Ervaring Pro-assist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou ik heb WEER eens een slechte ervaring met ProAssist, 8 december mijn iPhone ingeleverd nu imiddels 15(!!!!) weken verder en nog steeds mijn iPhone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1561
|
|||
|
|||
Nou ik heb WEER eens een slechte ervaring met ProAssist, 8 december mijn iPhone ingeleverd nu imiddels 15(!!!!) weken verder en nog steeds mijn iPhone niet weer. De beste mensen kunnen mij niet vertellen waar deze is of wanneer ik hem terug krijg, elke week bel ik ze op. Een aantal beloven me dat ze me de volgende dag weer zouden bellen met meer info, en zelfs dit verdomme ze!! Een aantal maken het nog bonter door te vertellen dat deze allang onder weg is, en ik nog even geduld moet hebben! De eerst keer ben ik hem ook al 9 weken kwijt geweest, en nu dus al 15!
Ik vind dit heel erg belachelijk! Ik adviseer ook helemaal niemand meer om ooit met deze mensen in zee te gaan! Zelfs de simpelste vraag: Waar MIJN telefoon in vredes naam is kunnen deze beste mensen nog niet beantwoorden, ze weten het simpel weg gewoon niet. Ik zie deze week nog aan, en anders ga ik toch echt mijn rechts-bijstand verzekering inschakelen. Ben helemaal klaar met ProAssist! |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#1562
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb vorige week ook al een mail gestuurd, om te vragen of ik het reparatienummer kon krijgen zodat ik de reparatiestatus via Service with a smile in ieder geval kon bijhouden (zodat ik dus nog een beetje iets weet). Ik heb nog geen mail teruggehad, maar dat valt dan nog te begrijpen wegens drukte bij de klantenservice. Zoals ik al zei vind ik het wel fijn voor jou dat je iPhone 4 binnenkort alweer onderweg is, maar ondertussen heb ik dus nog helemaal niks gehoord terwijl mijn iPhone 4 al langer weg is (als de data op je blog kloppen). En ik vind het eerlijk gezegd nog erger voor Connexion die dus al bijna 4 maanden zonder iPhone zit... (aan Connexion: ik zou in ieder geval een claim indienen als ik jou was, aangezien je nu bijvoorbeeld ook niet volop van je abonnement (en toestel, wat vaak ook in de abonnementskosten zit) gebruik hebt kunnen maken). Als ik je blog lees staat er ook dit: "Vanmorgen werd ik, naar aanleiding van dit blog, telefonisch benaderd door het webcare team van ProAssist." Het lijkt me dan ook eerder 'damage control' vanuit ProAssist. Jouw blog zal misschien nog wel jaren via Google en dergelijke te benaderen zijn - hoe eerder het bij jou opgelost is, hoe positiever je blog. Ik hoop dat je morgen mooi weer je iPhone terug hebt (het is lastiger dan ik dacht, een maand zonder je vertrouwde toestel ) en ik hoop ook dat je nieuwe iPhone 4 helemaal in orde is. Ik zal je blog in ieder geval morgen nog even bekijken (en natuurlijk ook hier). |
#1563
|
||||
|
||||
Zojuist is het mannetje met mijn nieuwe iPhone 4 gekomen. Helaas geen iPhone 4S zoals in andere gevallen, maar beter dan een HTC en het is immers het toestel die ik altijd al had. Ik ben nu mijn iCloud backup aan 't restoren en daarna even volledig testen. Als ik naar de informatie op www.chipmunk.nl kijk, zie ik dat mijn toestel in week 7 (februari) 2012 geproduceerd is. Het gaat dus om een volledig nieuwe iPhone 4 van de fabriek en geen refurbished.
@Simon Ik begrijp je punt volledig, ik stond er ook van te kijken toen ik werd benaderd door het webcare team met het nieuws. Het zal hoogstwaarschijnlijk door het blog komen, namelijk door wat je zelf al aangeeft. Wat je kunt doen is via Dynafix RepairService je IMEI nummer invullen en bij postcode '4004 LK'. Zo zie je tenminste of er al iets is gebeurd met je toestel, als je toestel zich bij het reparatiecenter van Dynafix bevindt. Bij referentie kun je het reparatienummer vinden, dan dien je enkel nog je dosiernummer te ontvangen om het traject te volgen via Mijn ProAssist. |
#1564
|
|||
|
|||
Er is verbetering! Ik heb gisteravond een mail terug gekregen (ik had vorige week zelf een mail gestuurd). Er werd in de mail kort, maar duidelijk uitgelegd hoe ik de reparatiestatus kon bekijken.
Anyway, nu kan ik me reparatiestatus bekijken en het gaat een stuk vlotter nu. 31-01-2012 - ProAssist gebeld om iPhone 4 aan te melden voor reparatie 02-02-2012 - iPhone opgehaald, leentoestel gekregen: Samsung Galaxy Mini S5570 (Galaxy Mini S5570 Android - OVERZICHT | SAMSUNG). 06-02-2012 's morgens - ProAssist heeft het toestel ontvangen en aangemeld voor reparatie 06-02-2012 's avonds - Onderweg naar reparatiecentrum 08-02-2012 vroege morgen - Rc heeft reparatie in goede orde ontvangen. 29-02-2012 's morgens - Verzonden van reparatiecentrum naar ProAssist Dit betekent wellicht dat ik 'm eind deze week of anders, hopelijk, volgende week al terug heb. Ik hoop in ieder geval van wel. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte. |
#1565
|
|||
|
|||
Citaat:
02-02-2012 - iPhone opgehaald, leentoestel gekregen: Samsung Galaxy Mini S5570 (Galaxy Mini S5570 Android - OVERZICHT | SAMSUNG). 06-02-2012 's morgens - ProAssist heeft het toestel ontvangen en aangemeld voor reparatie 06-02-2012 's avonds - Onderweg naar reparatiecentrum 08-02-2012 vroege morgen - Rc heeft reparatie in goede orde ontvangen. 29-02-2012 's morgens - Verzonden van reparatiecentrum naar ProAssist ---- 29-02-2012 's avonds - Verzonden door afzender 01-03-2012 - Mail gekregen om een bezorgafspraak te maken. De eerst mogelijke bezorgdatum was 5 maart, over vier dagen, dus die maar gekozen. In totaal dus langer dan een maand moeten wachten (eind januari immers voor 't eerst gebeld). Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik niet zolang hoef te wachten als bijvoorbeeld Connexion. Ik heb trouwens de Kassa uitzending gezien waarbij T-Mobile het volgende zei: "Als klanten langer dan 30 dagen hebben moeten wachten, bieden wij een financiële tegemoetkoming aan." Ik ben en blijf een Nederlander dus daar zal ik nog wel even naar kijken, haha. Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Daarnaast zou het wel fijn zijn aangezien je zoiezo al veel minder van het abonnement gebruik hebt kunnen maken (vooral van internet: met de Galaxy Mini gaat dat allemaal veel minder snel en minder handig) én als ze een financiële vergoeding aanbieden, dan is dat wel fijn om (gedeeltelijk?) de kosten van het Eigen Risico op te vangen. Nog vier dagen, en dan heb ik 'm eindelijk terug! |
#1566
|
|||
|
|||
31-01-2012 - ProAssist gebeld om iPhone 4 aan te melden voor reparatie
02-02-2012 - iPhone opgehaald, leentoestel gekregen: Samsung Galaxy Mini S5570 (Galaxy Mini S5570 Android - OVERZICHT | SAMSUNG). 06-02-2012 's morgens - ProAssist heeft het toestel ontvangen en aangemeld voor reparatie 06-02-2012 's avonds - Onderweg naar reparatiecentrum 08-02-2012 vroege morgen - Rc heeft reparatie in goede orde ontvangen. 29-02-2012 's morgens - Verzonden van reparatiecentrum naar ProAssist 29-02-2012 's avonds - Verzonden door afzender 01-03-2012 - Mail gekregen om een bezorgafspraak te maken. De eerst mogelijke bezorgdatum was 5 maart, over vier dagen, dus die maar gekozen. 05-03-2012 - ProAssist bezorgt splinternieuwe iPhone, geen eigen risico hoeven te betalen Het heeft een tijdje geduurd, maar eindelijk weer een iPhone! Op de wat brakkige communicatie na en de toch wel lange levertijd verder niks te klagen. |
#1567
|
|||
|
|||
deze jongen is helemaal klaar met pro assist. wat een waardeloze organisatie.
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post561617 eerder m'n iphone terug gekregen waar niks aan gedaan was. toen deze weer mee laten nemen en opeens wel een refurb iphone gekregen. nu weer deze situatie. op 16-02-2012 haalt pro assist m'n iphone op voor reparatie. op moment dat de trilfunctie ingeschakeld stond bleef de telefoon op geluid staan, en bij elke aanraking van de mute knop begon de telefoon te trillen. ik dacht eerst dat ik berichten kreeg of gebeld werd, maar al snel wist ik de oorzaak. dus de telefoon op laten halen, twee dagen eerder gebeld voor de afspraak, tot zover geen problemen. telefoon opgehaald, en verder wordt het stil. ik vorige week maar eens bellen hoe het er voor stond. "er zijn onderdelen besteld en die worden er in gezet zodra ze binnen zijn, dan is het een kwestie van snel repareren en hebt u het toestel weer snel terug." prima, denk ik, dat gaat goedkomen. bij het kijken op mijn pro assist staat echter geen reparatiestatus of iets dergelijks. afgelopen donderdag (01-03-2012) krijg ik om 21.00 een voicemail bericht dat er een afspraak kon worden gemaakt om de telefoon te bezorgen. ik vrijdag (02-03-2012) bellen en de afspraak staat om de telefoon op 06-03-2012 te bezorgen. ik vraag de vriendelijke man aan de andere kant nog, kunt u zien wat er aan is gedaan? "nou dat kunnen we niet precies zien, maar er zijn nieuwe onderdelen in gezet dus het moet goed zijn." vandaag kan ik zelf niet aanwezig zijn op het moment dat de telefoon afgeleverd wordt dus een gezinslid neemt de telefoon in ontvangst, en betaald de 30 euro eigen risico. telefoon zat in noppenfolie en dat moest goed zijn. kom ik terug, zie ik tot mijn grote spijt en verbazing dat mijn telefoon in dezelfde staat terug is gestuurd als dat ik hem mee gaf en op de bon staat dat er is getest, en verder niks is gedaan. WTF!!! kon ze wel schieten. dit is voor mij de tweede keer dat m'n iphone zonder enige reparatie weer terug wordt gestuurd, waar er bij telefonisch contact gewoon wordt gelogen?? ik ben er echt helemaal klaar mee! ik baal ook dat ik niet aanwezig kon zijn, want er is wel getekend voor goed ontvangst. maar hoe kunnen ze me vertellen dat er onderdelen binnen moeten komen voor de reparatie, en vervolgens de telefoon opsturen zonder dat er iets is aan gedaan?? tot twee keer toe dat verhaal, in mijn optiek is dat een standaart lulverhaal om mensen af te wimpelen.. ben klaar met pro assist, niks geen pro, meer PRUTS assist... |
#1568
|
|||
|
|||
Ik heb afgelopen donderdag mijn Iphone 4 afgegeven voor reparatie, home button functioneerde niet meer. Daarna even gaan googelen op Pro Assist en ik ben me helemaal rot geschrokken over alle negatieve ervaringen. Ik had gehoopt mijn telefoon na 1 a 2 weken weer terug te hebben maar als ik alles lees is dat waarschijnlijk niet aan de orde. Mijn enige hoop is dat Pro Assist, na alle commotie van tv uitzendingen ed, hun zaken wat beter voor elkaar hebben. Ik moet zeggen dat het er tot nu toe nog niet verkeerd uitziet, ik zal op het forum even bijhouden wanneer welke acties zijn uitgevoerd.
Het is wel zo dat ik vrijdagmiddag al een mailtje naar hun heb gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik graag op de hoogte van de voortgang wil worden gehouden, nog geen reactie terug gehad maar ik kon zaterdag ochtend wel inloggen op Mijn ProAssist. donderdag 08-03-12 10:30 gebeld met KPN over defect. donderdag 08-03-12 14:30 Iphone opgehaald, leentoestel: Samsung Galaxy mini vrijdag 09-03-12 verder via volgens Mijn ProAssist website: 09-03-2012 22:02 Verzonden door afzender naar ProAssis 09-03-2012 22:02 Toestel is aangemeld voor reparatie 09-03-2012 22:03 Ontvangen ProAssist 09-03-2012 22:42 Onderweg naar reparatiecentrum maandag maar eens kijken of er wat verander is. Update 12-03-12 Standaard emailtje terug gekregen zonder mededelingen of een geschatte tijdsduur. Status nog steeds onderweg naar RC Update 13-03-12 Status nog steeds onderweg naar RC. Update 21-03-12 Status nog steeds onderweg naar RC. Laatst gewijzigd door target52; 21-03-12 om 21:55. |
#1569
|
|||
|
|||
Even een vraagje. Ik heb mijn telefoon (geen iPhone maar een Samsung galaxy Nexus) 28-02 laten ophalen & ik kan mijn reparatie volgen. Nou staat daar dus dat hij 2x naar een reparatie centrum is verzonden (en ontvangen) wat dus betekent dat hij nu bij het 2e gespecialiseerde (?) bedrijf is. Maar nu komt het, nou staat er dus ''SWAP OPD. ProAssist.'' wat zou dit in hemelsnaam kunnen betekenen? Hij is maandag 2 weken weg en vraag me echt af of het nog lang gaat duren of niet en wat dat SWAP OPD betekent. Er staat ook nergens op de site daar iets over. Ik vraag het maar even hier misschien dat een van jullie het weten anders ga ik even bellen.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 maart 2012 om 15:55 ---------- En ik zit hier op dit forum omdat ik een iPad heb en 2 jaar een iPhone. En binnenkort alsnog een iPhone 4s ga halen. Haha heb spijt van het nemen van een Samsung. |
#1570
|
|||
|
|||
Alleen maar lof voor pro assist van mij kant.
Wi-Fi werkte niet goed op mijn iphone. Hier dus melding van gemaakt bij kpn waar ik mijn iphone heb gekocht. Omdat ik blijkbaar premium klant van kpn ben werd mijn iphone4 opgehaald door pro assist. Binnen 10 dagen kreeg ik een splinter nieuwe iphone 4. Maar nu komt het: ik kreeg dus een leen toestel(samsung galaxy mini met android, beter als niks zeg maar) en deze heb ik in het toilet laten vallen. Hier netjes melding van gemaakt en tot op heden hier geen rekening van gekregen! Dit is nu ongeveer twee maanden geleden! |
#1571
|
|||
|
|||
Bij mij is het nog steeds niet veel goeds. Vandaag ben ik mijn telefoon al 3 weken kwijt en volgens de status historie op de site is er sinds 29 februari (1 dag nadat hij werd opgehaald) niks mee gedaan. Te gek voor woorden eigenlijk.
|
#1572
|
|||
|
|||
Ik heb precies hetzelfde, status is sinds 9-3, dag nadat telefoon is opgehaald, niet meer veranderd. Ik heb hierover gemailt en ik kreeg te horen dat de gegevens wekelijks worden bijgewerkt, dat klopt dus niet echt.
|
#1573
|
|||
|
|||
Citaat:
Dan betekend dat hij niet te repareren is en dat er een nieuwe voor je in bestelling is ! Ik had gebeld en ze zei dat plus dat mn telefoon gewoon leverbaar was en dat het waarschijnlijk op korte termijn terug zal hebben. |
#1574
|
|||
|
|||
Nee bij mij staat er: onderweg naar reparatiecentrum
|
#1575
|
|||
|
|||
Nou bij mij is het nog slimmer.
Heb hem in januari per ongeluk laten stuiteren. Paar keer gebeld hoe het ervoor stond; 'ligt bij het reparatiecentrum'.. Niemand kon me echt verder helpen. Toen contact gehad met het webcare team wat me wel heel goed heeft geholpen! Vrijdag 5 maart kwamen ze 's ochtends een nieuwe brengen, prima! Deze deed het ook perfect. Komen ze 's middags weer aan de deur om hem om te ruilen voor een andere omdat die ik eerst kreeg niet voor mij was...? Alles goed tot dan toe. Meneer rijd weg, blijkt nummer2 het niet te doen. Direct weer bellen, krijg ik een vrouw aan de telefoon die me niet verder kan helpen. Ik moet maar een keer weer bellen als haar 'supervisor' aanwezig is krijg ik te horen. 2 dagen later gebeld om hem te laten ophalen, waarna ze hem de dag erna kwamen ophalen. Inmiddels ben ik er 2x achteraan geweest maar loop tegen een muur van onwil op. Ze kunnen niks zeggen, willen niks en ik moet in de loop van de tijd maar is mailen als ik de status wil weten want heb nr2 gewoon voor reparatie moeten indienen. Ben dus na 2 maand nog geen stap verder dan de dag dat ik hem liet vallen! |
#1576
|
|||
|
|||
Citaat:
10-04-2012 - ProAssist zou toestel tussen 19:00 en 23:00 komen ophalen, om 23:15 gebeld dat ze nog driekwartier reistijd hadden, dus dan maar besloten volgende dag te bellen 11-04-2012 - ProAssist zou toestel tussen 18:00 en 22:00 komen ophalen, niemand komen ophalen 12-04-2012 - ProAssist komt toestel tussen 17:00 en 21:00 ophalen en is dus ook net opgehaald. Samsung Galaxy S Mini deed het niet met de simkaart, en er was nog maar één toestel over: een vage HTC telefoon (geen touchscreen) die draait op Windows Mobile 6.5. Nou, ik ben benieuwd. En oh, ik zal niks vanuit T-Mobile verwachten want ondanks dat ik de vorige keer al in januari een afspraak had gemaakt om 't toestel op te halen en 'm pas begin maart terugkreeg, was dit nog binnen de reparatieperiode (de periode van het vervoer (dus: van klant naar ProAssist en van ProAssist naar reparatiecentrum, en van reparatiecentrum naar ProAssist en van ProAssist naar klant) telt niet mee. Edit ironisch genoeg vanmiddag al wel een mail ontvangen van ProAssist zelf dat ik in aanmerking kom voor een coulanceregeling: ter compensatie ontvang ik 3 maandpremies. Mooi meegenomen. |
#1577
|
|||
|
|||
Op 9 maart heb ik mijn iphone 4 bij Pro Assist afgegeven voor reparatie. Ik heb immers een BedrijfsFlexibel abonnement met daarin GRATIS leentoestelservice. Op 20 maart maar eens gebeld om te vragen hoe het met de reparatie stond. Ik kreeg te horen dat het repair centre een prijsopgave naar mij had gestuurd omdat de reparatie buiten de garantie viel, deze prijsopgave heb ik echter nooit ontvangen. Vanaf die dag tot vandaag heb ik ettelijke keren contact gehad met zowel KPN als ProAssist om die prijsopgave te krijgen. Dat is niet gelukt. Er is door hun meerdere malen naar het RC gemaild om de prijsopgaaf opnieuw te laten versturen maar dat is niet gebeurt. Omdat ik er geen zin in al het getelefoneer meer had en omdat ik eind van de maand naar Dubai vertrek heb ik vandaag aangegeven mijn defecte toestel retour te willen krijgen om dan zelf het toestel ergens te laten repareren.
Dit gaan ze nu regelen helaas gaat het RC wel kosten in rekening brengen. Na deze geschiedenis is dit waarschijnlijk het laatste KPN abonnement wat ik ooit zal nemen ik ben hier echt ontzettend kwaad over. Als je een bepaalde service niet kan of wilt verlenen bied deze dan gewoon niet aan. ProAssist heeft in deze zaak eigenlijk alleen een doorgeef functie, ik vind dat de KPN echt een slechte service biedt. Voor degene wiens telefoon ook bij het RC ligt en willen weten wat de status is kunnen kijken op: http://www.e-repair.com/ Dit betreft een site van Teleplan, een bedrijfsonderdeel van KPN die reparaties uitvoert, of dus niet zoals in mijn geval. Laatst gewijzigd door target52; 16-04-12 om 21:57. |
#1578
|
|||
|
|||
Vanochtend om 06:00 uur een mail gehad met de lang verwachtte prijsopgave. Dus blijkbaar heeft heel erg boos worden wel zin. De kapotte home button van mijn Iphone valt blijkbaar niet meer te repareren en het toestel moet worden omgeruild. Kosten: 189,- euro.
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen maar ik heb aangegeven hier geen gebruik van te maken en mijn toestel retour te willen hebben. Als ik het goed heb kost een home button repareren rond de 50,- euro dus dan ga ik geen nieuw toestel aanschaffen bij een abbo die bijna afgelopen is. Ik hoop dat ik mijn toestel snel terug heb en ik raad iedereen aan om goed na te denken voordat hij gebruik gaat maken van de KPN toestel vervang "service" |
#1579
|
|||
|
|||
Na vele goede ervaringen met ProAssist heb ik deze keer een slechte.
2 weken terug heb ik mijn toestel ter reparatie aangeboden, aangezien de homeknop niet meer functioneerde. Nu 2 weken later heb ik het toestel weer terug, en er waren componenten vervangen volgens ProAssist. Maar de knop heeft het welgeteld 4 minuten vol gehouden en is weer kapot. Waarschijnlijk ligt het dus niet aan de knop maar ergens anders aan. Vanavond komen ze hem weer ophalen en kan ik weer een tijd met een crappy leentoestel rond lopen.. Niks geen compensatie of snellere reparatie mogelijk.. |
#1580
|
|||
|
|||
Even een vraag, bezorgt Pro Assist ook gerepareerde telefoons op zaterdag ?
|
Labels |
iphone, proassist, t-mobile |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Pro Assist Bestellijst? | Ritskeee | iPhone algemeen | 0 | 16-09-10 18:00 |
Alle iDevices: Jailbreak + Pro-assist en garantie | Vuurvoske | Jailbreak | 4 | 24-03-10 19:17 |
2de iPhone Pro Assist?? | david007 | iPhone algemeen | 2 | 22-09-09 11:08 |
Pro Assist | shopaholic | iPhone algemeen | 0 | 17-06-09 16:48 |
|
|