//

iPhone 7 plus trilt niet meer na update

iPhone 7 plus trilt niet meer na update discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds de update van laatste versie van iOS11 naar 12.x werkt de iPhone van mijn vriendin niet meer naar behoren. Problemen: 1. Trilfunctie werkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-18, 16:09
Willem16 Willem16 is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 3
Standaard iPhone 7 plus trilt niet meer na update

Hallo,

Sinds de update van laatste versie van iOS11 naar 12.x werkt de iPhone van mijn vriendin niet meer naar behoren.

Problemen:
1. Trilfunctie werkt niet meer, alle instellingen mbt trillen staan goed. Er is al een keer een reset van de instellingen geweest en de software is ook al bijgewerkt vanuit iTunes. Vlak na het doen van een soft reset doet de trilfunctie het echter soms wel weer voor een paar minuten, wel met meer geluid dan normaal.
2. Als er een oproep binnenkomt geeft de iphone geen oproepgeluid. Wel heb ik ondervonden dat als ik eerst een whatsappje aan mijn vriendin stuur en meteen daarna bel dat de iphone wel geluid maakt.
3. Wekkers gaan meestal niet af. Als de wekker op bijv. 6 uur in de ochtend wordt gezet dan gaat de ene keer het scherm wel aan met de wekkermelding maar is er geen geluid, de andere keer komt zelfs de wekkermelding niet tevoorschijn, en heel soms komt het voor dat de wekker gewoon werkt

Alle deze gevallen zijn getest met beide standen van de stil/volume schakelaar. Nergens resultaat.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor dit probleem weet want het is zacht gezegd erg storend Alvast bedankt

Willem
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-18, 18:28
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

is moeilijk te zeggen waar het vandaan komt heb je de update ota gedaan ?
of is het een hardware probleem ? iphone 7 wil wel eens problemen krijgen met audiochip die dan niet meer werkt
  #3  
Oud 14-11-18, 09:26
Willem16 Willem16 is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 3
Standaard

Update is inderdaad ota gedaan. Wel is een maand ervoor de trilmotor vervangen en i2c chip die trilmotor van data voorziet. Maar de problemen deden zich pas voor meteen na de update.
  #4  
Oud 01-12-18, 20:19
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Het eerste wat in mij opkomt is dat door de uitgevoerde reparatie het toestel niet meer compatible is met nieuwe versies. Wie heeft dit voor je gedaan?
  #5  
Oud 13-12-18, 21:51
Willem16 Willem16 is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 3
Standaard

De reparatie is uitgevoerd door een particulier. Volgens mij is de i2c chip van een kapotte iPhone 7 gedesoldeerd en geplaatst op mijn iPhone 7 plus.

Trillen werkte weer perfect na deze reparatie maar na de update naar ios12 ging alles mis
  #6  
Oud 14-12-18, 04:25
ikfixem ikfixem is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 24
Standaard

Moeilijk te zeggen zo. Moederbord issues zijn altijd naar. Hier zou je een troubleshoot op moeten laten doen. Ik vermoed dat het wel degelijk met die chip te maken heeft.
  #7  
Oud 15-12-18, 10:32
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

zo aan de symtomen te zien is het toch een defecte audio chip die geeft zulke fouten als geen geluid heel lang nodig om op te starten niet kunnen bellen of geen geluid
Reageren

Labels
geluid, trillen, update, wekker



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ringtones doen het niet meer, iphone trilt alleen nog maar als ik gebeld word ndl Ringtones en Wallpapers 10 26-08-16 12:28
Mijn iphone trilt niet meer als hij aangezet wordt Pra iPhone algemeen 4 18-04-14 15:21
iPhone trilt veel harder na update 6.1 Shorty007 iPhone algemeen 6 18-02-13 09:58
iPhone 4 trilt niet meer Sehash iPhone algemeen 7 17-11-12 19:46
iPhone trilt NIET & ook geen geluid meer bij sms angelo123 iPhone algemeen 3 06-05-09 10:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.