Ervaring Pro-assist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door NiekR Lees voorwaarde 4.2.3 nog maar eens. Dan weet je wel waar we het over hebben. [SIZE=1] [/SIZE] 4.2.3 Vergoed wordt ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#401
|
|||
|
|||
Citaat:
[SIZE=1] [/SIZE] 4.2.3 Vergoed wordt de schade als gevolg van diefstal vergezeld van aanwijsbare sporen van braak en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld. Wat ze hier proberen te zeggen is dus gewoonweg: het wordt dus alleen als diefstal gezien,waarna ze over kunnen gaan in uitbetaling in natura,dus een nieuw toestel,wanneer er bij je thuis wordt ingebroken en de inbreker je vervolgens je tanden uit je mond slaat of onder bedreiging van een wapen? Is dit de definitie van diefstal????? Nou mijn verhaal is dat de dader er goed opstaat dat hij mijn telefoon wegpikt,er is aangifte gedaan.De Dader wordt zo snel mogelijk opgepakt,waarna er ongetwijfeld een bekentenis volgt..in de trant van "ja ik heb de iphone 3gs gestolen,ik beken" getekend verdachte. Als pro Assist daar geen genoegen mee neemt en mij niet een nieuw gelijkwaardig (of beter) toestel uitkeert,nou dan ga ik wel degelijk in beroep,want als je dat geen diefstal kunt noemen dan ben ik SinterKlaas, mocht dat niet baten,dan stap ik naar de rechter...ook niet?...dan Supreme Court in de USA!!!....m.a.w. ze zijn echt niet van me af tot ik krijg waar ik recht op heb! |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#402
|
|||
|
|||
Citaat:
Het staat vol met fouten, je probeert woorden te gebruiken waarvan je niet weet hoe je ze moet schrijven of gebruiken, je verwacht compensatie voor zaken die er niks mee te maken hebben én je verhaal is geen samenhangend geheel. Daar moet je eerst aan werken wil je een serieuze reactie krijgen. |
#403
|
|||
|
|||
Citaat:
Zoals je zegt: er moet of aanwijsbare sporen zijn van de inbraak, of er moet geweld zijn gebruikt. Daarnaast moet er altijd aangifte zijn gedaan (ik weet het, dat heb je al gedaan maar ik zeg het er alleen maar bij - je hebt mijn vorige post namelijk ook niet goed gelezen). Het enige wat er nu is gebeurd is dat jij je telefoon neerlegt en vervolgens er niet meer op let. Daarna pakt een andere klant de telefoon en neemt hem mee. Ze kunnen dus zelfs nog zeggen dat je niet goed met je spullen bent omgegaan (nalatigheid) en dat het je eigen fout is. Sterker nog, het is nog niet eens echt van je gestolen. Je geeft het bijna gratis weg. Het is niet alsof een zakkenroller het van je heeft gejat. Volgens de voorwaarden heb je geen recht op een nieuw toestel, omdat je enkel en alleen onder bepaalde omstandigheden bij diefstal een nieuw toestel krijgt. En om je vraag te beantwoorden: niet perse. Alleen onder bedreiging, dat je achteraf kan bewijzen, krijg je een nieuw toestel. Of als je iPhone in een afgesloten ruimte lag waar vervolgens is ingebroken (dan is er schade als bewijs). Voorbeeld: laat je je iPhone in je auto, dan moet je dit niet zomaar op de stoel neerleggen in duidelijk zicht maar dit moet je dan in het kastje neerleggen (die je vervolgens op slot moet draaien). Kom op zeg, je snapt zelf wel dat ze waarschijnlijk niets gaan geven. Ten eerste voldoet het al niet aan de voorwaarden (die je als het goed is hebt gelezen voor het ondertekenen) en daarnaast kunnen ze het zien als nalatigheid. Je legt hem neer en let er vervolgens niet meer op. Daarna pakt iemand anders het toestel gewoon op en neemt hem mee. Erg stom. Je kan ProAssist het ook niet kwalijk nemen. Anders kunnen ze makkelijk worden opgelicht. Een geval zoals bij jou is makkelijk in scene te zetten. |
#404
|
|||
|
|||
De diefstalverzekering is gezien de voorwaarden niet een volledige diefstalverzekering. Ze kunnen jouw claim afwijzen vanwege nalatig gedrag of iets in die trant. Ofwel, leg je iPhone niet out in the open maar houd hem bij je. Als er een film is dat iemand hem uit je handen grist sta je al sterker.
|
#405
|
|||
|
|||
Je moet gewoon van andermans spullen afblijven. Ook al ligt het in de auto op je stoel of heb je hem per ongeluk op de toonbank laten liggen.
|
#406
|
|||
|
|||
Joh. Maar waarom zou er dan een diefstalverzekering zijn?
|
#407
|
|||
|
|||
Klinkt mooi bij de verkoop.
|
#408
|
|||
|
|||
Citaat:
Je beseft zelf toch ook wel dat anders iedereen er misbruik van gaat maken. "Eeh ja, ik heb mijn iPhone uit het zicht verloren en nu is hij gestolen... nieuwe graag!" |
#409
|
|||
|
|||
ach ja,ik zie het wel..dader wordt sowieso gepakt en zal ongetwijfeld bekennen,nou met camerabeelden,diefstal in een winkel,bekentenis..als ik daar mijn gelijk niet mee haal bij pro Assist dan weet ik het ook niet!
En al met al kan ik het ook nog verhalen op de dader! psit is voor degene die wat poste over "makkelijk in scene te zetten" zeg ik,wat ben jij stom zeg!...even met een maatje van je zoiets afspreken om een nieuwe iphone te bemachtigen en dan aangifte met camerabeelden en zat aanwijzingen om de "dader" op te laten pakken is toch het stomste wat je kunt doen! Hoedanook ik hou jullie op de hoogte |
#410
|
|||
|
|||
Citaat:
En daarnaast hoeft er niet altijd een bekentenis te volgen. Hij kan net zo goed zeggen "Dus? Dat is iemand die op mij lijkt... kan toch?" of iets van "Nee, ik heb hem niet gestolen. Ik vond hem hier in de winkel en nam hem toen mee. Toen ik thuis kwam probeerde ik nog de eigenaar op te sporen maar helaas kon ik daar geen info over vinden. Toen besloot ik het zelf maar te houden. Dat is misschien een beetje stom, maar goed. Zulke dingen gebeuren toch?" Er zijn heel veel zaken geweest waarbij er veel bewijs is maar iemand niet bekent. Soms is niks zeggen zelfs beter dan wel iets zeggen. Als hij niks zegt gaan ze hem heus niet lang opsluiten. Uiteindelijk 'is het maar' een telefoon. Ik hoop natuurlijk wel voor je dat het goed komt, maar in mijn ogen ben je iets te positief. Zoals ik al zei kunnen ze je bij ProAssist nalatig vinden of zoiets. Je voldoet zoiezo al niet aan de voorwaarden dus je krijgt alleen nieuwe als je veel geluk hebt. En die 'dief' kan zeggen dat hij hem vond en thuis wou gaan opzoeken van wie het is (wat hem dus 'niet was gelukt'). Of hij beroept zich gewoon op zijn zwijgplicht. Als hij al wordt opgepakt is het nog maar de vraag of-ie wel zegt waar je telefoon is, en of hij uberhaupt wordt vastgehouden. Hij krijgt waarschijnlijk gewoon een brief om zich te melden op het politiebureau. Ze gaan heus niet een arrestatieteam ofzo bij elkaar trommelen. En als ze al gewone agenten langs sturen, als hij niet open doet dan moeten ze gewoon weer verder. Zoals ik al zei: je bent volgens mij iets te positief. De politie gaat niet heel veel moeite doen voor 'slechts een telefoon'. De 'dief' kan iets verzinnen of gewoon niet bekennen (want als hij niet bekent, dan moet er eerst daadwerkelijk bewezen worden in bijvoorbeeld een rechtszaak dat hij schuldig is). En dan zijn camerabeelden waarvan hij een telefoon oppakt en meeneemt niet bewijs genoeg. Hij kan van alles verzinnen zoals ik al zei. Laatst gewijzigd door S¡mon; 30-08-10 om 21:51. |
#411
|
|||
|
|||
Citaat:
Los daarvan staat de vraag of proassist diefstal vergoed. Dat doen ze namelijk alleen onder bepaalde voorwaarden. Zij gaan checken of jouw diefstal daaran voldoet, en wanneer dat zo is krijg je een nieuwe. Zo niet, dan kan je in beroep gaan of naar een geschillencommissie. Evt. de reclame code commissie (misleidende naam diefstalverzekering). Laten we eerst maar eens afwachten wat proassist hiermee doet. |
#412
|
|||
|
|||
Mijn ervaring met ProAssist is ronduit belabberd!
Ik heb mijn toestel in Mei dit jaar laten vallen: Ik wou hem uit mijn broekzak halen en hij glipte per ongeluk uit mijn hand, met het beeldscherm naar beneden plat op de stenen vloer. Het beeldscherm was van boven tot onderen gebarsten. Direct contact met ProAssist opgenomen en het toestel de volgende dag (19 Mei) laten ophalen (er zat gelukkig een screenprotector op en de touch werkte nog, dus eerst een volledige backup gemaakt en het toestel gewiped). Van ProAssist een leentoestel gekregen: Een crappy uitschuifbaar HTC toestel (Windows Mobile) met schade rondom en constante vastlopers. Op 5 Juni heb ik mijn iPhone terug ontvangen maar al snel bleek de reparatie niet goed uitgevoerd te zijn: Een klein gedeelte van het touchscreen reageerde niet meer en dit viel precies over het toetsenbord, waardoor de letter P / cijfer 0 het niet meer deden: Erg lastig om zo te sms'en/internetten e.d.! Ook had het toestel behoorlijk wat schade wat er voorheen niet op zat: Het alu roostertje bij de gehoor-dinges (boven het scherm) was helemaal ingedeukt en de achterkant zat vol met krassen (toen ik hem opstuurde zag hij nog bijna maagdelijk uit, altijd in een beschermhoesje gezeten en regelmatig schoongemaakt met een zachte doek). Direct weer contact met ProAssist opgenomen en het toestel op 7 Juni opnieuw op laten halen. Deze keer een ander HTC toestel (ik geloof een Touch of een Touch Pro) ontvangen, deze werkt al beter als de vorige maar internetten op dat ding is nog steeds een ramp! Na herhaaldelijk gebeld te hebben, meermaals de belofte te hebben gekregen teruggebeld te worden (wat steeds niet gebeurde) uiteindelijk te horen gekregen dat mijn toestel niet gerepareerd zou worden maar dat ik een nieuwe zou ontvangen. ...en daar wacht ik nu nog steeds op. Als ik met nu met ProAssist contact op neem dan vragen ze mijn gegevens niet eens meer, ik krijg enkel te horen dat er leveringsproblemen zijn en dat ik 1) moet wachten of 2) genoegen moet nemen met een ander toestel. Ik heb altijd prepaid gehad en heb speciaal voor een iPhone een contract bij T-mobile afgesloten (mijn prepaid SIM om laten zetten met nummerbehoud), een ander toestel is voor mij dus geen optie. Bij mijn laatste telefoontje richting ProAssist heb ik een e-mail adres gekregen waar ik een eventuele klacht (eventueel? HALLO!) kan indienen. Maar heeft dat eigenlijk wel zin? Ik heb zelf jaren op een servicedesk gewerkt en ik weet uit ervaring dat klachten doorgaans met een glimlach weggewuifd worden zonder ook maar enige reactie te geven. Hoe zit het met mijn recht? Ik bedoel, ik betaal nog steeds voor een service (verzekering) die ProAssist mij niet kan leveren. Klopt het dat ProAssist er garant voor staat binnen 4 weken het toestel te retourneren danwel een nieuwe te leveren? Als ik een klacht indien, welke eisen kan ik dan stellen? Kan ik bijvoorbeeld mijn premie terugvorderen over de tijd waarin ik mijn toestel heb moeten missen? Kan ik een nieuwere/betere iPhone eisen (ik had een 3GS 16gb, dus kan ik een 3GS 32gb danwel een 4G eisen)? Laatst gewijzigd door Lunchbox; 02-09-10 om 00:22. |
#413
|
|||
|
|||
Zojuist gebeld door proassist ... woensdag komen ze mijn telefoon brengen.
Ben benieuwd! |
#414
|
|||
|
|||
Ik ook! Zaterdag komen ze langs. Ik krijg een Iphone 4GS, dus ben benieuwd of het een 3GS of een 4 wordt... Wat zeiden ze tegen jou?
|
#415
|
|||
|
|||
Niet naar gevraagd ... Wilde het een verassing laten
|
#416
|
|||
|
|||
Heb nog maar even gebeld om te vragen welke het is ivm de microsimkaart. We krijgen een Iphone4!!! Nette oplossing van Pro Assist! (sorry als ik je verassing hebt verpest)
|
#417
|
|||
|
|||
Haha! iPhone 4 vind ik goed hoor! Idd welhandig ivm microsimkaart ... ik ga ook maar even bellen dan om te kijken of ik ook zo lucky ben ... wanneer had jij de jouwe ingeleverd?
Update: Even gebeld! Ik krijg ook een iphone 4, 16GB. Inclusief microsim Netjes hoor! 9 weken wachten, maar dan krijg je wel wat ... Laatst gewijzigd door DirkieB; 02-09-10 om 13:50. Reden: update |
#418
|
|||
|
|||
Dat zeg ik niet, anders gaat iedereen mijn tactiek gebruiken om snel aan een nieuwe telefoon Maar we krijgen ook een microsim die weer via t-mobile geactiveerd moet worden.
|
#419
|
|||
|
|||
Ook ik ben net gebeld met de mededeling dat in voor mijn kapotte 3g 16gb een iphone 4 krijg met microsim. Heb erg lang moeten wachten maar na 10 weken en ontelbaar telefoontjes dan toch resultaat.
|
#420
|
|||
|
|||
Mijn telefoon was binnen een week gemaakt en weer terug daar. Echter als haal en brengservice bedrijf zijn ze niet goed in het enige dat ze daar doen.. Moet meer dan een week wachten voor ze tijd hebben om hem langs te brengen.
En waarschijnlijk krijg ik mijn eigen telefoon terug, 32gb 3gs. een 4 zou een welkome verrassing zijn. |
Labels |
iphone, proassist, t-mobile |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Pro Assist Bestellijst? | Ritskeee | iPhone algemeen | 0 | 16-09-10 18:00 |
Alle iDevices: Jailbreak + Pro-assist en garantie | Vuurvoske | Jailbreak | 4 | 24-03-10 19:17 |
2de iPhone Pro Assist?? | david007 | iPhone algemeen | 2 | 22-09-09 11:08 |
Pro Assist | shopaholic | iPhone algemeen | 0 | 17-06-09 16:48 |
|
|