E-mail instellingen Ziggo discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) haha, leuk de iphone... ik heb ook geen flauw idee meer... niks werkt...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#21
|
|||
|
|||
haha, leuk de iphone...
ik heb ook geen flauw idee meer... niks werkt |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
Da's weer zwaar overdreven
Citaat:
Probleem is dat ik de Ziggo helpdesk ook niet kan bellen, aangezien ik door de week woon & werk in Zwitserland en hun telefoonnummer alleen gebeld kan worden vanuit NL. Ik overweeg serieus om mijn Ziggo account maar op te heffen. Heb er toch weinig aan. Lyndon |
#23
|
|||
|
|||
Het probleem zit 'm voor zover ik begrijp ook bij ZIGGO (@Home), maar de helpdesk hoef je niet te bellen.
Hun ondersteuning bestaat uit het standaard instellen van je e-mail account (home.mail.nl) enz. zodat je mail op je computer normaal werkt. De link naar iPhone of bijv. Gmail kunnen (of willen/mogen) ze niet leggen. "Normaal" synchroniseren met Yahoo of bijv. Microsoft Exchange gaat goed omdat deze servers een webadres hebben waar je mail staat en waarop je die kunt benaderen. Mijn oplossing (om het bestaande e-mailadres te handhaven): in je ZIGGO-account aangeven dat je inkomende mail doorgestuurd moet worden naar een "benaderbaar" webadres. |
#24
|
|||
|
|||
Dat is dan wel vreemd, want op mijn vorige telefoon kon ik de mail in 3 min installeren..
|
#25
|
|||
|
|||
Interessant!
Hallo Righteousbabe,
Wat zijn de instellingen dan die je hebt ingevoerd op je vorige telefoon? En doet deze het dan nu nog? Lyndon |
#26
|
|||
|
|||
Ha Lyndon,
Op mijn vorige telefoon (MDA touch) had ik mijn mail zo. Ik geloof dat ik bij zowel inkomende als uitgaande "mail.home.nl" had ingevoerd. En toen deed ie het geweldig.. Ik heb nu inmiddels al heel wat op de Iphone geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.. Ik heb die telefoon aan een vriendin gegeven, en ook zij kan haar mail erop ontvangen. En ik zit nu met de Iphone zonder mail Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Iphone een geweldig ding, maar ik vind het rete irritant dat ik mijn mail niet fatsoenlijk kan instellen... Dusja, zeg maar waar het aan ligt..de Iphone of toch Ziggo.. I don't know |
#27
|
|||
|
|||
Give up.......for now
Hi Righteousbabe,
Ik heb het gisteravond nog geprobeerd met verscheidene adressen (zelfs ip-adressen), maar helaas zonder succes. Ik vermoed dat het probleem inderdaad wordt veroorzaakt door een combinatie van iPhone & Ziggo. De iPhone ondersteunt waarschijnlijk een aantal protocollen en Ziggo natuurlijk ook; en deze zijn momenteel niet compatibel vrees ik. Ik ben momenteel bezig mijn huidig privé e-mail verkeer te verleggen van Ziggo naar Yahoo! Uiteindelijk zeg ik Ziggo dan vaarwel! Mocht ik nog een heldere ingeving hebben om iPhone-Ziggo E-mail toch aan de praat te krijgen, laat ik het natuurlijk weten. PS: Je kan altijd nog je Ziggo-mail raadplegen met de iPhone via webmail: https://email.ziggo.nl Groeten, Lyndon |
#28
|
|||
|
|||
hey,ik heb het wel werkend..mail.home.nl werkt niet..het is netmail.home.nl
dus naam: adres:email adres beschrijving: volgens mij niet belangrijk server inkomend: netmail.home.nl gebruikersnaam: adres zonder @home.nl wachtwoord: smtp: mail.home.nl dan moet hij het doen..hier wel tenminste! suc6! |
#29
|
|||
|
|||
Het lijkt erop dat er toch een of andere instelling over het hoofd gezien wordt.
Waarom zou @home wel perfect werken en ziggo niet? Heb je SSL uitgezet? poortnummer gecontroleert? |
#30
|
|||
|
|||
Ik zit bij Ziggo en kan mail ontvangen en verzenden, ik heb nog wel een Quicknet emailadres maar zou volgens mij niet uit mogen maken.
Internet abbo via Vodafone, mijn instellingen staan als volgt: Server inkomende post Hostnaam pop.quicknet.nl Gebruikersnaam <emailadres>@quicknet.nl wachtwoord <mijn quicknet wachtwoord> Server uitgaande post SMTP Hostnaam authsmtp.vodafone.nl Gebruikersnaam mail<mijn 06 nummer>@vodafone.nl Wachtwoord <mijn vodafone wachtwoord> SSL Nee/Uit |
#31
|
|||
|
|||
Hoi Lyndon
Om sago van te worden he als iets niet lukt whahaha(I KNOW!!!) ik zat een half uurtje terug ook te worstelen maar hier op het forum stond ergens een goede uitleg(email @home ofzoiets) ga naar instellingen mail contacten agenda voeg account toe kies Anders Vul bij naam in de naam die verschijnt op je emails Adres:je emailadres Wachtwoord:je ww van @home klik op bewaren Kies POP bij server ink. vul je in :netmail.home.nl bij gebruikersnaam je naam van @home zonder @home.nl erachter je wachtwoord van @home bij uitgaande mail vul je in mail.home.nl:25 voor de rest vul je niks in Dan gaat ie controleren en dan krijg je 2 keer een popup bij beide keren als die popup verschijnt klik je op JA Geen SSL of zoiets Dan moet ie het doen Groetjes, Nicky |
#32
|
|||
|
|||
Ik heb sinds vandaag ook Ziggo.
Ik had in eerste instantie mijn popmail ingesteld op mijn iPhone. Weliswaar met mijn eigen domeinnaam, maar verzenden via smtp.ziggo.nl ging allemaal prima... Je zult dan wel op je eigen Wi-Fi moeten zitten, anders verzendt die niet. Via 3G zou het wel moeten lukken... Biedt IMAP geen soelaas voor je? |
#33
|
|||
|
|||
Ben heel lang bezig geweest om mijn ziggo account ook op mijn Iphone 3G werkende te krijgen en EINDELIJK GELUKT.
Hier mijn instellingen. Hoop dat voor die het niet lukt, dit wel werkt _________________________________________________________ ga naar instellingen mail contacten agenda voeg account toe kies Anders Vul bij naam in de naam die verschijnt op je emails Adres:je emailadres Wachtwoord:je ww van ziggo klik op bewaren Kies POP bij server ink. vul je in pop.ziggo.nl bij gebruikersnaam je naam van ziggo met @ziggo.nl erachter je wachtwoord van ziggo bij uitgaande mail vul je in smtp.ziggo.nl voor de rest vul je niks in Dan gaat ie controleren en dan krijg je 2 keer een popup bij beide keren als die popup verschijnt klik je op JA Geen SSL of zoiets Als alles klaar is zou je moeten zien bij je ziggo mail instellingen: (ikke vervangen voor je eigen naam) Naam: ikke Adres: Ikke@ziggo.nl Beschrijving: Ziggo Server inkomende post Hostnaam: pop.ziggo.nl Gebruikersnaam: ikke@ziggo.nl wachtwoord: ******* Server uitgaande post SMTP : smtp.ziggo.nl KLIK DAN OP GEAVANCEERD Gebruik SSL: UIT Identiteiscontrole : wachtwoord Verwijder van server: = eigen keuze invullen Serverpoort: 110 |
#34
|
||||
|
||||
Mijn instelling
Bij OP-accountgegevens; Naam ...... Adres....... Beschrijving @home Server inkomende post: Hostname : netmail.home.nl Gebruikersnaam :naam Wachtwoord : jou wachtwoord Server uitgaandepost: SMTP : mail.home.nl ga dan daarna naar > dan zie je mail.home.nl ga dan naar > Zie Server Uitgaande post Hostname ; mail.home.nl Gebruikersnaam ; Optioneel laten Wachtwoord : Optioneel laten Gebruik SSL (uit) daarna Serverpoort : 25 Dit is bij een abbo bij vodafone Suc6 |
#35
|
|||
|
|||
Instellingen voor @home e-mail
Wellicht ten overvloede, maar deze settings werken bij mij voor zowel verzenden als ontvangen op een iPhone 3GS 32gb;
Instellingen @Home; Server inkomende post; Hostnaam: mail.home.nl Gebruikersnaam: Volledig e-mailadres (......@home.nl) Wachtwoord: spreekt voor zich Server uitgaande post; SMTP: mail.home.nl De rest kun je leeg laten! Wanner er gevraagd wordt om te verbinden zonder SSL, kiezen voor 'ja' Als dit al zo gepost is, excuus, zo niet veel plezier en gemak ervan! |
#36
|
||||
|
||||
Het mooie van de iPhone is dat je verschillende SMTP servers kunt gebruiken voor het versturen van je mail. En als je bij Ziggo zit dan moet dat ook bijna wel, omdat Ziggo geen toegang op hun SMTP server toestaat als je niet op het Ziggo netwerk zit en ook niet toestaat dat je een andere SMTP server benadert als je op hun netwerk zit.
Dat betekent dus: 1. Thuis verbonden met Wi-Fi: gebruik smtp.ziggo.nl 2. Verbonden met T-Mobile: gebruik smtp.gprs.t-mobile.nl Bij beide MOET username/password leeg blijven, anders begint de iPhone te klagen dat deze SMTP server geen authenticatie-verificatie toestaat. Voor beide geldt ook dat je verbonden moet zijn aan het desbetreffende netwerk om de SMTP server in te kunnen stellen. Het handigst is om als eerste SMTP server ziggo.nl te kiezen. Buiten het Ziggo netwerk heb je hier namelijk heel snel een time-out op zodat de iPhone al heel snel de STMP-server van T-Mobile probeert. Doe je het andersom dan duurt het wanneer je aan je thuisnetwerk verbonden bent een paar minuten voordat de iPhone doorheeft dat hij de SMTP server van T-Mobile niet kan gebruiken en schakelt dan pas naar de Ziggo SMTP server. Het heeft mij ook heel wat hoofdbrekens gekost, maar als er behoefte aan is, wil ik wel een korte tutorial posten met de definitieve instellingen voor E-mail op de iPhone voor Ziggo abonnees. |
#37
|
|||
|
|||
Hallo Karnemelk,
Ik ben erg benieuwd naar die tutorial. Ik ben een @home klant en ik krijg na twee uur zweten mijn mail niet binnen. Ook versturen lukt niet omdat hij geen contact met de server kan maken. Bij voorbaat dank! |
#38
|
||||
|
||||
Ok, stap voor stap. Ik ga er van uit dat je je emailaccount instelt op je iPhone. Synchroniseren met iTunes vanaf bijvoorbeeld Outlook werkt wel, maar geeft soms rare bij-effecten.
1. BELANGRIJK: Zorg dat thuis verbonden bent met je eigen wireless netwerk (Wi-Fi symbool zichtbaar in de titelbalk naast het woord T-Mobile) 2. Ga op je iPhone naar "Instellingen", "Mail, Contacten, Agenda" 3. Kies "Voeg account toe..." en klik daarna op "Anders" 4. Kies "Voeg mailaccount toe" 5. Vul vervolgens je gegevens in: Naam: je eigen naam Adres: je @home e-mailadres Wachtwoord: je @home e-mailwachtwoord Beschrijving: naam van je email account (bijvoorbeeld @Home mail) 6. Klik op "Bewaar" 7. Kies in het volgende scherm "POP" (ziggo ondersteunt voor zover ik weet helaas geen IMAP) 8. Vul bij "Server inkomende post" het volgende in: Hostnaam: pop.ziggo.nl Gebruikersnaam: je @home e-mailadres Wachtwoord: is al ingevuld 9. Vul bij "Server uitgaande post"het volgende in: Hostnaam: smtp.ziggo.nl Gebruikersnaam: leeg laten (dus niet "leeg laten" intypen, maar gewoon niets in dit veld invullen) Wachtwoord: leeg laten 10. Klik op "Bewaar" 11. Hierna gaat de iPhone de accountgegevens van de uitgaande server controleren. Na enige tijd verschijnt de melding: "Geen verbinding via SSL. Wilt u de acount zonder SSL configureren?". Klik hier op "Ja". 12. Nu gaat de iPhone de accountgegevens van de inkomende server controleren. Ook hier verschijnt na enige tijd de "Geen verbinding via SSL" melding (kan best een paar minuten duren). Klik ook hier weer op "Ja". Als je daarna een foutmelding krijgt is of je gebruikersnaam of je wachtwoord niet goed ingevuld. Corrigeer deze dan en druk opnieuw op "Bewaar". Het proces gaat dan weer verder vanaf stap 11. Na verloop van tijd verdwijnt het "Nieuwe account" scherm en wordt het nieuwe emailaccount aan de lijst met emailaccounts toegevoegd. Je kunt nu mail verzenden en ontvangen via Ziggo als je verbonden bent aan je thuisnetwerk. Wil je ook buitenshuis op het T-Mobile netwerk mail kunnen versturen, dan doe je het volgende: 13. BELANGRIJK: Verbreek de verbinding met je thuisnetwerk (Wi-Fi uitzetten) 14. Ga naar "Instellingen", "Mail, Contacten, Agenda" en selecteer het Ziggo mailaccount 15. Scroll naar beneden naar "Server uitgaande post" en klik op "SMTP smtp.ziggo.nl" 16. Kies bij " Andere SMTP-servers" voor "Voeg toe..." 17. Vul nu het volgende in: Hostnaam: smtp.gprs.t-mobile.nl Gebruikersnaam: leeg laten Wachtwoord: leeg laten 18. Klik op "Bewaar" 19. Ook nu krijg je na verloop van tijd de "SSL" waarschuwing (kan een aantal minuten duren). Klik ook hier weer op "Ja". Als alles goed gegaan is, wordt de nieuwe SMTP server aan het lijstje toegevoegd en kun je "Instellingen" afsluiten. |
#39
|
|||
|
|||
Beste Karnemelk,
Hartelijk dank voor de uitvoerige tutorial. En......., het werkt!! Er zat echter een klein foutje in: Onder nr. 8, gebruikersnaam: vul daar slechts de naam in voor de @!!!. Met de toevoeging @home werkt het bij mij niet. Nogmaals dank! |
#40
|
||||
|
||||
Graag gedaan
dat het niet werkt met @home klopt wel, dat moet namelijk @home.nl zijn. Daarmee zou het ook moeten werken. Voor @home klanten is die toevoeging van @home.nl (nog) optioneel, maar Voor iedereen die niet bij @home vandaan komt (zoals bijvoorbeeld Casema) is het wel noodzakelijk de volledige loginnaam met @ in te vullen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Instellingen Mail Ziggo | mhoops | iPhone algemeen | 12 | 09-04-13 14:32 |
E-mail Ziggo | Ad1965 | iPhone algemeen | 0 | 17-01-11 17:04 |
Instellingen voor email van Ziggo? | richard504 | iPhone algemeen | 9 | 07-11-10 18:21 |
Ziggo (instellen) e-mail | larsonn | iPhone algemeen | 1 | 19-09-10 01:00 |
|
|