E-mail instellingen Ziggo discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een Iphone 3GS van KPN, en kan zoals velen wèl email ontvangen van Ziggo maar geen email versturen !! Heeft iemand een ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#121
|
|||
|
|||
Ziggo ?
Hallo,
Ik heb een Iphone 3GS van KPN, en kan zoals velen wèl email ontvangen van Ziggo maar geen email versturen !! Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem ? Ben niet heel technisch maar snap wel wat |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#122
|
|||
|
|||
ziggo mail of home mail op de Iphone
Ga naar de site van ziggo en er word duidelijk uitgelegd en ze laten het ook nog met plaatjes zien hoe je het moet doen.
Met mijn @home adres home ipv ziggo zetten en let op dat je POP aanklikt bij het invoeren van de gegevens. Groeten Jan |
#124
|
|||
|
|||
klopt helemaal, alleen is het probleem bij mij, en een aantal anderen zoals ik hier boven lees; als je op 3G netwerk zit, werkt ziggo niet als uitgaande mail (zoals dus op de website staat, werkt het dus niet) en de uitgaande server van hi werkt alleen op 3g, en niet op Wi-Fi. als ik dus de deur in of uit ga, moet ik wisselen tussen de servers.. erg lastig!
ik heb eerder de uitgaande mailserver van gmail ingesteld, maar dan krijgt de ontvanger een mail van mijn gmailaccount, en niet van mijn ziggo-adres. iemand nog n oplossing? dank! |
#125
|
||||
|
||||
Heb de instellingen zoals beschreven op ziggo.nl zelf zojuist getest (incl SSL!) en bij mij werkt het vlekkeloos. Zit zelf niet op het KPN netwerk maar op T-Mobile.
Maar volgens mij moet het op elk netwerk en overal werken. Er staat ook "Ook buiten het Ziggo-gebied kun je gewoon mailen met je eigen e-mailprogramma" |
#126
|
|||
|
|||
Ik krijg alle ziggo mail gewoon in mijn Gmail inbox binnen, veel makkelijker al zeg ik het zelf, werkt perfect!
|
#127
|
|||
|
|||
Bij uitgaande heb ik smtp.gprs.t-mobile.nl (mijn provider) en dan werkt het prima icm ziggo. Ik kan gewoon mail versturen en ontvangen. Daarvoor had ik ook de smpt van ziggo ingevuld en was alleen ontvangen mogelijk, overigens heb ik ssl wel uit staan.
|
#128
|
|||
|
|||
Citaat:
Beetje jammer dat ik het zelf niet heb kunnen vinden (of dat het er pas kort op staat) en dat de medewerkers van Ziggo die ik aan de lijn had het niet hebben kunnen vinden.... Grts Barry |
#129
|
|||
|
|||
Heb ook deze stappen gevolgd zie boven..Maar ik kan dus ook echt geen mail verzenden met mijn ziggo account..alles staat zoals omschreven aangevinkt..Krijg alles wel netjes binnen, maar verzenden moet ik met mijn live account doen..Vind dat een beetje jammer..Dat ik reageer op iemand zijn email met een ander account dan waarnaar zij mailen..Iemand die toch weet hoe ik dit aan de praat krijg? Heb al een paar keer alles verwijderd en weer ingesteld, niets helpt....
|
#130
|
||||
|
||||
Ik heb ook de stappen gevold wat op de ziggo site staat en werkt meteen, raar dat het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet,
Ferry |
#131
|
||||
|
||||
Hey mensen ik heb hem gelukkig ook aan de praat gekregen.
Ook met ssl. Bij mij wou die ook eerst niet verzenden maar wel ontvangen. Ik heb hem niet op (server)poortnummer 110 staan maar op 587. Zie stap 11 of 12 van de handleiding op ziggo. Hoop hier meer mensen mee te helpen. (snap zelf ook niks van serverpoorten en al die zooi maar kwam dat nummer via google tegen en dacht ach laten we het is proberen en yessss hij deed het) misschien iemand die me kan uitleggen wat je met die poorten kunt en of het uitmaakt op welke poort je zit? |
#132
|
|||
|
|||
Handleiding Ziggo is het mij niet gelukt wel via een forum de juiste instellingen gevonden. Onderstaande instellingen geldt ook voor KPN (pop = pop.kpnmail.nl en smtp = mail.kpnmail.nl)
Suc6 Pop account gegevens: Naam: <maakt niet uit> Adres: <je ziggo-email-adres> Beschrijving: <maakt niet uit> Server inkomende post: Hostnaam: pop.ziggo.nl gebruikersnaam: <je ziggo-email-adres> wachtwoord: <je ziggo-email-wachtwoord> Server uitgaande post: Hostnaam: smtp.ziggo.nl gebruikersnaam: <leeg laten>(dit kan ook gevuld maar dan moet je SSL gebruiken in combinatie met Serverport 587 ipv 25) wachtworod: <leeg laten> (dit kan ook gevuld maar dan moet je SSL gebruiken in combinatie met Serverport 587 ipv 25) Gebruik SSL: uit (dit kan dus ook aan i.c.m. Serverpoort 587 en je mailadres als gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord) Identiteitscontrole: Wachtwoord Serverport: 25 (of 587 dus i.c.m. SSL aan en je mailadres als gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord ) Opm: voordeel van poort 587 met SSL aan en credentials aanmelden op de SMTP is dat in dat geval het zogenaamde relaying wordt ondersteund. M.a.w. je kunt mail versturen via Ziggo vanaf elk willekeurig netwerk zoals het Vodafone-mobiel datanetwerk. Dan terug naar geavanceerd (laatste optie onder SMTP) Inkomende instellingen Gebruik SSL: uit Identiteitscontrole: Wachtwoord Verwijder van server: <wat je wilt> Serverpoort: 110 |
#133
|
|||
|
|||
Eindelijk uitgaande email-instellingen gevonden voor @home(ziggo)/vodafone die wel werken namelijk:
Hoofdserver Hostnaam: smtp.ziggo.nl Gebruikersnaam: volledige @home emailadres Wachtwoord: wachtwoord van je @home-emailaccount Gebruik SSL: 1 Identiteitscontrole: Wachtwoord Serverpoort: 587 Andere SMTP-servers Hostnaam: authsmtp.vodafone.nl Gebruikersnaam: vodafone emailadres zonder "@vodafone.nl" Wachtwoord: My Vodafone wachtwoord Gebruik SSL: 0 Identiteitscontrole: Wachtwoord Serverpoort: 25 Hopelijk heeft iedereen hier iets aan. Hoofdserver is t.b.v. Wi-Fi en andere SMTP-servers t.b.v. 3G verbinding. |
#134
|
|||
|
|||
Is helemaal niet nodig... ik heb het op die manier gedaan en het werkt nu perfect bij mij !
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-...-tablets/ipad/ echter is dit de instellingen voor de Ipad maar verder hetzelfde instelling. Ik moet er wel bij vermelden dat ik een Iphone4 gebruiker ben, met de 3g of 3gs ben ik niet bekend, maar het verschil zal wel niet veel anders voorstellen. Ik heb een lange tijd zitten *****n maar het werkt wel. Succes |
#135
|
|||
|
|||
Avond!
Ik heb gisteren mijn ziggo email ingesteld, net zoals op mijn vorige iphone. Ik heb net geprobeerd email te versturen maar krijg de melding 'Er is een kopie in uitgaand geplaatste. De server accepteerd het afzendadres (mijn emailadres) niet. Wat doe ik verkeerd? De instellingen heb ik vanaf de website van Ziggo en werkte ook gewoon op mijn vorige foon. |
#136
|
|||
|
|||
Ik kon geen berichten sturen met ziggo maar de volgende instellingen hebben het probleem opgelost. Heb nu bij uitgaande mail.home.nl gebruikt, gebruikersnaam en wachtwoord leeg, SSL uitgezet en serverpoort 25.
|
#137
|
|||
|
|||
Hmmm ik praat voor mijn beurt. Nu werkt het wel in 1 keer zowel iPhone als iPad!
Laatst gewijzigd door PeterPastoor; 24-09-11 om 19:25. |
#138
|
|||
|
|||
|
#139
|
|||
|
|||
Geen idee wat ik precies heb gedaan (mail.home gebruikt ipv ziggo en smtp en zo en iets veranderd in de poort?) maar het werkt! Bedankt dus!
|
#140
|
|||
|
|||
Ik heb alleen het probleem met een T-Mobile abonnement...geen mail naar buiten !!
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Instellingen Mail Ziggo | mhoops | iPhone algemeen | 12 | 09-04-13 14:32 |
E-mail Ziggo | Ad1965 | iPhone algemeen | 0 | 17-01-11 17:04 |
Instellingen voor email van Ziggo? | richard504 | iPhone algemeen | 9 | 07-11-10 18:21 |
Ziggo (instellen) e-mail | larsonn | iPhone algemeen | 1 | 19-09-10 01:00 |
|
|