het niet in geval van een barst niet meer om haarscheurtjes gaat en dus buiten de garantie valt. Tevens wist ze te vertellen dat het om de witte iPhone gaat als het om haarscheurtjes gaat.
Ik heb haar weer duidelijk gemaakt dat ik het hier niet mee eens ben. Een barst is ooit begonnen als haarscheur, en door verschillende omstandigheden kan dit snel danwel langzaam doorscheuren tot een barst (Ik ben 3 weken op vakantie geweest in Italië, warmte zou sneller doorscheuren kunnen veroorzaken). Dit lijkt me een kwestie van gezond verstand. Ik had dus de telefoon eerder al moeten opsturen, voor het een barst was, blijkbaar.
Over dat alleen de witte onder de garantie zou vallen, heb ik haar meegedeeld dat bij de witte het probleem eerder geconstateerd is, omdat, jawel, hij wit is en er vuil in de haarscheurtjes gaat zitten, waardoor ze meer opvallen. Op een zwarte is het moeilijker te zien, maar wel degelijk een probleem. Ook heb ik haar nog verteld dat alle iPhones, wit of zwart, die ook zijn doorgescheurd tot een barst, waarvan ik foto's heb gezien op internet, de barst allemaal op dezelfde plaats hebben zitten. Al deze toestellen zijn wereldwijd gewoon vervangen, of ze nu wit of zwart zijn (oja, behalve in Nederland).

De telefoniste heeft mijn toestel uit de retourpoule gehaald en er wordt vandaag opnieuw naar gekeken, ook wordt ik vanmiddag hierover teruggebeld. Ik hoop dat het alsnog goed komt, anders wordt het dus weer een enorme klacht naar T-Mobile en zij op hubn beurt maar naar Apple, want hier ga ik uiteraard niet mee akkoord.

Moraal van het verhaal tot nu toe: als je haarscheurtjes hebt, stuur het zo snel mogelijk op voor het een barst is, want als het te erg wordt wil T-Mobile er geen garantie meer op geven en zal de achterkant er na een jaar ofzo van ellende afvallen (dit beeld heb ik nu in mijn hoofd en geef ik ook aan de lui door ).

To be continued...

Edit: Ik heb zojuist een klacht aan T-Mobile gericht op geschreven.klachten@t-mobile.nl over dit probleem. Meteen aan twee kanten aanpakken, lijkt me.

Laatst gewijzigd door Ironis; 01-10-08 om 08:23.
  #125  
Oud 01-10-08, 09:23
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Apple zal geen reparaties uitvoeren. Dit is volledig uitbesteed aan T-Mobile, welke op zijn beurt dit heeft uitbesteed aan Solid Vision te Rijswijk.

Goed, over mijn telefoontje naar die toko:
Gisterenmiddag heb ik gebeld met Solid Vision. Na het IMEI nummer te hebben doorgegeven, wist men te vertellen dat de telefoon alweer klaar lag om teruggestuurd te worden, wederom ongerepareerd. De telefoniste is op mijn verzoek naar de reparatieafdeling gelopen en heeft met de monteur gesproken die het apparaat heeft bekeken. De monteur wist haar te vertellen dat het niet om een haarscheurtje ging, maar om een kras (!!). Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het wel degelijk een barst is, waaruit nieuwe haarscheurtjes aan het ontstaan zijn. Ook heb ik uitgelegd dat, als je er met je nagel overheen gaat, je duidelijk voelt dat de barst er zit, verder heb ik uitgelegd dat er rond de chromen rand productieschade zit en rond de camera haarscheurtjes, welke aleen in een bepaalde lichthoek te zien zijn, maar er wel degelijk zitten.
De telefoniste wist me te vertellen dat het niet in geval van een barst niet meer om haarscheurtjes gaat en dus buiten de garantie valt. Tevens wist ze te vertellen dat het om de witte iPhone gaat als het om haarscheurtjes gaat.
Ik heb haar weer duidelijk gemaakt dat ik het hier niet mee eens ben. Een barst is ooit begonnen als haarscheur, en door verschillende omstandigheden kan dit snel danwel langzaam doorscheuren tot een barst (Ik ben 3 weken op vakantie geweest in Italië, warmte zou sneller doorscheuren kunnen veroorzaken). Dit lijkt me een kwestie van gezond verstand. Ik had dus de telefoon eerder al moeten opsturen, voor het een barst was, blijkbaar.
Over dat alleen de witte onder de garantie zou vallen, heb ik haar meegedeeld dat bij de witte het probleem eerder geconstateerd is, omdat, jawel, hij wit is en er vuil in de haarscheurtjes gaat zitten, waardoor ze meer opvallen. Op een zwarte is het moeilijker te zien, maar wel degelijk een probleem. Ook heb ik haar nog verteld dat alle iPhones, wit of zwart, die ook zijn doorgescheurd tot een barst, waarvan ik foto's heb gezien op internet, de barst allemaal op dezelfde plaats hebben zitten. Al deze toestellen zijn wereldwijd gewoon vervangen, of ze nu wit of zwart zijn (oja, behalve in Nederland).

De telefoniste heeft mijn toestel uit de retourpoule gehaald en er wordt vandaag opnieuw naar gekeken, ook wordt ik vanmiddag hierover teruggebeld. Ik hoop dat het alsnog goed komt, anders wordt het dus weer een enorme klacht naar T-Mobile en zij op hubn beurt maar naar Apple, want hier ga ik uiteraard niet mee akkoord.

Moraal van het verhaal tot nu toe: als je haarscheurtjes hebt, stuur het zo snel mogelijk op voor het een barst is, want als het te erg wordt wil T-Mobile er geen garantie meer op geven en zal de achterkant er na een jaar ofzo van ellende afvallen (dit beeld heb ik nu in mijn hoofd en geef ik ook aan de lui door ).

To be continued...

Edit: Ik heb zojuist een klacht aan T-Mobile gericht op geschreven.klachten@t-mobile.nl over dit probleem. Meteen aan twee kanten aanpakken, lijkt me.
Goedzo! Ik hoop echt voor je dat het goedkomt! Ja, ik zou als ik jouw was ook gelijk een klachtmailtje gestuurd hebben.

Nu echt hopen dat het telefoontje positief is.
  #126  
Oud 01-10-08, 09:38
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Wat een service weer... Heel erg jammer dat Apple dit niet zelf doet, dan zou het allang opgelost zijn.

Houd ons op de hoogte!
  #127  
Oud 01-10-08, 12:37
powerpuffy powerpuffy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Ojee, dan vrees ik voor dezelfde reactie, aangezien het bij mij ook om de zwarte versie gaat.
Zoals je zegt is het duidelijk met je nagel te voelen dat het geen krasje is.

De T-mobile dame durfde zelfs te beweren dat de beruchte haarscheurtjes alleen aan de voorkant op het glas voorkwamen

Ik wacht in spanning af wat ze te vertellen hebben vanmiddag.
  #128  
Oud 01-10-08, 17:38
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Oke, ik heb contact gehad met Solid Vision. Ik moest overigens zelf bellen, want het beloofde telefontje kwam niet om 15:00 uur.
Verrassing: Second Opinion wees ook weer uit dat het om een kras zou gaan, en geen barst. Met andere woorden: ongerepareerd teruggestuurd!

De medewerkster aan de telefoon vertelde me dat het hoofd van de afdeling er naar heeft gekeken, en volgens hem is het geen barst, maar een kras. Dit is dus duidelijk niet zo. Volgens hun zijn haarscheurtjes alleen zichtbaar, en niet voelbaar. Volgens mij zijn haarscheurtjes die over het hoofd worden gezien vanzelf zo ver heen dat het een barst wordt, zoals bij mij het geval is, en dus voelbaar.
Volgens de medewerker waren dat de voorwaarden van Apple. Ik heb gezegd dat ze dan maar met Apple contact op moeten nemen, zodat zij hier een uitspraak over konden doen, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat een barst, die is ontstaan door wat oorspronkelijk een haarscheurtje was, ineens niet meer onder garantie valt. Dit was natuurlijk teveel gevraagd, dus ik ben naar de after-sales van t-Mobile doorverwezen.

Na nogmaals uitleg over de manier waarop de scheurtjes schijnen te ontstaan (warmte, scheur ontstaan tijdens mijn vakantie in Italië waar het 35C was), vergelijkbare gevallen (met barsten op dezelfde plek) waar toestellen gewoon zijn vervangen door de Apple Stores in de VS etc, kon men mij toch niet meer helpen, want het toestel was toch al retourgezonden naar de winkel, dus ik moest echt mijn beklag doen bij T-Mobile.

Dus, van het kastje naar de muur, maar weer eens met T-Mobile gebeld. Gelukje bij een ongelukje: ik heb maar 2 minuten hoeven wachten voor ik een medewerker aan de lijn had.. Zou de topdrukte eindelijk voorbij zijn??
Ik heb het verhaal aan de medewerker uitgelegd, en hij vond de hele gang van zaken erg vreemd. Volgens hem is het zo dat als men in de winkel al het idee had dat het om een garantievoorwaarde ging wat niet gerepareerd kan worden ze het toestel ter plekke vervangen. Volgens hem, van wat hij zo hoorde, zou dat nu ook van toepassing moeten zijn. De medewerker zou een aantekening maken bij mijn gegevens en ik moest de medewerkers in de winkel naar deze opmerkingen doorverwijzen. Volgens de HD medewerker moet de winkel contact opnemen met een afdeling bij T-Mobile om de zaak verder te bespreken, maar zoals hij het had begrepen, ook uit voorgaande aantekeningen en reparatieverzoeken, hoort mijn toestel te worden vervangen in de winkel.

Al met al: ik moet mijn verhaal weer hard maken in de winkel en hopen dat ze daar een nieuw toestel meegeven.

Ik vind het allemaal een rare gang van zaken. Er zijn blijkbaar te veel mensen met te weinig kennis van de procedures rondom de iPhone, waardoor ik nu tussen wal en schip ben beland en zodoende al een maand zonder toestel zit.

Ik hoop dat men in de winkel me eindelijk definitief kan helpen en mijn toestel kan omruilen, zoals het behoort te gaan.

Ik houd jullie wederom op de hoogte (vrijdag/zaterdag maar weer naar de T-Shop)

Laatst gewijzigd door Ironis; 01-10-08 om 17:43.
  #129  
Oud 01-10-08, 17:54
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Ik vind het echt wel spijtig voor degene met al die problemen. Moest er maar een echte Apple winkel bestaan in België/Nederland. Blijkbaar zijn die winkels wel iets gemakkelijker met de garantie.

De mensen van T-Mobile weten absoluut blijkbaar niet dat de gebruikersgemeenschap van Apple actieve mensen zijn op het internet. En ja die mensen gaan ook voor het design. Als er dan problemen zijn met het design (wat voor hen helemaal niet van belang is) dan moet dat voor de Apple freak wel in orde worden gebracht.

De echte Apple freaks begrijpen elkander volledig maar die knullen van verkopers die gewoon zijn om een plastiek ding te verkopen zien er helemaal geen problemen in. Spijtig!

Ik wens allen veel succes met het aanvechten van meestal enkele personen die gewoon te koppig zijn voor de garantie te laten werken zoals het hoort.
  #130  
Oud 01-10-08, 20:51
powerpuffy powerpuffy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Verdorie wat een slecht nieuws. In mijn T-mobile winkel krijg ik het echt niet duidelijk gemaakt dat dit wereldwijd een bekend probleem is en Apple ze zelf zonder problemen omwisselt. Als ze nu zelf even google ziet het persoonlijk dit ook.

Ben bang dat we dit via Apple zelf moeten gaan regelen. Graag hoor ik van je hoe het verder gegaan is.
Mijn toestel is vorige week donderdag voor de 2e keer opgestuurd. Zodra ik meer info heb horen jullie ook van mij.
  #131  
Oud 02-10-08, 11:58
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

@powerpuffy:
Je kan solid vision bellen. Telnummer is wel de googelen.
Met je IMEI nummer kunnen ze je de status van je reparatie doorgeven. Ik bedoel: hoe meer mensen bij ze zeuren, hoe meer rugbaarheid er aan wordt gegeven.

Overigens is het haarscheurtjes probleem bij T-Mobile bekend, ze weten alleen niet hoe met de schade om te gaan als het ernstiger is geworden.

Ik zal vragen welke afdeling de T-Shop gaat bellen, dan kun je dat ook bij jouw shop doen.
  #132  
Oud 03-10-08, 18:08
powerpuffy powerpuffy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik ben vandaag mijn toestel gaan halen.
Helaas weer niks mee gedaan, nu een bericht dat onder de microscoop was gebleken dat het niet om een haarscheurtje maar om een kras gaat.
Zelfde verhaal dus maar de verkoper in de T-mobile winkel wilde mij verder ook niet helpen.

Ik denk dat ik nu maar via Apple zelf ga regelen of de T-mobile helpdesk bel.
Ironis, ben jij al naar de shop geweest of ga je morgen?
  #133  
Oud 03-10-08, 19:58
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Ik ben al geweest, hetzelfde verhaal. Geen microscoop overigens. De winkelmedewerkers konden inderdaad niets betekenen voor me. Ik heb ze wel zover gekregen om hun manager in te lichten en me op te laten bellen.

Mijn probleem limiteert zich echter niet tot de barst (geen kras, wat Solid Vision wel durft te beweren), maar er zitten ook haarscheurtjes rond de camera, rond de koptelefoonaansluiting en hier en daar langs de rand, overigens heb ik veel productieschade langs de chromen rand en het plastic zit niet helemaal recht op het chroom.

Ik denk dat de barst neit genoeg is, dus ik zal ze volgende keer wijzen op de scheurtjes rond de camera en scheurtjes en bobbels rond de koptelefoon.

Ik heb hem nu wel weer mee, en weer even tegen het licht in gehouden, maar het is toch echt een barst, waar nieuwe scheuren uit ontstaan, en een serie haarscheurtjes rond de camera (die zijn het duidelijkst).

Ik ben er nog niet klaar mee, helemaal omdat T-Mobile zeer tegenstrijdige informatie geeft etc.

Goed, ik gooi het nu maar rechtstreeks op de scheurtjes rond de lens en langs de behuizing + productieschade. Kijken of dat voldoende is.

Overigens is het gewoon discriminatie: bij de witte zie je het beter, maar de zwarte kijken ze niet eens kritisch naar
  #134  
Oud 03-10-08, 20:08
powerpuffy powerpuffy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb net 25 min met Apple support aan de telefoon gehangen.
Er werd mij verteld dat T-mobile de iPhone erg graag wilde verkopen maar verder niks aan de service doen. Denk dus dat ze al meer klachten hebben gehad.

Helaas kon de jonge man mij ook niet echt verder helpen. Hij was verder ook niet bekend met het probleem. Het moet echt via T-shop gaan. Hij heeft mij wel een casenummer gegeven zodat het probleem bij Apple aangemeld is.

Volgens hem moest ik bij de shop eisen dat ze mij zouden helpen en eventueel naar een Apple shop gegaan en het toestel daar door een professioneel iemand laten nakijken. Deze persoon zou dan een briefje moeten schrijven wat hij geconstateerd heeft. Maarja, vraag me af of die mensen daar op zitten te wachten.

Wilde nu gaan bellen met T-mobile support maar na 25 min in de wacht te hebben gestaan het voor vandaag opgegeven.

Bij T-mobile zeggen ze gewoon: "Solid Vison heeft 2 keer gezegd dat het een krasje is dus kan ik er verder ook niet meer aan doen."

Het gaat mij niet alleen op het barstje, maar als het een wereldwijd bekend probleem is, en overal krijgen ze binnen 5 min een nieuw toestel mee. Waarom moeten wij (Nederlanders) ruim 2 weken wachten en dan te horen krijgen dat het niet onder de garantie valt, of dat ze de bewuste haarscheurtjes niet hebben kunnen zien?

Ik zou hier graag werk van willen maken maar bij wie? T-mobile zegt Solid Vision, die sturen je weer naar T-mobile of doen alsof ze gek zijn. En Apple begrijpt de frustratie maar heeft het in Nederland uit handen gegeven aan T-mobile.
  #135  
Oud 03-10-08, 20:55
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Precies, het is een beetje jammer hier in NL, land van de strikte regeltjes. Ik wacht morgen de reactie van de 't-shop manager af en laat hem desnoods de scheurtjes rond de camera zien.

Het is erg vermoeiend allemaal.
  #136  
Oud 05-10-08, 10:01
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard

In België is het ook zo hoor.
Mijn iPhone heeft luie pixels en een kleine lightleak.

Is meer dan een maand weggeweest naar een Belgisch repair center, waar ze niets vaststelden.

Echt flauw vind ik dat. Moest ik USA wonen had ik onmiddellijk een nieuwe mee naar huis.
Dit terwijl Apple Support zei dat ik hem moest terugsturen in de winkel, en zij niets konden doen.

Nuja, misschien kan ik wel op het einde van het garantiejaar wel nog eens opnieuw proberen als ik er zin in heb... Maar ik wil eigenlijk niet opnieuw een maand zonder iPhone zitten.
  #137  
Oud 05-10-08, 22:15
exepti0n exepti0n is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Meppel
Berichten: 11
Standaard

Ook hier problemen met de iPhone 3G Wit.

Bij de constatering van de haarscheurtjes rond de cameralens ben ik eerst bij BelCompany (Hier had ik hem aangeschaft) de winkel binnengestapt.

Ze vertelden mij hier dat ik maar contact op moest nemen met mijn verzekeraar.
Goed dat was station 1.

Ik denk, laat ik eens bij een Apple Premium Reseller navraag doen. Wellicht wordt het me daar wat wijzer.

Zo gezegd, zo gedaan: Probleem voorgelegd en gevraagd hoe of wat.
Hier kreeg ik het advies om contact op te nemen met T-Mobile. Op mijn reactie dat ik hem niet bij een T-Mobile winkel had gekocht maar bij de BelCompany werd het advies gewijzigd in: "Dan moet u daar zijn."

Kortom het eerste geval kast-muur. *zucht*

Goed uiteindelijk toch maar eens contact op genomen met de verzekering, ProAssist in dit geval.

Na bijna een kwartier in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn. Wederom probleem voorgelegd en gezegd dat ik mijn toestel voor reparatie wil laten opsturen.

Dit was geen probleem, echter toen ik vertelde dat het dus om scheurtjes in de case ging viel het ineens niet meer onder de garantie. Zij noemden het "cosmetische schade" en deze vergoeden ze niet.

Ik kon er dus van tevoren al vanuit gaan dat ik mijn toestel met haarscheurtjes en al weer terug zou krijgen (ongetwijfeld na een week of 2).

Dus gefrustreerd opgehangen en op mijn gemak de voorwaarden nog eens doorgelezen.

Hier vallen mij 2 dingen in op:
Citaat:
4. Dekkingsomschrijving
4.1 De verzekeraars vergoeden reparatiekosten ten gevolge van een ontwerpfout, een constructie-, materiaal-, of gietfout, dan wel bewerking- of montagefout aan de mobiele telefoon
en
Citaat:
6. Uitsluitingingen
Niet gedekt is schade als gevolg van:
..
..
6.4 Krassen, schrammen of deuken welke de normale gebruiksmogelijkheden niet beïnvloeden
Nu zit ik met 2 vragen:

1. Wie heeft er nog meer ervaring met ProAssist in combinatie met een iPhone?
2. Kan ik bewijzen dat de haarscheurtjes het gevolg zijn van een ontwerpfout/constructiefout?
  #138  
Oud 05-10-08, 22:21
powerpuffy powerpuffy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 10
Standaard

@ Exepti0n
Apple vertelde mij aan de telefoon dat alle iPhone reparaties via T-mobile (Solid Vision) gaan. Dit zou ik dus eerst proberen. Je bent hem dan 1 a 2 weken kwijt maar zover ik begrepen heb krijg je bij haarscheurtjes bij een witte iPhone wel een nieuw toestel.

Probleem is wel dat ze bij T-mobile naar je kassabon vragen, weet niet hoe ze dat in jou geval gaan oplossen.

Zou je eventueel foto's willen plaatsen, ik wil het wel eens bij andere mensen zien.

Ik heb gister een 3e haarscheurtje gevonden, deze loopt aan de onderkant van het schroefje naar het laadgedeelte.

Ironis, heb jij die manager nog gesproken?
  #139  
Oud 05-10-08, 22:28
exepti0n exepti0n is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Meppel
Berichten: 11
Standaard

Ik zal morgen bij daglicht even wat foto's maken.

Toevallig heb ik jouw 3e scheurtje ook.

Daarnaast heb ik ook 2 scheurtjes onder het glas. Beide op het zwarte gedeelte, eentje boven en een beneden.
  #140  
Oud 05-10-08, 22:31
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exepti0n Bekijk bericht
Ook hier problemen met de iPhone 3G Wit.

Bij de constatering van de haarscheurtjes rond de cameralens ben ik eerst bij BelCompany (Hier had ik hem aangeschaft) de winkel binnengestapt.

Ze vertelden mij hier dat ik maar contact op moest nemen met mijn verzekeraar.
Goed dat was station 1.

Ik denk, laat ik eens bij een Apple Premium Reseller navraag doen. Wellicht wordt het me daar wat wijzer.

Zo gezegd, zo gedaan: Probleem voorgelegd en gevraagd hoe of wat.
Hier kreeg ik het advies om contact op te nemen met T-Mobile. Op mijn reactie dat ik hem niet bij een T-Mobile winkel had gekocht maar bij de BelCompany werd het advies gewijzigd in: "Dan moet u daar zijn."

Kortom het eerste geval kast-muur. *zucht*

Goed uiteindelijk toch maar eens contact op genomen met de verzekering, ProAssist in dit geval.

Na bijna een kwartier in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn. Wederom probleem voorgelegd en gezegd dat ik mijn toestel voor reparatie wil laten opsturen.

Dit was geen probleem, echter toen ik vertelde dat het dus om scheurtjes in de case ging viel het ineens niet meer onder de garantie. Zij noemden het "cosmetische schade" en deze vergoeden ze niet.

Ik kon er dus van tevoren al vanuit gaan dat ik mijn toestel met haarscheurtjes en al weer terug zou krijgen (ongetwijfeld na een week of 2).

Dus gefrustreerd opgehangen en op mijn gemak de voorwaarden nog eens doorgelezen.

Hier vallen mij 2 dingen in op:
en
Nu zit ik met 2 vragen:

1. Wie heeft er nog meer ervaring met ProAssist in combinatie met een iPhone?
2. Kan ik bewijzen dat de haarscheurtjes het gevolg zijn van een ontwerpfout/constructiefout?
ProAssist zuigt in alle maten en lengtes en breedtes, ik heb hem daar heen gestuurd kreeg hem na een week terug met de melding hem aan te sluiten aan mijn computer om hem te updaten. Niks hebben ze er aan gedaan, ze zeiden tegen mij het zelfde verhaal dat de scheurtjes onder cosmetische schade valt. Je kunt ze vragen op google te kijken naar topics zoals deze. Er zijn er immers genoeg op internet te vinden. Een andere manier om dit te bewijzen heb ik niet.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.